Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #375 : 18.03.2012, 23:12:42 »
Ei ollutkaan aivan niin yksinkertaista etujousien vaihto, tyssäs heti renkaan poiston jälkeen. Eli jonkunnäköset ohjeet olis mukavia. :-[

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #376 : 18.03.2012, 23:15:11 »
Ei ollutkaan aivan niin yksinkertaista etujousien vaihto, tyssäs heti renkaan poiston jälkeen. Eli jonkunnäköset ohjeet olis mukavia. :-[

Kerroppa tarkemmin mikä tyssää?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #377 : 18.03.2012, 23:15:40 »
Etupyörä irti, satula irti,
raidetangonpää irti, alapallo irti, yläpään pultit irti mcperson tornista.
Kampea alatukivarsi niin alas että saat nostettua tolpan
sivuun alapallon päältä.

Sitten sulla on tolppa käsissä.
Puristat jousen kasaan, ja irrotat ylälautasen. Uus sisään ja sama väärittepäi.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #378 : 19.03.2012, 08:17:49 »
Etupyörä irti, satula irti,
raidetangonpää irti, alapallo irti, yläpään pultit irti mcperson tornista.
Kampea alatukivarsi niin alas että saat nostettua tolpan
sivuun alapallon päältä.

Sitten sulla on tolppa käsissä.
Puristat jousen kasaan, ja irrotat ylälautasen. Uus sisään ja sama väärittepäi.
Ja tuohon vielä

-Jos ABS jarrut, irrota liitin konehuoneen puolelta ja vedä anturi pois
-Alapallon irrotuksen jälkeen tarkista pyöränkulmat (riippuen kummasta paikasta irroitit)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #379 : 19.03.2012, 09:42:18 »
Onnistuu myös ilman tolpan irroitusta. Itse en ainakaan ysissä vaivautunut isommin purkamaan, vaan vakaaja ja yläpää irti :)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #380 : 19.03.2012, 09:45:00 »
Onnistuu myös ilman tolpan irroitusta. Itse en ainakaan ysissä vaivautunut isommin purkamaan, vaan vakaaja ja yläpää irti :)

Näin tein myös itse 2-satasessa. kunhan otti jarruputket/letkut irti sisäseinästä ja katsoi että liikaa väänny kun ottaa tolpan ulos kaaresta.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #381 : 19.03.2012, 11:29:24 »
Alapallo vaan ei oikein tykkää hyvää jos sitä kovin vääntelee. Saa tuon tosin hoidettua vääntelemätikin
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #382 : 19.03.2012, 14:55:07 »
osaako joku sanoa että millä iskareilla ja jousilla sais 740 sedanin takapään semmoiseksi että montussa ei ota pyörä kaareen kiinni vaikka takana istuisi kolme 100 kg jannua?

E :eli siis suurimman osan mielestä täysin järjettömän ja naurettavan jäykkää kivireki alusta ratkaisua taakse :hello:
keula alkaa olemaan kohta hyvä kun lepäilee iskareiden varassa :idiot2:



« Viimeksi muokattu: 19.03.2012, 15:02:23 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #383 : 19.03.2012, 14:59:09 »
osaako joku sanoa että millä iskareilla ja jousilla sais 740 sedanin takapään semmoiseksi että montussa ei ota pyörä kaareen kiinni vaikka takana istuisi kolme 100 kg jannua?
Farkun kuormajouset ja uudet iskarit ?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #384 : 19.03.2012, 15:23:36 »
Farkun kuormajouset ja uudet iskarit ?

jotenkin tuntuu että tällä kokoonpanolla ei tule tarpeeksi jäykkä :O
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Zhame

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #385 : 19.03.2012, 15:59:47 »
jotenkin tuntuu että tällä kokoonpanolla ei tule tarpeeksi jäykkä :O

Vakioiskareilla ja -jousilla ei mulla ainakaan ottanut 740 sedanin perä missään möykyssä tai montussa kiinni, voi tieten riippua rengastuksestakin, mutta vakiokorkeus, vakio 15" alut ja 195/65 kumit, niin ei ikinä ottanut kiinni missään, vaikka ajeltiinkin silloin tällöin "hieman" möykkyisempää tietä täydellä autolla.
Exät: 945 TIC '91, 855 T-5 '94, 740 B230F '89
Käytössä: Volvo 745 B230FT '90

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #386 : 19.03.2012, 16:51:19 »
Mulla on farkussa takana pätkästyt kuormajouset ja Bilstein B8 iskarit eikä silti ole omaan mieleen ihan tarpeeks jäykkä  ::) Ihan jämerä sinänsä mutta raapii kyllä jos on takana kuormaa.. Eli siis liian kapea kori  :buck2: Vanne on 9x17 (spacerin kanssa ET 5) ja rengas on 235/40.. (PRKL:een sisälokarit ja mammuttipokkaus)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #387 : 19.03.2012, 16:53:37 »
Mulla on farkussa takana pätkästyt kuormajouset ja Bilstein B8 iskarit eikä silti ole omaan mieleen ihan tarpeeks jäykkä  ::) Ihan jämerä sinänsä mutta raapii kyllä jos on takana kuormaa.. Eli siis liian kapea kori  :buck2: Vanne on 9x17 (spacerin kanssa ET 5) ja rengas on 235/40.. (PRKL:een sisälokarit ja mammuttipokkaus)

Sisälokarista palaa pois ja pokkaukselle mankelia niin rupee näyttämään autolta.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #388 : 19.03.2012, 16:55:37 »
Mulla on farkussa takana pätkästyt kuormajouset ja Bilstein B8 iskarit eikä silti ole omaan mieleen ihan tarpeeks jäykkä  ::) Ihan jämerä sinänsä mutta raapii kyllä jos on takana kuormaa.. Eli siis liian kapea kori  :buck2: Vanne on 9x17 (spacerin kanssa ET 5) ja rengas on 235/40.. (PRKL:een sisälokarit ja mammuttipokkaus)

sitähän minäkin, kohta mulla siellä on ratakiskon pätkä jousen tilalla, ois jäykkä :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #389 : 19.03.2012, 17:22:09 »
Vaihtakaa niiden pullakumien tilalle kapeemmat kumit tai viritelkää pohjaanlyöntikumia tms sinne.
Ite ainaki ens kesäks joudun askartelemaan jotku sisäänjoustonrajottimet tuonne takapäähän, kolisee ikävästi multilinkin tukivarret runkoon ja vetarit tukivarsiin ihan yksinkin ajaessa.

 

Futurez  Kulkukoira