Ateho  Elekma

Volvo V70 MK2 Huoltomuistio //Bsr

  • 19 Vastauksia
  • 6736 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Volvo V70 MK2 // Huoltomuistio
« Vastaus #15 : 21.03.2019, 09:53:52 »
Joo Belgiasta tämäkin tuotu.
Siellä pakollinen varuste
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 MK2 Huoltomuistio // Bsr
« Vastaus #16 : 11.04.2019, 12:37:01 »
Kesärenkaiden vaihdon jälkeen alkoi etupään kolina pahenemaan kiihtyvällä tahdilla. Lääkkeeksi uudet iskarin yläpäänkumit ja koiranluut. Alapalloniveletkin oli valmiiksi hankittu, mutta jäi nyt toistaiseksi vaihtamatta. Kyb:in kumit tuli auton mukana, seurataan kauan kestää.



Iskarit alkaa olemaan jo vähän kärsineen näköiset, mutta palauttavat ihan hyvin eivätkä vuoda.
Samalla tuli huomattua että edellisen omistajan käsitys madallusjousisarjasta olikin näköjään laikkajouset :D. Noi sakaramutterit lähti myöskin sormivoimilla auki jousen puristamisen jälkeen.
Kumien ja koiranluiden vaihdon jälkeen sai taas nauttia kolinattomasta ajosta 8)









Kesän saapuessa kovaa vauhtia oli aika toteuttaa kaivattu softapäivitys. Päädyin sitten tilaamaan bsr ppc3 ja stage1 softan, lähinnä helppouden takia.
Paketit tuli nopeasti Slamitilta ja "softaus" onnistui ongelmitta. Nyt vetää jo vähän paremmin vakioon nähden.



Samalla tuli Bsr optiflow suodatinsarja. Onhan se vähän järkevämmän näköinen kuin vanha vapari viritys orkkis kotelossa + pitäisi saada nyt paremmin viileää ilmaa keulasta.
Suodatin vaikutti kyllä aika heikkolaatuiselta, niin olisi melkeinpä voinut tilata pelkän suojapellin...






Esitellään nyt sitten vielä toi Simonsin "race pipe", eli resonaattorin korvausputki. Oli pakko tilata kun meinaa olla toi Bsr catback niin hiljainen :D.
Ei sillä, ei se kyllä vieläkään kuullosta miltään ::).



Muiden osien mukana tuli myös kangasmattosarja. Ihan laadukkaan oloiset eivätkä olleet kyllä yhtään pahan hintaiset mallikohtaiseksi sarjaksi O0.



Kesäpesuja varten ostettiin "pesupaikalle" tuollainen halpis Nilfisk mätänetin alennuksesta. Käy ihan hyvin meidän kevyempään käyttöön.



Pölyjen pesu menee kätevästi vaahdottimella ja PP Cleanilla:












S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa jannemki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 MK2 Huoltomuistio //Bsr
« Vastaus #17 : 10.05.2019, 17:55:33 »
Hyvän näköinen kulkine 8)
Tuliko ääniin mitään/huomattavaa eroa, miettinyt myös racepipea omaan 2,4t jossa Simons catback, vai kannattaako, jollei juurikaan eroa?
« Viimeksi muokattu: 10.05.2019, 18:09:21 kirjoittanut jannemki »

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 MK2 Huoltomuistio //Bsr
« Vastaus #18 : 13.05.2019, 13:52:07 »
Hyvän näköinen kulkine 8)
Tuliko ääniin mitään/huomattavaa eroa, miettinyt myös racepipea omaan 2,4t jossa Simons catback, vai kannattaako, jollei juurikaan eroa?
Aluksi tuntui ettei eroa hirveästi ollut, mutta nyt kun on ajellut enemmän, niin kyllä ne äänet on huomattavasti kovemmat.
Tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla samanlainen kuin ennenkin, mutta kovemmassa kiihdytyksessä (etenkin 2k-3krpm kohdalla) pitää aika kovaa matalaa ääntä. Maantiellä 100km/h-120km/h en ole huomannut sitä häiritsevää kuminaa, mikä joistakin putkistoista lähtee.

Jos nyt olisin ostamassa, niin tekisin vaikka motonetin palasista. Se reilu 100e tosta race pipestä on kuitenkin suht kova hinta.
https://www.youtube.com/watch?v=LRph1IXqkgA
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 MK2 Huoltomuistio //Bsr
« Vastaus #19 : 13.05.2019, 16:52:04 »
Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi jarrutehostimen tiivisteen vaihdon. Hyllyssä olisi ollut yksi "puolalainen" tiiviste, mutta päädyin kuitenkin tilaamaan jenkeistä Uro:n korjaussarjan (tiiviste + asennustyökalu). Onneksi tilasin, sillä kun vertaa oikeaa tiivistettä ja puolalaisten punaista silikonista versioita niin en usko että sitä saa mitenkään asennettua.
Tehostimen irroitus oli aika yksinkertaista hommaa, mitä nyt selkä tuli vähän kipeäksi kun joutuu kuskin jalkatilassa makaamaan. Ei tarvinnut edes jarruputkia irroittaa, kun työnsi pääsylinteriä sivuun:



Vanhaa tiivistettä olikin jo vähän paikattu, ettei vuotaisi niin pahasti:



Uron setissä tulee tosiaan tuollainen asennustyökalu, jonka molemmat päät on muotoiltu erilailla. Kasaukseen meni varmaan puolet vähemmän aikaa kuin purkamiseen ja nyt voi ajella taas ilman suhinoita 8).



Sen jälkeen lisää (ali)painevuotojen ehkäisyä. Muutamat alipaineletkut mureni jo käsiin, niin tilasin tilalle silikoniletkua ja samalla uudet ahtopaineletkut:











Joka keväinen konehuoneen pesu:






S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo