Ateho  Elekma

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 881183 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #690 : 30.08.2012, 22:49:43 »
Jaahas, mihit ... viestini lähti?

Niissä tais olla vähän sopimattomia hymiöitä näin asiatopikkiin.


Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #691 : 30.08.2012, 23:54:31 »
Ai anteeksi, pahoittelen hymiö valintaani, mutta oli siinä tekstissä myös ihan asiallinen kysymyskin sisäistettynä.

Mutta takaisin asiaan, voiko joku niistä ulosjouston rajoitusliinoista valaista vielä vähän, eli millainen liina siinä olisi hyvä?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #692 : 01.09.2012, 00:58:11 »
Ai anteeksi, pahoittelen hymiö valintaani, mutta oli siinä tekstissä myös ihan asiallinen kysymyskin sisäistettynä.

Mutta takaisin asiaan, voiko joku niistä ulosjouston rajoitusliinoista valaista vielä vähän, eli millainen liina siinä olisi hyvä?

Mulla on ihan basic sinistä kuormaliinaa  ;) Sulatin päät röyhelöt päistä ja reikien ympäryksistä joista saa pultit läpi.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #693 : 01.09.2012, 03:15:03 »
Jotain tuommoista visioin, mietityttää vain miten paljon siellä on voimia ???
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #694 : 01.09.2012, 10:11:08 »
Jotain tuommoista visioin, mietityttää vain miten paljon siellä on voimia ???

No aika kovaa saat kaahailla et voimat ylittäis sen mitä tollanen Hanklift kuormaliina 2000 (ostettu kärkkäiseltä ja siellä antoivat 10000kg murtolujuuden) kestää  ;)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #695 : 01.09.2012, 11:33:42 »
Paljonko taka-akseli painaa ? 100 kg?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #696 : 01.09.2012, 17:01:51 »
Paljonko taka-akseli painaa ? 100 kg?

Ei sitäkään ku sitä pystyy yksin kantamaa ja mäkää en mikää kehäraakki ulkomuodoiltani ole  ;D oisko 60-70kg lähempänä..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #697 : 02.09.2012, 12:15:35 »
Jousilangan mittauksen fiksuuteen yksi lisäkommentti: 945:seen piti saada jytymmät takajouset, siellä oli 12mm lankaset jouset, meninpä motonettiin ja hain farkun vakiojouset -> ne oli jotakin 11.7mm -> otanpa sittenkin kuormajouset -> 12.7mm ja ne kun heitti alle niin ihan sama kun olis löny iskareiks kulmaraudat, eli koeajon jälkeen eikun takas ja hakemaan ne nykysiä hitusen ohuemmat (kierrosmäärässäkin taisi olla eroa ihan jopa lähes kierros) ja kuormankantoa tuli het dramaattisesti lisää. Joskus se tönärimittauskin on vain osa totuutta...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #698 : 04.09.2012, 20:03:09 »
Jousilangan mittauksen fiksuuteen yksi lisäkommentti: 945:seen piti saada jytymmät takajouset, siellä oli 12mm lankaset jouset, meninpä motonettiin ja hain farkun vakiojouset -> ne oli jotakin 11.7mm -> otanpa sittenkin kuormajouset -> 12.7mm ja ne kun heitti alle niin ihan sama kun olis löny iskareiks kulmaraudat, eli koeajon jälkeen eikun takas ja hakemaan ne nykysiä hitusen ohuemmat (kierrosmäärässäkin taisi olla eroa ihan jopa lähes kierros) ja kuormankantoa tuli het dramaattisesti lisää. Joskus se tönärimittauskin on vain osa totuutta...

Siis nuo kuormajouset oli järeät (olettaen, että 745:ssa samaa luokkaa)?
Vissiin iskarit ei kuitenkaan ollut mallia "Ruotsin armeija"?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #699 : 08.09.2012, 22:15:20 »
Siis nuo kuormajouset oli järeät (olettaen, että 745:ssa samaa luokkaa)?
Vissiin iskarit ei kuitenkaan ollut mallia "Ruotsin armeija"?
Joop, kylän ympäri kesti ajaa ja eiku kotio ja vanhat takas. Iskarit oli uudet "kansanmallin" sachs kaasut.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #700 : 09.09.2012, 15:04:00 »
Meinasin seiskaan laittaa kuormajouset kantavuuden ja ajomukavuuden takia,
kun kuormaakin rahtaan, ja tuota motaria sekä 100 km/h pätkiä tulee höylättyä sen verran, että tuo nykyinen lulla-perä häiritsee  :).

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #701 : 10.09.2012, 16:57:54 »
Minkähänlaisia eroja on turbo vs pappa mallin 740 alustoissa lähinnä että sais muutos katsastettua 150hp paskalle olikos 16v 740 tehty vai oliko ne 940 kelpaiskohan vertailumallina?
740 M50B25

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #702 : 10.09.2012, 17:08:51 »
Minkähänlaisia eroja on turbo vs pappa mallin 740 alustoissa lähinnä että sais muutos katsastettua 150hp paskalle olikos 16v 740 tehty vai oliko ne 940 kelpaiskohan vertailumallina?
Turbo/16v koneisissa alusta on ~15mm matalampi(+jäykempi) verrattuna "normaali" alustaan ja vakaajat yleensä paksummat.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #703 : 10.09.2012, 18:33:52 »
Turbo/16v koneisissa alusta on ~15mm matalampi(+jäykempi) verrattuna "normaali" alustaan ja vakaajat yleensä paksummat.

+ Turbomalleissa ylipäänsä on se takavakaaja, vapareissahan sitä ei mun käsittääkseni ole ollenkaan? 16v GLT:ssä saattaa olla?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #704 : 10.09.2012, 18:37:58 »
+ Turbomalleissa ylipäänsä on se takavakaaja, vapareissahan sitä ei mun käsittääkseni ole ollenkaan? 16v GLT:ssä saattaa olla?
2.3 vaparikoneisissa on usein.

 

KL-varaosat  Race.fi