Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #15 : 28.09.2017, 17:25:34 »
Kaippa noita olisi. Pitää koittaa jos huomenna työpäivän aikana olis käyntiä peltipajoille. Eihän tähän aikaan mikään ole auki.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #16 : 29.09.2017, 09:41:00 »
Onko siellä päin maata jotakin kyläseppää tms? Itse olen lunastanut kaikki peltitavarani (1-2mm) paikalliselta pientoimitsijalta, jolla ei ole käyttöä tuon kokoisille paloille. Reilut 4.5m2 tuli kustantamaan 20e :D
Se niin nuukaa oo mistä pelleistä sen ähertää. Kymppi sinne tänne.

Eipä oo kyllä auton hitsaukseen tarvinnu koskaan OSTAA peltiä  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #17 : 29.09.2017, 10:24:34 »
Teet niinko yksi paikallinen putkiremontti-äeä jokunen vuosi takaperin.

-89 transitti ja ainoa tähtäin oli aina saada leimattua mahdollisimman halvalla. No nehän mätänee hytistäänkin silmissä, joten hitsasi sitä mitä sattui olemaan, hytin kylkeen. Oli aika kornia huomata takaovessa pokkauksia ja outoja muotoja, kunnes huomasin telamaalin alta tämmöisen:

 :D


Päästöt oli huippuhyvät? Voitko ottaa vaikka videota siitä huohottamisesta...?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #18 : 29.09.2017, 11:20:59 »
Kuitenkin Biltemasta OSTIN pellit eilen, 1.25 ja 0.9mm.

No sitähän minäkin ihmettelin että jos kerran on läpiväljä alakerta niin miksei se näy öljynä pakoputkessa?

Jos kuitenkin vain huohotinpönttö olisi tukossa. Huohotinletku on poikki ja patentoitu jatkoliitos. Vieläkös uusia saa siniseltä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #19 : 29.09.2017, 12:10:23 »
Kuitenkin Biltemasta OSTIN pellit eilen, 1.25 ja 0.9mm.

No sitähän minäkin ihmettelin että jos kerran on läpiväljä alakerta niin miksei se näy öljynä pakoputkessa?

Jos kuitenkin vain huohotinpönttö olisi tukossa. Huohotinletku on poikki ja patentoitu jatkoliitos. Vieläkös uusia saa siniseltä?
saa kyllä!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #20 : 29.09.2017, 13:27:19 »
Niin, sinällään väljä öljyä polttava moottori menee päästöistä läpi jos polttaa puhtaasti.

Mutta huohottava moottori ei kauaa stefoja pidä paikallaan.

Minulla pyrki puhaltamaan B230FB kylmänä öljytikun reijästä, kun huohotin oli patentoitu

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #21 : 29.09.2017, 16:44:26 »
Niin siis ei se nyt niin holoväljä, hyvin vetää ja toimi muutenkin, öljyä ei polttanu. 
Perus 400tkm öljyntihkumiset ja huohotukset ilman piston slappia.
Mulle tullessa oli tuo huohotinputki poikki, patentoin ja ajelin sen vajaan kymppitonnin huohotuksen vähentyessä, oisko männänrenkaat vähän eheytyny ohivuodosta.

Mutta on jo noillekkin kilometreille renkaat väsyneet ja venttiilit parhaan pitonsa kadottaneet, semmoinen tietty terävyys luonteesta puuttu.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #22 : 29.09.2017, 16:50:47 »
Niin puuttuu. On se vaihtokone menossa pellin alle mutta hommataan ensin leima :). Ei vaan heti ekana tartte siitä aloittaa niin saa hengähtää hetken. 960 alkoi hukkaamaa jäähdytysnestettä, vauhtipyörä kuulostaa pahalta ja iskarien yläpäät tulee pian konepellistä läpi kolinasta päätellen puhumattakaan mädästä helman takaosasta >:(. Siitä saa joku pian hyvän jäärataauton...
« Viimeksi muokattu: 29.09.2017, 16:53:07 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #23 : 29.09.2017, 23:36:02 »
Mätä helma leikattu pois ja siistitty. Pitää huomenna ostaa pari pienempää teräsharjaa porakoneeseen että mahtuu poistamaan loput näkyvät ruosteet.

Aluksi näytti pahalta mutta eiköhän tästä jotain tule :)


Nyt kotia nukkumaan ja huomenna jatkuu.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #24 : 01.10.2017, 02:44:38 »
Vasta 15h olin tallilla ja loppui puhti. Tuunkohan mä vanhaksi? :-\





Huomenna helman viimeistely ja poikkipalkki. Toivottavasti aikaa jää sisustan putsaukselle.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2017, 20:35:14 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #25 : 01.10.2017, 20:38:43 »
Nyt on leimakuntoinen auto *taavih->
Vielä pitää massat laittaa pohjaan ja helmaan kun epoksi on kuivunut. Ehkä keskiviikkona. Samalla mennään leimalle 8)

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #26 : 04.10.2017, 12:12:53 »
Kuvassa tieliikenteeseen kelpaava auto  :sundaydriver:



Ja eikun ajamaan. Tosin massat puuttuu joten täytyy maalia suojella.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #27 : 04.10.2017, 14:13:26 »
Kuvassa tieliikenteeseen kelpaava auto  :sundaydriver:



Ja eikun ajamaan. Tosin massat puuttuu joten täytyy maalia suojella.
Tuo pyyhkijä se vaan hiipii täyteen stondikseen ;D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #28 : 04.10.2017, 14:24:09 »
Joo, on totaali jumissa. Ehkä sen saa vielä toimimaan.

Kansipahvi vikaa epäilen. Aamulla jäähdytysneste oli minimissä ja ajon jälkeen yli maksimin. Letkut kivikovat. Korkkia kun raotin niin vesi halusi tulla ulos.

Voisiko ahtopaineet mennä kansipahvin kautta öljykanavaan ja tehdä paineen alakertaan?

Ulkona alkoi paistamaan aurinko. Menenpä massaamaan helmaa. :)

Edit: enkä mee. Kohta sataa taas  >:(
« Viimeksi muokattu: 04.10.2017, 14:40:27 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #29 : 04.10.2017, 14:53:48 »
Mikäli turbomoottori työntää ahtopainetta alakertaan, on kone joko:
A) Läpiväljä eikä toimi kunnolla
B) Joku sylinteri niin vammautunut, että kävisi vajailla
C) Todella öljyinen kun yksikään stefa ei pysy paikoillaan

Tämä ei ole mitään noista. Minulla rötvää B230FB samanverran. Näytti, että perus venttiilikopan tiiviste ja öljykorkin tiiviste sulla fuskaa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy