Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #780 : 04.10.2012, 07:44:50 »
Lesjöt ei ole progressiviset, vaan se tiheämpi osa on vain sitä varten, että jousi pysyy kupissa. Vaan on ne silti liian löysät...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #781 : 04.10.2012, 10:43:55 »
Onko motonetissä "kunnon" iskareita? Siellähän on jotkut korkeapaine kaasut mutta vain taakse? Onko noi motonetin sivuilla myytävät kaasuiskarit jotain ihan "pilipaleja" vai kannattaako ostaa jotkut bilsteinit tmv?

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #782 : 04.10.2012, 10:59:25 »
Onko motonetissä "kunnon" iskareita? Siellähän on jotkut korkeapaine kaasut mutta vain taakse? Onko noi motonetin sivuilla myytävät kaasuiskarit jotain ihan "pilipaleja" vai kannattaako ostaa jotkut bilsteinit tmv?

Kannattaa ostaa bilsteinit tai konit jos haluat oikeasti hyvät iskarit niin unohda motonet, se on minun mieleipide ja joku varmaan kehuu motonetinkin iskaritkin maasta taivaisiin, makuasia.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #783 : 04.10.2012, 16:21:05 »
Kannattaa ostaa bilsteinit tai konit jos haluat oikeasti hyvät iskarit niin unohda motonet, se on minun mieleipide ja joku varmaan kehuu motonetinkin iskaritkin maasta taivaisiin, makuasia.

 Moi! Olen Joni S:n kanssa samaa mieltä ja ajelen Bilstein B8 iskareiden kera  ;)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #784 : 04.10.2012, 18:27:27 »
Jäykkäperäisessä ongelmana on jousien karkaaminen alakupista, kun nostetaan auto ilmaan. Tästä syystä tuli leimalla hylky katkottujen farkun kuormajousten kanssa. Inssi kehoitti laittamaan lyhemmät iskarit, kaikki muut muutokset se tyrmäsi. Täällähän on laitettu Astran iskareita ja mielipiteet on taas jakautuneet kahtia. Mulla tuli ajatus orkkis iskarin lyhennyksestä. Männänvarren päässä oleva kiinnityssilmukka on hitsaamalla kiinni, niin eikös varsi ole helppo lyhentää ja hitsata uudelleen kiinni. Pölysuoja teettää pikkaisen haastetta, mutta mun iskareissa ne on muovia, joten nekin on helppo modata. Onko tää ajatus täysin tuhoontuomittu, onko kokemuksia??
E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #785 : 04.10.2012, 19:00:39 »
Jäykkäperäisessä ongelmana on jousien karkaaminen alakupista, kun nostetaan auto ilmaan. Tästä syystä tuli leimalla hylky katkottujen farkun kuormajousten kanssa. Inssi kehoitti laittamaan lyhemmät iskarit, kaikki muut muutokset se tyrmäsi. Täällähän on laitettu Astran iskareita ja mielipiteet on taas jakautuneet kahtia. Mulla tuli ajatus orkkis iskarin lyhennyksestä. Männänvarren päässä oleva kiinnityssilmukka on hitsaamalla kiinni, niin eikös varsi ole helppo lyhentää ja hitsata uudelleen kiinni. Pölysuoja teettää pikkaisen haastetta, mutta mun iskareissa ne on muovia, joten nekin on helppo modata. Onko tää ajatus täysin tuhoontuomittu, onko kokemuksia??

Mistä se inssi on oikee nostanu sun autoas et jouset on lähteny takaa irti ???
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #786 : 04.10.2012, 19:09:32 »
Mistä se inssi on oikee nostanu sun autoas et jouset on lähteny takaa irti ???
Etupään katkotut lessjöt oli sen mielestä liian väljät kuppeihin, niin päätti sitten tsekata takapäänkin.
E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #787 : 04.10.2012, 22:25:46 »
mites tuota onko immeiset niitä lyhkäsempiä kääntövarsia vielä hommailleet lolvoihinsaÄ?
740 M50B25

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #788 : 04.10.2012, 23:12:53 »
Kannattaa ostaa bilsteinit tai konit jos haluat oikeasti hyvät iskarit niin unohda motonet, se on minun mieleipide ja joku varmaan kehuu motonetinkin iskaritkin maasta taivaisiin, makuasia.

Ei ne spaxitkaan lukemani mukaan huonoja ole, itselläni on hyllyssä uudet sellaiset.. 
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #789 : 05.10.2012, 14:04:33 »
Etupään katkotut lessjöt oli sen mielestä liian väljät kuppeihin, niin päätti sitten tsekata takapäänkin.

Laittaa ne jousen alapäät kiinni kuppiin vaikka putkiklemmarilla. Saa nostella autoa vaikka mistä ja ei jousi heilu.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #790 : 05.10.2012, 14:45:51 »


 Mulla ei ole kuin kiekka pois ja olen piruuttani koittanut nostaa vaikka mihin
 niin ei ole jousi irronnut kupistaan vaikka kuinka koitin edesauttaa...

 Eli ei ne helpolla pois irtoa tai sitten on laikattu puolet pois....

 Toki täytyy muistaa, mistä puhutaan, kuormajousi, ikä etc. etc. etc.  ;)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #791 : 05.10.2012, 19:40:40 »
Laittaa ne jousen alapäät kiinni kuppiin vaikka putkiklemmarilla. Saa nostella autoa vaikka mistä ja ei jousi heilu.
Ei kelpaa katsastussetälle ainakaan täälläpäin. Edellinen omistaja on katkonu nuo etujouset iha minimiin ja just klemmareilla kii jousilautaseen. Meinas olla hymy herkässä katsurilla kun moista patenttia tutki...  :facepalm:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #792 : 06.10.2012, 16:15:35 »
Ei ne spaxitkaan lukemani mukaan huonoja ole, itselläni on hyllyssä uudet sellaiset..
Onko hotonetin iskarit spaxeja? :)

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #793 : 06.10.2012, 16:52:40 »
Onko hotonetin iskarit spaxeja? :)
ne on trw iskareita motonetissä tai jotain muuta, ei spaxia.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #794 : 06.10.2012, 16:57:59 »
ne on trw iskareita motonetissä tai jotain muuta, ei spaxia.

Jotakin tälläistä minäkin aattelin, siksi en ostakaan seiskaan etuiskareita Motonetista. Aionkin hommata Monroet tai Bilsteinit niin ei tarvi minun sitten itkeä että on huonot iskarit...  :D

 

Kulkukoira  Proturbo