Carcom Oy  Elekma

LH 2.4:n epromin emulointi ostrich 2.0 -purkilla ja vaparin virittely

  • 78 Vastauksia
  • 41449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EVO8

  • Vieras
No täytyy tutkailla asiaa uudestaan kunhan prommeri saapuu :)

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
No täytyy tutkailla asiaa uudestaan kunhan prommeri saapuu :)

Onhan tuo aika välttämätön vehje.

Tein oman 561 -binin ja netistä ladatun 561 -binin välillä tuon tunerpro:n vertailun ja eroa oli vaikka kuinka ja paljon. Kartat alkoi vähän eri kohdista yms. Varsinaisesta ohjelmakoodista ei ole hajuakaan, mutta eroja oli ties kuinka monessa kohtaa. Yhteensä binien välillä erotti 10 620 tavua.

EVO8

  • Vieras
Täytyy kai olla hieman päästään vialla että jaksaa pelata noiden lelujen kanssa! Onneksi siellä toisella foorumilla näyttää olevan vielä pahemmin vinksahtaneita ukkoja  ;) ?

Mutta aluksi ehkä eniten kiinnostaa mitä kautta Lambdan oletusarvoihin tmv. pääsisi käsiksi. Herkemmin "open loop" tilaan? Kuormitusrikastukset ? Karttoihin en toistaiseksi ole saanut paljonkaan tolkkua.
Kun Lambda/sopeutus häärii taustalla siihen malliin kuin nyt, niin ei hyvä >:( Vaikutuksen huomaa hyvin esim. kun nollaa rasian. Aluksi mennään paksulla niin kauan että sopeutus pikkuhiljaa hilaa AFR:n roikkumaan sinne jonnekkin 13,7 paikkeille josta se sitten hyvin laiskasti lähtee nostamaan seosta kun alat kiihdyttää. Mutta! Niin kauan kun AFR vielä roikkuu jossakin 14,5 paikkeilla on ala-alueella kulku, kaasuun vastaaminen ja liikkeelle lähtö todella paljon liukkaampaa. Myös aina häirinnyt, noin 2500rpm:n kohdalla ollut lievä "kuoppa" voimakäyrissä tuntuu katoavan.Tämän osalta pelkän Main Fuel mapin rukkaaminen tuskin vie kovin pitkälle.
Saakelin aikaa vievää koluta sitä sivustoa läpi ja etsiä vinkkejä kun ei ole viime aikoina oikein tarvinnut tuota Lontoota käyttää eikä teksti lyhennyksineen ole ihan koulukieltä muutenkaan.


LH+hukkakipinä suunnitelma näyttääkin muuten hyvin mielenkiintoiselta!

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan purkanut "selkokielelle" 0 227 400 146 sytkäboksin karttaa?

E: Meinasin vaan, että olisi siirtänyt arvot megaruuttaan.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2011, 10:55:18 kirjoittanut järviin »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan purkanut "selkokielelle" 0 227 400 146 sytkäboksin karttaa?

E: Meinasin vaan, että olisi siirtänyt arvot megaruuttaan.

Mun orkkis on just toi 146, mutta ei ole lastutettavaa mallia. Tuosta en siis saa karttaa ulos, mutta eikö tuo vapari 169 ole ihan käypänen?


Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
OHO. Ompa kovia ennakoita :o
Asteitahan nuo vissiin on?

E: degrees tuossa lukee. Missä koneissa tuota boxia on?
E2: Alkaakohan tuo "on-load timing" kartta mistä kuormituksesta?
« Viimeksi muokattu: 16.05.2011, 17:53:54 kirjoittanut järviin »

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1127
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
240 Coupé, Saloon (P242, P244) - 2.3 i CAT 08.88- 115HP B230F
240 Estate (P245) - 2.3 i CAT 08.88- 115HP B230F
740 Estate (745) - 2.0 08.89-07.91 112HP B200F
740 Estate (745) - 2.0 08.89-07.91 112HP B200F
740 Saloon (744) - 2.3 08.88-07.90 115HP B230F
740 Estate (745) - 2.3 08.88-07.90 115HP B230F

Löytyy -146 ja -169 purkkeja samoilla kartoilla. Ja luultavasti molemmista löytyy lastutettavia versioita, koska tiedostoja on liikenteessä. Kuvassa -146 purkki. Ja kartta kun kartta, ei anneta tuon loadin hämätä, koska kuvastahan se näkyy. Kuormitus menee ylhäältä alas (=max).

« Viimeksi muokattu: 16.05.2011, 18:11:31 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Siis alhaalla on max?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1127
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
 ELK

Ootko googe avannut beepeen 208 xdf tiedostolla ton 146 kartan? Tuo xdf tiedosto pohjautuu vuosien takaiseen vanhaan huonoon pohjaan, joten kannattaa suhtautua varauksella sen toimivuuteen. Saatko tracea toimimaan livenä, täsmääkö rpm skaala jos trace toimii?
« Viimeksi muokattu: 16.05.2011, 18:20:52 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Hämää vaan aika paljon, kun TunerStudiossa kartat täysin peilikuvat. ;)

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1127
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Jep, mutta näkyyhän se kuormitus ennakoista  :)
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
En taas ajatellut, kun jäin hämmästelemään noin suuria asteita.

Edittiä taas: Mahtaakohan kuormitusakseli mennä lineaarisesti? ::)
Edittiä taas2: Julma hyppäys ylimmältä riviltä seuraavalle. Ei ollutkaan niin kakunpala laittaa megaan :(
Megassa 12x12, joten kuormitukset laitoin 100,90,80,70,60,50,40 ja loput 25. Testdrivessä persdyno ilmoitti parempaan päin :)
« Viimeksi muokattu: 16.05.2011, 21:57:26 kirjoittanut järviin »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
ELK

Ootko googe avannut beepeen 208 xdf tiedostolla ton 146 kartan? Tuo xdf tiedosto pohjautuu vuosien takaiseen vanhaan huonoon pohjaan, joten kannattaa suhtautua varauksella sen toimivuuteen. Saatko tracea toimimaan livenä, täsmääkö rpm skaala jos trace toimii?

Aloitin tuon muokkauksen ihmettelyn tuolla sytytysboksilla ja en silloin vielä tracettanut mitään. Eli en osaa sanoa.

Tuolta binistähän ne akselin arvot saisi laskettua, mutta en nyt tähän väliin pysty tekemään. Monta kertaa olen ohjeita lukenut ja laittanut oman xdf:n laskemaan osan akseleista, mutta homma on sen verran sekava etten edes muista miten se meni :).

En taas ajatellut, kun jäin hämmästelemään noin suuria asteita.
Edittiä taas: Mahtaakohan kuormitusakseli mennä lineaarisesti? ::)
Edittiä taas2: Julma hyppäys ylimmältä riviltä seuraavalle. Ei ollutkaan niin kakunpala laittaa megaan :(
Megassa 12x12, joten kuormitukset laitoin 100,90,80,70,60,50,40 ja loput 25. Testdrivessä persdyno ilmoitti parempaan päin :)

Yritin nopeasti katsoa minkälaista moottoria teet, mutta teitkö minkälaisia muutoksia? Vapari, mutta millä staattisella ja dynaamisella puristussuhteella? Mikä nokka?
« Viimeksi muokattu: 17.05.2011, 08:16:18 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Mutta aluksi ehkä eniten kiinnostaa mitä kautta Lambdan oletusarvoihin tmv. pääsisi käsiksi. Herkemmin "open loop" tilaan? Kuormitusrikastukset ? Karttoihin en toistaiseksi ole saanut paljonkaan tolkkua.
Kun Lambda/sopeutus häärii taustalla siihen malliin kuin nyt, niin ei hyvä >:( Vaikutuksen huomaa hyvin esim. kun nollaa rasian. Aluksi mennään paksulla niin kauan että sopeutus pikkuhiljaa hilaa AFR:n roikkumaan sinne jonnekkin 13,7 paikkeille josta se sitten hyvin laiskasti lähtee nostamaan seosta kun alat kiihdyttää. Mutta! Niin kauan kun AFR vielä roikkuu jossakin 14,5 paikkeilla on ala-alueella kulku, kaasuun vastaaminen ja liikkeelle lähtö todella paljon liukkaampaa. Myös aina häirinnyt, noin 2500rpm:n kohdalla ollut lievä "kuoppa" voimakäyrissä tuntuu katoavan.Tämän osalta pelkän Main Fuel mapin rukkaaminen tuskin vie kovin pitkälle.

Sinulla kulkee paremmin tuolla eko -seoksella? Aika mielenkiintoista. Omassa setupissa on hommat aivan toisin. AFR 12-13 ja johan kulkee. Stokio stöikiö tai vaikka stokastisella ;) -seoksella auto ei kulje mihinkään.

Oletko jo muokannut kartan ilman lambdaa kohilleen? Minkä näköinen tuli?

EVO8

  • Vieras
Sori kirjoitin paskaa. Kun soppa tasakaasulla ensin 13 paikkeilla ja siirtyy heti kiihdyttäessä 12-11 alueelle on kulku kohdallaan.

En ole ehtinyt rakennella eikä prommeri ole saapunut että saisi kopioitua pohjaksi orkkis kartat. Kuinka ne muuten saa tehtyä ilman lambdaa kun purkki menee heti safe modeen jos lambdan irrottaa...? Mitäs karttoja se siinä tilassa tottelee? 

 

Samppasport  Futurez