Ateho  Elekma

Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku

  • 12 Vastauksia
  • 7972 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« : 12.04.2015, 02:21:14 »
Tuli facebookissa aikajanalle pari viikkoa sitten heikkolaatuinen kuva 740 raatovankkurista ja tekstinä ei lähde käyntiin, seisonut vuoden. No piti sitten etsiä miehen numero ja soittaa. Sovimme katselmuksen syntymäpäiväkseni 28.3 ja mentiin katsomaan. Auto oli raato, pari suutinta puuttui ja uponnut pihan mutaan. Heitin tarjouksen 700€ ja sitten lähdettiinkin etsimään suuttimia ja katsastuskonttoria. Molemmat löytyi ja paperit tehtiin ja hinaus alkoi. Neljännellä nykäyksellä kiinni hirttäneet jarrut antoivat periksi ja auto alkoi nousta mudasta. Siirrettiin 10km hinaamalla paikallisen motonetin pihaan. 3h vianetsintää, 100€ osia ja pari puhelua ja raato oli käynnissä. Sitten vaan siirrettiin kaverin tallin pihaan, kun kotipihaan ei kuulemma saanut viedä (vaimo oli todennut, että jos pihaan hautausauto tulee, sille on oikeasti käyttöäkin...)



Viikko odottelua ja siirtokilpien hakua ja sitten ajo kouvolasta kotkaan. Bensaa tankkiin ja hyvin toimi. Alustava diagnosointi: bensaa vuoti paluulinjasta, pikapaikkaus ja uusi etsintään.

Myös jäähdytinnesteet vaihdoin termarin kanssa kun ei oikein lämmennyt ja neste oli aika ruskeaa. Ihmekö tuo, kun on seisoskellut sen veron vaatiman ajan ja teinipoika ei ollut tuollaista ymmärtänyt.

Viikolla hain autoon leiman, jarrut kierot, tuulilasi halki, palat loppu, valojen suuntau vituillaan ja parkkipolttimo palanut, mutta leima tuli :)

Tänään vaihtelin tomaattilaatikon nesteitä 10l, pikkuisen alkoi jo punertamaa ja litkut loppui, joten olkoot nyt ja ensi kesänä uudestaan.
Tavoitteena tehdänäppärä peräkärryn korvike, edellinen omistaja oli jo purkamisen aloittanut ja kaikki jäykisteet ja lavetit purkanut pois. Itse meinsin tehdä vahvikerungon ja päälle vanerit tässä kesän mittaan. Koirille kuljetusboksin teen noiden aukeavien sivuovien väliin ja joku poppikonekin pitänee hankkia.


työlistaa:
Pitänee hankkia Takaluukun lukko, lienee 240 takaoven lukko?

Laittaa kontin lukot toimintaan.
sopivaa rhs-profiilirautaa kontin rungoksi
Vaneria
Jarrulevyt, palat ja kengät
ilmastointi kaipaa täytön ja ehkä fiksauksen, jos vuotaa kunnolla. Tällä hetkellä ei käynnisty, eli paine lienee liian alhainen
Tuulilasi pitäne oikeasti vaihdattaa 265€ tällä hetkellä halvin tarjous
Pahimpia kolhuja pitäne oikaista ja peltejä vaihdella. Ruosteet ei oo pahoja, mutta kaipaa puhalluksia ja maalauksia.
Cruisen toimimattomuuden selvittäminen.

Auto on ollut turussa Perttalalla aluksi, sen jälkeen haminassa Strömbergillä, sn jälkeen seisonut verovapauden pois ja joku vissiin kävellyt ylikin, katosta päätellen

Kaivannee pientä oikaisuhoitoa

Tämän jälkeen kuusankoskelainen teinipoika on auton ostanut, ajellut vuoden ja aloittanut projektin johon kyllästyi. Auto seisoskeli ilmeisesti pojan vanhempien pihassa ja sieltä tuon hain.

Tekniikka B230F joku tomaattiloota aw71L ? Jatkettu 60cm 197tkm taulussa
« Viimeksi muokattu: 12.04.2015, 02:23:11 kirjoittanut A.J.H »
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #1 : 12.04.2015, 02:40:29 »
Haha, taisin olla itse viereisen Shellin pihassa, kun tämä tuli hinaamalla Motonetin pihaan :D Mielenkiinnolla seuraan projektia

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #2 : 12.04.2015, 10:46:09 »
Haha, taisin olla itse viereisen Shellin pihassa, kun tämä tuli hinaamalla Motonetin pihaan :D Mielenkiinnolla seuraan projektia
Oltiinhan myö siin  :hello:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #3 : 12.04.2015, 11:04:24 »
No mutta kyllähän tuolla peräkärryn korvaa :)
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #4 : 12.04.2015, 11:44:51 »
Haha, taisin olla itse viereisen Shellin pihassa, kun tämä tuli hinaamalla Motonetin pihaan :D Mielenkiinnolla seuraan projektia

Ajamalla se siitä sitten poistui, tosin narun jatkona kun ei ollut siirtokilpiä. Siinä motonetin pihassa autoon asentui akku, laitoin suuttimet paikoilleen, bensapumpun releen vaihdoin ja ykk-anturin ja sen jälkeen hörähti tulille. Tän operaation jälkeen piti Shelliltä vähän menovettä hakea, V-power nitroa ja heti käyntikin parani. Miellyttävä 4 asteinen sade raikasti työntekoa ja mielialaa  ;D
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #5 : 10.07.2015, 20:46:59 »
Tämäkin päivittäminen unohtunut, kun on pitänyt hiukan kiirettä. Mutta Lukot on laitettu toimintaan, oli vaan mädäntynyt kuituluukun sisällä kaikki rautaosat. Fiksailin vaan pikaisesti että sai toimimaan ja ruuvailin 240 takaoven lukon sinne, oli samanlainen kuin tuo toinenkin. Lukkopesä herkistyi toimimaan kun purin sen ja laittelin öljyä ja aikani rassattua se lähti liikkumaan.

JuhaU sanoi että on vaarallista pitää pikapatentteja bensalinjoissa, no patenttini kyllä piti ihan hyvin, mutta vaihdoin sinne 940 tankkivarusteen ja vaihdoin bensaletkut samalla. Nyt tosin toimii bensamittari väärään suuntaan ja vain noin 30 astetta.. No näyttää sentään jotain :D

Sisälmykset sen sijaan on saaneet enemmänkin kohtelua, verhot löytyi tori.fistä ja loput ihan kangaskaupasta ja puuilosta. Välitilassa on koirien hyvä kölliä, pitää vaan hankkia peruutuskamera, kun tuo väliseinä peittää aika hyvin näkyvyyden ja peilit eivät ole rekkatasoiset.
Nyt näyttää tältä. Kuvan otti miitissä Yesse.


Kattoa potkin suoremmaksi ja sisäpuolelle tuo parempi puolisko ompeli uuden verhoilun


Keulan ilme, Vihaajat ei välttämättä tykkää  ;)


Purkailun yhteydessä löytyi rakentajan terveisetkin.


Jarrutkin uusiutui, vanhoista ei ollutkaan jäljellä kuin muisto. Takapaloista jo pinnat irti.


Ilmastointi huollettiin sellaisella hienolla koneella ja tunnissa oli tyhjä vaikka typpitesti näytti ok. Pitänee tutkailla joskus.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #6 : 11.07.2015, 09:16:40 »
Mutta eikö tämä ole kuitenkin ihan tavallinen 743 -paku? :D

EDIT: Eikäkun tuollahan on tommoset salaovet kuitenkin...

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #7 : 11.07.2015, 09:31:36 »
Tämähän hieman sai aikaan hymyilyä Ahvenistolla, jossain muussa tapahtumassa varikon portilla päivystäisi ambulanssi, mutta VRCF:n ratapäivillä siinä oli ruumisauto! :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #8 : 11.07.2015, 09:58:31 »
Tämähän hieman sai aikaan hymyilyä Ahvenistolla, jossain muussa tapahtumassa varikon portilla päivystäisi ambulanssi, mutta VRCF:n ratapäivillä siinä oli ruumisauto! :D

Onhan tuo herättänyt hilpeyttä tehtaankin portilla. Tavoitteena tapaturmia 0 ja ruumisauto päivystää 8h päivässä portilla  :2funny: Tehtaanjohtaja ei vielä ole suostunut sponssaamaan hirvi-logoa konepeltiin  ;D
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #9 : 11.07.2015, 09:59:37 »
Mutta eikö tämä ole kuitenkin ihan tavallinen 743 -paku? :D

EDIT: Eikäkun tuollahan on tommoset salaovet kuitenkin...

744- alkaa valmistenumero ja sedanin käyttöohjekirja hanskalokerossa... "tuunattu sedani" :D
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6010
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #10 : 11.07.2015, 14:10:59 »
:tykkää:

Mun piti ottaa päikkärit tuolla mut unohtui sit siinä... :D

744- alkaa valmistenumero ja sedanin käyttöohjekirja hanskalokerossa... "tuunattu sedani" :D
Sedanin takavalot niin pakko olla sedan!

Tämähän hieman sai aikaan hymyilyä Ahvenistolla, jossain muussa tapahtumassa varikon portilla päivystäisi ambulanssi, mutta VRCF:n ratapäivillä siinä oli ruumisauto! :D
"Ei ne kumminkaan selviä" :D
Onhan tuo herättänyt hilpeyttä tehtaankin portilla. Tavoitteena tapaturmia 0 ja ruumisauto päivystää 8h päivässä portilla  :2funny: Tehtaanjohtaja ei vielä ole suostunut sponssaamaan hirvi-logoa konepeltiin  ;D
Onks jotain ulkomaisia vieraita tulossa tehtaalle? :2funny:
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #11 : 11.07.2015, 19:07:15 »
744- alkaa valmistenumero ja sedanin käyttöohjekirja hanskalokerossa... "tuunattu sedani" :D

Hiven Offtopicia, mutta 124-keulaiset Mersun raatovankkurit piilottavat alleen avocoupen...  :2funny:
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Ihan tavallinen 2-paikkainen 745 paku
« Vastaus #12 : 11.07.2015, 20:02:44 »
Tää oli kyllä hienoin koko kesämiitissä!  ;D Mielummin tätä katteli kun äRRälläkkä riviä  :-*

 

KL-varaosat  Race.fi