RallyBaron  Samppasport

Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu

  • 105 Vastauksia
  • 90970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #90 : 09.01.2017, 22:00:17 »
Ettei vaan falskais pahvi pikkuriikkisen? Tuon efektin teki allekironneella kiero kansi, joka vuoti uudellakin pahvilla kun ajoi yli 100kmh, pienemmillä vauhdeilla ei huomannut mitään, mutta yli 100kmh veti paisarin ihan korkkiin asti täys ja lämppärin teho meni huonoksi, himmasi vauhdin poies ja tilanne hetken päästä rauhoittui.

Tuohon voisi myös kokeilla sähköistä lisäpumppua lämppärille. Olettaen siis että kenno ei vuoda sisälle...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #91 : 09.01.2017, 22:11:57 »
Ettei vaan falskais pahvi pikkuriikkisen? Tuon efektin teki allekironneella kiero kansi, joka vuoti uudellakin pahvilla kun ajoi yli 100kmh, pienemmillä vauhdeilla ei huomannut mitään, mutta yli 100kmh veti paisarin ihan korkkiin asti täys ja lämppärin teho meni huonoksi, himmasi vauhdin poies ja tilanne hetken päästä rauhoittui.

Tuohon voisi myös kokeilla sähköistä lisäpumppua lämppärille. Olettaen siis että kenno ei vuoda sisälle...

Oli kuulemma pari desiä pitänyt lisätä nestettä tuon nesteiden vaihdon jälkeen...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #92 : 09.01.2017, 22:16:38 »
Tekeekö tuo Korhonen uusia vai ehjää vanhoja kennoja?


Tekee vaikka tyhjästä uuden.
Omaan 940:iin teetin pelkän kennon vaihdon vanhoihin päätyihin, tilas sopivilla mitoilla alkuperäistä suuremman lämpöarvon kennoa ja nyt tulee kuumaa!

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #93 : 09.01.2017, 22:20:48 »
Omaan 940:iin teetin pelkän kennon vaihdon vanhoihin päätyihin, tilas sopivilla mitoilla alkuperäistä suuremman lämpöarvon kennoa ja nyt tulee kuumaa!

Pakko kysyä oliko kallis, kun kyse on 500 euron autosta mihin remonttia ollaan tekemässä  ;)?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #94 : 09.01.2017, 22:30:31 »
Tuli halvemmaksi ku tarvikkeen the parempi kenno joka ois myöskin ollu tilaustavaraa. Pari päivää meni et sai valmiin hakee pois. Nissen -kenno ois tullu halvimmaksi ja kuulemma myös kylmimmäksi.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #95 : 09.01.2017, 22:58:21 »
Tuli halvemmaksi ku tarvikkeen the parempi kenno joka ois myöskin ollu tilaustavaraa. Pari päivää meni et sai valmiin hakee pois. Nissen -kenno ois tullu halvimmaksi ja kuulemma myös kylmimmäksi.

Joskus 90-luvulla tuli teetettyä oikea kuparikenno japsiautoon ja johan rupesi lämpiämään  ;). Nykyään tuo maksaisi hunajaa. Kiitokset vinkeistä. Ohjaan tuolla käymään ja nuo ebay:stä tilatut fortet voi käyttää vaikka omaan autoon joskus.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #96 : 02.06.2017, 15:38:41 »
Tämä on ehkä sopiva ketju. Ajattelin että jos käyttäisi tuollaista konstia imuventtiilien ja muiden puhdistukseen:

https://www.youtube.com/watch?v=u6UeJXkzDW8


Mutta onko Volvo 940:ssä sellaista paikkaa/letkua mistä sitä voisi suihkuttaa, kun lukemani mukaan tuota ei saisi sumuttaa suoraan turboon tai välijäähdyttimeen?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #97 : 02.06.2017, 17:18:54 »
Mm. alipaineletkujen kautta ovat laittaneet jenkeissä, myös tankkiin. Aineen toimivuudesta on monta mielipidettä: Keskusteluja turbobricks foorumilla

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #98 : 09.06.2017, 15:57:53 »
No niin, tulipa tilattua JLM-Intake Cleaneria. Vähän yllätys oli että aine on samanlaista muovimukeja ja kumihanskoja syövää tököttiä kuin kaasuttimen puhdistajat. Otin kuitenkin riskin.

Laitoin imusarjan vapaana olevaan porttiin sille oman 4mm letkun. 500ml törpöstä riittää kahteen käsittelyyn, hankala arvioida sitä, painosta päätellen tuli laitettua 35-40% purkista.
Noudatin ohjeita enkä alkanut lopuksi sammuttaan moottoria "hukuttamalla" siihen, enkä odottanut kymmentä minuuttia, kun pelkäsin että se ehtii syödä tiivisteet.
Aine ei kehittänyt yhtään savua, harmi kun olisi ollut mukava seurata naapuruston ilmeitä. :D
Lopputulosta hankala arvioida mutta olen melko varma että auto reagoi herkemmin kaasuun, myös moottori kylmänä.
Polttoaineen kulutusta ei vielä tiedä, eikä että onko sillä mitään vaikutusta kylmäkäynnistyksen jälkeiseen "prumputukseen" joka on ollut vaivana, kun on ollut lämpimät kelit.

Mielellään käyttäisi jossain välissä loputkin purkista jos pystyisi jotenkin varmistumaan ettei se ehdi syödä tiivisteitä. Mieluummin kyllä olisi käyttänyt jotain Sefoam-tyyppistä, tiiviste-ystävällisempää ainetta, mutta ei kai sitä Suomesta saa.

The moose

  • Vieras
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #99 : 09.06.2017, 19:17:09 »
Tämä on ehkä sopiva ketju. Ajattelin että jos käyttäisi tuollaista konstia imuventtiilien ja muiden puhdistukseen:

https://www.youtube.com/watch?v=u6UeJXkzDW8


Mutta onko Volvo 940:ssä sellaista paikkaa/letkua mistä sitä voisi suihkuttaa, kun lukemani mukaan tuota ei saisi sumuttaa suoraan turboon tai välijäähdyttimeen?

Yhtä paljon tai enemmän lähtee karstaa kun sylinterissä on vesisumua ja sille annetaan kenkää. Eli hyvä paikka on roskis mun mielestä.

Poissa KanttiPentti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #100 : 20.06.2017, 20:52:06 »

Noudatin ohjeita enkä alkanut lopuksi sammuttaan moottoria "hukuttamalla" siihen, enkä odottanut kymmentä minuuttia, kun pelkäsin että se ehtii syödä tiivisteet.

Tarkentaisitko mitä tiivisteitä tuo humpuukiaine mielestäsi syövyttää?

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #101 : 21.06.2017, 00:48:57 »
Tarkentaisitko mitä tiivisteitä tuo humpuukiaine mielestäsi syövyttää?
En ole asiantuntija mutta aineen kiertoreitillä luulisi olevan jotain tiivisteitä/kumiosia joita se saattaisi vahingoittaa. Toivon tietty ettei olisi.
Pidätkö jotain Carburetor Cleaneria humpuukiaineena? Kyllähän se karstaa ja likaa irrottaa. (vaikkei varmaan kovimpaa karstaa noin lyhyessä ajassa.)
Ja voin sanoa 100% varmuudella että auto vastaa tuon toimenpiteen jälkeen herkemmin kaasuun.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2017, 00:51:28 kirjoittanut Pepo »

Poissa KanttiPentti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #102 : 21.06.2017, 22:28:44 »

Pidätkö jotain Carburetor Cleaneria humpuukiaineena?
Tunnustan, että ei ole kokemusta.

Kaikki kaasarit olen puhdistanut ultraäänipesurissa.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #103 : 23.06.2017, 11:58:27 »
Onkos kukaan uskaltanut kokeilla dieseliä? Öljyt pois, suodatin vaihtoon ja dieseliä sisuksiin, auto käymään joutoa minuutiksi.

On kuulemma ihan eri puhdistavuusaste kuin noilla litkuilla..

The moose

  • Vieras
Vs: Forte käsittelyt- Toiveajattelua vai todellinen apu
« Vastaus #104 : 23.06.2017, 12:08:08 »
Tiedän että työkaveri on opelinsa 1.9 tdi joka fiat tekele tehnyt noin. Muttei kaikkea öljyä laskenut pois.

Tyhjäkäytti ehkä minuutin ja polttoöljyt mäkeen koneesta yön yli oli roppu auki ja öljyntäyttökorkki pois jotta kaikki tulis pihalle ja loput haihtuu. Uudet öljyt ja suodatin. Oli kuulemma 2 öljynvaihtoväliä ihan hiljainen kone. Silloin vielä käytti opelin suosituksen mukaan castrolin bensakoneelle tarkoitettua öljyä. Nytten käyttää teboilin diamond diesel 5w40 kun sitä suosittelin ja näytin millasta se öljy on käytettynä vs castrolin. Ja tuo kone vilkutteli joskus jopa öljyvaloa ja oli tarvinnut kaataa jotain hienoa lisäainetta jotta vilkuttelu loppuu. Teboilin öljyn sekaan ei oo tarvinnu mitään laittaa. Olisko niissä joku öljyn viskositeetti anturi tms öljynpainevalon lisäksi.

 

Futurez  Kulkukoira