Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu

  • 105 Vastauksia
  • 91015 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #75 : 18.12.2015, 00:15:31 »
Osa lietteestä lymyilee paikoissa joista se ei lähde kiertoon kuin noissa pesuissa..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #76 : 18.12.2015, 08:37:52 »
Volvo 240, perus 2l kone. Ajokilometrejä koneella n. 230 000. Forte pesun jälkeen kone piristyi ja muuttui erittäin kierrosherkäksi. Samalla alkoi megalomaaninen öljynkulutus. 1,5-2 l / 5000 km. Eli pesi karstat männänrenkaiden alta ja game over.

4l/10000km ei kuulosta megalomaaniselta vinokoneelle... Tietty se että alko kertarysäyksellä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Klpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #77 : 18.12.2015, 13:05:05 »
Niin, sitä ennen ei havaittavasti kuluttanut.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #78 : 18.12.2015, 14:52:22 »
4l/10000km ei kuulosta megalomaaniselta vinokoneelle... Tietty se että alko kertarysäyksellä.
Ei ehkä megalomaaniselta, mutta ennenkuulumattomalta kuitenkin. Toki nykyvolkkareihin tottuneelle kaikki alta tynnyrin on vähän.

Jos auto on huollettu ajallaan jne, en kyllä pysty näkemään mitään tarvetta käyttää tommosia aineita, ellei sillä sitten yritetä paikata huonoa voitelua jossakin. Suurillakin ajomäärillä erilaisia koneita purkaneena huolletut ja lippiksettömissä olosuhteissa olleet koneet on tupannut olemaan aika puhtaita sisältä, PRV taitaa olla ainoa poikkeus tarinoihin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Klpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #79 : 18.12.2015, 20:03:51 »
Aika lailla samaa mieltä. Auton parasta hoitoa on säännöllinen huolto ja jatkuva hallittu käyttö. Noilla metodeilla se kestää oman teknisen ikänsä.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #80 : 18.12.2015, 20:39:49 »
Klprolle. Mitä öljyä käytät? Liian litkut synteettiset ei toimi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Klpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #81 : 19.12.2015, 03:27:30 »
Mobil 5w-40. Eli 3000 sarjan öljyä näissä nykyisissä.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2015, 03:33:59 kirjoittanut Klpro »

s73

  • Vieras
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #82 : 19.12.2015, 11:44:13 »
Mobil 5w-40. Eli 3000 sarjan öljyä näissä nykyisissä.
Varmasti kulutttaa tuota öljyä, vielä pieni vuoto tuohon lisäksi.
Liian ohutta öljyä, 5w-50 on parempi.

Käytössäni oleva 230F söi saman verran öljyä, korjaantui vaihtamalla öljypohjan tiiviste ja tukkimalla muutkin vuodot, loppu kulutuksesta korjaantui kansiremontilla, venttiilien hionta, kumien vaihto ym. silloin ajettu n. 430tkm.
Ei ollut väljyyttä, pykäliä ja hoonaus jäljetkin muistaakseni näkyvissä.
Alakerta on avaamatta ja kilometrejä liki 500 tkm.
nyt kulutus 15tkm. 1litra 5w.-50 öljyllä.  ::)
 

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #83 : 19.12.2015, 19:08:13 »
Varmasti kulutttaa tuota öljyä, vielä pieni vuoto tuohon lisäksi.
Liian ohutta öljyä, 5w-50 on parempi.
Tää muuttuu ihan kohta öljykeskusteluksi, mutta aivan tasan tarkkaan 5-40 pysyy ehjässä koneessa, uutena kuitenkin 10-30 on ollut ihan yleisesti käytetty laatu. 10-40 on pysynyt vuosikausia noissa mun huoltamissa 400+ ajetuissa ilman ongelmia.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #84 : 19.12.2015, 19:14:42 »
Piti Volvolle tehdä forte...äh siis diesel käsittely, kun ei kylmäasemalta saanut löpöä tai lamppuöljyä.
Forteakin olis tallilla, mutta samalla tuli "huuhdeltua" huohotinta, niin ei jaksanut pissata liekkeihin :)

s73

  • Vieras
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #85 : 19.12.2015, 20:11:16 »
Tää muuttuu ihan kohta öljykeskusteluksi, mutta aivan tasan tarkkaan 5-40 pysyy ehjässä koneessa, uutena kuitenkin 10-30 on ollut ihan yleisesti käytetty laatu. 10-40 on pysynyt vuosikausia noissa mun huoltamissa 400+ ajetuissa ilman ongelmia.
Täällä ei pysynyt ja tuokin kone on tikissään.
 

Tein joskus Forte-käsittelyn vinokoneelle, öljyn kulutus ei siitä noussut,
Klpron kannattaa kokeilla paksumpaa öljyä 5w-50 vähintään tai jotain muuta.



Poissa Klpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #86 : 20.12.2015, 06:39:21 »
No tuo 240 sai 5w50 öljyä ennen ja jälkeen forte käsittelyn. Nykyisissä autoissa menee Mobilin 5w-40 ja 10 tkm kohdilla huomaa öljyn olevan nokista ja ohutta. Eli vaihdetaan.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #87 : 09.01.2017, 20:17:23 »
Isomummon vuosimallia 1983 mazdaan ei saa enään uutta sisälämmittimenkennoa ja autoon ensihoitona on vaihdettu termari sekä kaikki nesteet eikä auttanut. Ongelmana: hiljaisella nopeudella puhaltaa lämmintä/haaleaa, mutta motarilla ei pukkaa kuin kylmää ja satunnaisesti haaleaa. Keulalla on myös suoja eli ei pitäisi siitä olla kiinni. Mietin viimeisenä vaihtoehtona tuota: FORTE BIO DEGREASER AND COOLING SYSTEM FLUSH COOLANT puhdistusta, jos sillä saisi tuon sisälämmittimenkennon puhtaaksi. Uutta kun ei saa enään edes rahalla. Onko kenelläkään kokemusta tuosta aineesta ja mahtaako tuota saada hyllystä Oulusta tai Jyväskylästä? Autodude:lla sitä ei ollut ja Ebay:stä jos tilaa menee vähintään 10 päivää, että saa Suomeen.

EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #88 : 09.01.2017, 20:28:49 »
Miltä  O0ne nesteet näyttää, onko ihan puhtaat vai paksut ruostemössöt. Tuossa voi olla sisäkennossa mitätön vuoto joka hörsii ilmaa ajossa ja ilmakupla häiritsee lämppärin kiertoa. Tehokkaat pesuaineet voi saada vuodon suuremmaksi.
Turvallisempi vois ensin olla irrottaa lämppärin molemmat letkut ja puulata puutarhaletkulla molempiin suuntiin.

Voiko muuten joku säätöläppä olla jumissa kesäasennossa?

Ja sit se kennon vaihto ni jos viitsit irrottaa ja käyttää jäähdytin korjaamolla ni tulee muuten hyvä O0 (Jäähdytinkorjaamo Korhonen)
« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 20:34:30 kirjoittanut j_tapio »

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #89 : 09.01.2017, 21:15:40 »
Miltä  O0ne nesteet näyttää, onko ihan puhtaat vai paksut ruostemössöt. Tuossa voi olla sisäkennossa mitätön vuoto joka hörsii ilmaa ajossa ja ilmakupla häiritsee lämppärin kiertoa. Tehokkaat pesuaineet voi saada vuodon suuremmaksi.
Turvallisempi vois ensin olla irrottaa lämppärin molemmat letkut ja puulata puutarhaletkulla molempiin suuntiin.

Voiko muuten joku säätöläppä olla jumissa kesäasennossa?

Ja sit se kennon vaihto ni jos viitsit irrottaa ja käyttää jäähdytin korjaamolla ni tulee muuten hyvä O0 (Jäähdytinkorjaamo Korhonen)

Enpä minä niitä nesteitä katsonut, kun tuttu korjaaja ne hoiti samalla, kun vaihtoi termarin ja lämpömittarinanturin (Ei viitsi lähteä nesteitä vaihtelemaan 300km päähän). Tuota säätöläppää myös epäilin, mutta kyllä se tuohon kennoon on nyt kääntynyt. Eikä nuo forten aineet pitäisi olla mitään hirveitä myrkkyjä, vaan ajaa asiansa. Muutenhan netti on täynnä ohjeita sitruunahaposta/konetiskiaineeseen ja vaikka mistä joita en viitsisi 34 vuotta vanhaan järjestelmään laittaa.

Jos ei tule tuolla fortella kuntoon pitää ensi keränä irroitella tuo kenno ja toimittaa korjaamolle. Tuo auto ei ole hirveässä käytössä, mutta ei kannata uudempaa ostaa, koska ylläpitokulut on minimaaliset ja autolla on ajettu vasta 180tkm eikä ole vielä ruostunut puhki  ;).

Tekeekö tuo Korhonen uusia vai ehjää vanhoja kennoja?
« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 21:19:26 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo