Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 881697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #735 : 23.09.2012, 00:08:31 »
No sanotaan nyt vaikka 225/45/17 ja jotku iskarit...


Nooo....ei se mikään kova ole. Vähän ehkä semmonen "pompotin". Kyl tällä omalla ainakin mieluummin kiertää montut, ku ajaa yli, mut ei se silti mikään kova oikeasti ole.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #736 : 23.09.2012, 14:00:20 »
No sanotaan nyt vaikka 225/45/17 ja jotku iskarit...

Kyllä se tollasella setupilla vielä aika sohvamainen on.. Kunnon iskareilla (bilstein b8,koni sport) ja 40profiilin renkailla rupee olee jo vähän jämäkämpi :P Eipä noita jousiakaan voi millään asteikolla kovaksi sanoa..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Mitähän kannattais tehdä ettei kori kallistelisi niin paljo kun nyt? Iskarit on jotkut GTS:sät ja takana on kuormajouset. (Aika peräpystys kulukee nyt)

Kannattaisiko käyttää 14" tuuman pyöriä 15" sijaan että takapää menisi alempana ja välitykset samalla lyhenisi?

Olen suunnitellut siihen että eteen laitan 15" s/v pellivanteet käännetyin keskiöin että saa lisää raideväliä ja tulisi tukevampi. Takajousista vois varmaan ottaa pois mutta paljoko? riippuu myös siitä laitanko 14" vai 15" pyörät. Jos jousia lyhentää niin pitääkö se lyhennetty pää taivuttaa jotenkin niin, että jousen pää olisi "suorempi"?

Lukkoperäkin ehkä

Tämä kiinnostaisi itseänikin.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #738 : 24.09.2012, 17:42:06 »
Ei tarvitse taivuttaa muttei siitä haittaakaan ole.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa kaljumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #739 : 25.09.2012, 22:35:27 »
Hmmm... tuli 740 ajettua vähän rankemmin penkan puolelta, ja toinen iskari tuli kurkistamaan vähän enemmän konehuoneen puolelle. :-\
Nyt pitäis tietää minkä merkkinen alustasarja autoon on jokunen vuosi sitten ostettu ja asennettu edellisen omistaja puolesta, jotta saisin samanlaiset iskarit ostettua. Ja vanha omistajakaan ei enään muistanut mitkä siihen on laitettu. Osasi sanoa vain että vähän reilu 400e maksanut, joten bilsteinit ym. kalliimmat on poissuljettuja.

Otteessa lukee vain että alustasarja asennettu ja etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan korkeimpaan kohtaan 350mm.

Uskaltaako laittaa jotain halvempaa iskaria alle ?

Ja kyllä, aloittelija liikkeellä. S*

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #740 : 25.09.2012, 23:49:42 »
yläpään jousilautasen kumit irti vulkanoinnistaan vai?

etu-tolppa irti autosta, jousi puristukseen ja iskarin yläpään mutteri auki. siittä sitten näkee lisää mahd vaurioita.

iskunvaimennin onkin sitten siellä tolpan sisällä, kato kenen tekemä ja onko se varmasti rikki?

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #741 : 26.09.2012, 09:28:41 »
Samat mitä moose sanoi.
Tod näk siellä on vaan madallusjouset ja jotkut vakioiskarit. Varminta kun vaihtaa molemmat etuiskarit uusiin samalla kertaa. Noilla madalluksilla ei vielä tarvitse mitään lyhennettyjä tai muuten erikoisia iskareita.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa kaljumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #742 : 26.09.2012, 18:47:37 »
http://aijaa.com/Y7Wbd5

Tuossa olisi kuva. Joku päivä pitää ottaa tuo tolppa pois ja tutkia vauriota enemmän.

Toivottavasti selviän vain ylätukikumin vaihdolla, ja iskari olisi ehjä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #743 : 26.09.2012, 18:51:37 »
http://aijaa.com/Y7Wbd5

Tuossa olisi kuva. Joku päivä pitää ottaa tuo tolppa pois ja tutkia vauriota enemmän.

Toivottavasti selviän vain ylätukikumin vaihdolla, ja iskari olisi ehjä.
No ei nuo iskarit ainakaan kovin tuoreilta näytä kun ihan ruosteessa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #744 : 26.09.2012, 19:14:32 »
Onko kellään kokemusta noista Bilstein Sport-iskareista. On aikas hintavat kun Completos myy eteen hintaan 255,10e/kpl, ja taakse 158,50e/kpl  :o (nämä siis 740/940 spekseillä).

Olisiko jotain halvempaa vaihtoehtoa, joka tarjoaisi vastaavat ominaisuudet, esim. alustasarja?

EDIT. Kattelin vähän noita alustasarjoja, niin ei oikeen löytynyt, niin jos madaltaisin niin heittäisin sinne Lesjöforsin jouset, kun ei ole hinnalla pilattu (ja made in Sweden...  :D)
« Viimeksi muokattu: 26.09.2012, 19:22:50 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #745 : 26.09.2012, 20:22:31 »
Onko kellään kokemusta noista Bilstein Sport-iskareista. On aikas hintavat kun Completos myy eteen hintaan 255,10e/kpl, ja taakse 158,50e/kpl  :o (nämä siis 740/940 spekseillä).

Olisiko jotain halvempaa vaihtoehtoa, joka tarjoaisi vastaavat ominaisuudet, esim. alustasarja?

EDIT. Kattelin vähän noita alustasarjoja, niin ei oikeen löytynyt, niin jos madaltaisin niin heittäisin sinne Lesjöforsin jouset, kun ei ole hinnalla pilattu (ja made in Sweden...  :D)

Ei Sporteista, mutta Bilsteinin Sprintit on edessä (käsittääkseni sama iskari kuin Sport, mutta lyhyempi). Tosi tiukat iskarithan nuo on, ja pätkityn madallusjousen kanssa keulaa ei käsin pysty painamaan oikeastaan yhtään alaspäin.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #746 : 26.09.2012, 20:37:41 »
Saksasta saa vähän eri hintaan Bilsteinit, B6 Sportit eteen 111e/kpl ja taakse 90-105e/kpl

http://www.alufelgenland.de/store/Einzeldaempfer/Bilstein-B6-Sport/Volvo/940:::12880_132380_135115_135159.html
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #747 : 26.09.2012, 22:08:43 »
Saksasta saa vähän eri hintaan Bilsteinit, B6 Sportit eteen 111e/kpl ja taakse 90-105e/kpl

http://www.alufelgenland.de/store/Einzeldaempfer/Bilstein-B6-Sport/Volvo/940:::12880_132380_135115_135159.html

Niin näkyy  :). Bilsteinit on vielä ihan haave, koska raha  - ja tuskin sellaisia edes nykyiseen Volvoon laitan, ehkä sitten johonkin tulevaisuuden raaseriin...  :pomo:

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #748 : 26.09.2012, 22:13:46 »
Niin näkyy  :). Bilsteinit on vielä ihan haave, koska raha  - ja tuskin sellaisia edes nykyiseen Volvoon laitan, ehkä sitten johonkin tulevaisuuden raaseriin...  :pomo:



 ;) ja millaset bilsteinit laitetaan  :2funny:


Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #749 : 26.09.2012, 22:15:50 »

 

Futurez  Kulkukoira