Autoracing  KL-varaosat

Volvo S40 T4 - BTCC

  • 137 Vastauksia
  • 80099 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #15 : 24.03.2011, 00:45:06 »
hyvää työtä 3M teipin kanssa, tiedän että ei ole sitä "rentouttavinta" hommaa  :)
hienoa työtä muutenkin.

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #16 : 26.03.2011, 21:16:20 »
hyvää työtä 3M teipin kanssa, tiedän että ei ole sitä "rentouttavinta" hommaa  :)
hienoa työtä muutenkin.
Kiitoksia..
Ei itseasiassa oo 3M teippiä, vaan ebaysta löyty ~13€  joku 60x100cm palanen, kuvio on samaa ku 3M:n tavarassa, mutta pienempää.
Kyllähä siinä kieltämättä saa aikaa kulumaan ku pariin kertaan omat sisuskalut teipannu ja kaverin daewoon,
missä oliki vääntämistä ku oli listat autossa asennuksen ajan kiinni (ei viittiny ruveta arpomaan miten ne lähtee ehjänä irti).
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #17 : 08.04.2011, 23:06:19 »


PLX EGT - mittari saapui
Innovate MTX-L  AFR mittari tulossa jenkkilästä
ja joku ruma carbonlook 3 mittarin teline A-pilariin ku ei edullisesti ja nopeesti jaksanu ruveta muuta ettimään (20€ rahteineen briteistä)

Siemens Deka 630CC suuttimet ostettu

Walbro 255 bensapumppu on kans listalla

Ahdin tulee olemaan jotain mitä ei vielä kait ole pikkuvolvoissa testattu (ainakaa suomen maalla)
Tehotavote kuitenki siinä 300 hepan tietämissä mutta "diskopottua" hiukan aikasempi herääminen ja edullinen hinta kiehtoo,
vaparin nokkien kanssahan nyt ei kannata mitään rakettimoottoria laittaa (jos noilla nokilla vaan tavotteeseen päästään)

Ahtoputkenpalasta on tullu, odotellaan loppuja osia uuden dumpin asennukseen
Dumpiks tulee NGR Type-S (paranneltu malli greddyn type-s:stä) millasta ei ihan jokaselta onneks löydy ja siihen letku takasin kierrättäväks
Ja apexin kartiofilsu tottakai

Kykäpaketti (kiinteä vauhtipyörä, massalevyllä, väännönkesto n.500nm) on jo tilauksessa, kuin myös kestävämmät kanget ja männärenkaat menossa varuiks kans vaihtoon.

Kuhan nyt siis mittaria ja dumppia saadaan paikalleen ja muut osat Samppasportin hyllyyn valmiiks, niin toivottavasti parin kuukauden sisään olis auto pajalla.

KCS.fi:stä tuli tilattua hunajakenno-muoviritilää puskuriin, kanaverkot lähteny talven auraushommissa kävelemään

Näitä odotellessa muutto puuhia ja polkupyörän teippausta carboniks  ;D
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011, 23:08:00 kirjoittanut Yesse »
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #18 : 12.04.2011, 22:14:12 »

FK:n yleismallin teline A-pilariin ~19€ rahteineen briteistä


Innovate MTX-L  AFR-mittaripaketti ~137€  rahteineen jenkeistä

Dumppi tulee viimeistään ensviikolla ja sit alkaa olemaan nää ite hankittavat kamat kasassa.


Mittariteline ja mittarit laitettu paikoilleen (ahto mittari vasta toiminnassa), yllättävän hyvin istu toi teline, ei irvistele oikeestaan muualta
ku tosta päädystä kuten kuvasta näkyy, senki reijän vois laittaa umpeen nätisti mutta en ny nää vielä tarpeelliseks.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2011, 14:48:15 kirjoittanut Yesse »
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #19 : 18.04.2011, 23:31:55 »

Dumppiki löys tiensä pellin alle, vielä tarttee asennus viimeistellä ja vaihtaa vähän ahtoletkuja.

http://yesse.kuvat.fi/kuvat/Volvo+S40/Pellin+alla/NGR+Type-S+BOV.wmv
Eipä ainakaa tuu ihan heti vastaan toista samanlaista, vaikka ei mikään ihmeellinen vekotin ookkaa.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #20 : 09.05.2011, 21:43:03 »
Puskuri tuli päivitettyä helpommin poistettavaks niin, että kuitenki pysyy tukevasti kiinni.
Edellinen omistaja oli vaan laittanu puskurin runkopalkkiin parilla kilolla liimamassaa... Ja uudet ABS-muoviset verkot vääntelin puskurin reikiin.
Ja mittareihin virrat vedettynä ainaki näyttäis toimivan.

Auto lähti tänään samppasportille, saa nähä kerkeekö täks viikoks valmistumaan ku tuli pieni mutka matkaan, eli kone vanhempaa skeidaa mallia jossa ei uudet
kanget mahu pyörimään, eli koneistamo hommiks meni heti alkuunsa.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Pez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #21 : 15.05.2011, 16:50:14 »
Hienona olen tätä S40ppistä pitänyt, mutta etupuskurin sokkien kanssa mentiin metsään ja lujaa.

Onhan ne varmasti erilaiset, mutta ei vain näytä sopivan puskuriin ollenkaan. :'(

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #22 : 15.05.2011, 16:52:29 »
Kylläpäs kuulosti dumppi kivalta S* S* S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #23 : 15.05.2011, 17:13:18 »
Hienona olen tätä S40ppistä pitänyt, mutta etupuskurin sokkien kanssa mentiin metsään ja lujaa.

Onhan ne varmasti erilaiset, mutta ei vain näytä sopivan puskuriin ollenkaan. :'(

mielestäni sopivat erinomaisesti tuohon "rata lookkiin"  S*
onneksi mielipiteitä saa olla niin monta kuin ihmisiäkin  ;)

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #24 : 15.05.2011, 18:14:51 »
Suunnitelma oli aluks laittaa ne flush mitkälie -tyylin sokat, mutta maksavat ~40-50€ eikä ole niin olennainen osa tän hetkistä laittamista, joten tyytyminen oli 10€ settiin.
Paikat kun on sokille valmiina, niin saahan ne helposti vaihdettua toisenlaisiin myöhemmin kun budjetti antaa myöden.
Tosiaan vaan nyt haettiin sitä, että jos tarttee puskuri ottaa irti säätöpenkkiä varten, niin sen saa yhen miehen voimin irti ilman nosturia
mutta pysyy kuitenkin sen verran hyvin paikallaan että kehtaa ajaa kovaa ja kolhia töyssyjä.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Pez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #25 : 16.05.2011, 15:09:10 »
Noh, kunhan lupaat että laitat nuo toisen tyyliset sokat niin olisi hyvä.   S*

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #26 : 15.06.2011, 23:04:56 »
Hiljasta on ollu, vähän tullu mutkia matkaan ton virittelyn kanssa.
Tänään sai säädöt päälle, 310hp/425nm @1.6bar ja holsetti heräilee hiukka ennen 3000rpm.
Tarkempaa faktaa lähipäivinä kuhan saa pienen lapsentaudin korjattua ja auton takas.

Karalan softa
Samppasportin kasaama
Holset HE221w @ 1.6bar (ensimmäinen pikkuvolga kyseisellä föönillä)
BSR-lämpöpelti + Apexi kartio filsu
NGR Type-S dumppi takaskierrättävänä
JT:n 3" koko putkisto turbolta lähtien 2 vaimentimella
Futurezin 3" rosterivirikatalysaattori
KL-Racing isompi bolt-on cooleri orkkiksen tilalla
H-profiilin kanget
Kiinteä vauhtipyöränen kytkinsetti 500nm kestolla
Siemens deka 630cc suuttimet
walbron 255 bensapumppu
Vaparikoneen nokat

Pientä shaibaa videoo:
http://www.youtube.com/watch?v=jt9-FuhDRCI
http://www.youtube.com/watch?v=g5dZbCm676M
« Viimeksi muokattu: 26.06.2011, 22:53:44 kirjoittanut Yesse »
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #27 : 26.06.2011, 22:55:03 »
Tää sai vähän carbonia taas pintaan, listat käsittelin tällä kertaa, ei ainakaa haalistu enään.

S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #28 : 27.06.2011, 07:16:55 »
Mielenkiintoinen projekti. Kerrankin auto jota on laitettu päältäpäin ja josta löytyy jopa moottori.  :o Hyvät lukemat moottorista saatu, riittänee käyttöautoon?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Volvo S40 T4 - White Rider
« Vastaus #29 : 27.06.2011, 11:46:36 »
No ainahan sitä vois olla lisää, mut kyl tällä ny koitetaan toimeen tulla vaikka eihä se sudi ku kakkosella vauhdissa.
Lukko olis kova juttu, toki sliksitki auttais mut pidemmällä tähtäimellä tulee varmaan lukko halvemmaks ku alle sulavat kumit.
Vakiot iskarit madallusjousilla kaipailisin päivitystä kunnon alustasatsiin, kuin myös kevyemmät vanteetki vois olla kova juttu.

Tarttee katella jos ens kesäks sais päivitettyä taas jotain "isompaa", tuoreena asunnon omistajana noita menoeriä vaan
on tosta pienestä palkasta aika paljon.

Konepelti saa carbonkäsittelyn tässä lähiaikoina, tarkotus on noita ylimääräsiä tarroja repiä pois jossain vaiheessa ku
niihin kyllästyy ja vetää konepelti + katto + takaluukku hiilariteipillä.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

 

Samppasport  Futurez