KL-varaosat  Race.fi

Volvo 945 turbo -96 harrastekäyttis

  • 23 Vastauksia
  • 7831 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Volvo 945 turbo -96 harrastekäyttis
« : 04.11.2014, 15:06:16 »
Tämmonen perus lankku volvo siis kyseessä mistä ei koskaan mitään pitänyt tulla, sillä kyseinen auto oli tarkoitus tulla tekniikan luovuttajaksi kaksnelikympille, mutta juuri auton haku matkalla 240 kärähti sähköt ja tekniikan vaihto jäi odottomaan. Tämä yksilö kuitenkin osoittautui niin hyväksi, että ei raaskinut purkaa ja tästä tuskin tekniikkaa tullaan siirtämään kaksnikymppiin.

Autohan oli naurettavan halpa sillä myyjällä ei ollut edes tietoinen että kyseessä oli turbo mallin volvo :2funny: Tämä kartonomallin yksilö on tuotu aikoinaan Ruotsin lapista, joten suolatuilla teillä ei ole pahemmin ajettu pohjakin oli sen mukaisessa kunnossa. Ensimmäinen omistaja on papereitten mukaan ollut Telia yritys. Suomessa lankku on toiminut jonkinlaisessa erityiskäytössä. Rekisteriotteessa lukee autovero vapaus erityiskäytön vuoksi mutta tästä ei ole tärkempaa tietoa. Autosta löytyy täydellinen huoltokirja :)

Kuvia ostokunnosta (390tkm):





Jotain pieniä ulkoisia muutoksia on päässyt tapahtumaan. Nyt mittarissa 402tkm

-Ocean MK18 vanteet ja uudet renkaat
-Tonin lastu
-Turbon kello (1.0bar)
-Ahtopaine mittari
-Kirkkaat vilkut etu+sivu
-Kirkkaat takavalot
-Sininen sivutarra poistettu
-Hirvitarrat
-Volvo in Sports tarrat
-Normaalit kilvet













Kevyttä madattusta tulossa myöhemmin talvi mennään näin

Itse tehdyt huollot ostin jälkeen

-Jakopää
-Jarrut
-Tulpat ngk7
-Öljyt+suodatin
-Pohja massattu ja kotelot suojattu


Viat/puutteet

-Heikko varustelutaso: webasto, vakionopeussäädin, G80 lukko ainoat varusteet käytännössä jopa käsiveivit löytyy :D
-Pieni vekki takakulmassa
-Tuulilasi
-Kuskin penkinlämmitin
-Takalasin lämmintin ja pissapoika
-Ohjausvaihde löysällä  ??? Ohjaus tärisee joskus
-Jäähdysnestettä häviää johonkin tosin todella hitaasti

Tekniikka olisi tarkoitus päivittää keväällä kunhan intistä pääsee suunnitelmissa olisi noin 300hp

-t19
-Isompi cooleri
-Nokka (A?)
-530 päivitys tai 531
-3" putki
-Suunnimet yli 500cc
-Järempi kytkin liekkohan dtic:n kytkin riittäsi?
-Lastut, 2.4lh:lla mennään
-Yms pikkujutut

Näillä mennään
« Viimeksi muokattu: 23.02.2015, 19:52:39 kirjoittanut tukse »
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #1 : 12.11.2014, 16:06:15 »
Aloitusviestin viriosia voisi tarjota YV:llä jos joltain löytyy ylimääräisenä :)
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #2 : 13.11.2014, 14:10:03 »
Saattaa olla hieman mikkihiiri kysymys mutta tulisiko tuollaisella muutoksella minkälaista tehon lisäystä? Vastaisiko täysin T19 tuottoa? Onko porukka foormilla laittanut tuollaista? Meinaan on hieman edullisempi huoltaa vanha vakio turbo ja laittaa tuollainen muutos...

http://www.ardideas.com/Billet-Aluminum-Compressor-Wheel--TD04HL-19T-Conversion_p_121.html

http://www.youtube.com/watch?v=hA2CMih9iy8
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #3 : 13.11.2014, 15:17:00 »
Sorvammalla/vaihtamalla kompurapuolta jotta tuo mahtuu olemaan ja vaihtamalla nykyinen 6 pakopesä 7 niin joo...
Jaa olikin suoraan T sarjaan sopiva. Vaatisi kai sitten superback huoltosarjan ja mitenköhän vastaa 19t:tä jos exducer on pienempi?
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014, 15:48:08 kirjoittanut Acke »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #4 : 13.11.2014, 15:54:46 »
Pistä vaikka joku sopiva masterpower/holset tai joku muu ahtimeks, noista 19t mitsuista saa maksaa ihan turhaan ittensä kipeeks (käytettynä samaa luokkaa kun uus holset...) ja lisäks se on vaan jarruna tuolla 300hp nurkissa, jollain vähän isommalla tulee  sama teho pienemmällä paineella. Jos ei mee katsastuksesta läpi niin vaihtaa sitte vakion.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #5 : 13.11.2014, 16:15:24 »
Uuden 19T:n saa 600e suoraan takavetoseen sovitettuna ja saa vielä valita kellon paineenkin. Tiedä sitten mitä uudet Holsetit maksaa. ::)

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #6 : 13.11.2014, 16:21:10 »
No hinnasta vedän sit puheet pois, joskus noita on vaan käytettynäkin näkyny noissa hinnoissa pyörivän. Silti ostaisin vaikka hx35, 19t raja tulee siinä 300hp kohdilla, holsetissa riittää potentiaali jos nälkä kasvaa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #7 : 17.11.2014, 10:14:28 »
Jes kiitos näistä tiedoista. Kyllä se uusi t19 taitaa lähteä tilaukseen kun sen aika koittaa. Alkaa olemaan muutenkin 400tkm ajettu vakio turbo vähintäänkin huollon tarpeessa. T19 taitaa mennä vielä nätisti vakio pakosarjalle mikä riittää teho tavoitteeseen mainiosti.

Ahtopaineet varmaan noin 1.2-1.4 bar?
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa Niilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #8 : 17.11.2014, 15:49:27 »
Uuden 19T:n saa 600e suoraan takavetoseen sovitettuna ja saa vielä valita kellon paineenkin. ::)
Missä tuohon hintaan myydään?

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 turbo -96 harrastekäyttis
« Vastaus #10 : 19.11.2014, 19:21:42 »
Kävin tänään katsomassa vollea varaosa autoksi, josta olisi saanut 531 kannen omaan peliin. Jäi kaupat tekemättä...onneksi.

Kyseessä linkin auto.

http://www.nettiauto.com/volvo/940/6855701

Myyjän puheet eivät aivan täsmänneet: Ruostetta joka paikassa (pahinten ruostunut ysi minkä olen nähnyt), outoja sähkö virityksiä, lamdavalo paloi, tupakoitu, sisustassa repeytymiä, lukot ei toiminu, automaatissa häikkää, leima ummessa, ohjaus omituisen raskas, ajaessa kilisi ja kolisi, lämmintä ei tullut ohjaamoon vaikka moottorin lämmöt nousi, puhalin huuti yms. Lisäksi myyjänä heimopukuun pukeutun herrasmies. Vaikka 531 kansi olikin niin ei ollut sen väärti. Koneestakin kuului outoa kilinää ja öljyä vuoti >:( Kotiin tuskin olisin päässyt tuolla ajamaan. Hinaus olisi Helsingin seudulta tullut Joensuuhun turhan kalliiksi :D
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #11 : 19.11.2014, 20:51:38 »

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 -96 B230FK harrastekäyttis
« Vastaus #12 : 19.11.2014, 21:41:09 »
+ALV + Tulli +Eikä ole alkuperäinen mitsun 19T

Ainakin, kun tilasin kesällä orkkis turbon kellon, juuri samasta puljusta niin ei ainakaan multa omasta mielestäni veloitettu mitään tulleja ja/tai ALV:ja. Osan hinta oli noin 48e + toimituskulut noin 15-20e yhteensä reilu 60e. Maksun suoritin PayPalilla. Tiedä sitten tuon hintasessa turbossa onko tulli ja ALV maksuja ??? Mie en tiiä...
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 turbo -96 harrastekäyttis
« Vastaus #13 : 25.11.2014, 14:08:34 »
Suuttimia on tullut etsittyä viime päivät mutta aika kiven alla tuntuu olevan. Mistä porukka on ostanut tähän sopivia suuttimia? Halukusessa siis noin 500cc suuttimet. Ärrän suuttimet (465cc) taitaa olla 300hv tehotavoitteeseen liian pienet ??? Mites nuo siemenssin dekat (630cc), jotka tuntuu olevan suht yleiset niin ovatko liian isot?

VX3 nokka lähti eilen tilaukseen mitenköhän pelittäisi vakio 530 kannen kanssa...


Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 945 turbo -96 harrastekäyttis
« Vastaus #14 : 25.11.2014, 17:38:48 »
630cc/min on ihan passelin kokoset, ei pienempiä kannata edes ostaa. Bensankulutuksessa ei näy ovatko 450cc/630cc jos lastu on kyseisille suuttimille tehty.

Ei vx3 nokalla ainakaan huonommaks mee kun t nokalla.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Carcom Oy  Ateho