Autoracing  KL-varaosat

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387731 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Mitä etua saavutetaan sivuputkella?

Ja veikkaisin et ei oo helppoa viedä 3,5" putkea akselin yli/ali, jos auto on vakiota matalampi.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Pervouskertoimet nousee, tottakai jakaa mielipiteitä.
Itse olen myös vannoutunut perverssi, mutta tuossa asiassa menisin kaappiin tai kellariin.
Syynä se, että jos sitä ei saa inssille mieleiseksi, niin ei ole järkevää.

Vaikka sen saisi kepuloinnilla leimaan, niin tienpäällä kyrpä voi myös ratsata ja tulkita lakia.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ja veikkaisin et ei oo helppoa viedä 3,5" putkea akselin yli/ali, jos auto on vakiota matalampi.

Kävin tiilikeulan alla ja väittäisin, että onnistuu, jos haluaa.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Jokainen rakentaa se torven mieleiseksee ja käy näyttämäs inssille.Jos kelpaa ni sitte ok,jossei kelpaa ni muutetaa.Mun inssille kelpas se 3" suora putki eikä siihen konstaapelitka puuttunu ku ei ollu liian kovat äänet.Joten voisko nää väittelyt jättää pois siihen asti,ku viranomaset puuttuu asiaa ;)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Itse olen myös vannoutunut perverssi, mutta tuossa asiassa menisin kaappiin tai kellariin.
Syynä se, että jos sitä ei saa inssille mieleiseksi, niin ei ole järkevää.

Vaikka sen saisi kepuloinnilla leimaan, niin tienpäällä kyrpä voi myös ratsata ja tulkita lakia.
Joo no ainakin itse ajattelin asian omassa projektissa niin, että koska ahtimenkin yleensä joutuu vaihtamaan pienempään aina leimalle, niin samalla joutuu myös downpipen vaihtamaan. Joten ei jää isoks rumbaks enää loppupätkäkään :D Toki tuo nykyinen ratkaisu ei miellytä alkuunkaan. Ilman vaimentimia yllättävää kyllä konstaapelit eivät pysäyttäneet KERTAAKAAN koko kesänä :D Mut ei tästä minun puolesta sen enempää. Paitsi että jotain massasta erottuvaa pitää ja saa olla mun mielestä!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Sovitaanko niin, että jätetään nuo katsastuskeskustelut toisaalle? Se putki tulee siitten todennäköisesti ulos sieltä minne rakentaja sen on päättänyt lopulta laittaa.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kone tuli tempastua levälleen lonkeron voimalla kaverin kanssa. Kävi pikku hapsus ja huomenna kuvia. Tarkotus siis laakerit, stefat ja tiivisteet uusia. Toivottavasti yks pikku palikka on pelastettavissa. Laitan kuvia huomenna :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Eilen tuli käytyä vakiotekniikalla ja sillä todennäkösellä G80 lukolla heitettyä viimeset sladit lanatulla kotitiellä. Samalla tosiaan se 2.5 alakerta purettiin kaverin kanssa ja vaihtoon menee laakerit, tiivisteet, öljypohja ja stefat. Glycoa kehiin ja kansipahviksi suosituksena tullut Elring / Goeze. Pikkusen järkeiltyäni ja viisaiden sanaa kuunnelleena metallipahvi saa jäädä pois, koska vaihdan kansipahvia mieluummin, kuin sulanutta wisecoa tai koneessa muita vaurioita. Konehuoneessa kaikki näytti hyvälle ja ehjälle, mutta kerran kun kone on irti, niin samallakos ne laakerit pistää vaihtoon. 

Muuten.. Se pikku hapsus mikä kävi on tämä.. Eli ölyset sormet ja öljynen osa --> toistaiseksi nimettömän osan putoaminen käsistä moottoripukin palkkiin ja pieni vekki tohon.. Täytyy joku pelastus keksiä tohon. Tähän osaan tulee runkolaakerin toinen puoli ja tulee siis kampiakselin "päälle", nyt kun koneen pohja on ylöspäin. Millä nimellä tätä kutsutaan?



Tänään oli vuorossa tarrojen repiminen ja konehuoneiston purkua. Oli muuten suht vittumainen touhu repii ne miljoona tarraa... Sormenpäät kipeenä ja kuvissa vielä voi jotain liimajäämiä olla, koska noissa itse tarroissa oli jo monen tunnin työ... ;D Se ois rakaalle tiiliskivelle nyt levon aika koittanu, että jaksaa rähistä ens kesänä. Kiirus on ton intin takia, joka tammikuussa alkaa.. Koskaan en oo moottorinohjausta vaihtanu ja pikkusen jänskättää..

Loppuun kysymys. Tunnistaako kampiakselista mitenkään, onko se pidempi-iskunen kun vakio? Eli mistä tunnistan onko toi se legendaarinen pentan kampura? Iskun pituudestahan sen voi mitata kun on nipussa koko paketti, mutta tossa se kampura ois nyt irrallaan.

Laitetaas loppuun muutamia kuvia molemmilta päiviltä.















Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi

Muuten.. Se pikku hapsus mikä kävi on tämä.. Eli ölyset sormet ja öljynen osa --> toistaiseksi nimettömän osan putoaminen käsistä moottoripukin palkkiin ja pieni vekki tohon.. Täytyy joku pelastus keksiä tohon. Tähän osaan tulee runkolaakerin toinen puoli ja tulee siis kampiakselin "päälle", nyt kun koneen pohja on ylöspäin. Millä nimellä tätä kutsutaan?




Laakeripukki  ::)

Mun silmään näyttää siltä, että viilaa / santapaperia vähä näyttää ja vääntää kiinni  :hello:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Laakeripukki  ::)

Mun silmään näyttää siltä, että viilaa / santapaperia vähä näyttää ja vääntää kiinni  :hello:

Vielä kun pikkuisen viilataan niin tarkemmin laakerikansi. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Tänään oli vuorossa tarrojen repiminen ja konehuoneiston purkua. Oli muuten suht vittumainen touhu repii ne miljoona tarraa... Sormenpäät kipeenä

Hyvä, suotta pitää miljoonaa "sponssi" tarraa jollei niistä oikeesti mitään rahaa tule.

Jaa, sullakin ongelmia ton aijaa palvelun kanssa.  Paaliin koko paska.

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Ja veikkaisin et ei oo helppoa viedä 3,5" putkea akselin yli/ali, jos auto on vakiota matalampi.
Ei ole helppo mutta onnistuu 4" kokoisenakin ja menee katsastuksesta läpi yhdellä vaimentimella. Tasa ajossa ei edes äänekäs.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Ja kaverin deekuun ku tehtiin viimetalvena 3" putkistoo ja ei saatu viisaasti akselin ylitystä tehtyä ku madallettu auto niin laitettiin akselin ali ja painastiin putki soikeeks niin ei ollu mitään ryykkimis ongelmia vaikka oli 15" pyörät.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Loppuun kysymys. Tunnistaako kampiakselista mitenkään, onko se pidempi-iskunen kun vakio? Eli mistä tunnistan onko toi se legendaarinen pentan kampura? Iskun pituudestahan sen voi mitata kun on nipussa koko paketti, mutta tossa se kampura ois nyt irrallaan.
Ei kai siinä muuta kuin mittaväline käteen ja mitaten etäisyys jonkun runkolaakerikaulan keskilinjasta viereisen kiertokangen laakerikaulan keskilinjaan. Maalaisjärjellä ajateltuna mitan pitäisi olla 43 mm.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Futurez  Kulkukoira