Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877841 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #120 : 25.05.2011, 20:03:42 »
onko jollain tietoa kumpi on paksumpaa tavaraa V6 vai D24 jouset ? ja vielä tavaran paksuus olisi kiva tietää. eli onko kenelläkään tietoa ?
Onko Motonettia lähellä? Jos on, käy siellä mittaamassa. Ne kun voi sieltä otettaessa olla mitä vaan. Toinen vaihtoehto on mennä oikeaan varaosaliikkeeseen ja kysyä sieltä eri jousien paksuuksia, kirjat/ tiedostot pitäs kyllä löytyä niille.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #121 : 25.05.2011, 21:55:14 »
Lesjöforsin luettelosta, http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/download/catalogues/Lesjöfors%20Std%202009%20low.pdf, katsottuna paksuinta eli 14,5mm lankaa tarjotaan 760 Turboon ja V6:een. Tuotenumero 40 958 14, vapaapituus 375mm. 14mm paksuisella langalla on sitten tarjolla muutamaa pidempää versiota.

Vadis väittäis 740 paksuimmaksi jousilangaksi 13,8mm ja 760 14,8mm(muistelisin että paksuinta on vain alkupään malleissa joissa on samanlainen jousilautanen kuin 240:ssä). Sitten tietysti tilanteeseen vaikuttaa onko nousussa eroa.

Omaan makuun 2 kierrosta lyhennetty 14mm lankainen vakio jousi 240 etuiskarin kera toimii hyvin. Ei niiaile liikaa, eikä pompottele. Toimii radallakin ihan ok ottaen huomioon että laitoksen paino ilman kuskia on noin 1650kg.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011, 22:06:59 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #122 : 25.05.2011, 23:48:54 »
Eli oisko nyt hinta/laatu suhteeltaan paras ratkasu 945:seen:
Eteen dieselin vakkarijouset pätkästynä
Taakse farkun kuorma/vahvisteut jouset pätkästynä?

Eli onko dieselin vakiojousi jäykempi kuin lesjö? Kaverilla on 745 projektissa kiinni motonetin "lesjöt" ja mittailin lankavahvuudeksi muistaakseni jotain 14,5mm?? En tiedä kyllä sitten millä nimellä ne on ostettu, koska nykyään ei löydy 745/945 madallusjousia motonetistä. Ne jouset mitkä kaverilla on, on ostettu muistaakseni -09 kesällä..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #123 : 26.05.2011, 03:38:38 »
Lesjöforsin luettelosta, http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/download/catalogues/Lesjöfors%20Std%202009%20low.pdf, katsottuna paksuinta eli 14,5mm lankaa tarjotaan 760 Turboon ja V6:een. Tuotenumero 40 958 14, vapaapituus 375mm. 14mm paksuisella langalla on sitten tarjolla muutamaa pidempää versiota.

mahtaakohan 900-sarjassa olla paksumpia jousia tarjolla ?  ::)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #124 : 26.05.2011, 05:11:44 »
mahtaakohan 900-sarjassa olla paksumpia jousia tarjolla ?  ::)
Ei kannata alkaa ihan hulluilemaankaan tuon langan kanssa. Tuo Dieselin jousi katkastuna on jo pirun jäykkä vrt. lesjö.

Pohjaanlöyntikumiakin voi katkaista.


Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #125 : 26.05.2011, 05:35:44 »
Ei kannata alkaa ihan hulluilemaankaan tuon langan kanssa. Tuo Dieselin jousi katkastuna on jo pirun jäykkä vrt. lesjö.

Pohjaanlöyntikumiakin voi katkaista.

tää on sitten sun vastuulla   :D

 ;)

Poissa JJS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Näin meillä
    • 945 kuvat
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #126 : 26.05.2011, 09:18:38 »
Ei kannata alkaa ihan hulluilemaankaan tuon langan kanssa. Tuo Dieselin jousi katkastuna on jo pirun jäykkä vrt. lesjö.

Pohjaanlöyntikumiakin voi katkaista.

Omasta mielestä juuri sopivan jämäkkä tuo dieselin jousi ja taitaa olla halvin ratkaisu ;)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #127 : 26.05.2011, 17:57:51 »
tää on sitten sun vastuulla   :D

 ;)
Omasta mielestä juuri sopivan jämäkkä tuo dieselin jousi ja taitaa olla halvin ratkaisu ;)
Tätä just tarkotin että kohtalaisen sopiva.


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #128 : 26.05.2011, 23:36:22 »
mahtaakohan 900-sarjassa olla paksumpia jousia tarjolla ?  ::)
Ei.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #129 : 27.05.2011, 10:00:56 »
Tuskin löytyy mitään halpaa (ja samalla toimivaa) settiä.

Ostat multa Bilstein sprintit ja hypercoilin jouset, niin saat toimivan setin  ;) Halpa ei kyllä tuohon pakettiin enää sovi, mutta hyvästä kannattanee maksaa  ::)

Minkälaisissa hinnoissa setti liikkuu? Entäpä pelkät Bilsteinit?

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #130 : 27.05.2011, 19:58:47 »
Minkälaisissa hinnoissa setti liikkuu? Entäpä pelkät Bilsteinit?

Pistin myynti-ilmoituksen pystyyn..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa j0ne_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #131 : 28.05.2011, 16:35:25 »
käykö nuo ysin iskarit joissa ilmoitetaan sopivuudeksi vuoteen 96 asti niin myös 98 vuoteiseen?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #132 : 28.05.2011, 17:16:25 »
Motonetistä tarkotus hommata etuiskarit tohon 760:iin ja sinne tulossa siis 240:n iskarit. Onko nuo kaasut kuinka jämäkät ja oisko antaa mitään tarkkaa senttimäärää paljonko sorvaa pois iskareista jos vakiojousia on pilkottu 3-3,5 kiekkaa? Vai säästänkö vielä hetkisen rahaa ja hommaan tuningstudiosta eteen 240:n 40-80mm madalluksille sopivat GTS-iskarit?

EDIT: vai säästääkkö vielä 35e lisää ja tilaan modificarsilta eteen bilstein B6-iskarit? Noitakin vissiin joutuu hiukka sorvailemaan vielä, kun madallusta on kuiteski semmoset 80-90mm. Ja modificarsin mukaan noi B6:set soveltuu 0-40mm madallukselle..
« Viimeksi muokattu: 28.05.2011, 17:22:54 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 666
  • PRV is lifestyle <3
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #133 : 28.05.2011, 17:55:29 »


pohjaanlyöntikumeja ei näyttänyt ainakaan olevan 740, tai sitten olen taas jättänyt huomaamatta, pitää silti tilatessa niitä kysyä, kun ilman niitä ei ole takuuta nuissa.
 


Biltemasta hakee vakiot kakskymppiä maksavat ja katkasee sopivaks, sillai ainakin täällä on jokaisessa laiteessa tehty ja toimii.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #134 : 28.05.2011, 18:13:25 »
Motonetistä tarkotus hommata etuiskarit tohon 760:iin ja sinne tulossa siis 240:n iskarit. Onko nuo kaasut kuinka jämäkät ja oisko antaa mitään tarkkaa senttimäärää paljonko sorvaa pois iskareista jos vakiojousia on pilkottu 3-3,5 kiekkaa? Vai säästänkö vielä hetkisen rahaa ja hommaan tuningstudiosta eteen 240:n 40-80mm madalluksille sopivat GTS-iskarit?

EDIT: vai säästääkkö vielä 35e lisää ja tilaan modificarsilta eteen bilstein B6-iskarit? Noitakin vissiin joutuu hiukka sorvailemaan vielä, kun madallusta on kuiteski semmoset 80-90mm. Ja modificarsin mukaan noi B6:set soveltuu 0-40mm madallukselle..

Noita Bilsteinejä et oikeen helpolla saa sorvailtua, kun ovat "Upside-down"-tyyppiset, eli männän varsi on kotelon sisällä.
Saahan senkin avattua, ja sieltä poistettua pohjaanlyöntikumit + katkaistua, mutta huomattavasti isompi homma.

Mietin vaan tota sun madallustas, että kohta varmaan sulla pohjaa jo tolpat itsestään  ::)
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

 

Ateho  Elekma