Carcom Oy  Ateho

Volvo "laatuauto"

  • 83 Vastauksia
  • 32446 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s8975

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #15 : 15.12.2015, 08:30:06 »
Hei.
Aloittaessani keskustelun tarkoitukseni oli tuoda esiin huonon suunnittelun aiheuttamia harmeja. Mielestäni hintavalta autolta voi ja pitääkin vaatia enemmän kuin puolta halvemmalta kauppakassilta.
Kirjoitusketjussa on hämmästyttäviä kertomuksia kanssaveljien/siskojen kokemuksista autoistaan.
Tuntuu kuin auton suunnittelija olisi sinne tänne sijoittanut heikkoja lenkkejä pitääkseen jälkimarkkinat tuottavina.
Kaldonia1 sanoo hyvin:" autoilu on kallista.. varsinkin Volvoilu"!
Tapio

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #16 : 15.12.2015, 11:14:49 »
Kirjoitusketjussa on hämmästyttäviä kertomuksia kanssaveljien/siskojen kokemuksista autoistaan.
Tuntuu kuin auton suunnittelija olisi sinne tänne sijoittanut heikkoja lenkkejä pitääkseen jälkimarkkinat tuottavina.
Kaldonia1 sanoo hyvin:" autoilu on kallista.. varsinkin Volvoilu"!

Mutta oman kokemuksen mukaan volvoiluakin kalliimpaa on ihka-aidolla japanilaisella hondailu. Aiemmista japsikokemuksista (Toyota ja Nissan) rohkaistuneena menin sellaisen ostamaan lähes 10v ja melkein 100tkm vanhana. Se auto oli oikeasti joka suhteessa loppu siinä vaiheessa. Sitä ei vaan ostaessa tajunnut. Tuota kokemusta lukuunottamatta kieltämättä itseäkin vähän ihmetyttää, miten suopeasti täällä suhtaudutaan vasta 100 tkm ja alle 10 vuotta vanhan auton vikoihin. Edes Volvo-kokemukseni ei kyllä ollut tuollainen...

Itselläni on ollut vain yksi 850 Volvo jo kauan sitten ja kieltämättä se jäi viimeiseksi omaksi Volvoksi osin juuri vikoihin kyllästyttyäni. Mutta silläkin sai sentään jonnekin 120-130 tkm nurkille työntää, ennen kuin alkoi korjattavaa löytyä enemmän. Ja niistäkin vioista iso osa oli ihan ikään nähden hyväksyttävää kulutusosaa. Luovutin itse 200tkm nurkilla, jonka jälkeen auto jäi vielä sukulaiselle seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi hyvin vähäiseen käyttöön tosin. Mutta siihen noin 20 vuoden ja 250 tkm ikään mennessä siihen ei esim. jouduttu iskareita vaihtamaan. Alustasta muutenkin vaihdoin itse joskus ehkä 150tkm kohdalla ulomman raidetangon pään ja sukulainen jossain 200+ tkm kohdalla eteen tukivarret. Muuten alusta oli täysin koskematon, vaikka tuohon aikaan Volvojen alustalla huono maine olikin kestävyyden suhteen. En allekirjoita.

Ja silti sillä Volvolla oli aina parempi työntää pitkää maantietaivalta kuin vähän myöhemmin hankkimallani Avensis mk2:lla. Avensiksella ajelu oli kyllä halpaa ja huoletonta. Ajoin sillä välin 150-250tkm ja ikää autolla oli melkein 10 v, kun luovuin siitä. Polttimoiden ja sulkien lisäksi siihen oli vaihdettu yksi keskuslukon moottori(saatoin tosin aiheuttaa vian omilla "huoltotoimilla") ja pakoputken takaosan suojapelti sekä tietenkin jonkun kympin hintainen vesipumppu(tyyppivika). Että jos aloittaja ihmettelee Volvoon "suunniteltuja" vikoja, niin itse ihmettelen Toyotiin "suunniteltua" ajettavuutta. Jos osaa tehdä teknisesti varman auton, miten hemmetin vaikeaa voi olla tehdä autosta vakaa ajettava?

Täytyy kyllä silti sanoa, että jos nyt pitäisi valita noiden kahden väliltä, kallistuisin silti siihen Toyotaan. Paremmasta vakaudesta maantiellä voi toki jotain "maksaa", mutta rajansa kaikella. Kyllä sillä vanhalla Avensiksellakin tuli useampi 3tkm:n Lapin keikka heitettyä ja vain ko. yksilöstä puuttunut cruise rasitti. Volvon penkkien ja ajon vakauden puute ei sitten lopulta ollutkaan niin suurta, kuin etukäteen kuvitteli.

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #17 : 15.12.2015, 16:48:57 »
Okei, siis kahdeksan vuotta ja muutaman kerran maailman ympäri ajettu auto ja suurimmat viat ovat hammaskehät, läppäakseli ja pakoputken kannake.  Näistä läppäakseli on toki tunnettu tyyppivika ja abs-kehiä taitaa mennä vähän joka autosta, joissa niitä on, eli nykyään kaikista ja pakoputken kannakehan on, kuten todettua, suunniteltu jo uudelleen ja paremmaksi.

Samaan aikaan toisen merkkisellä, saman ikäisellä ja suunnilleen saman verran ajetulla autolla ajeleva tuttava on ihan tyytyväinen autoonsa, vaikka katalysaattorit (2kpl) pitäisi uusia, pyöränlaakereita on vaihdeltu ja nahkapenkitkin ovat muovia ja kuskin penkki halkeilee. "Onhan sillä jo ikää ja kilometrejä takana" sanoo hän.

Autohan on muutenkin sata tonnia ajettuna ja melkein kymmenvuotiaana jo paalausiässä ja aika vaihtaa uuteen, mikäli pikku remontteja pelkää
Joku ankea japsi toki kuljettaisi ikuisesti paikasta paikaan tappavan tylsään tapaansa vuodesta toiseen vaatimatta mitään ja antaen vielä vähemmän, samalla imien kaiken elämänilon kuljettajastaan. :D
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #18 : 15.12.2015, 18:38:34 »
Autohan on muutenkin sata tonnia ajettuna ja melkein kymmenvuotiaana jo paalausiässä ja aika vaihtaa uuteen, mikäli pikku remontteja pelkää
Joku ankea japsi toki kuljettaisi ikuisesti paikasta paikaan tappavan tylsään tapaansa vuodesta toiseen vaatimatta mitään ja antaen vielä vähemmän, samalla imien kaiken elämänilon kuljettajastaan. :D

Jep. Nykyinen s80 on vaatinut selvästi enemmän hellyyttä reilun 60tkm aikana kuin aikanaan omistamani e-carina. Kilometrit asettuvat vielä aika tarkasti samaan ajomäärään, ikääkin autoilla on suurinpiirtein saman verran. Ei kyllä ole siltikään yhtään ikävä niitä juuttikankaasta tehtyjä muodottomia penkkejä, helvetin epämääräistä ajettavuutta ja hillitöntä melua. Tai "muotoilua". :idiot2:

Tän takiahan niitä autoja on useempaa merkkiä ja mallia, ostajat arvostaa eri asioita. Laske huviksesi mitä tuolla volvolla ajaminen on maksanut näinä vuosina. Uudet autot pyörii kestotesteissä yleensä siellä reilussa 30 sentissä/km(?). Tämä toki on nelivetoinen ja tehokkaalla koneella, joten kilometrin hintakin saa olla vähän kovempi.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #19 : 15.12.2015, 20:42:43 »
Mielenkiintoisia kommentteja.

Olen nyt hieman vajaaseen kymmeneen vuoteen ajanut kahdella Volvolla - ensin vm. -98 V70 TDI ja nyttemmin vm. -03 S80 D 2,4 - yhteensä noin 274 tkm. Ensimmäisellä menopelillä oli halpaa ajoa, korjausta ja huoltoa kautta linjan.

Päivääkään en vaihtaisi pois! Tai no, muutaman huoltamo- ja korjaamoreissun toki kummaltakin jättäisin pois.

Meno on ollut äärimmäisen miellyttävää, tasaista, mukavaa ja perhettäkin viihdyttävää. Vanhemmalla autolla kävin esikoisen ja kavereiden kanssa Puolassa ja Tsekissä asti. Loistoreissu.

Volvoilu on mukavaa!  8) 8)

Poissa Hakke

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #20 : 16.12.2015, 15:12:19 »
Ostin Skodan Superb:n vuosimallia 2010, eli kyseessä ei mikään aivan ilmainen kauppakassi, joskaan ei myöskään V70 hintainen menopeli. Ostettaessa kilometrejä n. 120 000. Ehdin ajaa sillä puolisen vuotta ja 20tkm, siinä ajassa mittaristo viihtyi korjattavana kaikkiaan kuukauden, parkkitutkaa ei useista korjausyrityksistä huolimatta saatu kuntoon, ja kun 20tkm ajettuani laskeskelin lisäilleeni moottoriöljyä kahdeksisen litraa, vaihtui auto, ja sen valmistanut konserni.

Miustakin kuulostaa tuo aika huomioiden että melko pienellä on aloittaja autonsa kanssa päässyt. Monessa yhteydessä on jo todettu, että nykyautoja ei niinkään tapa kilometrit, kuin aika.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #21 : 16.12.2015, 15:56:21 »
Juuri tuossa kuuntelin kun hierojan johtotähdestä (E320 vm. 201x) oli 110tkm ajettuna mennyt vesipumppu, ja päälle oli tokaistu että täähän on ihan normi juttu. Parkkipaikalla saa katsoa kun pyöräkaaren ympäristöt "johtotähdistä" kukkii. Niin kauan kun ihminen suunnittelee/tekee niin jossain kustaan. Pieni tyyppivika minusta on joku pakoputken kannake verrattuna esim kaasuläppäkotelo vikaan (1000€ vaihdettuna, mk1 ja 2 bensa volvot)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #22 : 16.12.2015, 17:57:51 »
UUtena ostettu XC70 D5 AWD volvo (Vm10 malli). 13 kertaa takuuhuollossa 37tkm matkalla ja kolme vuotta. Uusittuna seuraavat osat:

- Edessä parkkitutka
- Kaasujouset takaluukkuun (Ei pysynyt ylhäällä)
- Moniurahihna
- Suuttimien ajoitus
- Edestä vetoakselin suojakumi. Rupesi vuotamaan öljyä pihalle
- Etuiskarit + pohjaanlyöntikumit
- Kuskin puolen etuikkunaa eivät saaneet ikinä ihmeöljyllä toimimaan oikein (Paras kommentti oli, että ikkunan välissä ollut jäätä ja tämän vuoksi vääntynyt. Noh sinä vuonna Makedoniassa ei ollut lunta eikä jäätä yhtään).
- Viimeinen oli partikkelisuodattimenlämpötila-anturi, joka aiheutti sen, että rekkaa ohitettaessa veti moottorin vikatilaan ja tehot hävisi.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2874.msg62954#msg62954
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=47.msg899165#msg899165

Seuraava omistaja kertoi (67tkm mittarissa ja ikää viisi vuotta)

- Viidestä hehkusta kolme pimeänä
- Jakolaatikosta joku stafa vuoti
- Etupyöränlaakeri vaihtokunnossa.

Ja sitten tutun V70 D5 Geartronic vm 08.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=70355.msg1061000801#msg1061000801

- Vaihdelaatikko 130tkm (Öljyt vaihdettu 70tkm kohdalla vaikka ei tarvista).
- Kansiremontti 132tkm, kun yksi venttiili poikittain. Ei kuulemma ole tuollaista tapahtunut aikaisemmin (Hämeen autovaruste JKL)

Toisella tutulla V70 D5 Geartronic (VM10)

- Lohkohalki 78tkm ja hieman vajaa kolme vuotiaana.

Opetti minulle sen mitä premium tarkoittaa käytännössä.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2015, 21:24:28 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa rampe13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #23 : 16.12.2015, 20:48:55 »
Meikä ei usko noita juttuja ikävä kyllä

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #24 : 16.12.2015, 21:16:41 »
Meikä ei usko noita juttuja ikävä kyllä

Kenen juttuja?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #25 : 16.12.2015, 23:33:37 »
Mikäs noissa, kaikki mahdollisia, mutta erittäin harvinaisia..

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #26 : 17.12.2015, 11:23:43 »
Aloittajalla kannattaa testata seuraavaksi, vaikka vag tuotteita. Noilla kilometreillä olisi jo toinen 1.4tsi moottori ja dsg vaihteisto menossa. 1.8tfsi ja 2.0tfsi moottoreihin olisi lisätty jo puoli tynnyriä öljyä. Mersu voisi kanssa olla kokeilemisen arvoinen. 9v vanhassa mersussa saattasi olla ruostetta jo muuallakin kuin pakoputken kannakkeessa.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #27 : 17.12.2015, 11:49:37 »
Hyvä pointtihan aloittajalla on siinä, että tavallaan hassuja vikoja huolimatta että tosi monella muulla menee paljon huonommin. Ei ole peruste olla tekemättä virheetöntä jälkeä viakka muut tekisivätkin virheitä selkeästi enemmän. Vaikka myönnän kyllä, että en olisi harmissani jos tuommosella korjausmäärällä pääsee 10v ja yli 100tkm, se vaan on niin että remonttia tehdään aina, toisiin enempi toisiin vähempi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #28 : 17.12.2015, 16:08:17 »
Kyllä minuakin on jurppinut ja pahasti, kun mittari piti huoltaa (noin 250,- euroa), jarrusylinteri vaihtaa (osa yli 320,- e + työt 180 e) ja muuta kiusallista, mutta ei ehkä niin kallista. Silti tykkään Volvostani edelleen!

Kieltämättä olisin odottanut tai toivonut, että S80 -mallinen autoni kestäisi vähintään yhtä hyvin kuin vanhempi V70 -mallinen 2,5 TDI traktoriksikin haukuttu auto. Ero on iso ja tietysti uudemman tappioksi. Ensimmäisenä kahtena vuonna S80 vei multa ylimääräistä noin 2.000 euroa! Entisellä ajoin 188 tkm eikä ylimääräistä mennyt oikeastaan euroakaan. Toki kuluvia osia, mutta vähän niitäkin.

S80 on ollut hienoinen pettymys, vaikkakin loistava ajaa.

Pahin ja suurin homma oli venttiilikopan vuotaminen heti kohta kun auton ostin. Se tuntui ihan painajaiselta. Juuri ostetussa laatuautossa tämmöisiä vikoja, ajattelin ja noiduin ihan ääneen niin liikkeessä kuin kavereillekin.

Silloin piti merkkiliikkeen kanssa keskustella napakasti ennenkuin sain todella ison remontin "puoliksi" autoliikkeen kanssa sovittua. Vuoto oli kastellut jakopäänhihnan ja lisäksi piti uusia suuttimia ja ties mitä. Mulle jäi maksettavaa muistaakseni yli 600 euroa ja auto oli kahteen otteeseen korjattavana merkkiliikkeessä pitkiä aikoja. Uusi koppa piti tilata oikein Ruotsista asti. Huolto venyi ja venyi. Silloin v.tutti.  >:( >:(
« Viimeksi muokattu: 17.12.2015, 16:12:38 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #29 : 17.12.2015, 19:29:46 »
Aloittaja on minunkin mielestä päässyt aika vähällä. Ymmärrän kyllä kyseiset pointit koska auto on ostettu käytännössä uutena. Itse kun omaani olin hankkimassa -12 alkuvuodesta niin kyseiset "ominaisuudet" oli jo tiedossa. Kuukauden sisällä hankinnasta oli mennyt varmaan pari tonnia perusostoihin joista osa tosin ei ollut sillä "korjataan jos jotain hajoaa"-linjalla. Mutta kuitenkin kuluvia osia vajaa 180tkm ajettuun autoon. Nyt on mittarissa n. 312tkm ja alustan osalta alkaa olla uusi kierros alkamassa, ei hätää koska ongelma on tiedossa ja osia hankittu taas pikku hiljaa tarjouksista jne. Ei tarvitse sitten kerralla tappaa taas paria tuhatlappusta.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autoracing  KL-varaosat