Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 424873 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1050 : 20.06.2019, 01:00:29 »
Onko joku käyttänyt 984:sen .xdfää joka löytyy jetronic infosta 984.binin muokkaukseen (mrjaybreeze v27)?
Itse veivasin tällä lastun ja auto toimii, mutta en tunnu saavan fuelcuttia pois, vaikka laitoin 254 arvot kaikkiin soluihin. Edelleen cuttaa n. 5krpm paikkeilla n. 0.7-0.8 ahdoilla. Tuntui samantekevältä cutin suhteen onko soluissa vakioarvot, 200jotain tai 254. Miten on muilla toiminut?
Jos ei hyvä tuo kyseinen .xdf (tai bini) niin mitä suosittelette 984 purkkiin?
937 bini mulla toisessa ysissä ja ihan jees mutta sehän ei tue niitä RAM muisteja, ja oliko nuo tuoreemmat boksit/binit muillakin tavoilla nopeampia ja edistyneimpiä tms. ?
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1051 : 21.06.2019, 13:17:39 »
Onko joku käyttänyt 984:sen .xdfää joka löytyy jetronic infosta 984.binin muokkaukseen (mrjaybreeze v27)?
Itse veivasin tällä lastun ja auto toimii, mutta en tunnu saavan fuelcuttia pois, vaikka laitoin 254 arvot kaikkiin soluihin. Edelleen cuttaa n. 5krpm paikkeilla n. 0.7-0.8 ahdoilla. Tuntui samantekevältä cutin suhteen onko soluissa vakioarvot, 200jotain tai 254. Miten on muilla toiminut?
Jos ei hyvä tuo kyseinen .xdf (tai bini) niin mitä suosittelette 984 purkkiin?
937 bini mulla toisessa ysissä ja ihan jees mutta sehän ei tue niitä RAM muisteja, ja oliko nuo tuoreemmat boksit/binit muillakin tavoilla nopeampia ja edistyneimpiä tms. ?

Muistanko täysin väärin jos sen piti olla 255?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1052 : 23.06.2019, 03:20:06 »
Muistanko täysin väärin jos sen piti olla 255?
Et välttämättä, mutta jos 255 niin poistuu täysin ja onko se sitten hyvä asia? Toisessa volvossa 1.1 ahtoja 19T:llä, fuelcut 254 937 binissä, eikä cuttaa. Siksi kysyn että onko 984 binissä jotenkin eri kaavalla hommat, vai kenties osoite pielessä vaiko joku muu hässsäkkä kun cuttaa tolla tavalla... sry mahd. typot, känni ja juhannus jne.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1112
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1053 : 24.06.2019, 18:55:50 »
Aikaisemmin tässä topicissa oli mainittu, että 630 sumujen kanssa pitäisi vaiko #4:n lisäksi säätää vakio #3:sta (minimi aukioloaika) pienemmälle, jos ongelmia tyhjäkäynnin kanssa.

Onko hyvää vakio #3 arvoa 630cc suuttimille, jos tk humppaa?

**********
Injector Constant 3 (16 bit) Min Inject time

Original Dec value is 153
Failsafe injector opening time (injector react time)
Used to adust injector response time

***************
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1054 : 25.06.2019, 10:37:30 »
Itellä taitaa 667cc dekoilla olla jotain 30 luokkaa. Imuvuodot varmaan pällistelty jo läpi?

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1055 : 12.07.2019, 18:34:29 »
Nyt tarviis apuja lh:n kanssa!
Lopultakin projekti saatu siihen vaiheeseen että pääsee ohjelmoimaan! Pelit saatu rokkaamaan, ostrich toimii ja ohjelmaa päästy räpläämään.
Mutta nyt on semmoinen ongelma että osakaasulla lyö ilmeisesti fuelcutin päälle syystä tai toisesta (osoitteesta 678A kaikki muut solut 255 ja viimeinen 254). Ja sitten ei anna ajaa ahtojen puolella ollenkaan, hissukseen kiihdyttämällä pääsee n5k rpm ja suoraan lämä tiskissä rupeaa prötäämään n4k rpm.
Kyseessä 937 mr jaybeezen v28 xdf ja 937 SF 244 Bin.
Jossa muutettu vain:
 lambda closed loop tila arvoon 10

Injector constant #4 siten että käynnistäessä afr n.14.5. (800cc dekat)

012 imm käyrä ja 3b37 osoitteeseen muutettu arvot 81-153

Injector constant #3 ei vielä ole koskettu, mutta ilmeisesti noilla suuttimilla jo pitäisi arvo pudottaa n30-40 paikkeille?

Fuelcut viimeinen solu 254 loput 255.

Main correction karttaan ei ole koskettu vielä.

Mikä voisi olla vian aiheuttaja? Eli osakaasulla (hyvin pieni alue) missä pitää kaasupolinta niin sammuu kokonaan, jos taas lisää/vähentää kaasua niin taas toimii normaalisti!
Tosiaan kokeiltu siis alkuperäisellä lastulla ensin ja sillä antoi mennä ahtojenkin puolella, mutta tietysti kunnollahan se ei sillä toiminut kun suuttimet jos vähän turhan isot sille!
Onko nyt joku bitti vielä jossain poikittain mitä en vain tajua pienessä mielessäni?
Kiitokset jo etukäteen auttaneille!
Jos haluaa joku ihan puhelimessakin auttaa niin laittakaa yv!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1056 : 12.07.2019, 19:54:01 »
Kato mihin soluun se pääsee kartoissa sekä immun käyrissä. Jos vika löytyis sieltäpäin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1057 : 12.07.2019, 21:14:26 »
Noniin, vielä asiaan päivitystä! Eli nyt on päästy käymään ahdoillakin!
Tosin muuten tilanne vielä sama, mutta kun rauhassa jaksaa nostaa kierroksia 4500rpm ja sitten länttää kaasun pohjaan niin antaa vetää sen jälkeen ilosesti rajottimelle ja kaikki vaihteet täyskaasulla läpi.
Kunhan vaan antaa joka vaihteella vedättää punarajalle ennen vaihtoa.
Voiko olla että juuri ennen ahdoille nousua menee rikkaalle ja meinaa tukehtua? Eli onko #4 kuitenkin vielä liian isolla vai vieläkö jotain vaihtoehtoja on?

Main correctionia samalla katottu niin just kun rupeaa menemään punasen puolelle palkeissa niin sitten antaa vedättää, mutta jos liian aikaisin (alle4500rpm) yrittää täyskaasulla niin afr menee laihalle (n.19.9) ja nykii helv****ti.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2019, 21:18:47 kirjoittanut Arzi95 »

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1058 : 18.07.2019, 18:50:38 »
Noniin, vielä asiaan päivitystä! Eli nyt on päästy käymään ahdoillakin!
Tosin muuten tilanne vielä sama, mutta kun rauhassa jaksaa nostaa kierroksia 4500rpm ja sitten länttää kaasun pohjaan niin antaa vetää sen jälkeen ilosesti rajottimelle ja kaikki vaihteet täyskaasulla läpi.
Kunhan vaan antaa joka vaihteella vedättää punarajalle ennen vaihtoa.
Voiko olla että juuri ennen ahdoille nousua menee rikkaalle ja meinaa tukehtua? Eli onko #4 kuitenkin vielä liian isolla vai vieläkö jotain vaihtoehtoja on?

Main correctionia samalla katottu niin just kun rupeaa menemään punasen puolelle palkeissa niin sitten antaa vedättää, mutta jos liian aikaisin (alle4500rpm) yrittää täyskaasulla niin afr menee laihalle (n.19.9) ja nykii helv****ti.

Joo vika oli siinä kun ei syystä tai toisesta saanut checsumia tehtyä, nyt toimii kaikilla alueilla, mutta nyt ei meinaa tuo tyhjäkäynnin afr asettua 14.5 millään.
Suuttimet 800cc dekat ja #4 1347
Ja #3 30 muihin ei ole koskettu.
Tietty tuo lambda 3867 on pois.
Pitääkö ruveta vielä #1 ruuvvaamaan?
Tällähetkellä afr boksin nollauksen (5min) jälkeen 12.1-12.5 ja tietty vakiokartasta johtuen helvetin paksulla vedossa.
Kokeilin vielä tuota #4 pudottaa 1287 niin afr 13.2 voiko olla että pitää laittaa tyyliin #4 1195 että olisi oikein?
« Viimeksi muokattu: 18.07.2019, 18:58:53 kirjoittanut Arzi95 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1059 : 18.07.2019, 23:49:04 »
1 ja 4 on oltava molemmat alueella että se pelaa OK, käytännössä jos karttamuoto on yhtään järkevä niin niillä saadaan seokset suunnillensa järjelliseen luokkaan, ja hienosäätö vasta kartalla. Tyhjäkäynti näissä pitäisi olla hitusen hoikalla, ihan kuumalla koneella 15afr on hyvä, alle 16 niin homma pelaa. Ja täyskaasulla vakion mallisella kartalla se äkkiä menee johonkin 11, tässä vaikuttaa kansi ja ahdin tosi paljon...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1060 : 19.07.2019, 00:43:13 »
1 ja 4 on oltava molemmat alueella että se pelaa OK, käytännössä jos karttamuoto on yhtään järkevä niin niillä saadaan seokset suunnillensa järjelliseen luokkaan, ja hienosäätö vasta kartalla. Tyhjäkäynti näissä pitäisi olla hitusen hoikalla, ihan kuumalla koneella 15afr on hyvä, alle 16 niin homma pelaa. Ja täyskaasulla vakion mallisella kartalla se äkkiä menee johonkin 11, tässä vaikuttaa kansi ja ahdin tosi paljon...

Onko mitään käryä miten tuo #1 säädetään? Onko vaan et pikkuhiljaa johonkin suutaan säädellään vai voiko jotenkin laskea? Varmaan aiempien juttujen perusteella #4 jonnekkin 1300 paikkeille ja sitten tuota #1 säätää perään? Nyt siis kokoonpanona
Siemen deka 800cc
Hx 35 #12 pakopesällä
530 seetityöt tehty ja rosot poistettu kanavista
Ja tankissa walbro 255 pumppu

Varmaan tuossa johtuu sitten by passista tuo kun meinaa sammuilla vedon jälkeen kun on tosi lähellä imm (n.5cm) ja sit k&n kartiosuodattimessa imm suoraan kiinni. Luin jotain et vois häröillä sen takia ilmamassat kun on niin lähellä molempia?
Sekavasti selitetty mutta jos joku ymmärtäs   :idiot2:
Noo huomenna, tai siis tänään on penkkiin matka ja siinähän sitä sit on helpompi säädellä kun muuten yksin on pitäny seurata sataa asiaa yhtäaikaa (tietä, afr, tunerpro)  ;D

EDIT:
nyt suutinvakio #4 1342
Ja #1 128
Tyhjäkäynti/alipaine alue afr 14.5-15
Paineilla sit välissä käy rikkaalla hetken ja sit täys hönkä päällä n.12-12.5
Ja nyt penkkiin hienosäätämään, edelleen sammahtelee jos lennosta painaa kytkimen, mutta se taitaa lukemisien perusteella johtua pässistä ka lyhyistä imuputkista?

EDIT2:

Tänään penkissä käyty, tulos 391hp/450nm koneteho ja takapyöriltä 350hp.

Seokset kaikki hyvät(alipaine afr14.5 ja ahdoilla afr n.11 , ei nakuttanut (kuunneltiin).
Mutta sitten tapahtui seuraavaa, hukkis jumi auki ja heti sen perään pasahti kansipahvi paskaks ja kaksi plommia lenti lohkosta  ;D
 mikä meni pieleen, voiko olla että oli jo ennen penkkiä pahvi menossa ja sit penkissä särky, kun mitään nakuun/laihaan ei ollu havaittavissa..
Kyseisessä pirsissähän on siis buchkan hukkakipinä ja ahtoja oli vetohetkellä 1,5bar
« Viimeksi muokattu: 19.07.2019, 22:19:12 kirjoittanut Arzi95 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1061 : 19.07.2019, 23:53:33 »
#1 säädetään ihan kokeilupohjasesti. Pikaisesti kuulostais että seokset on alueellansa. Tosta nakutuksesta hauskana huomiona, että viinaksia käytettäessä kasitappiin saat ajaa kaiken maailman ennakon, ja se vaan ei nakuta, mutta potkii kyllä veivejä aika lujasti kun teho vaan laskee ennakon noston myötä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1062 : 20.07.2019, 00:01:44 »
Joo, tinakone hukkasi 70 Nm vääntöä liian suureen ennakkoon. Mutta ei nakuttanut.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1063 : 20.07.2019, 09:21:01 »
Osaakos joku viisaammista neuvoa miten tuosta ezk:sta säädetään ennakoita yms? Nyt siis ajettiin ihan bensalla (98) ja ezk:ssa on tonin lastu ja sitten tuo buchkan hukkis kortti.
Ei viittis montaa kertaa tuota nahkaa vaihella oman hölmöyden takia :D

EDIT:
Miten muuten kun nyt on tuo lastu, joka siis ilmeisesti on 16 tappisen sytkä jossa ei ole nakurikastusta jos nyt oon oikein ymmärtäny? Niin miten jos laittasin ihan vakiolastun (tietääkö joku mistä sais? tulossa prommeri et voin polttaa lastun ite.)
Ja sitten tekis tuon ezk:n ennakko modin 3astetta ennakkoa. (pinnejä maadottamalla)
Ja vielä kaveriksi sitten Mikanin esittelemän nakuledin

Onko tuolla toiveitakaan saaha toimimaan ilman ezk:n muokkausta jos vaan seokset siis pysyy kunnossa?   ???
« Viimeksi muokattu: 22.07.2019, 22:04:12 kirjoittanut Arzi95 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1064 : 22.07.2019, 23:50:32 »
Kyllä jetronic infosta haeskelisin ihan suosiolla xdf tiedostot ja tekisin siihen jonkun fiksumman kun vakiolastu. Kartan muoto vakiolastussa on todella outo kun sytkäennakko nousee terävästi siihen 4500rpm asti ja sitten jää staattisesti samaan rajottajaan asti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Elekma  Autoracing