RallyBaron  Samppasport

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84567 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #270 : 15.07.2019, 21:14:55 »
Siinä syöttöpumpun tulonipassa se tosiaan pitäisi olla, jos on. Tuossa Casessa ei ole mitään sihtiä ollut tankin puolella ollenkaan ja vain kerran on mennyt tukkoon. Siinä on laitettu polttoaineen otto tyhjennysroppuun banjopultilla. Ei ole muuten siirtopumppukaan hajonnut kertaakaan 8-vuoden aikana, eikä suodattimet tukkiutuneet.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #271 : 15.07.2019, 21:17:04 »
Siinä syöttöpumpun tulonipassa se tosiaan pitäisi olla, jos on. Tuossa Casessa ei ole mitään sihtiä ollut tankin puolella ollenkaan ja vain kerran on mennyt tukkoon. Siinä on laitettu polttoaineen otto tyhjennysroppuun banjopultilla. Ei ole muuten siirtopumppukaan hajonnut kertaakaan 8-vuoden aikana, eikä suodattimet tukkiutuneet.

Räjäytyskuvasta koitin sitä etsiä, eikä näkynyt. Pitää käyttää irti ja katsoa.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #272 : 16.07.2019, 09:27:21 »
Harrison Fordin rassaaminen jatkuu, otin tankin pohjalla olevan lähtösuodattimen irti

 :D

Pikku pesu bräkkiksellä ja paineilmalla.



Koitin ennen pesua laittaa CRCtä suodattimesta takaisin päin, aika huonoa oli. Saattaa siirtopumppu huokasta helpotuksesta.

Jos syöttöpumpussa on suodatin, onko se kiinni siinä tuloputken adapterissa?
Kannattaa huuhdella tankki huolella ellei ole jo tehty. Ei ole varmastikaan kaikki p"ska vielä ehtinyt tuohon imusihtiin. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #273 : 16.07.2019, 10:20:20 »
Jäikin kirjottamatta että huuhtelin vielä tankin ennen suodattimen asennusta O:-)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #274 : 16.07.2019, 19:00:41 »
Varmasti on sieltä tankin pohjalta ruostettakin tullut jonkin verran. Näissä Caseissakaan 1494 ei ole tuollaisia sihtejä edes ollut ollenkaan, vaan polttoaineenotto on sellainen imupilli tankkien väliputkessa. Tai sitten toisessa tankissa. Siirtopumpussa on vedenerottimessa sihti ainoastaan.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2019, 19:03:50 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #275 : 16.07.2019, 22:59:44 »
Itsellä traktorina MF 130 - ollut aika pitkään. Aika paljon vähemmän tuota näkee vaikka 135 malliin verrattuna. 80 -luvulla hankittu vanhalta papalta eli toinen omistaja. Vuosimalli muistaakseni 1966.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #276 : 18.07.2019, 11:20:50 »
Nyt se lähti jo mukavammin käymään ilmauksen jälkeen. Liekkö ilmaa tai joku kikkare (tai siirto pumppu sökö?) vielä järjestelmässä kun sammahti alamäen jälkeen suoralle. Pikku sahuulla käyntiin ja toinen mäki ylös. Käytin takapyörät hiekkakasalle ajettuna tyhjäkäyntiä useemman tovin, sitten sama lenkki eri kierroksilla ajaen, eikä mitään ongelmaa.

Kohta on nahkasohva ja liuta naisia oottamassa taivaanportilla :D :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #277 : 18.07.2019, 18:35:56 »
Rikkinäinen siirtopumppu sammuttaisi sen paljon nopeammin, eikä kovin hyvin käynnistyisi. Varmaan oli ilmakupla jäänyt johonkin.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #278 : 05.08.2019, 12:48:36 »
Noniin, murheenkryyni pelasi kolme viikkoa aika hienosti, käyntiin lähtö on ollut kylmänä vähän vaivalloista, mutta pilotitta olen sen kumminkin käynnistänyt. Kuumana lähtee avainta näyttämällä. Tänä aamuna oli taas niin vaikeaa, että lopetin kesken ja tarkastin pumpun ajoituksen. Vauhtipyörä ohjeenmukaan 19° merkkiin ja pumpun tarkastus merkkejä ihmettelemään, kunnossa on. Kone savuttaa käynnistyksessä valkoista savua. Venttiili palanut, tai välykset ihan poskellaan? ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #279 : 05.08.2019, 20:32:51 »
Luulen että se pumppu saattaa olla vieläkin pielessä. Itse säädin CAV-pumpun ihan tuntumalla ja kokeilemalla, milloin käynnistyy paremmin. On mahdollista että joku jäljelle jäänyt roska lähti liikkeelle ja tukki polttoaineen tulon tai sitten siirtopumppu hajosi.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #280 : 05.08.2019, 22:44:29 »
Luulen että se pumppu saattaa olla vieläkin pielessä. Itse säädin CAV-pumpun ihan tuntumalla ja kokeilemalla, milloin käynnistyy paremmin. On mahdollista että joku jäljelle jäänyt roska lähti liikkeelle ja tukki polttoaineen tulon tai sitten siirtopumppu hajosi.

Nyt pumppu on merkit kohdallaan. Joku oli laittanut 3-tonnisen cav pumpun hampaan pieleen niin alkoi toimimaan.

Seuraava startti kuin palmun alta :o Tarkistelin hehkun johdotusta, vaihdoin sen toimimaan 2-asennossa (nyt muistettava kääntää vaan avain 1-asentoon, jossa valot yms toimii) ja testasin toiminnan ennen käynnistystä.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #281 : 05.08.2019, 23:16:26 »
Kyllä se ennakon hienosäätö auttoi paljon tuossa Casessa. Paremmin sekin lähtee käyntiin nyt. Hehkun pitäisi normaalisti Lucaksen virtalukolla toimia niin että vasta avainta ihan loppuun asti kääntämällä alkaa startti pyöriä ja sitä ennen hehkuasento. Vaihdoin tuohon kopittomaan pötkölaturin tilalle jonkun Valeon vaihtovirtalaturin ja alkoi lataamaan heti. Nyt tyhjäkäynnilläkin 13,50V latausjännite.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #282 : 12.08.2019, 13:50:00 »
Kyllä se ennakon hienosäätö auttoi paljon tuossa Casessa. Paremmin sekin lähtee käyntiin nyt. Hehkun pitäisi normaalisti Lucaksen virtalukolla toimia niin että vasta avainta ihan loppuun asti kääntämällä alkaa startti pyöriä ja sitä ennen hehkuasento. Vaihdoin tuohon kopittomaan pötkölaturin tilalle jonkun Valeon vaihtovirtalaturin ja alkoi lataamaan heti. Nyt tyhjäkäynnilläkin 13,50V latausjännite.

Miten tuo liekkihehkun polttoaineen ohjaus toimii? Ruikkiiko se sitä aina, vai onko sen syötölle joku ohjaus? Löysin Googlen avulla vastaavan tapauksen, jossa hehkun pa-suutin ruikki imusarjaan liikaa ainetta. Siinä jäi kyllä toiminta ja korjaus epäselväksi... Joku tuossa on pielessä muutenkin pa-järjestelmän osalta, sillä mustaa saa tulemaan putkesta pienoisella ryntäytyksellä ja tyhjäkäynnillä pakokaasu haisee kitkerälle.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #283 : 12.08.2019, 21:12:52 »
Se ottaa suuttimien paluukierrosta polttoaineen, pieneen muovisäiliööm ainakin tuossa Casessa. Siitä sitte lähtee letku hehkutulppaan ja hehkutulpassa on kuulaventtiili, mikä aukeaa kun tulan lämpötila nousee tarpeeksi. Thermostart on tuon virallinen nimi. Kyllä se pystyy niinkin hajoamaan että vuotaa polttainetta läpi.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #284 : 18.08.2019, 12:20:00 »
Miten tuo liekkihehkun polttoaineen ohjaus toimii? Ruikkiiko se sitä aina, vai onko sen syötölle joku ohjaus? Löysin Googlen avulla vastaavan tapauksen, jossa hehkun pa-suutin ruikki imusarjaan liikaa ainetta. Siinä jäi kyllä toiminta ja korjaus epäselväksi... Joku tuossa on pielessä muutenkin pa-järjestelmän osalta, sillä mustaa saa tulemaan putkesta pienoisella ryntäytyksellä ja tyhjäkäynnillä pakokaasu haisee kitkerälle.
Mä oon ottanu viistonnisessa kylmemmässä kelissä tavaksi lirputtaa siirtopumppulla sen aikaa, että kuuluu ensimmäinen lorahdus tankissa paluuputkesta tulevasta polttoaineesta. Tällön pitäs olla tuo hehkun kuppi ja pa-linja muutenkin täysi. Sitten vasta hehkutus ja käyntiin.

Ruiskusuuttimet kannattaa huoltaa jossain välissä, avauspaineet säätää ja suutinkärjet uusia tarvittaessa.

 

KL-varaosat  Race.fi