RallyBaron  Samppasport

D24 vs. D24T/IC-lohko

  • 13 Vastauksia
  • 8588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
D24 vs. D24T/IC-lohko
« : 13.09.2011, 20:52:20 »
Siinäpä se. Joku jolla on ollut molemmat lohkot kätösillä, kertokaapas pari asiaa.

Miten öljyjäähyt on toteutettu turbolohkossa? Meneekö siellä öljykanava
jossa on reiät ruiskujen kohdalla, ja ruiskuille tehty kiinnitysreiät lohkoon?
Vai onko öljyruiskut pultattu lohkoon, ja niiden välillä kulkee sitten putki, joka on porattu
toisesta päästään jonnekkin öljykanavaan mistä se ottaa öljyn?
Ts: pystyykö d24-lohkoon lisäämään jäljestäpäin öljyruiskuja järjellisellä vaivalla?

Toinen kiva. Missä on öljynpaluu vakiona turbodeekussa. Ei ole tullut ikinä itse katsottua...
Jos se on lohkossa, onko vaparin lohkossa optiota lisätä sitä jälkeenpäin.

Kiitoksia jos joku viitsii valaista maailmaani.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #1 : 13.09.2011, 22:01:05 »
öljypohjaan tulee öljynpaluu vakiona kiinni.
Öljyruiskuille on oma kanava lohkonsisällä, eli jokainen ruutta on pultattu kiinni lohkoon yksikseen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #2 : 13.09.2011, 22:03:49 »
Siinäpä se. Joku jolla on ollut molemmat lohkot kätösillä, kertokaapas pari asiaa.

Miten öljyjäähyt on toteutettu turbolohkossa? Meneekö siellä öljykanava
jossa on reiät ruiskujen kohdalla, ja ruiskuille tehty kiinnitysreiät lohkoon?
Vai onko öljyruiskut pultattu lohkoon, ja niiden välillä kulkee sitten putki, joka on porattu
toisesta päästään jonnekkin öljykanavaan mistä se ottaa öljyn?
Ts: pystyykö d24-lohkoon lisäämään jäljestäpäin öljyruiskuja järjellisellä vaivalla?

Toinen kiva. Missä on öljynpaluu vakiona turbodeekussa. Ei ole tullut ikinä itse katsottua...
Jos se on lohkossa, onko vaparin lohkossa optiota lisätä sitä jälkeenpäin.

Kiitoksia jos joku viitsii valaista maailmaani.

Vaparin lohkoa mulla ei ole ollut ikinä niin paljon auki että olis päässyt tutkimaan mutta tic lohko oli just viime talvena levällään.
Öljyruiskut on pultattu suoraan lohkoon kiinni, eli siis niin että kampikammion puolelle on koneistettu ölykanavan kohdalle tasaiset paikat joissa reikä öljykanavaan, johon ruiskut siis tökätään. Kiinnitystä varten vieressä on vielä pienemmät reiät joissa muistaakseni m6 kierre. Luulisin että sama kavana löytyy myös vaparin lohkosta, joten ne siihenkin voisi koneistaa? tosin varmaa tietoa ei ole. Eli Lyhyemmin sanottuna, vaihtoehto A :D

Turbon öljynpaluu menee öljypohjaan alunperin. Ja siihen niitä on onnistuneesti tehty myös jälkeenpäin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #3 : 13.09.2011, 22:18:19 »
Selvä, kiitoksia havainnoista -H-

On jotain suunnitelman tynkää, tiedustelen onko vaparin lohko
tehtävissä turbolohkoa vastaavaksi. Tuntuu jostain kumman syystä vaparin lohkot
oleman parempikuntoisia lähes järjestäen..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #4 : 13.09.2011, 22:26:13 »
Selvä, kiitoksia havainnoista -H-

On jotain suunnitelman tynkää, tiedustelen onko vaparin lohko
tehtävissä turbolohkoa vastaavaksi. Tuntuu jostain kumman syystä vaparin lohkot
oleman parempikuntoisia lähes järjestäen..

Yhtäkkiä ainakin sanoisi että on, mutta kannattaa tosiaan tutkia miten se öljykanava menee vaparissa, jos saa vaparin lohkon käsiinsä. Tuskin niissä kuitenkaan eroa on.
Mutta kannattaa sekin laskeskella ja kysellä mitä tulee maksamaan ne öljyruiskut ja koneistukset. Sinne kun pitää koneistaa kuitenkin ne tasaiset pinnat ruiskuille sekä ne kaksi reikää/ruutta ja kierteet kiinnitysruuveille.
Ja sitten pitää olla myös turbokoneen männät, että niissä on ne kolot ruiskuille.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #5 : 13.09.2011, 22:36:15 »
Vaparikoneita/lohkoja saattaa myös saadakin vähän halvemmalla kuin TD lohkoja :P

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #6 : 13.09.2011, 22:38:43 »
Jep, tiedetään tuo mäntä homma.
Toi lohkohomma on oikeastaan ainut epäselvä asia.
Öljyruiskut ostan joka tapauksessa uudet, käytetyt ovat kuitenkin kuluneita joka tapauksessa.

Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #7 : 09.10.2011, 21:52:51 »
Lisäkysymyksiä sarjassamme lohkoerot.

92/93 vaihtui jakopään kiristys vesipumpulta kiristinpyörälle.
Muuttuiko lohko tässä kohtaa? Vai käykö vesipumput ristiin,
ja saako vanhemman lohkon muutettua kiristimelle?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #8 : 09.10.2011, 22:11:46 »
Lisäkysymyksiä sarjassamme lohkoerot.

92/93 vaihtui jakopään kiristys vesipumpulta kiristinpyörälle.
Muuttuiko lohko tässä kohtaa? Vai käykö vesipumput ristiin,
ja saako vanhemman lohkon muutettua kiristimelle?
Lohkossa ei muistaakseni ole tuolla saralla eroa. Se kiristin tulee kanteen kiinni ja sen pinnapultin saa otettua pois.
Yhden jakopään muuttanut uudesta vanhaksi ja hyvin pelaa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #9 : 09.10.2011, 22:24:55 »
Lohkossa ei muistaakseni ole tuolla saralla eroa. Se kiristin tulee kanteen kiinni ja sen pinnapultin saa otettua pois.
Yhden jakopään muuttanut uudesta vanhaksi ja hyvin pelaa.

Okei, kiitoksia hyvin paljon  :hg:

Liitty kysymys siihen että on yks vanhempi lohko tiedossa, ja olis
hyvä kun nykyisen, ja sen lohkon osat tarvittaessa kävis päittäin.
Hihnahan on kiristimellisessä hampaan pidempi, mutta näin niinkun
pääosin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Romppanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #10 : 19.11.2011, 17:56:46 »
olisiko hyviä vinkkejä pitäs TD koneen tilalle laittaa tdic kone joka on raaka eli kaikki apulaitteet pumppua lukuun ottamassta pitäs vaihtaa vanhasta

onko joku juttu mitä pitäs tietää
onko niissä joitan eroa td kone vm91 ja tdic kone vm 94

Poissa tohelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #11 : 17.12.2013, 21:12:55 »
minkäs kokoista letkua (sisä halkaisija) ootte käyttäny tossa öljynpaluussa??

Poissa Rapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #12 : 17.12.2013, 23:40:33 »
olisiko hyviä vinkkejä pitäs TD koneen tilalle laittaa tdic kone joka on raaka eli kaikki apulaitteet pumppua lukuun ottamassta pitäs vaihtaa vanhasta

onko joku juttu mitä pitäs tietää
onko niissä joitan eroa td kone vm91 ja tdic kone vm 94

Joku voi korjata, mutta ei kai noissa muuta eroa olla kuin imusarja ja välijäähdytin?

« Viimeksi muokattu: 17.12.2013, 23:48:34 kirjoittanut Rapo »
Volvo 740 -87 D24 prokkis
Ja kaksi ex hollanninvolvoa.
Useampia Bmw merkkisiä nuorisohenkilöautoja...

Poissa Rapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 vs. D24T/IC-lohko
« Vastaus #13 : 17.12.2013, 23:56:10 »
minkäs kokoista letkua (sisä halkaisija) ootte käyttäny tossa öljynpaluussa??

Hyvä olisi jos paluuputki olisi saman kokoista kuin turbon laakeripesässä oleva reikä on. Joku 16mm riittäisi ainakin.
Volvo 740 -87 D24 prokkis
Ja kaksi ex hollanninvolvoa.
Useampia Bmw merkkisiä nuorisohenkilöautoja...

 

Kulkukoira  Proturbo