Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: sjos - 05.04.2014, 21:14:55
-
Tämmönen projekti "härveli" tuli osteskeltua, tietysti kun halvalla sai, lähes ilmaiseksi.
Alkujaan siis 242 -74.
-88 vuonna tehty, mitä tehty, ainakin katon vaihto 262:n ja chopattu samalla, sekä roverin v8. (Turuus)
Lahden seudulla kuulemma pyörinyt pitkän aikaa, itsellä ei kyllä ole mitään muistikuvaa siitä :(
Ilmeisesti ollut v8 magazinessa jotain juttua, en ole löytänyt, jos joku löytää, muistaa missä lehdessä, ottaisin sen tiedon ilolla vastaan :)
Jossain vaiheessa olisi tarkoitus, tätäkin, alkaa palauttamaan liikennöitävään kuntoon S*
Isompia mätävikoja ei näkynyt, mitä tutkiskelin, varmasti niitäkin kyllä löytyy, kun purkaa ja vie koko kopan puhallukseen.
Lopullisesta koneesta ei mitään hajua vielä ole, v8 kuitenkin ja automaatti 8)
Muutama kuva.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140405_190806_zpsqtmyxvcw.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140405_190830_zpszsf5f526.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140405_194307_zpsfsubnudj.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140405_190817_zps3m2hx3ze.jpg)
-
Oi S*
-
Komeelta toi näyttää
-
Jollain perverssillä tavalla hieno. Ei muutenkaan ole liikaa juttuja näistä jo 80 -luvulla tehdyistä customeista. Seurantaan menee.
Onko tämä siis myös itse chopattu vaiko korinvaihto tai vastaava? Lisää kuvia katselisi mielellään myös sisustasta ja konehuoneesta.
-
Jollain perverssillä tavalla hieno. Ei muutenkaan ole liikaa juttuja näistä jo 80 -luvulla tehdyistä customeista. Seurantaan menee.
Onko tämä siis myös itse chopattu vaiko korinvaihto tai vastaava? Lisää kuvia katselisi mielellään myös sisustasta ja konehuoneesta.
Otteessa on 242, eli ilmeisemmin katto vaihdeltu ja chopattu.
Sisustasta ei paljoa kuvia kannata laittaa, volvon omat jakkarat, punainen nuhjuinen plyyshi ja todella paskainen.
Eikä konehuoneestakaan liiemmin, musta aukko, ei ole mitään tekniikkaa, muutakun akselit.
-
Mites VIN?
-
Mites VIN?
2421-B-1-013xxx
-
Voisikohan joku bertonen omistaja ystävällisesti mittailla, vaikka etuoven ylälaidasta, ikkunan alareunasta, tippalistan alareunaan korkeuden?
Saisi hieman selville tuota choppauksen mittaa. (juuri mahtuu 2m äijä istumaan, eli nahka hipoo kattoa :D )
Laseja tuossa tutkiskelin.
Ovien lasit on teetätty ja aika tummat, ei siis kalvotettu/tintattu = varmasti sanomista joskus katsastuksessa :(
Tuulilasikin on jonkun auton valmis liimalasi, ei ole siis leikelty.
Onneksi on numerot, jos niiden perusteella pääsisi selville minkä auton lasi.
-
n 350mm on ikkunanaukon korko korin pokkauksesta kouruun..
-
Ei noista laseista mitään sanomista tule. Tummemmat lasit saa olla, mutta ei maalattuna/kalvotettuna. Ja nuo ole edes tummat.
-
Taas kerran poikkeuksiakin on ,-90 luvulla oli hyväksytty pinnoite etu ja sivulaiseihin ;)
(http://i4.aijaa.com/t/00817/13178855.t.jpg) (http://aijaa.com/qEzlXd)
-
n 350mm on ikkunanaukon korko korin pokkauksesta kouruun..
Kiitos -H-
Ei noista laseista mitään sanomista tule. Tummemmat lasit saa olla, mutta ei maalattuna/kalvotettuna. Ja nuo ole edes tummat.
Kyllä niistä taitaa tulla.
On tuossa toisessa autossa myös tummat lasit, tinttaamalla tehty, VTT:n hyväksynnällä -80/90 luvulla, mutta ovat liian tummat nykysäädösten mukaan = poistettava, ja tämä on kysytty papereiden kanssa konttorilta.
-
Hyvinhän nuista läpi näkee. Sitäpaitsi sen verran ihmelaitos että eikai siinä edes katsuri hoksaa että olisi "liika" tummat lasit? :)
-
Oikeen kyljen laseistahan näkee läpi ihan kirkkaasti? Mutta aivan täydellisen näkönen laitos, näitä 80-luvun tuuninkipelejä ei oo liikaa! :smitten:
-
Ihme homma jos joskus kuitenkin hyväksytty ja katsastettu noilla laseilla aikaisemmin ja nyt käskettäisiin ottamaan pois. Toivottavasti saat lasit pitää kun ovat kerran kyseiseen erikoisuuteen aikoinaan rahalla teetetty ja lisäksi sopivat siihen pirun hyvin.
-
Sen verran korjauksia.
Tuo tämän auton lasiasiat oli ihan mutuilua, johtuen toisen auton kokemuksista.
Eikä tuo tule mitenkään vaikuttamaan mihinkään.
Oli vaan ihmettelyä koskien omia kokemuksia, näihin erikoisin tapauksiin, kun säännökset muuttuvat.
Ja kattohan ei siis ollutkaan 262:n, vaan itse tehty/ muokattu omasta katosta :)
Auton Rakentanut henkilö on tavoitettu/ilmoittautunut :)
-
Mielenkiintoista. Katselinkin että A-pilarit taitaa olla vielä inan verran enemmän kallistetut kuin Bertonessa.
-
Auton Rakentanut henkilö on tavoitettu/ilmoittautunut :)
Tämä taitaa olla muuten kultaakin arvokkaampaa tämän auton liikenteeseen saattamiseksi... tarkotan että tekijältä saa tietoa millä osalla kuntoon...
-
Tämä taitaa olla muuten kultaakin arvokkaampaa tämän auton liikenteeseen saattamiseksi... tarkotan että tekijältä saa tietoa millä osalla kuntoon...
Kyllä :) Ja ihan mielenkiinnolla muutenkin, jos saa hieman kertomuksia muutenkin auton elämänvaiheista :)
Jonkinlainen kuvakollaasi jo tulikin, missä rakennusvaiheista kuvia.
-
Kyllä :) Ja ihan mielenkiinnolla muutenkin, jos saa hieman kertomuksia muutenkin auton elämänvaiheista :)
Jonkinlainen kuvakollaasi jo tulikin, missä rakennusvaiheista kuvia.
saitko luvan julkasta niitä muillekkin?????????????????????????
-
saitko luvan julkasta niitä muillekkin?????????????????????????
Kyllä sain ;)
Meinasin jos ne kaappaisi omaan arkistoon, mitä sitten pistäisi enemmän jakoon.
-
Tuulilasin autoverotarrasta päätellen ollut ainakin vielä -96 liikenteessä, lasit ainakin silloin vielä kelvanneet.
Tahtoo nähdä lisää kuvia, ja varsinkin rakennusvaiheesta! :)
-
Tuulilasin autoverotarrasta päätellen ollut ainakin vielä -96 liikenteessä, lasit ainakin silloin vielä kelvanneet.
Tahtoo nähdä lisää kuvia, ja varsinkin rakennusvaiheesta! :)
8.5-2000 viimeksi katsastettu.
Liikenteestä poisto 31.6-2003.
Kyllä niitä kuvia joskus tulee ;)
-
Muutama kuva.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/tex-44011_zps5fb7efd9.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/17_zpsce05f4ef.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/10_zpsba4a980f.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/08_zps47723d5a.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/9_zps40833804.jpg)
-
Ei saa isommaksi nuita? ???
Nyt vaikuttas sille että tietotekniikka on iskenyt sjos:a kylkeen... puketisakin kuvat tommosia pieniä... lataahhan ne uusiks ;)
-
Nyt on kuvat lihotettu ;)
-
Nyt hieman ostosta tutkinut paremmin.
Ja vahvasti siltä näyttää, että isommista mätähitsauksilta vältytään.
Tähän asti mätää ei ole tullut vastaan, kuin takakaarista, mut ei haittaa, ne menevät vaihtoon muutenkin ;)
Eli etu kaaret tulee taaksekkin ja levitellään takakyljet, sekä etulokasuojat myös.
Sen verran aikataulusuunnitelmia tehty, et kesällä jos saisi riisuttua kopan ja samalla koripukkiin ja hiekkapuhallukseen koko roska.
Kaikenlaisia suunnitelmia on pienessä mielessä pyöritelty, jos ne siitä jossai vaiheessa selkiytyiskin.
Taka valoja kovasti yrittänyt miettiä ja metsästellä, laihoin tuloksin.
Ainoastaan tämmöiset on tähänmennessä löytyneet.. ???
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/image_view_zpstho0qaoy.jpg) (http://s917.photobucket.com/user/sjos74/media/262%20Bertone/image_view_zpstho0qaoy.jpg.html)
Täytyy napata pari kuvaa pelleistä.
-
Peruspyöreät rekka-/Ferrari-led-takavalotkin voisivat passata ihan nätisti.
Jos on pakko olla neliskanttinen ja LED, niin LADAAN löytyy Venäjältä ihan minkä tahansa näköisiä tuikkuja. Tosin ilman E-hyväksyntää.
-
Pyöreitä olen kyllä katsellut ja ajatellut 3 puolellensa, mut niistä puuttuu pakkivalo, eikä ole näkynyt samanlaista pelkkää pakkivaloa.
En kyllä ole älytöntä tonkimista vielä tehnyt, eli varmaan jostain sopivat löytyy.
Ja e hyväksyntä saisi kyllä löytyä.
-
Pakkivalohan ei oo pakollinen noin vanhas.
-
Pakkivalohan ei oo pakollinen noin vanhas.
Eihän niitä kyllä välttämättä tarvitsekaan ;)
Voisi mennä katsomaan minkälaisia noi bilteman ledi valot olisi luonnossa.
Kalliita ne ei ainakaan olisi :)
-
Oho ja onneksi olkoon
Kerrankin jotain mielenkiintoista rojektia
Jos nyt kuitenkin laittaisit vaan sen B230FK ja M90 niin kuin kaikki muutkin lampaat
-
Oho ja onneksi olkoon
Kerrankin jotain mielenkiintoista rojektia
Jos nyt kuitenkin laittaisit vaan sen B230FK ja M90 niin kuin kaikki muutkin lampaat
Kiitoksia.
Hah :D
Tuon kasi papereiden takia tämän juuri ostin + tietysti ulkonäön/muodon.
Näitä kun ei tänäpäivänä enään helposti rekisteröidä.
-
Jos korkeus perseestä kattoon 850mm, näkokenttä riittävän laaja, hitsauksista ja katosta lujuuslaskelmat, tehot alle 182hv, iskutilavuus max. 3,5 litraa yms yms niin eipä pitäisi olla ongelmaa muutoskatsastaa nykyäänkin tällainen?
-
Jos korkeus perseestä kattoon 850mm, näkokenttä riittävän laaja, hitsauksista ja katosta lujuuslaskelmat, tehot alle 182hv, iskutilavuus max. 3,5 litraa yms yms niin eipä pitäisi olla ongelmaa muutoskatsastaa nykyäänkin tällainen?
Kuinkakohan tarkkoja ovat sitten tuosta iskutilavuudesta? kun papereissa on tuo roverin kone 3520cc.
Tämmönen takalyhtykin voisi olla ... ?
Jos laittaisi kaksi allekkain, niinkuin edessäkin on ???
(http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/medium/2000031063)
-
Vau, tässä on eväät mahtavaks kesäautoks!
Mikäs laatikko siinä on pultattu Roverin perään?
Muutenki kiinnostais tuo tekniikkapuoli enemmän, mitä muutoksia vaatii tuon koneen istuttaminen 200-sarjan konehuoneeseen. ;)
Melko irstaan näköset puskurit btw.
-
Melko irstaan näköset puskurit btw.
Tuolta ne kommandot näyttää ilman kumeja ;) Ja noista saa pienellä siistimisellä ihan hyvän näköset, sjos taitaa arvatakin, mitä tarkoitan.
-
Vau, tässä on eväät mahtavaks kesäautoks!
Mikäs laatikko siinä on pultattu Roverin perään?
Muutenki kiinnostais tuo tekniikkapuoli enemmän, mitä muutoksia vaatii tuon koneen istuttaminen 200-sarjan konehuoneeseen. ;)
Melko irstaan näköset puskurit btw.
Otteessa luki BW65
Mitä nyt olen hieman katsellut, tutkinut, ei näyttäisi ainakaan tarvitsevan mitään isompia muutoksia.
Pannuhuone näyttää ihan orginellilta.
ZF:n laatikko mitä 7/9 on käytetty, pitäs aika helpolla onnistua myös.
Roverin laatikon kaaveli käy suoraan ja pitikö pieni lätty laittaa vetolevyn ja turbiinin väliin.
Eli aika bolt on ;)
Tuolta ne kommandot näyttää ilman kumeja ;) Ja noista saa pienellä siistimisellä ihan hyvän näköset, sjos taitaa arvatakin, mitä tarkoitan.
En mä kyllä välttämättä arvailemaan mitä tarkoitat :o
Omat visiot niille kyllä on.
Aavistuksen meinasin vielä pienentää niitä ja kiinnityspulttien poisto.
Siinä suurimmat visiot.
-
En mä kyllä välttämättä arvailemaan mitä tarkoitat :o
Omat visiot niille kyllä on.
Aavistuksen meinasin vielä pienentää niitä ja kiinnityspulttien poisto.
Siinä suurimmat visiot.
Ihan sama visio se mullakin oli. Paitsi että poistolla tarkotit varmaan vaan näkyvien kantojen hävittämistä? ;)
-
Ihan sama visio se mullakin oli. Paitsi että poistolla tarkotit varmaan vaan näkyvien kantojen hävittämistä? ;)
Nimen omaan, näkyvät kannat pois.
Löysin tuolta hyllystä pienet huomiovalotkin ;) siitähän lähti ajatus, jos ne upottaisi samalla etupuskuriin.
-
Otteessa luki BW65
Mitä nyt olen hieman katsellut, tutkinut, ei näyttäisi ainakaan tarvitsevan mitään isompia muutoksia.
Pannuhuone näyttää ihan orginellilta.
ZF:n laatikko mitä 7/9 on käytetty, pitäs aika helpolla onnistua myös.
Roverin laatikon kaaveli käy suoraan ja pitikö pieni lätty laittaa vetolevyn ja turbiinin väliin.
Eli aika bolt on ;)
Ok, tuo ZFn låda tais vaan olla aika heikko. Tämä siis netistä luettua. ;)
Joutuukohan sitä hommaan toisen kopan, ku tuota Volvo + kasikone yhistelmää niin tekis mieli... (+2x13C)
-
Ok, tuo ZFn låda tais vaan olla aika heikko. Tämä siis netistä luettua. ;)
Joutuukohan sitä hommaan toisen kopan, ku tuota Volvo + kasikone yhistelmää niin tekis mieli... (+2x13C)
Ei muutakun ostamaan ;)
Tiedä kestosta, eikä hajua mikä punaöljylaatikko sinne tulee ::)
ZF olis tuossa joutilaana, sekä yksi AW71, myös yksi BW35, mut se ei ole kuin 3vaihteinen, niin se unohdetaan.
Kohta tule kuvapläjäys, kunhan on latautuneet.
-
Kuva varoitus..
Löytyihän sieltä mätää, kun alkoi purkamaan ja tutkimaan *taavih->
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_135820_zps1746cb3f.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_140623_zps671b39c8.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_140614_zps8e193022.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_140618_zps1defb103.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_142943_zps228003c4.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_143000_zpsf9232180.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_143012_zpsb487e7de.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_145815_zps17b5b261.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_145820_zpsde612c55.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_145829_zpsf5461c89.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_145837_zps43568b9c.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_145842_zpse99802e6.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140411_145849_zps72324ba2.jpg)
Takakontissa ei juurikaan ollut.
Sisällä jalkatiloissa hieman, mut nuo on niin helppo homma, et mielellään taas hieman mic lankaa polttelee S*
-
Sehän näyttää jopa rapeammalta osittain kun tuo oma 242 :o
-
Sehän näyttää jopa rapeammalta osittain kun tuo oma 242 :o
Kyllä mä paljon pahempaan olin varautunut :pomo:
-
Paljonko euroa ajattelit sijoittaa tekniikkaan?
-
Paljonko euroa ajattelit sijoittaa tekniikkaan?
Aika vaikea kysymys ;)
Kaikki mitä saa raavittua kasaan..
Näin näkymin/suunnitelmin, enklannista uusi täydellinen kone, reilut 6k€
Ja laatikosta ei vielä ole tietoa/varmuutta.
E:
Tuossa 60L turvatankkeja katselin, eikä vaikuttanut kauhean pahan hintaisilta, vajaa 300€ anturin kanssa.
Jos heivais tuon orkkiksen kuuseen ja samalla kun muutenkin hitsailee, tekis konttiin syvennyksen sille.
Kun noita kahvoja yms on poisteltu, niin haluan myös tuon tankin luukun pois tuolta kyljestä :)
Haluamis listalla olisi myös kuskin ovenkahva, sekä lukkopesä, mut mietinnässä vielä, miten avauksen toteutaa, kun en todellakaan luota pelkkään sähköaukaisuun :o
-
Taannoin muistan, jotta landia-aikaan oli joillain vesseleilla samanlainen projekti (liekköhän olemassa enää), johon takavaloiksi oli suunnitelmissa laittaa mustangin (http://image.mustangmonthly.com/f/miscellaneous/euro-taillights-for-1964-1-2-1966-ford-mustang/7987671+w640+cr1+re0+ar1/mustang-project-european-style-taillights.jpg) takavalot. Ei huono ajatus tähänkään?
-
Tuossa 60L turvatankkeja katselin, eikä vaikuttanut kauhean pahan hintaisilta, vajaa 300€ anturin kanssa.
Jos heivais tuon orkkiksen kuuseen ja samalla kun muutenkin hitsailee, tekis konttiin syvennyksen sille.
Kun noita kahvoja yms on poisteltu, niin haluan myös tuon tankin luukun pois tuolta kyljestä :)
Samalla tavalla sille vakiotankille voi rakentaa täyttöputken kontin sisälle? Kolmeen sataan saa kuitenkin uuden vakiotankin, tankkilaitteen pumppuineen ja tarvittavat tiivisteet. Samalla säilyis kätevä tavaratila. ???
-
Taannoin muistan, jotta landia-aikaan oli joillain vesseleilla samanlainen projekti (liekköhän olemassa enää), johon takavaloiksi oli suunnitelmissa laittaa mustangin (http://image.mustangmonthly.com/f/miscellaneous/euro-taillights-for-1964-1-2-1966-ford-mustang/7987671+w640+cr1+re0+ar1/mustang-project-european-style-taillights.jpg) takavalot. Ei huono ajatus tähänkään?
Ajatuksissa kävi mustangin valot, mut hylkäsin sen kyllä heti.
Niitä on useammassa autossa ihan riittämiin ollut ja heti tuli Latela mieleen :D
Samalla tavalla sille vakiotankille voi rakentaa täyttöputken kontin sisälle? Kolmeen sataan saa kuitenkin uuden vakiotankin, tankkilaitteen pumppuineen ja tarvittavat tiivisteet. Samalla säilyis kätevä tavaratila. ???
Saa tietysti vakiotankille tehtyä, eikä siinä tankissa mitään vikaa ole, ettei uutta tarvitse sen takia osteskella.
Tavaratilalle ei juuri tarvetta ole tässä vehkeessä ;)
-
Cougarin takavalot?
(http://image.mustangandfords.com/f/28566227/mdmp_0502_03_z+1968_mercury_cougar_xr7+back_view.jpg)
-
Saakohan noita gougar valoja katsastettua muihin autoihin ? Siis jos ei ole ollut alkuperäisenä ::)
-
Cougarin takavalot?
Ei olis yhtään hullummat, mut epäilen että maksaa mansikoita ja muita hyviä vihanneksia :D
-
Saakohan noita gougar valoja katsastettua muihin autoihin ? Siis jos ei ole ollut alkuperäisenä ::)
Miksei saisi? Onhan noita aikoinaan laiteltu jopa Mustangeihinkin. ;)
Sitä vaeltavaa vilkkua vaan ei hyväksytä, mutta . . . V:>
-
Ei olis yhtään hullummat, mut epäilen että maksaa mansikoita ja muita hyviä vihanneksia :D
http://www.ebay.com/itm/1969-69-MERCURY-COUGAR-XR-7-LH-TAIL-LIGHT-ASSEMBLY-USED-OEM-/221413520654
http://www.ebay.com/itm/1969-69-MERCURY-COUGAR-XR-7-RH-TAIL-LIGHT-ASSEMBLY-USED-OEM-/301149252235
Tai.
http://www.ebay.com/itm/1969-Mercury-Cougar-XR-7-RH-and-LH-Brake-Turn-Signal-Tail-Lights-/121175939327
-
Näin näkymin/suunnitelmin, enklannista uusi täydellinen kone, reilut 6k€
Ja laatikosta ei vielä ole tietoa/varmuutta.
Uusi täydellinen Roverin 3,5L V8 kokö?
Eikö näiden perään ole pulttailtu paljon jenkki laatikoita?
Esim. TH200/700 olisi mukavia ylivaihde laatikoita.
-
Taannoin muistan, jotta landia-aikaan oli joillain vesseleilla samanlainen projekti (liekköhän olemassa enää), johon takavaloiksi oli suunnitelmissa laittaa mustangin (http://image.mustangmonthly.com/f/miscellaneous/euro-taillights-for-1964-1-2-1966-ford-mustang/7987671+w640+cr1+re0+ar1/mustang-project-european-style-taillights.jpg) takavalot. Ei huono ajatus tähänkään?
Se auto on kaverilla edelleen tallessa ja odottaa aikaa parempaa....
-
Uusi täydellinen Roverin 3,5L V8 kokö?
Eikö näiden perään ole pulttailtu paljon jenkki laatikoita?
Esim. TH200/700 olisi mukavia ylivaihde laatikoita.
3.9 rooveri ;)
-
Jes! Hyvä!
Näitä oikeita old school custom-Volvoja ei oo koskaan liikaa! O0
Nuo valot on kyllä hienot! 77 Dodge Monacossa ja jossai Ford Rancherossahan on samanlaiset.
Tässä joutus kyllä kehumaan melkein joka kohdan erikseen, mutta sanotaan vielä, että tyylikkäät on vanteetkin, omaan rakennelmaan tulossa samanlaiset... :pomo:
-
Jes! Hyvä!
Näitä oikeita old school custom-Volvoja ei oo koskaan liikaa! O0
Nuo valot on kyllä hienot! 77 Dodge Monacossa ja jossai Ford Rancherossahan on samanlaiset.
Tässä joutus kyllä kehumaan melkein joka kohdan erikseen, mutta sanotaan vielä, että tyylikkäät on vanteetkin, omaan rakennelmaan tulossa samanlaiset... :pomo:
Eihän näitä liikaa ole.
Vanhaa/tehtyä perinnettä meinasin "kunnioittaa" lisäten tietysti omaa silmää ja makua, muutostenmuodossa.
Mitä nyt noita cougarin valoja katselin, niin taidan unohtaa ne.
Volvon hanuri on niin paljon kapeampi, että valot tulisivat liki toisiinsa kiinni ???
-
Jotain saatu aikaiseksikin :)
Puskurit lähti poois.
Koelaudasta kaikki rojut, lämppärin mööpeli, itse koelauta vielä kiinni, ei itseasiassa muuta olisikaan enään. :)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140412_180504_zpsmyucnbr2.jpg) (http://s917.photobucket.com/user/sjos74/media/262%20Bertone/20140412_180504_zpsmyucnbr2.jpg.html)
Sähköt kokonaisuudessaan myös riisuttu :)
Onneksi ei ole tuon uudempi auto, ihan tarpeeksi tuossakin tuota johtoa :idiot2:
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140412_180424_zpsacfq0ift.jpg) (http://s917.photobucket.com/user/sjos74/media/262%20Bertone/20140412_180424_zpsacfq0ift.jpg.html)
Jokukun tuon setvisi parempaan kuntoon ::)
Suunnittelin kyllä, jos tekisi kaikki sähköt ihan uusiksi :idiot2:
-
Meinaakko vaihtaa uudemman mallin kojelautaan?
-
Meinaakko vaihtaa uudemman mallin kojelautaan?
Tuskimpa, vaikka tuo on halki, niin samanlaisen meinasin laitella, ehjän tietysti.
Puran tuon ihan kokonaan mitä irti lähtee, että saa kokonaan hiekkapuhallettua.
-
Ei ole harrasteltu muuta kuin visiointia.
Ja tällainen on melkeen pakko saada listalla :)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/tuplat_zps61c924ea.jpg)
-
Ja tällainen on melkeen pakko saada listalla :)
Eiks tähän tulekaan megasquirttia?
-
Eiks tähän tulekaan megasquirttia?
Sitä olin itsekin kysymässä, ehdit ensin. Kyllähän tuo kaipaisi jotain hehkulampusta uudempaa teknistä juttua, etenkin kun ne turhat johdot on jo purettu sotkemasta ::)
-
Eiks tähän tulekaan megasquirttia?
Kyllä sekin "ajatus" listalla on.
Jotenkin vaan kiehtoo tuo kasarimeininki tän kohdalla :)
E: ja kyllähän tuonkin hinnalla saisi useammankin megan ostettua :2funny:
-
Kyllä sekin "ajatus" listalla on.
Jotenkin vaan kiehtoo tuo kasarimeininki tän kohdalla :)
E: ja kyllähän tuonkin hinnalla saisi useammankin megan ostettua :2funny:
Toi imusarja, soppelit läppärungot ja mega... Mopon ääni kuuluu jo :2funny:
-
Toi imusarja, soppelit läppärungot ja mega... Mopon ääni kuuluu jo :2funny:
Dekat, niitä ei saa unohtaa :nohnoh
-
Mopon ääni kuuluu jo :2funny:
Ja kohta voidaan todeta että näkikö kukaan edes sen mopon takavaloa...
-
Toi imusarja, soppelit läppärungot ja mega... Mopon ääni kuuluu jo :2funny:
Tämä :)
Ei tosiaan silmiä hivele se alkuperäinen ruiskukötöstys, eli jotain fiksumpaa imusarjaa täytyy saada.
-
Täytyisi vissiin ihan aikuisten oikeesti alkaa syventymään tuohon megaan :-[
Kun ei minkäänlaista hajua/kokemusta siitä.
Sen verran tietotaitoa autosähköistä, mitä on pissinyt paimenpoikaan :2funny:
-
Täytyisi vissiin ihan aikuisten oikeesti alkaa syventymään tuohon megaan :-[
Kun ei minkäänlaista hajua/kokemusta siitä.
Sen verran tietotaitoa autosähköistä, mitä on pissinyt paimenpoikaan :2funny:
Tuolta (http://www.finsquirt.net/forum/) on varmaan hyvä aloittaa perehtyminen.
-
Tuolta (http://www.finsquirt.net/forum/) on varmaan hyvä aloittaa perehtyminen.
Täytyy alkaa kahlaamaan :buck2:
Jonkun verran jo lueskellut foorumin mega osioo.
Vielä kun saisi "aivonsa" sisäistämään ja ymmärtämään lukemassa :hello:
-
Ensimmäinen moottorin haku reissu heitetty.
Ja tällainen kasa on moottori nro #1
Jos ei muuta, niin koesovitus moottori/öljypohjan teko jiki tms.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20140507_181943_zpslcx3t9xd.jpg) (http://s917.photobucket.com/user/sjos74/media/262%20Bertone/20140507_181943_zpslcx3t9xd.jpg.html)
-
Tollasesta ei varmaan ihan hirveitä huudeltu?
-
Tollasesta ei varmaan ihan hirveitä huudeltu?
Minä sanoin hinnan ja myyjä möi :hello:
-
Välikevennystä.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/2014-07-27%2000.58.41_zpstptdlxyz.png) (http://s917.photobucket.com/user/sjos74/media/262%20Bertone/2014-07-27%2000.58.41_zpstptdlxyz.png.html)
4/94 V8 magazine :pomo:
-
Pientä nostoa tännekin.
Pieniä hankintoja tehty.
peilit ja umpiot ostettu, kun löytyi halvalla ;)
Ja onhan nuo 17" pellitkin jo olemassa, renkaita haeskellut ja koko tulee olemaan 215/50 ja 275/40.
Ne seuraavaksi, että pääsee sovitus hommiin ja näkee kuinka paljon kylkiä levitetään.
2.5" pelti soirot tulee takavanteisiin.
Eli levipellit, mutta ei mitään venykumeja!
Etusissa riittää 7.5" leveys.
E: Ja sain mä kaverilta uuden etypyörän laakerin myös :D
E2: Poikkituen palapeli on myös ostettu.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150503_232258_zpsdd0q9qkt.jpg)
-
tämä ainakin erottuu edukseen ja jotenkin siksi komia ;)
-
Ensimmäinen moottorin haku reissu heitetty.
Ja tällainen kasa on moottori nro #1
Jos ei muuta, niin koesovitus moottori/öljypohjan teko jiki tms.
Toi kampi-akseli vaatii hivenen "hellää" kättä... ;D
-
Toi kampi-akseli vaatii hivenen "hellää" kättä... ;D
Tuo kampiakseli ei taida mennä kuin sulatukseen.
Eikä tuosta koneesta muutenkaan taida käyttöön tulla yhtään mitään.
Mitä nyt olen osien hintoja, koneistuksia katsellut/kysellyt, hyvin vahva ja todennäköisin vaihtoehto koneeksi on ihan uusi täydellinen pata. :pomo:
-
Palapeli tuli tänään :)
Kiitos JKtku :pomo:
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150505_192427_zps5n4wwlr6.jpg)
Ja laitetaan myös niistä umpiosta kuva.
Näitä 4kpl.
Ei kyllä tule "normi" jenkki keula valot tähän.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150505_192942_zps419iil9l.jpg)
-
Nyt on taka valoista ja etu vilkuista tehty kauppaa :)
Tulee hieman erilaiset/erikoisemmat valot niihinkin :pomo:
-
Kuullostaa jännältä... oletko päässyt auton kimppuun muuten kuin osia haalimalla?
-
Kuullostaa jännältä... oletko päässyt auton kimppuun muuten kuin osia haalimalla?
Nyt olis tarkoitus alkaa projektin kimppuun, kun ilmat on lämmennyt :)
Ei olis kun lasit pois, koelauta ja akselit ja koripukkiin laitto, niin saisi viedä hiekkapuhallukseen.
-
Älkää sitten pintapeltejä puhaltaa, muuten menee hermot sillä joka tekee pohjatyöt ennen maaluuta :2funny:
-
Älkää sitten pintapeltejä puhaltaa, muuten menee hermot sillä joka tekee pohjatyöt ennen maaluuta :2funny:
Kyllä ne voi puhaltaa, kun tekee sellainen puhaltaja kuka osaa.
Yhden auton on ko puhaltaja kauttaaltaan mulle puhaltanut ja pellit on/pysyivät suorina.
-
Joo kyllä ammattimies pintapellit puhaltelee.
Kyläsepälle en veis :D
-
Joo kyllä ammattimies pintapellit puhaltelee.
Kyläsepälle en veis :D
Kyseinen äijä on n.30v puhallellut ja etupäässä autoja :)
Pientä edistystä havaittavissa :)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150507_171036_zpsxwx2hmgf.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150507_171015_zpsihqzeyzr.jpg)
-
Etu vanteet olisi käännetty.
Et -45 voi hieman pienentyä vielä, ehkä.. lähtökohta oli et45.
Vanteet siis 7.5x17"
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150509_182007_zpsv35nmtjn.jpg)
Ei siis ole vielä hitsattu kasaan.
Kunhan kumit tulee, niin näkee niiden todellisen leveyden ja pääsee sovittamaan vannetta.
Tarkoitus ei olisi keulaa levittää, kuin 3-4cm.
Kori olisi nyt valmis koripukkiin laittoa vaille.
Tankki ja akselit siis enään paikoillaan, kaikki muu irtilähtevä on pois.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150509_122531_zpsfzq5dirc.jpg)
-
Itekkö kääntelit, vai kääntelikö joku muu? :)
-
Itekkö kääntelit, vai kääntelikö joku muu? :)
Itse noita on omiin tarpeisiin tullut tehtyä :)
-
Mitkäs vanteet nuo ovat jotka siinä nyt on kiinni?
-
Mitkäs vanteet nuo ovat jotka siinä nyt on kiinni?
14 tuumaset :D
Ei ole muuta tietoa, en ole edes tutkinut ja tutustunut niihin.
Löytyy niihin myös öky pinna kapselit :D
-
Laitetaan hieman kuvasaastetta.
Alkuperäinen vs tuleva jarrulevy :o
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150510_130408_zps9aoeulfj.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150510_131220_zpsyh1kecvl.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150510_131148_zpsloyklpek.jpg)
Etu vanteen et:tä hieman vähemmän miinusta, oli -45, nyt -30.
alkaisi olemaan aika kohdillaan.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150510_130634_zps8mwgpbfg.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150510_124247_zpse61jpuvh.jpg)
-
Jarrusatulasta tulee kovin hentoinen tuon kuvan perusteella ::) Voi olla ahdasta normikokoisen satulan kanssa kuvan vanteessa
-
Levyhän on sullottu 14" vanteen sisään, hienosti mahtuu satula tulevien 17" vanteiden sisään 8)
-
Kuva saastetta jälleen.
Etu vannehan se siinä. :)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150512_112045_zpsmvc8afqu.jpg)
Jos huomenna tulisi kumit eteen myös, kun tänään tuli taka *taavih->
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150513_100910_zps5hmuf95h.jpg)
Mittauksia suoritettu ja 2.5" vanteeseen lisää, eli se 10" leveä on juuri sopiva.
-
On se hyvä nähdä leveellä vanteella muutaki ku niitä alimittasia gummeluiruja :)
-
Turhanpäiväistä jorinaa..
Etu vanteet olisi hiekkapuhallusta vaille (ei vaan millään haluaisi alkaa tekemään)
Penkit kävin tänään ostamassa (sarjassamme taas todella viisaita ostoksia, onhan nekin nyt sitten ostettu)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150526_220005_zpsk5andpf5.jpg)
Eli ihan uudet käyttämättömät FK:n kippaavat jakkarat, kera kiskoin.
-
Mitään ei ole korille tapahtunut :-\
Motivaatio ostoksia kuitenkin suoritettu :) (tosin ei vielä ole kotiutunut)
Kolme kpl lisää moottoreita :)
2kpl 3.5 v8.
Sekä 4.2 ruisku kone :pomo:
Ruisku kyllä joutunee hyllyn koristeeksi, kun kaupat myös tehty Edelbrock imusarjasta 8)
Sekä perään jotain lukon tapaista, G80:n.
Eli, tekniikka puoli alkaisi aika pitkälle olemaan hankittu.
Laatikoksi ensi hätään tulee koeponnistettavaksi zf 4hp22.
-
Mitään ei ole korille tapahtunut :-\
Motivaatio ostoksia kuitenkin suoritettu :) (tosin ei vielä ole kotiutunut)
Kolme kpl lisää moottoreita :)
2kpl 3.5 v8.
Sekä 4.2 ruisku kone :pomo:
Ruisku kyllä joutunee hyllyn koristeeksi, kun kaupat myös tehty Edelbrock imusarjasta 8)
Sekä perään jotain lukon tapaista, G80:n.
Eli, tekniikka puoli alkaisi aika pitkälle olemaan hankittu.
Laatikoksi ensi hätään tulee koeponnistettavaksi zf 4hp22.
Hommahan rupee selkeästi lipeään käsistä. :D
Mitä oon käsittäny, tuo laatikko ei kovin pitkiä koeponnisteluja tarvi lauetakseen (eihän se taho kestää vakioitten 700-turbojen perässäkään).
BW55 saattas kestääkin jonkusen njuuttonin jos sattus löytään sopivan roverin kytkinkopan.
-
Hommahan rupee selkeästi lipeään käsistä. :D
Mitä oon käsittäny, tuo laatikko ei kovin pitkiä koeponnisteluja tarvi lauetakseen (eihän se taho kestää vakioitten 700-turbojen perässäkään).
BW55 saattas kestääkin jonkusen njuuttonin jos sattus löytään sopivan roverin kytkinkopan.
Eihän nämä koskaan käsistä lähde...
Alkuperäinen suunnitelma olikin 4 reikäinen juottola koneen päälle :)
Ruisku osat kyllä säästetään, jos niitä joskus haluaa tuohon rakennella, tosin jollain muulla moottorin ohjauksella.
Laatikko taitaa kuulua juupas eipäs kategoriaan.
Tiedä sitten mitä eroa on rangen perässä olevalla laatikolla, mut ne on kohtuullisesti kestäneet.
Ihan rymyämis käytössä.
Ja on hieman enemmän massaa mitä joutuu liikuttamaan.
Mutta, aika näyttää kestääkö ja kuin kauan.
Kuitenkin laitan laatikon osiin ja tutkin mitä on syönnyt.
-
Eihän nämä koskaan käsistä lähde...
Alkuperäinen suunnitelma olikin 4 reikäinen juottola koneen päälle :)
Ruisku osat kyllä säästetään, jos niitä joskus haluaa tuohon rakennella, tosin jollain muulla moottorin ohjauksella.
Laatikko taitaa kuulua juupas eipäs kategoriaan.
Tiedä sitten mitä eroa on rangen perässä olevalla laatikolla, mut ne on kohtuullisesti kestäneet.
Ihan rymyämis käytössä.
Ja on hieman enemmän massaa mitä joutuu liikuttamaan.
Mutta, aika näyttää kestääkö ja kuin kauan.
Kuitenkin laitan laatikon osiin ja tutkin mitä on syönnyt.
Ok, no Rangessa tosiaan tuota massaa löytyy mut niissä tais olla tehot tuolla 135-155hv haarukassa? Sulla saattaa tulla vähän enempi? ;)
Kyllä sen kuvittelis vapari-3.5:n perässä kestävän ihan hyvin, ei pitäs irrota vielä niin paljon vääntöä.
Tuo oma konversion alotus venyy nyt näillä näkymin sen verran että sä ehdit varmasti koeponnistaa tuon ZF:n. Tietää sit jos laittaa itsekin sen. :D
-
Ok, no Rangessa tosiaan tuota massaa löytyy mut niissä tais olla tehot tuolla 135-155hv haarukassa? Sulla saattaa tulla vähän enempi? ;)
Kyllä sen kuvittelis vapari-3.5:n perässä kestävän ihan hyvin, ei pitäs irrota vielä niin paljon vääntöä.
Tuo oma konversion alotus venyy nyt näillä näkymin sen verran että sä ehdit varmasti koeponnistaa tuon ZF:n. Tietää sit jos laittaa itsekin sen. :D
Zf on ollut tuon 4.2:n (200hv) perässä myös ja rangesta kotoisin.
Mutta aikahan sen näyttää kestääkö vai ei.
Muutama laatikko täytyy haalia kyllä varalle.
Eikä nuo tehot tule tuohon jäämään.. Nämä kun on maamoottoreita puristusten suhteen, ~9 pintaan on tuossa koneessa ja jos ne saisi sinne +11 :)
Nelireikäisiä tuossa katselin, mut taidan "lainata" tuosta yhdestä projektista tuon cartterin 625cfm:n.
-
Tulee varsin hyvä kaasuvaste jos laitat spread bore kaasarin, vähänkin turhan iso square bore antaa hyvin japsimaisen äkäsen alkuvasteen ja loppu 3/4 ei muuta kun imuääntä. Mulla ois 1406 sähköryyppynen 600 edeli jouten jos tarttet, tosi vähän käytetty vaikka ikää jo vähän onkin. Osamaksuna käy ZF vetolevy+koppa+turbiini. Paa YV jos kiinnostaa.
Eikös 4.2 perässä ollut ZF ole jo isompi, 5hp24 ?
-
Ei tullut kysyttyä mikä zf, mut todennäköisesti tuo on ollut.
Tuli sitten alusta sarjakin tilattua..
Tiedä sitten mitä shaibaa on, kokeillaan, halpa kuitenkin.
http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/j-specse-coilovers-volvo-240-740-940.html
-
Eilen tuli ne muutama kone haettua kotio :)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150604_180418_zpsq0m9noni.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150604_194050_zpsfsipfl1y.jpg)
Pesu suoritettu koneelle.
Tänään myös aloin hieman sitä jo purkamaan.
Koneistamoon myös soitettu ja muutamalle hepulle, mitkä näiden kanssa on enemmän touhuilleet ja arvokasta tietoa saatu, jatko jalostusta varten :)
Samalla tuli kyseltyä kokonaista zf 4hp22 laatikkoa tällaisen perästä..
-
Oliko koneistamona Kansityö ja Kononov ?
-
Oliko koneistamona Kansityö ja Kononov ?
Ei kyllä ollut.
-
Oisit nyt samantien hommannu 4.6l myllyn
-
Oisit nyt samantien hommannu 4.6l myllyn
Se on mitä sattuu tulemaan vastaan.
Ja 4.6 ei ole lohkoltaan enään identtinen. Ja ongelmallisempi kone.
Kannet olisi kyllä paremmat.
Tästäkin koneesta saa ja helposti sen, mitä tavoitteet on, ja halvalla.
Jos taas nälkä kasvaa, suht edullisesti saa vielä lisää, mahlet chevyn kangilla jne...
Hakusessa kun ei ole mitään älyttömiä tehoja, ne otettaisi sitten turbon kanssa, toisella koneella.
Kunhan pääsee sinne +250hv, se riittää.
-
Taas tainnut tulla jotain romua haalittua :idiot2:
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150608_101231_zpswtebyhsn.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150609_205800_zpszroiwlae.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150609_205857_zpsjmdaisr2.jpg)
-
ZF4HP22 ton koneen perässä näköjään Discossa ja Rangessa on ollut, ZF4HP24 ois sitten 4,6L koneen perässä Rangessa.
-
Tuo ZF4HP24 pitäs näköjään kestää 450Nm ja sitähän löytyy muistaakseni bemareistakin.
Volvoista löytyvä ZF4HP22 "pitäis" kestää 380Nm, mut siihen en usko hetkeäkään.
Rover-puolen juttuja lueskelin niin ei tahdo edes 200hv kestää nipussa.
Mulla on Camarossa tuo TH700-R4, se on ihan mukava lodju ajella. Tosi pitkällä ykkösellä. ;)
Siihen oli näköjään adapterilättyjä myynnissä ihan Roverin V8:n perään, pitäs kattoa paljoko tulis halvimmillaan maksamaan.
-
Tässä nyt on veivattu ja etsitty, tutkiskeltu tuota automaatti askia.
Mitään järkevää vaihtoehtoa ei tunnu löytyvän/olevan, kun en halua, tai en lähde muokkaamaan/suurentamaan vaihteisto tunnelia, niin entisestään vähenee vaihtoehdot.
Niin asia on nyt lyöty päätökseen ja manuaali sinne tulee, ZF gs6-37.
Eiköhän tuo kestä sen mitä tarvii kestää :P
Pikkuhiljaa täytyy yksi moottori pistää täysin nippeleiksi, jotta sen voi toimittaa jigiksi laatikon tekoon :)
-
Tuossa tuli katsottua virittäjät, siinä oli Ford sierra "2.0". Oli näköjään varustettu 3,6 litrasella fordin windsor V8:silla. Katsastettu kauppakassi ja 500hv(varmaankin ratasäädöillä", mutta ai prkl olipas hyvältä kuulostava vehjes!
Näillä saatesanoilla tämä ketju menee seurantaan :)
-
Jos aut lootaa etsii niin kyl laittasin amerikan laatikon. Niitä on tehty niin paljon ja korjauskin on halpaa kun saippua. Kestokin on ihan eri luokkaa kun jotkut rimpulalootat.
-
Jos aut lootaa etsii niin kyl laittasin amerikan laatikon. Niitä on tehty niin paljon ja korjauskin on halpaa kun saippua. Kestokin on ihan eri luokkaa kun jotkut rimpulalootat.
Tämä on kyllä tiedossa ja olikin vaihtoehtona, mutta ko laatikot ei mahdu 2satkun vaihteisto tunneliin sitä suurentamatta.
Muutenkaan ei ole sisätiloilta suuren suuri, enkä sitä pienentämään entisestään ala.
Sen takia ainut vaihtoehto on tuo 6v manuaali, mikä mahtuu sinne heittämällä.
Sekä sopii volvon kardaanit, kytkin osat etc vaivatta.
Eikä myöskään tarvi tehoa kulutella mehujen vatkaamiseen 8)
-
ja-partsilla olis tämänmoisia ledivaloja:
(http://s16.postimg.org/tg5kvptv5/volvoo4.jpg) (http://postimg.org/image/tg5kvptv5/)
-
Ledi valot on hylätty tämän auton osalta.
Valot on jo tiedossa mitkä/minkälaiset tulee :pomo:
Tuli myös tilattua tina vanteet tähän :o
Ei ihan sellaiset kuin olisi halunnut, mut menettelee..
Eli brock b1 ja joka vanne 10x17" et20.
Työ ja tuska oli löytää tyyppi/paikka missä saa nuo etuset kavennettua 7.5" leveäksi, mutta löytyi onneksi :)
Kun en halunnut niitä etuveto et ja 8.5 levää, kun on niin pirun ruman näköinen, kun ei huulta ole.
Eli takapäähän nyt varmistui 7 satku perän tuleminen, niin pitäisi vanteet tulla mukavasti kaarelle... :P
-
Paljos 700 ja 200 sarjan perien leveydellä on eroa? ''Haaveissa'' käynyt että vaihtais sellasen, niin ei tarviis niin kauheeta lättyä käyttää vanteissa V:>
-
Siellä se jossain n.10cm tietämissä on.
En tarkkaa mittausta ole vielä tehnyt.
-
Aikalailla tasan. Raideleveys on muistaakseeni 1350 ja 1460
-
Mitään oo tapahtunut.
Pitkään odotetut vanteet sentäs vihdoin tulivat :)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150722_132224_zpskyvoloq2.jpg)
Nyt kun näki vanteet, niin varmistui taas suunnitelmien muutos ???
7kan perän saa jälleen unohtaa ja spaseri hommiksi meni.
Eihän noihin vanteisiin muuten R jarrut sovi >:(
Nyt vaan taka renkaat vanteille ja sovittelemaan, ihmettelemään.
Sekä etu vanteet läheteltävä joskus Kokkolaan.. :pomo:
-
Eihän noihin vanteisiin muuten R jarrut sovi >:(
Ei muuta sit kun takas vannekaupoille!
Niitähän sä et o muutenkaan harrastellut :D
-
Meneekö etuvanteet Ågreenille?
Jos menevät sinne, niin kannattaa varautua pitkään toimitusaikaan ;)
-
Ei muuta sit kun takas vannekaupoille!
Niitähän sä et o muutenkaan harrastellut :D
Kyllä tuossa on yksistä vanteista kauppaa tehty V:>
Ei kyllä löydy huuli vanteita, mitkä suoriltaan passaa R jarrujen kanssa :(
-
Meneekö etuvanteet Ågreenille?
Jos menevät sinne, niin kannattaa varautua pitkään toimitusaikaan ;)
Menee.
Mulla onkin aika jo varattu näille ;)
Ja onneksi niin pitkälle olikin, ettei paniikki iskenyt.
Olisi vaan saannut tulla ennen kesä miittiä, niin olisin tunkenut ne jonkun kyytiin.. :juhau:
-
Menee.
Mulla onkin aika jo varattu näille ;)
Ja onneksi niin pitkälle olikin, ettei paniikki iskenyt.
Olisi vaan saannut tulla ennen kesä miittiä, niin olisin tunkenut ne jonkun kyytiin.. :juhau:
Liike on mun naapurissa :P
-
Liike on mun naapurissa :P
Niin mä vähän ajattelinkin, ettei kaukana olisi ollut :)
Pitihän se kumikin vääntää vanteelle :P
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150722_154823_zpsuvi0exfn.jpg)
-
On se muuten nättiä kun on oikean kokoinen rengas oikean kokoisella vanteella. S*
-
On se muuten nättiä kun on oikean kokoinen rengas oikean kokoisella vanteella. S*
Näi o S*
-
Kyllä tuossa on yksistä vanteista kauppaa tehty V:>
Ei kyllä löydy huuli vanteita, mitkä suoriltaan passaa R jarrujen kanssa :(
Mites noi koottavat, 3-osaista alle niin pystyy leikkimään kehillä jne. Oz, BBS...
-
On se muuten nättiä kun on oikean kokoinen rengas oikean kokoisella vanteella. S*
Näi o S*
On muuten O0
Venykumeja ei tueta täällä!
Mites noi koottavat, 3-osaista alle niin pystyy leikkimään kehillä jne. Oz, BBS...
Sanotaan näin, niitä ei perse kestä :buck2:
Noi brock:t kun on ns ilmaisia niihin verrattuna. ~500€/ kierros. + tietysti jokunen roponen kahden kavennukseen.
-
Jahas, Brockit tuli sullekin. ;)
Maahantuoja meinas että oli viimeisiä kipaleita kun ostin nuo omat etuvanteet 8.5x17" ja takaveto ET:llä, tiiä sit oliko legendaa.
Hyvin ne ainaki istuu ilman adaptereita, vanne on just kaaren tasalla ja leveällä huulella.
Taakse tulee nuo 30mm lätyt niin 10x17" pitäs olla aika just.
Täytyy myöntää että renkaat on aivan just, oliko nuo 255 leveät?
-
Jahas, Brockit tuli sullekin. ;)
Maahantuoja meinas että oli viimeisiä kipaleita kun ostin nuo omat etuvanteet 8.5x17" ja takaveto ET:llä, tiiä sit oliko legendaa.
Hyvin ne ainaki istuu ilman adaptereita, vanne on just kaaren tasalla ja leveällä huulella.
Taakse tulee nuo 30mm lätyt niin 10x17" pitäs olla aika just.
Täytyy myöntää että renkaat on aivan just, oliko nuo 255 leveät?
En tiedä noista kapeammista, kun en niitä halunnut.
Mielestäni rumat, kun puolat tulee ihan kehän reunaan, siksi 10 eteenkin, tosin kavennetaan takapuolelta sen ~2".
Täytyy noita takasia testata, miten istuu. Lättyä täytyy jarrujen vuoksi kuitenkin laittaa.
Ja kyljetkin leviää sen ~50mm puoli.
Renkaat on 275.
Mikä juuri menee lain pykälääkin, kun 175 otteessa :D
E: jaa niitä on ollut takaveto et:llä myös.
Mitä itse katselin, kaikki 8.5x17 oli et35 ???
-
Renkaat on 275.
Mikä juuri menee lain pykälääkin, kun 175 otteessa :D
E: jaa niitä on ollut takaveto et:llä myös.
Mitä itse katselin, kaikki 8.5x17 oli et35 ???
Olipas leveet, tulee varmasti rajun näkönen noilla. Levittää joutuu tosiaan kyllä, muuten ei mahdu koteloon.
Samaa mieltä noista etuveto-et:llä olevista, liian vähä huulta. Näissä on kyllä ihan reippaasti, sopii hyvin takavanteiden kans. ET tais olla 13.
Jostain saksan varastosta nuo tuli, vimoset oli siellä.
Laitahan kuvia kun rupeet levitteleen noita takaloksuja. :)
-
Viime viikolla käännettiin yks 242 sjossin ranchilla ja kuikuiltiin takapyöräkoteloihin kun pintapeltiin koskemattakin saa jo aika hyvin tilaa. Saati sit levityksen kanssa :D
-
Viime viikolla käännettiin yks 242 sjossin ranchilla ja kuikuiltiin takapyöräkoteloihin kun pintapeltiin koskemattakin saa jo aika hyvin tilaa. Saati sit levityksen kanssa :D
Täytyy mitata, voisi jopa mennä ilman kylkiin koskemista ko pyörät, kunhan sisälokarit tekee runkopalkista lähtien.
Kumin koko leveys vanteella = 290 :o
On juuri passeli kumi kyllä, kun muutama milli on kumi leveämpi mitä vanne.
Siinä nyt olisi molemmat temuttu Käsineen vanteille.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150723_173606_zpsjwx4grry.jpg)
-
Siinähän on tavoitetta että noilla kumi palaa iloisesti ::)
-
Siinähän on tavoitetta että noilla kumi palaa iloisesti ::)
Aika liukkaan tuntuinen kumi, ainakin käsin koeteltaessa ja onhan noi jo 5v vanhat.
Kai sinne kasiin sen verran saa + manuaali + kytkinpommi... :D
-
Aika liukkaan tuntuinen kumi, ainakin käsin koeteltaessa ja onhan noi jo 5v vanhat.
Kai sinne kasiin sen verran saa + manuaali + kytkinpommi... :D
Sitte katotaan mitä särkyi tai missä sitä ollaankaan auton kanssa :2funny:
-
Sitte katotaan mitä särkyi tai missä sitä ollaankaan auton kanssa :2funny:
Tohon yhdistelmään vielä se M46/47? :-* :-*
-
Tohon yhdistelmään vielä se M46/47? :-* :-*
Noup!
-ZF gs6-37
-
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150723_210134_zpsfosse6mn.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150723_210148_zpsshho0iuq.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150723_210200_zps3t9kppb3.jpg)
Sinnepäin se sujahti *taavih->
Ottaa tosin hieman sisäreunasta kiinni.
Eli 50mm lättyä väliin, niin se on siinä O0
Ja jarrutkin pitäisi silloin mahtua :)
-
Onko tämä nyt se "iso" perä? 1031
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150724_110048_zpsgx5r7r3z.jpg)
Luonnollisesti ei mitään numeroita ole enään havaittavissa.
-
Onko tämä nyt se "iso" perä? 1031
Luonnollisesti ei mitään numeroita ole enään havaittavissa.
Vanhemmissa 80-luvun alun pikkuperissäkin on ollut nuo jäähdytysrivat, varmiten selviää katsomalla onko yläpuolella patti isomalle hammaspyörälle, tai avaamalla perän kansi ja hammaspyörän kohdalla on kolot valussa tiivistepinnalla. Joissakin on myös oikealla puolella vetoakselin putken alussa valettu teksti 1031, mutta se on monesti massan ja kaiken muun köntsän alla piilossa.
Tässä kuvassa näkyy ne kolot
1031 perässä
(http://i101.photobucket.com/albums/m44/volvo_360/20150717_103148_zpsnlt9qigr.jpg) (http://s101.photobucket.com/user/volvo_360/media/20150717_103148_zpsnlt9qigr.jpg.html)
Valu numerot ovat vähän epäselvät, kuva otettu edestä päin.
(http://i101.photobucket.com/albums/m44/volvo_360/20150717_102831_zpsi0dwufei.jpg) (http://s101.photobucket.com/user/volvo_360/media/20150717_102831_zpsi0dwufei.jpg.html)
-
^ kiitän -H-
Eli ei ollut oikotietä onneen.
Selviää sitten aikanaan, kun purkaa perän ja kurkkaa sisälle.
-76 on ko auton vm. Mutta sehän ei mitään todista.
Amerikan malli kuitenkin ja toivottavasti oli edes Aavikko välitykset sisällä. 3:15.
-
On kyllä tyylikäs peli tulossa. O0
Kerros jo jotain niistä takavaloista. Jotenkin tossa näkis matalat ja leveet tuikut, mallia early-Firebird/Duster...
-
On kyllä tyylikäs peli tulossa. O0
Kerros jo jotain niistä takavaloista. Jotenkin tossa näkis matalat ja leveet tuikut, mallia early-Firebird/Duster...
Yritetään ainakin tehdä.
Takavaloista ei paljoa ole vielä kerrottavaa.
Yksistä kauppoja tein, niitä ei sitten syntynyt.
Ebaysta yksiä yritin huutaa, ei sekään natsannut.
Nämä molemmat oli 262/4 takavaloja.
Ne sitten hylkäsi, kun ei löydy uusia linssejä mistään, 242 valoihin löytyisi kyllä.
Niitä ei kuitenkaan taida tulla.
Nyt sitten löysin yhden mallin, mikä omaa silmää miellyttää :)
ameriikan autosta tosin ja niihin saa NOS linssejä uusia.
Näistä sitten joskus, kun saa valot osteskeltua..
-
vähän kyllä yllätyin kun tämäkin auto vielä "hengissä" :o pysyykö väri samana?
-
vähän kyllä yllätyin kun tämäkin auto vielä "hengissä" :o pysyykö väri samana?
Kyllä tuo ruosteen väri yritetään saada pois tästä.
Vaikea on vielä tässä vaiheessa sanoa, mikä tulee olemaan lopullinen väri.
Visioita kyllä on.
-
...Motivaatio ostoksia kuitenkin suoritettu :) (tosin ei vielä ole kotiutunut)
Kolme kpl lisää moottoreita :)
2kpl 3.5 v8.
Sekä 4.2 ruisku kone :pomo:
Komia rojekti :)
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että missä hinnoissa tollaset kolmepuolikkaat kasit liikkuu?
Itsellä nimittäin ollut jo vuosia haaveissa rakennella kasikoneinen 200 tai 700 sarjalainen ::)
-
Komia rojekti :)
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että missä hinnoissa tollaset kolmepuolikkaat kasit liikkuu?
Itsellä nimittäin ollut jo vuosia haaveissa rakennella kasikoneinen 200 tai 700 sarjalainen ::)
Kiitos :)
No, omat kolme puolikkaat ollu enemmän vähemmän paskoja..
Tuon 4.2:n kun ostin, ni siitä maksoin rahaa ja reilusti ja muut romut tuli kylkiäisenä.
50€:sta ylöspäin ollut nuo roju koneet.
Ja onneksi niitä on nyt tuossa varastossa, sillä yksi lohko tuhotaan laatikon jigiksi ja toinen sovitus koneeksi.
Jos sitten kolmas eksyisi lopullisesti konehuoneeseen.
-
Nythän tuli valinnan vaikeus :o
Kun kävin hakemassa/ostamassa tällaisen 142 v8 kikottimen.
Pienellä vilkaisulla, kun ei juuri olisi hitsilemista ja eikä kauhean paha ulkoa päinkään.
Menisi kokolailla näinkin, ulkokuoreltaan retro hengessä :)
Eli saisi pienet ruoste viat olla jne..
Kone hän on tuttu roverin 3.5 v8 ja vaihteistona luultavammin m45.
Jotkut pitkäkyntiset on vaan pöllineet siitä stereot yms roinat, lisämittarit ja vanteet (takana ollut 15x11") >:(
Samalla tietty paskottu etu sivulasit >:(
Kun on vielä chopattu etureunasta kattoa, niin tekemiseksi menee lasit.
Ensimmäinen kuva, täytyy huomenna hieman ihmetellä lisää ja ottaa kuvia.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150820_213416_zpsqmfn6nz8.jpg)
-
pistä molemmat kuntoo eipä oo kellää samanlaisia :)
-
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150820_213416_zpsqmfn6nz8.jpg)
Kyllä on ruma. Tuon kun palauttaisi alkuperäisen näköiseksi tolla koneella niin olisi se jo lähes täydellinen.
-
Paljonhan sitä museoidaan autoja vastaamaan alkuperäistä. Mutta kuinka moni museoi menneiden vuosikymmenten autonrakentelutyylejä? :D
Iso peukku Samulle jos tämän kasarilook säilytetään. Pyrin samaan oman Amazonin kanssa (josta julkista projektipäiväkirjaa tulee sitten joskus myöhemmin, sekin on piiiiiitkän ajan projekti).
-
Kyllä on ruma. Tuon kun palauttaisi alkuperäisen näköiseksi tolla koneella niin olisi se jo lähes täydellinen.
Ei muuten onnistu!
Ja tämä nyt sattuu olemaan ehtaa kasaria.
Ei tätä Nyky nuoriso ymmärräkkään, eikä mun puolesta tarvitse.
Tämä säilytetään prikulleen tällaisena ulkoisesti, eikä lähdetä raiskaamaan.
-
Tämä säilytetään prikulleen tällaisena ulkoisesti, eikä lähdetä raiskaamaan.
S*
Onkos tuossa ihan peltiä noi kaikki levikkeet?
-
Paljonhan sitä museoidaan autoja vastaamaan alkuperäistä. Mutta kuinka moni museoi menneiden vuosikymmenten autonrakentelutyylejä? :D
Iso peukku Samulle jos tämän kasarilook säilytetään. Pyrin samaan oman Amazonin kanssa (josta julkista projektipäiväkirjaa tulee sitten joskus myöhemmin, sekin on piiiiiitkän ajan projekti).
Tämä O0
Omalta kohdalta nuo museoinnit on kokolailla kokeiltu, 3:n auton j yhden moottori pyörän osalta ja se taitaa riittää..
Nämä kasari aikaiset autot alkaa oikeasti olemaan aika vähissä, ne säilytetään/ehdotetaan, mitä kohdalle osuu ajan rakentelu hengessä.
Tuohon 200 sarjaan kun vielä nykyäänkin saa v8 laitettua, mutta 100 sarjaan ei saa, niin kokolailla harvinainen on.
-
S*
Onkos tuossa ihan peltiä noi kaikki levikkeet?
Sanottiin ett olisi, tuntuu kyllä olevan kuttaperkaa pääosin, kunhan nyt aloitetaan tutkiminen ja kohta menen liukkarit vetämään niskaan ja painepesuria perään.
Ja jos hieman gasoa sekä virtaa, jos hörähtäisi käyntiin :)
-
ohoh komia sekin on ;)
jos ei nyt takavaloja oteta huomioon jotenkin itselle töksähtää silmään.. :P
-
Mistä tietää olevansa vanha mutta ei tarpeeksi... no kun nää on omaan silmään siistejä ja cooleja
-
Sanottiin ett olisi, tuntuu kyllä olevan kuttaperkaa pääosin
Sieltä altahan sitten löytynee ülllatyksiä. :-\ Vai miten nuo onkaan tehty, tästä varmaan lisäinfoa tulee?
Mutta hidasteitahan ne norjankromitkin vaan on! :D
-
Mistä tietää olevansa vanha mutta ei tarpeeksi... no kun nää on omaan silmään siistejä ja cooleja
en mä nyt niin vanha ole, mutta silti omalla tavallaan riittävän härski. Ei mitään kusikalvo pskaa ::)
-
Voisin yhtyä edellisen kommenttiin. Myynti-ilmotuksesta kuolasin sitä kuvaa tän perästä, ainankin se näyttää pirun hyvältä pullistuksineen. 8)
-
Joko vanteet on päätetty tähän viimeisimpään? ???
-
S*
Kyllähän kasari tyyli vaan iskee itellekkin tuohon vaan koko kyljen mittaiset kylkiputket kaveriksi ja ajan henkeen sopivat vanteet.
Takavalot ehkä itse vaihtaisin paremmin istuviin.
Jonnet ei vaan muista.
-
Ihme että tuollainen peli on säilynyt näihin päiviin asti. Ehdottomasti kannatan tässä tapauksessa "80 -look säilyttämistä, vaikka muuten pussihousumiehiä olenkin:) Eipä tule riesaksi asti vastaavia liikenteessä vastaan.
-
Tommonen tyyli oli ehdottoman hot silloin kun itse kortin sain...
Nykyään putoo itselle parhaiten sellainen "sleeper" tyyli...
Mutta tuo kampe ehdottomasti paras juuri tuollaisena kun on... Kunnon kasari tuunausta... ;)
-
Tässä nyt on yritetty hieman kalastella autosta tietoja.
Konttorilta ei selviä mitään, eli Kanta-auto kyselyä trafille laitettava.
Tosin, vihiä tullut, ettei olisi koskaan ko osille autoa leimattu, luvat on olleet kyllä haussa.
Katsotaan mitä trafi sanoo.
Sen verran kurkistelin auton alle, ettei isommin hitsailua olisi, muutamalla paikalla selviäisi äkkiseltään.
Helmat ainakin on tehty rosteri pellistä, ei siis mätä peikko siellä, vaan alapuolella kiiltävä pelti :)
-
Kuvat kun on kivoja, niin nyt niitä tulee, kun hieman sain huuhtastua.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150821_112519_zpsmagb9dcd.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150821_112554_zpskrdqsgzl.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150821_112537_zpshbz867ut.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150821_112854_zpsslgzoufu.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150821_112904_zps3twjekk3.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150821_112912_zpsurssxwf1.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150821_112917_zpsnga1gxcn.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/142%20v8/20150821_112508_zps4heubxis.jpg)
-
Ei noita kasaricustomeja liikaa enää pyöri kun menneiden v8 magasiinien kasaritki pilattu entisöimällä tai pistetty penempään tilaan. Ja komia se o, makuasia sekin mutta en mä venygummejakaa ymmärrä :hello:
-
Noista perän valoista tulee yllättävän paljon mieleen mulle DX Corolla. Joo, ei se samanlainen ole, mutta mielikuva on silti vahva. :D
Tässä on yllättävän paljon yhtäläisyyksiä mun Amaponin kanssa, ihan sisustan tyyli mukaan lukien.
-
Noista perän valoista tulee yllättävän paljon mieleen mulle DX Corolla. Joo, ei se samanlainen ole, mutta mielikuva on silti vahva. :D
Tässä on yllättävän paljon yhtäläisyyksiä mun Amaponin kanssa, ihan sisustan tyyli mukaan lukien.
Takavalot on Talmut, eli kuorma-auton kärryn/veturin valoja :D
Ja takavilkut on 100 sarjan etuvilkut :D
-
Missä kunnossa maalit on? Olis mukava kun sais tuon ehostettua.
Noi takavalot on kyllä . . . ;)
-
Talmu mainittu! Ei oo kyl tota mallia tuotannossa enää, muttei oo ihmekkään jonkun 30v jälkee :D
-
Noista perän valoista tulee yllättävän paljon mieleen mulle DX Corolla. Joo, ei se samanlainen ole, mutta mielikuva on silti vahva. :D
Tässä on yllättävän paljon yhtäläisyyksiä mun Amaponin kanssa, ihan sisustan tyyli mukaan lukien.
vai carina? http://www.banpei.net/wp-content/gallery/portugese-carina-ta60-sedan/carina-sightings-portugese-ta60-sedan-3.jpg
-
Talmu mainittu! Ei oo kyl tota mallia tuotannossa enää, muttei oo ihmekkään jonkun 30v jälkee :D
Oli sitä myynnissä vielä, sillä että tämä projekti tarvittis mutta mielenkiinnon takia kurkkasin.
-
Missä kunnossa maalit on? Olis mukava kun sais tuon ehostettua.
Noi takavalot on kyllä . . . ;)
Maali on, paikkapaikoin hyvä ja ei hyvä.
Sanoisiko 90%:sesti ihan hyvä.
Jossain hieman ruostetta ja halkeamia.
Jos ja kun jotain tälle tehdään, ruosteet otetaan kiinni ja väriä niihin kohtiin ja todennäköisesti sellainen väri että erottuu, kun kuitenkaan ei pysty samanlaista maalausta tekemään, eli näkyisi kuitenkin.
Tuokun on vielä flake maalattu, sehän ei lähde kuin hiekkapuhaltamalla tai rälläkällä hiomalla...
-
Ai pentele. Paikkamaalauksen pahimmat, flake ja helmiäinen. ;)
-
onko hajuakaan siitä kuka tuon on rakentanu?
-
Ai pentele. Paikkamaalauksen pahimmat, flake ja helmiäinen. ;)
Onneksi ei ole ihan överi flake kuitenkaan.
-
onko hajuakaan siitä kuka tuon on rakentanu?
Hajusta en tiedä, mutta nimi on tiedossa.
-
Hajusta en tiedä, mutta nimi on tiedossa.
Vaikka aikakauden rakenteluteemaa tuleekin kunnioittaa, niin sinuna en sanoisi sitä nimeä ääneen, ettei kaverilta mene maine ihan kokonaan :D
-
Vaikka aikakauden rakenteluteemaa tuleekin kunnioittaa, niin sinuna en sanoisi sitä nimeä ääneen, ettei kaverilta mene maine ihan kokonaan :D
Eihän täällä ihan kaikkia asioita kyllä passaa huudella.
Jotain pidettävä omana titonakin ;)
-
Tuo on kyllä kova laite :pomo:
Pikkusen kasaria tuo sisusta, rajut mittaristot ollu.
Tuommosilla ajeli kylän kovatjätkät kun ite söin räkää ja sotkin helkamalla :2funny:
-
Kun tässä 80-luvun muistelojen merkeissä mennään niin tämä linkitys sallittakoon.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/3769.jpg (http://fvwa.sitefactory.fi/data/3769.jpg)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/16.jpeg (http://fvwa.sitefactory.fi/data/16.jpeg)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/15.jpeg (http://fvwa.sitefactory.fi/data/15.jpeg)
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=30&t=4661&sid=d87089004dbebf7bb058f9c8304cd3f0&start=150 (http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=30&t=4661&sid=d87089004dbebf7bb058f9c8304cd3f0&start=150)
-
Aika rajuja laitteita sjos on saanut hankittua. O0
Kun tässä 80-luvun muistelojen merkeissä mennään niin tämä linkitys sallittakoon.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/3769.jpg (http://fvwa.sitefactory.fi/data/3769.jpg)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/16.jpeg (http://fvwa.sitefactory.fi/data/16.jpeg)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/15.jpeg (http://fvwa.sitefactory.fi/data/15.jpeg)
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=30&t=4661&sid=d87089004dbebf7bb058f9c8304cd3f0&start=150 (http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=30&t=4661&sid=d87089004dbebf7bb058f9c8304cd3f0&start=150)
Liekö tuosta autosta koskaan liikaa juttua. :)
Onnellinen omistaja?
-
Aika rajuja laitteita sjos on saanut hankittua. O0
Liekö tuosta autosta koskaan liikaa juttua. :)
Onnellinen omistaja?
Tuo Amazonin olen nähnyt täällä Kajaanissa useamman kerran kylillä tälle kesää.
-
joku photoshopguru muokkaa tohon kylkiprofiilin kuvaan Ocean MK18 vanteet, vois olla aika porno vaikkei ehkä sovi aivan saman aikakauden tuninkiin :D
-
joku photoshopguru muokkaa tohon kylkiprofiilin kuvaan Ocean MK18 vanteet, vois olla aika porno vaikkei ehkä sovi aivan saman aikakauden tuninkiin :D
Eikä edes sovi fyysisesti alle.
Ja noin kapeilla vanteilla tee mitään, vähintään saatava se 11" leveä taakse.
-
Voi taivas miten hieno 142 :hello: aika härski peli :pomo:
-
Aika rajuja laitteita sjos on saanut hankittua. O0
Joo, alkaa miehellä olla aika rouhee kalusto. :pomo:
Tietty kasarityyli ja -nostalgia on aina ollu sydäntä lähellä, mutta nämä on kyllä potenssiin 2...
Dare to be different.
PS. Kaikista maailman liekkiyritelmistä joku on onnistunut vääntämään kohtuu onnistuneet maskiverkkoon.
-
Ei noita kasaricustomeja liikaa enää pyöri kun menneiden v8 magasiinien kasaritki pilattu entisöimällä tai pistetty penempään tilaan. Ja komia se o, makuasia sekin mutta en mä venygummejakaa ymmärrä :hello:
Entisöinnistä puheen ollen, tämmönen laite kuuluisi ehdottomasti pikku konservoinnilla museorekisteriin. Hieno! OT: Muistaako kukaan suomalaista nettisivua jossa oli paljon kuvia/projekti kertomusta hieman miedompaan kasarityyliin rakenteilla olevasta 142:sta? Auton väri tais olla hopea ja jotain tummanpunaista liekkiä.. Aikaa tästä lienee 10vuotta..
-
Fasebookista taisi mullekkin selvitä 262:n rakentaja. Siis jos tämä on sama kikotin?
(http://s17.postimg.org/t0bzj54pn/12494957_1009438635803125_1673970753206821104_n.jpg) (http://postimg.org/image/t0bzj54pn/)
-
Sama auto.
Ja naamacirjasta löytyi rakentaja ja aika paljon hänen kanssaan on aikanaan keskusteltu.
-
Etu vanteet olisi käännetty.
Et -45 voi hieman pienentyä vielä, ehkä.. lähtökohta oli et45.
Vanteet siis 7.5x17"
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20150509_182007_zpsv35nmtjn.jpg)
Minkä auton vanne tuo on?
-
Minkä auton vanne tuo on?
En kyllä osaa sanoa.
Ei ole mitään stanssauksia merkistä, muutakun koko, 17 x 7.5" et43.
Kr on 65 kuitenkin.
-
Eikös joissain Ranskalaisissa ollu tolla keskireiällä?
-
Eikös joissain Ranskalaisissa ollu tolla keskireiällä?
Taitaa sitikassa olla ja saattaa myös rellusta löytyä.
Ja ettei ihan sivuun mene, projekteille ei ole tapahtunut mitään, muutakun suunnittelu työtä ja jotain osa hankintoja.
Ja sen verran suunnitelmista, että kasi saa kaveriksi ahtimen, ruuvi sellaisen.
Siitäkin on kovasti kauppoja tehty, mut ei ole vielä ostettu.
E2. Etu vanteille myös löytyi hieman lähempää kaventaja :)
Niistä sitten lisää, kun ne saan toimitettua ja valmiiksi.
-
En kyllä osaa sanoa.
Ei ole mitään stanssauksia merkistä, muutakun koko, 17 x 7.5" et43.
Kr on 65 kuitenkin.
Nämä taitaa olla ne minulta tulleet, j_tapion mukaan ne pitäisi olla ihan Volvon omat. Häneltä ne ostin joku vuosi sitten.
-
Nämä taitaa olla ne minulta tulleet, j_tapion mukaan ne pitäisi olla ihan Volvon omat. Häneltä ne ostin joku vuosi sitten.
Nehän ne on.
Volvon vanteissa on yleensä kyllä ollut volvo logo tai teksti.
Mut ei väliä, minkä on, kunhan on käypäset vaan :)
-
Peugeot 607:stä löytyy noilla spekseillä oleva peltivanne.
-
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20160225_164639_zps5f9qyxjm.jpg)
Eiköhän nuo jarrut riitä vauhdin tappoon... :)
-
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20160305_183208_zps7sxgprbf.jpg)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20160305_233018_zpsdl8p8l9d.jpg)
Tuli käytyä hakemassa kolmannet takavanteet :)
Orkkis polaris, mitkä levitetty 10" seksi.
Renkaina uudet nankang nsr 255/40-17.
Ja tuli hieman ynnäiltyä tän hetkisiä kustannuksia, vaikka paljoa ei vielä ole romuja.. ::)
4500€ näyttäisi olevan tähän mennessä (tuon kun kertoo kolmella, niin eiköhän se pitäisi olla valmis)
-
Ehkä nämä on turhia nostoja, mutta kun ei ole muuta tapahtunut, kuin hankintoja :-[
Tai tulihan tuo raato kiskottua raktorilla lumihangesta keskemmälle pihaa.
Eli Ruotsista tuli vaihteeksi satuloiden adapteri palikat.
(Täytyisi varmaan apinoita ja tehdä pdf noista)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20160315_201410_zpsmvhjyw0v.jpg)
-
Ehkä nämä on turhia nostoja, mutta kun ei ole muuta tapahtunut, kuin hankintoja :-[
Tai tulihan tuo raato kiskottua raktorilla lumihangesta keskemmälle pihaa.
Eli Ruotsista tuli vaihteeksi satuloiden adapteri palikat.
(Täytyisi varmaan apinoita ja tehdä pdf noista)
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/262%20Bertone/20160315_201410_zpsmvhjyw0v.jpg)
Jos vaikka :nälkä: