Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Paljos veikkaatte että tehoa saadaan !

300-400hp
0 (0%)
400-500hp
0 (0%)
500-600hp
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 05.01.2015, 17:22:52

volvo 240 16 valve Turbo

  • 626 Vastauksia
  • 253362 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #570 : 19.01.2019, 20:56:35 »
Joo karvan vajaa 290hv perusmoottoritehoa?  Alkaa jäämään SRC autot kakkoseksi.

Onkohan ahtopainetta ollu kuitenkin karvan enemmän?  Vai onko 607KW sittenkin 607hv?  Vetävälle?

 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #571 : 19.01.2019, 20:58:15 »
Joo karvan vajaa 290hv perusmoottoritehoa?  Alkaa jäämään SRC autot kakkoseksi.

Onkohan ahtopainetta ollu kuitenkin karvan enemmän?  Vai onko 607KW sittenkin 607hv?  Vetävälle?

siis 2.3bar 607kw pyörältä
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #572 : 19.01.2019, 21:07:36 »
Eli 950hv moottoritehoa 2.3bar ahtopaineella? 

Jos ymmärsin oikein tuo BW ahdin on 68mm imusiivellä?
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #573 : 19.01.2019, 21:11:48 »
Eli 950hv moottoritehoa 2.3bar ahtopaineella? 

Jos ymmärsin oikein tuo BW ahdin on 68mm imusiivellä?
koneelta 885hv ja 986nm 2.3bar
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #574 : 19.01.2019, 21:33:11 »
Siis jokin laskukaava on omituinen.
Korjatkaa jos olen väärässä.
607KWx1.36 = 825.5hv

Normaali takavetoisen voimansiirto hävikki on noin 15% eli lukemaksi tulee 948hv

Mitä minä en käsitä?
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #575 : 19.01.2019, 21:41:26 »
Onko tuo vmattinen, ilmoittamasi koneteho dynon softan ilmoittama?
Jos siis ilmoittaa myös konetehon (laskennallisen).

Rajut tehot on silti 16v vinokoneesta. :o
« Viimeksi muokattu: 19.01.2019, 21:44:21 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #576 : 19.01.2019, 21:51:19 »
Siis jokin laskukaava on omituinen.
Korjatkaa jos olen väärässä.
607KWx1.36 = 825.5hv

Normaali takavetoisen voimansiirto hävikki on noin 15% eli lukemaksi tulee 948hv

Mitä minä en käsitä?

Paljolta kuulostaa 15%..
Kun mulla on takarenkaalta 580hp niin zf:än kautta moottorissa ~600hp...

Hienot lukemat joka tapauksessa!!
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #577 : 19.01.2019, 21:54:40 »
Kyllä vinokoneetkin alkaa työntää voimaa isomalla pakosiivellä ja järkevällä pakopesällä, yleiset ongelmat on ollu aina siinä että turbo on liian pieni.

Näitä on muutamaa mekin hierottu dynossa ja + 800hv tehot on melko harvassa, mutta olen sellaisenkin nähnyt.

Imusarja, nokat, kansi pitää olla melko hyvät että sinne pääsee.
Itse en ikinä päässy kun noiden kehitys loppui omalta osalta jo reilu 5 vuotta sitten....
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #578 : 19.01.2019, 21:59:20 »
No meillä autot kulkee sitten vartilla aika perkuleen kovaa loppunopeutta tehoon nähden, jos voimansiirto hävikki on pienempi.

Mulla esim. 1375kg auto (kuskin kanssa) meni 249km/h vartilla 810hv vetävällä olevalla teholla.  Ei mee millään noin kovaa jollain 5% voimansiirto hävikillä.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #579 : 19.01.2019, 22:12:14 »
Loppupeleissä dynoteholla ei ole mitään merkitystä, jos autolla ei ole suorituskykyä.

Eli hienosti on Vmattisella voimaa ja toivotaan että nähdään laite vartilla kun on renkaatkin hommattu:)

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #580 : 19.01.2019, 22:19:51 »
Loppupeleissä dynoteholla ei ole mitään merkitystä, jos autolla ei ole suorituskykyä.

Eli hienosti on Vmattisella voimaa ja toivotaan että nähdään laite vartilla kun on renkaatkin hommattu:)

Täysin samaa mieltä. Täälläpäin dynoissa isoja eroja, ja niitä missä eniten tehoa ei näy vartilla... loppunopeus ja paino, siitähän viisaammat laskee.

Innolla odotetaan mattisen vartilla käyntiä, sliksitkin taitaa olla jo hankittu? ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #581 : 20.01.2019, 17:41:01 »



koneteho on laskettu 8% hävikillä ja tossa kuvassa on renkaalta mitattu teho kuortaneella edueldynopalvelulla!

Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #582 : 21.01.2019, 20:36:13 »
No meillä autot kulkee sitten vartilla aika perkuleen kovaa loppunopeutta tehoon nähden, jos voimansiirto hävikki on pienempi.

Mulla esim. 1375kg auto (kuskin kanssa) meni 249km/h vartilla 810hv vetävällä olevalla teholla.  Ei mee millään noin kovaa jollain 5% voimansiirto hävikillä.

tämä tuskin on lentokenttä radalla ?

https://www.youtube.com/watch?v=cVVIMzjgDlE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3fR_yaBIXiae1WXUgnlpCzJ34fDxKC8MYkKSQ9TAR9v8N7QV6wP-N8ZuE

tämä on penkattu kanssa samassa paikassa ja 800hv
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #583 : 21.01.2019, 21:44:25 »
Mitäköhän tuollainen pikku Opel painaa? Kuitua on ainakin niin paljon että meinaa konepeitto nousta ylös:)

Dynotettiin meidän dynossa yksi 242 Volvo(B230) noin 800hv ja meni tuon saman 238km/h loppuja, painoa noin 1350kg kuskin kanssa.

Sillon muistan vielä että sanoin omistajalle että kyllä pitää sen 235km/h mennä loppuja vartilla ja menihän se.

 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #584 : 04.02.2019, 07:19:43 »
Siinä vielä pari penkki kuvaa nyt odotellaan kevättä ja tehään pieniä parannuksia kuten leveempi jakohihna ja peränvälitys ja varmaan ne karpiolan vetokepit.









tossa vielä linkki

https://www.youtube.com/watch?v=5GwVNTDjwEA&list=UUIQxbKpU0SkGAS2T-O4n16g&index=2&t=0s
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019, 07:29:27 kirjoittanut vmattine »
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

 

Elekma  Autoracing