Carcom Oy  Ateho

242 T5 | 740 TURBO | 745 T6

  • 89 Vastauksia
  • 39382 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #15 : 07.01.2018, 14:46:48 »
Mistä tuo keppi ja keppiteline on, vissiin joku universaalimalli joka sovitellaan mihin vaan?

Juu, se on L.M.R:ltä tilattu "universaali"malli. TXR tais olla merkki.
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #16 : 08.01.2018, 09:41:21 »
Tuleeko tuo kepin runko autoon kiinni eikä laatikkoon?
Onko tuossa riskiä et pääsee hakkaamaan laatikkoa jos vaikka kumia polttelee.
Vois kuvitella että synkroja kokeilee kun keppi korissa kiinni
Sillä vaan kyselen kun pitäs itellekkin vaihekeppi tehä.
Tuskin laatikko ja kone paketti kuitenkaan liikkumatta on. 
Kyllähän tuo keppi elää tietysti tuosta nivelestä missä kiinni mut kuitenkin.

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #17 : 08.01.2018, 09:48:37 »
Tuleeko tuo kepin runko autoon kiinni eikä laatikkoon?

Tulee vaan koriin kiinni. Näin näitä on muut asennellu, katotaan kuinka toimii. Täytyy laittaa jäykemmät kummit laatikkoon jos vatkaa liikaa. Onhan siinä toki pientä liikevaraa.
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #18 : 08.01.2018, 11:52:14 »
Tulee vaan koriin kiinni. Näin näitä on muut asennellu, katotaan kuinka toimii. Täytyy laittaa jäykemmät kummit laatikkoon jos vatkaa liikaa. Onhan siinä toki pientä liikevaraa.

Näin niitä on asenneltu jo monia vuosia noihin kilpureihin (F-ryhmäläisiin ja rata-autoihinkin) ja ajettu ilman ongelmia tuhansia ek/rata kilometrejä.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #19 : 08.01.2018, 13:03:48 »
Ok. Kysyin vaan kun en oo ennen törmänny moiseen ratkasuun.
Jos kerta toimii ni helpottaahan tuo keppitelineen tekoa.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #20 : 08.01.2018, 14:15:14 »
M90 laatikon keppiteline on kans korissa kiinni.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #21 : 08.01.2018, 16:31:38 »
M90 laatikon keppiteline on kans korissa kiinni.

Kuten bemareissakin, molemmissa tosin kumipuslat ja "liuku" takapäässä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa -Ketko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #22 : 08.01.2018, 22:29:27 »
Eikös m90 ja pemareissa ole teline laatikossa kiinni, mutta "uivasti" korissa, eli liikkuu vaihteiston mukaan. Tuo täysin korissa, eli ei myötäile laatikkoa yhtään. Kilpureissa ei välttämättä ole synkroja ja on vahvemmat siirtäjät, minkä päälle tuo käy, asiasta en kyllä mitään tiedä, kunhan mutuilen  :idiot2:

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #23 : 09.01.2018, 00:21:14 »
On muutamissa driftereissä ainakin samanmoisella kepillä tehty samaan tyyliin asennus ja laatikotkin baijerin zetäffiä. Ilmeisesti on toiminu. Tällä ei kuitenkaan ajeta kilpaa. Kadulla nätisti muutama tonni vuoteen  ::) Ja jos ei toimi niin korjataan  ;)
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #24 : 09.01.2018, 19:36:50 »
Eilen alottelin tekemään välijäähdyttimelle ylätukea johon päädyin kiinnittämään myös öljynjäähdyttimen, joka lojui hyllyssä jostain projektista ylijääneenä.





Lukkopelti tulee melko lähelle jonka johdosta aloin pohtimaan jarruttaiskohan se liikaa virtausta jos tohon jäähdyttimeen laittaa noi öljyletkut banjopulteilla eikä 90asteisilla AN-liittimillä? Sillä säästäis tilaa ylöspäin sopivasti.


Tänään posti kuskaili Protopartsista 80mm kaasuläpän ja Megaan johtosarjan jonka unohdin tilata aiemmin kun ite purkin tilasin.






Kaveri myöskin hommas tuubikäyriä meikäläiselle samalla kun haki itelleen, josko sitä jossain vaiheessa alkais epätoivosesti jotain rakentamaan holsetin ja kannen välille niistä...

Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #25 : 10.01.2018, 11:34:02 »
Pitihän sitä kaasuläppää käydä sovittamassa ohimennen samalla kun kävin tupakilla...

Eihän siinä pulttijako osunu ollenkaan kohalleen. Seuraavaks olinkin jo tiggikahva kädessä kolvaamassa läpän mukana tullutta laippaa imusarjaan.






Samalla tutkailin öljynjäähdyttimen lähtöjä ja totesin että banjopulttiliitoksen voi unohtaa, eipä ne letkuliittimet ollukkaan kierteellä kennossa, mutta täytyy laittaa AN-liittimet mahtumaan.

Myöskin tuli klikkailtua eilen ja tänään vähän lisää osia ja tähän projektiin, niitä odotellessa  8)
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #26 : 13.01.2018, 09:50:07 »
Tosiaan tuli haettua kaverilta noita tuubikäyriä jonkinmoinen läjä. Kollektorin löysin ihan kotimaasta, sekin rantautui eilen lähikaupan pakettiautomaattiin. Edellisen T3-laipan kun kolvailin kiinni siihen itse tekemääni kollektorin irvikuvaan, niin sitä laippaa joutuu vielä hetken odottelemaan, tilattu toki. Se kun tulee niin pääsee pakosarjan tekoa harjottelemaan kunnolla.







Välijäähdyttimen ylätukea, joka siis toimii samalla öljynjäähdyttimen telineenä, jatkoin eilen suht valmiiksi. Pientä sipistelyä ja maalia niskaan. Vaikka alkuperäsen mittailun mukaan jäähdyttimen letkulähtöjen piti just ja just mahtua lukkopellin alle, ei ne kuitenkaan mahtunut. Täytyy varmaan tipauttaa koko pakettia 2-3cm alas päin.





Sinne se tommottis sujahtaa.


Onko muut jotka muutellu jollai lailla esim imusarjan/kaasuläpän osalta näitä vehkeitä, niin käyttänyt ihan orkkis kaasuvaijeria? Mulla on sellanen ongelma että orkkis on ehkä kokonaisuudessaan vähän liian pitkä ja myös pelkän kuoren osuus tulee turhan pitkälle. Sen kuoren pään teline pitäia duunata ihan ton kaasuläpän rullan viereen ja haluaisin sen tehä jemmaan imusarjan alle. Vinkkejä sopivampaan kaasuvaijeriin?
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #27 : 14.01.2018, 20:11:24 »
Onko muut jotka muutellu jollai lailla esim imusarjan/kaasuläpän osalta näitä vehkeitä, niin käyttänyt ihan orkkis kaasuvaijeria? Mulla on sellanen ongelma että orkkis on ehkä kokonaisuudessaan vähän liian pitkä ja myös pelkän kuoren osuus tulee turhan pitkälle. Sen kuoren pään teline pitäia duunata ihan ton kaasuläpän rullan viereen ja haluaisin sen tehä jemmaan imusarjan alle. Vinkkejä sopivampaan kaasuvaijeriin?

Orkkista olen itse muokannut tarpeen mukaan. Aluksi kaasupolkimen päästä katkaisee vaijerin ja poistaa sen. Sitten kaasuläpän puolelta irroittaa sen muovisen säätömutterin ehjänä panssarista varovasti pyörittelemällä, jonka jälkeen panssaria voi lyhentää sopivaan mittaan. Pää ja sisus takaisin sekä sen lyhennys vastaavasti polkimen päästä, jonne käy pieni vaijerilukko puristetun pään tilalle. Näin jää se alkuperäinen pieni prässätty pää kaasuvivuston rullaa varten, johon ainakin alkuperäiseen ei tahdo saada yleismallista lukkoa helposti, koska vaijerin joutuu katkaisemaan ihan holkin juuresta. Joistain vaijereista on ollut jo valmiiksi osittain se säätökappale irti.

Volvon vaijerissa on se hyvä ominaisuus, että vivuston pohjatessa on rintapellissä se jousi, joka estää ettei vaijeria tule heti poljetuksi poikki.

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #28 : 14.01.2018, 22:03:18 »
Täytyy kokeilla touhuta se tuolleen sopivaksi, kiitos vinkistä  O0

Tänään muokkasin välijäähdyttimen alakiinnikkeitä siten, että koko paketti tipahtaa n. 3cm alemmas. Nyt mahtuu öljynjäähdyttimen letkut kulkemaan lukkopellin alla.

Letkut tulee menemään tosta lukkopellin alapuolisesta pellistä läpi tommosilla hydrauliikkapuolen läpivientinipoilla. Mitään varsinaista hyötyä ei varmaan näistä ole mutta saapahan ainakin letkut kulkemaan siististi. Toiselta puolen peltiä vedän 90 mutkilla letkut öljypohjan päähän termostaatilta lähteviin putkiin. Letkut duunasin töissä toisesta päästä valmiiksi ja mitottelin ne sopivan mittasiksi kun sain öljynjäähdyttimen paikalleen. Täytyy huomenissa painaa toisenkin pään liittimet kiinni.









Alkuperäisen akkutelineen leikkasin/revin myös pois. Meinas olla kiinni  :D Vähän oli rapsakkaa peltiä alla mutta sitä aluetta olisin kuitenkin joutunu muokkaamaan koska ahtoputki tulee kulkemaan sieltä kautta kaasuläpälle.




Kytkimelle saapui myös työsylinteri perjantaina, täytyy hakea tässä jossain vaiheessa vielä painelaakeri ja pääsylinteri vaikka niillä ei vielä niin kiire ole..




Tallikin alkaa olemaan niin kaaoksen vallassa että tarttis varmaan yks ilta käyttää siivoamiseen mutta kun ei huvittais  :P
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: 242 -78 + tinamoottori
« Vastaus #29 : 16.01.2018, 17:43:09 »
Jotain taas saatu haalittua lisää projektia varten.

Hommailin erinäisen kasan tommosia pistoliittimiä ja 1/8" kierretapin joilla aion toteuttaa kaikki tarvittavat painelähdöt imusarjasta (hukkiksen painetieto, painetieto megalle ym...).





Lisäksi posti kiikutti odotetun ahtimen laipan pakosarjaa varten ja olipa samassa paketissa myös hukkaportti.



Elikkä päädyin nyt tommoseen KKD:n 60mm porttiin, ihan toimiva kapine ilmeisesti...?


Laipan saapumisen innoittamana pyysin kaverin talliin avuksi ja täppäsin nopeesti jigin pakosarjaa varten kaverin kannatellessa ahdinta sopivassa kohdassa ja asennossa.

Tuli alotettua myös putkien leipominen laippojen välille.



Pari putkea sain heppailtua suht hyvin. Putkista ei tule tässä versiossa saman mittaisia, ei riitä aivot niin tarkkaan suunnitteluun. Eka pakosarja mitä ikinä teen, eikä kuitenkaan haeta mitään huipputehoja tms joten annan itelleni anteeks putkien erimittaisuudet  ;D

Hukkaportin lähtö tulee joko ihan heti ahtimen laipan alle tai suoraan pakopesään, en ole vielä päättänyt ja lopullinen pakosarjan ulkomuotokin sanelee aika paljon.
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo