Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 256095 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #780 : 06.12.2015, 07:32:16 »
760:iin wankel ja nelikymppiseen perwo? :P

Mutta mjoo... Oikein viritelty vapari on todella nautinnollinen ajaa ja kuunnella. S* Mutta se tie on pitkä, kivinen ja hinnakas.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #781 : 06.12.2015, 14:26:38 »
Jos on tarkoitus että alla on auto joka vie paikasta A paikkaan B mahdollisimman kivuttomasti, niin se kone mikä siellä pannuhuoneessa on, on siihen hommaan paras.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #782 : 06.12.2015, 14:50:13 »
Emmää kyllä perwoo vaihda vielä vähän vähemmän luotettavaan pataan :D

Niin, tottahan se on että tuo b200k on varmasti luja ja luotettava peli, mutta sais vaan olla enemmän vetoja ja käyttövoimana se halvempi ja pahemman tuoksuinen litku ;)

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #783 : 06.12.2015, 15:34:23 »
Oikein viritelty vapari on todella nautinnollinen ajaa ja kuunnella. S*

Tähän ei lisättävää.

Jos on tarkoitus että alla on auto joka vie paikasta A paikkaan B mahdollisimman kivuttomasti, niin se kone mikä siellä pannuhuoneessa on, on siihen hommaan paras.

Toisaalta, ei myöskään tähän; vakioauto on luotettavin tapa päästä A:sta B:hen. Mutta ei sen vaparina virittämisen tarvitse mitään älyttömiä maksaa, tällä foorumilla noin yleisesti tuppaa vain olemaan erityisen kielteinen suhtautuminen aiheeseen. Tietysti hinta riippuu tavoitteista ja mm. siitä, mihin hintaan saa kannen hoideltua. Ruokintapuoli on sitten se toinen hintavampi kohta. Toki vaparikoneen hauskuus tulee parhaiten esiin vasta, kun voimansiirto on kunnossa, vakiovaihteistoilla meno tuppaa olemaan tahmeaa.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #784 : 06.12.2015, 18:04:23 »
Onneks tässä on nyt niin paljon kaikkee muuta puhaa ollu, niin ei oo kerenny stressata tätä moottorinvaihto asiaa.
Uskosin löytäväni tutun tutun tuttujen kautta jonkun "ihan ok" kannentekijän ja Weberin DGV olis melkeenpä mun valinta käyttöpeliin. Semmosen osto ei hirveen suurta koloa tee onneksi ja on todettu ainakin Toyotan K-moottoreiden kanssa toimivan jokapäiväisessä käytössä.

Mutta tuossa 760:ssäkin olis tekemistä ja rahanmenoa vielä ennen ajokauden alkua. Tärkeimpänä saada vanteet suoriksi ja maalattua ja ratkaista se tyhjäkäyntiongelma. Täytyy alkuun koettaa uudella tk-moottorilla.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #785 : 06.12.2015, 18:29:29 »
Volvojen kohdalla vaparikoneen(kin) rakennus on kuitenkin onneksi verrattain helppoa ja edullista. Osaamista löytyy molemmin puolin merta ja valmiita imusarjoja/-rakennusosia löytyy kohtuu hyvin ja kohtuu edukkaasti. Nokka-akseleitakin on jo valmiina melkoinen litania mistä valita, kuten myös varaosia (kansia yms yms) on jokapuolella.

Huomattavasti helpommin tuommoisen tekee, kuin jonkin etelä-eurooppalaisen tuplanokkakoneen vuodelta -7X, jolloin lähes kaiken joutuu teettämään/tekemään itse virranjakajasta lähtien.

Mutta jos kuitenkin lähdet talvilinttaan vaparia virittämään, suosittelen erittäin lämpimästi hankkimaan jostain irtokannen, johon voi kasata ns. "valmiin paketin". Tulee loppupeleissä jonkinverran halvemmaksikin, kuin ajossa olevan auton rakentaminen ja tuunaaminen/säätäminen.

Jokatapauksessa, tee omalla tyylilläs, ollut tähänkin mennessä vissiin se paras mahdollinen. :D

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #786 : 06.12.2015, 19:21:31 »
Weberin DGV olis melkeenpä mun valinta käyttöpeliin. Semmosen osto ei hirveen suurta koloa tee onneksi ja on todettu ainakin Toyotan K-moottoreiden kanssa toimivan jokapäiväisessä käytössä.

Jepp! On se hyvä, että joku muukin on pelannut noiden K-moottoreiden kanssa  ;)
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #787 : 09.12.2015, 12:21:27 »
Muistaakseni dgv oli kyllä rahan arvoinen parannus 200k:lle. Tuohon kun yhdistää kansityöt ja nokan sekä mahdollisesti putkiston niin alkaa auto ainakin tuntumaan ärhäkämmältä. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #788 : 09.12.2015, 15:51:30 »
Samaan rahaan saa K-jetin S*

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #789 : 09.12.2015, 16:02:43 »
...Jota sitäkään ei tähän autoon tule minun omistuksessani :)

Sähköflektin vois kyllä alkajaisiks väkertää, pääseepähän tuosta huminasta eroon :D
Jos kuitenkin ihan alkuun rakentelis noi lisävalot kuntoon, kun vaan repisi jostain aikaa.

Viimesin tankillinen 17,9l/100km ::)

760:iin suunniteltu moottoritilaan hiukan muoveja peittämään tuota johtojen ja letkujen sekamelskaa. Siitä lisää kun pääsee vaihtoehtoja sovittamaan.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2015, 17:04:45 kirjoittanut Sawo »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #790 : 13.12.2015, 02:23:15 »
Jos se humisee on se visko paskana. Ei ehjästä viskoflektistä mitään ääntä kuulu ellei se seiso niin pitkään paikallaan käynnissä että lämmöt lähtee nousuun.

Mä tuuppasin siksakin tilalle b230a koneen muuttuvakurkkuisen pirupurkin. Toimii plajon paremmin, tosin kulutus nousi litralla.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #791 : 13.12.2015, 16:12:30 »
Ei se jatkuvaan humise, vaan kylmänä hetken aikaa kuten kuuluukin(?) Näin olin ainakik lukevinani jostain, ja samaa tekee toi Pervon visko.

Mulla pitäs jossai jemmassa olla yksi sähköflekti niin halvalla selviäisi siitäkin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #792 : 13.12.2015, 18:08:13 »
Joo, ihan kylmänä se usein humisee hetken. Luulin vaan että huminasta eroon pääseminen tarkoitti kokoajan humisevaa flektiä.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #793 : 14.12.2015, 21:27:59 »
Joo, tuli ehken hieman harhaanjohtavasti kirjoitettua.
Tänään tilasin bjorkmotorsportilta talviliukuriin uuden ratin. Saas nähdä millanen rimpula tuo 50e mokkaratti on :D Ainakin se 9 euroa kallimpi malli ajoi asiansa mainiosti Deekussa.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #794 : 05.01.2016, 15:08:48 »
Rialit alkais olla valmiit vietäväksi oikomishoitoon, pinnapulteille on siis porailtu reikiä. 2 vannetta on vielä koittamatta tartteeko hienosäätää :D

Ainakin kaksi porakonetta tuli poltettua tuossa hommassa :idiot2:

Eteen täytyy hommata 30mm jaonmuutoslätty tuon 17mm tilalle. Sovituskuvissa on tuon adapterin lisäksi yhteensä 10mm bilteman lättyjä välissä etupäässä. Takana tuo nykyinen 17mm passaa mainiosti.
Instagramin puolelta jotkut on varmaan jotain esimakua bonganneet, tässä vielä pari huonoa räpsyä lisää eiliseltä.



Riippuen töistä ensi viikolla voisi mahdollisesti viedä vanteet hoivattavaksi ja sen jälkeen pitäs parista paikkaa kysyä maalausta ja alotella hiekkapuhaltamaan entisiä pois. Värikin taitaa olla jo päätetty, koitetaan kuitenkin pitää se salassa ja haukutaan sitten oikeen porukalla jos ei osunukkaan kohdalleen ;)

 

Autoracing  KL-varaosat