Moro vaan kaikille!
Selaillu parivuotta foorumia ja jos vihdoinkin uskaltais laittaa omistakin laitteista kertomusta tulemaan, kun aika vähän näitä s40 ja v50 sarjalaisista juttua.
Munhan ei pitäny ikinä volvoa ostaa, mutta jostain syystä toista on jo menossa ja pahalta näyttää myös tulevaisuus
Jokatapauksessa ensimmäinen oli vm 98 v40 t4 joka oli suomeen uitettu saksan markkinoilta 2000, täysnahkajakkarat ja muutenkin tosi hyvässä kunnossa ja mittarikin piti kaikkien tietojen mukaan paikkaansa. Tätä autoa tuli reilu parivuotta ajettua ja n.70 000km kunnes työmatka alko käymään niin pitkäks niin piti alkaa vanhuksesta luopumaan vähempi kilometriseen autoon. Tähän vaihettiin iskarit, jarrulevyt yms, korjailtiin humppavehkeitä enemmän omaanmakuun ja pidettiin hyvää huolta.
Pitemmän aikaa olin jo haaveillu uudempikorisesta s40 ja muutamaa kävin koeajamassakin, mutta tämä osottautu itelleni järkevimmäksi. Kriteerinä oli manuaali, suht vähän ajettu, Ees vähän silmään istuva ja sitten se T5. Seurailin pidemmän aikaa jos olis nelivetona löytynyt mutta sitten iski autokuume liian herkästi ja autoa lähin kattomaan... Koeajon jälkeen sovittiin hinta kuntoon ja tullaan viikonpäästä hakemaan autoa kun saan kuskin toiselle autolle. Viikko vierähti ja oli auton haku reissu ja kotiin päästyä ensimmäisenä pesemään kunnolla ja pikku fixejä tekemään.
Kuvat aukeaa myös isompana
Sitten mukana tuli joku valmispaketti ground zero 12" subi ja vahvarina rainbow dm2000. Kaapelia oli pari metriä kontissa liikaa ja muutenkin vahvari ja subi vaelteli vapaana ympäri peräkonttia, joten seuraavaks oli niitten siistimisen vuoro.
Kaapelia tosiaan oli vaivaset n.13m ylimääräistä kontissa
Akulta vahvarille kun tulee paksua kaapelia, joutu tekemään vähän paremmat kiinnikkeet että pysyy vahvarissa kaapeli kunnolla kiinni. (Nykyään näkyvillä oleva metalli päällystetty kipinöinnin välttämiseksi)
Vanhasta autosta otettiin siirrännäinen uuteen
focus mk5 black 15" vire n.34hz. Samalla laittelin eristettä konttiin, oli melkonen räminä luola koko auton kun resonoi
Sitten ajeltiin vähän aikaa ja alusta asti häirinneet lamin x kalvot sai lähtee edestä sekä takaa.. Samoin vanteet Radius R12 sai lähtee hyvin äkkiä pois alta, ei oikeen kromimuovi iskeny. Oli hirvee järkytys kun ekaa kertaa autossa noi vanteet näin, myyntikuvissa oli talvivanteet alla
No kesää kulu vähän aikaa vanteita ettiessä ja tavotteena oli saada vaan jotain alle. Vanteiksi löyty edullisesti vertini monaco kopiot.. Tuumakokona 18 et40, muuta en muista
225/40 kumit on vähän venytettynä päälle.
Sitten uuden auton myötä vanhasta volvosta piti luopua, otin muutamat kuvat vielä ennen luovutusta, vaikka samalle kylälle auto menikin ja edelleen usein sitä näkee
Noo sitten vaan ajelinkin melkein vuoden ja oli aika tehä jotain maalipinnalle mikä oli ihan järkyttävässä kunnossa
Löysin kaverin kuka myllytyksen hoitaisi ja sovittiin koska auto menee käsittelyyn ja mitkä on tavotteet. Voi juku sitä tunnetta, kun auto oli valmis ja pääsi kattomaan
Omakin peseminen sai ihan uudet tyylit ja nyt yritetään tehä se peseminen oikeaoppisesti pesukintaasta opiskellen
Monta kertaa se sen yli myllytti, niistä hommista en enempää tiiäkkään sitten, mutta 110% tyytyväinen olin lopputulokseen. Koko viikonlopun ajan tuli kuvia erivaiheista ja kyseli mielipidettä mitä tehään vai jätetäänkö jos oli pahempia naarmuja.
Ja koska autonpesun abc on tutustuttu, niin peseminenkin alkaa menemään jo melkein k18 jutuiks, satuin saamaan aamulla ennen töitä parkissa parit kuvat yökasteen ja vesisateen jälkeen, tässä yks
Mutta joo, oli pakko lähtee kokeilemaan vähän uutta ilmettä ja piristystä että erottuis vähän massasta. Jarrukengät alko pikkuhiljaa vähän hapettumaan maalin siirryttyä syrjään, joten oli maalauksen aika. Väriä mietiskeltiin pitkään ja hartaasti ja punanen ei saanu olla ja musta oli liian tumma jo muutenkin niin mustaan autoon, sai sitten oranssit satulat... Vihaajat vihaa, kyllähän ne paremmat olis jos satulat ja levyt isommat olis
Ensin kunnon hionta ja jynssäys, perään kunnon liukkaria, taas jynssäystä, uudestaan liukkaria ja loppuun jarruputsia ja happopohjamaali ensin ja pintamaalia perään. Lopputulos... vaatii totuttelua
Kuvia tulee lisää kunhan pääsen kunnolla tietokoneelle. Ei enää tabletilla tälläsiä stooreja
Suunnitelmista sen verran...
Speiserit on tulossa ainakin taakse, eteen sovittelen mahtuuko enää. Enempi tonttiin tekis mieli laittaa, mutta nyt jo ongelmaa päästä kotiin parkkihalliin kun autossa vänkärin lisäks yks enemmän raapii pohja luiskaan. Taakse pitäisi hommata jostain säädettävät ylätukivarret niin sais takarenkaita vähän pystympään.
Varusteita ensimmäinen omistaja ihan mukavasti ruksinut. Blis, R design, tottakai vakkari, high performance audio, kuskin penkki sähkö+muisti yms mitä nyt ei mieleen tule, kattoikkuna ja tutkat puuttuu sanotaan näin.
Moottorina siis tosiaan löytyy T5 Kera lastun, samoin joku bsr vapaavirtaus suodatin härpäke mikä oli asenneltu vähän miten sattuu, sekin siis korjailtu. Edellinen omistaja oli teettänyt pakoputken loppupätkät, eli koko takavaimennin on tällähetkellä irti. Ostaessa auton vakioputki oli kiinni, mutta pölyimurin äänet oli sen verrän häiritsevät niin pitihän se toinen putki pultata kiinni niin pääs nauttimaan vitos koneen äänistä
putki on tosin tehty aivan järjettömästi ja pakokaasut tulee 80% oikeasta torvesta, tämäkin siis muuttumassa ja samalla ulostulot sisemmäksi.
Joka ikkunassa kalvot, ollu jo vuodesta 2011, 80/50/5 vahvuuksilla.
Ideoita ja mielipiteitä saa ja pitää esittää
Jokatapauksessa tässä on vielä projektia
Päivittelen aina sitä mukaa kun jotain tapahtuu tai menossa työn alle