Carcom Oy  Ateho

Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition" *MYYTY!*

  • 75 Vastauksia
  • 44211 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition" *MYYTY!*
« : 08.11.2010, 18:44:08 »
No joo, josko täällä sitten alusta alkaen...

Tässä kärkeen auton vaiheet ja niiden jälkeen, copypastena projektien vaiheet.

Ostohetkellä:

^ pappa-look, josta tuo lempinimi lähtikin liikkeelle...

EVO 1:


EVO 2:


TALVI EVO1:


EVO 3: (se viimeisin lookki!)






...Ja tarina alkaa tästä!

Volvo S80, '00-mallia, 2.5D "VAG-koneella" ja ihan nee*erimalli muutenkin. Mutta on sentään Volvo.
Käsivaihteisena tämän öysin sentään, jollaista kestävyyden takia etsinkin. Ajomukavuudessa tietysti vähän häviää automaatille, (aika vähän tosin, kun ajo on pääasiassa matka-ajoa) mutta kulutuksessa ja ehkä korjauskustannuksissa ainakin sitten vähän säästää.
Ja JOS tätä alkaa joskus lastuttamaan jne., niin senkin suhteen ehkä vähän parempi aihio...

Varusteissa häviää tosiaan ex-Volvoille aika rankasti, kangaspenkitkin vaan. Ardic sentään löytyy ja vieläpä juuri kunnostettu, lohkolämppäri, aut.ilmastointi, ajotietokone ja vakionopeudensäädin on myös. Sisustassa ei sentään luojan kiitos ole pappa-jalopuuta, vaan tuollaiset mitkälie grafiitinharmaat listat/paneelit.
(Ja Daven ei tarvitse kertoa tähän, kuinka hienot ne jalopuut oikeasti on...)  ;)

Eli Suomi-auto kun on kyseessä, niin aika perusvarusteet siis.

Auto sai jo ostopäivänä lisänimen Grandpa Editon, sen verran pappa-lookki se kyllä on.  ;D


^Tässä ostopäivänä 14.04.2009...

...Ja tässä kun sain revittyä nuo karmivat takaroiskeläpät pois ja siistittyä autoa jo vähän sieltä täältä:


Tehtävälistalla on/oli seuraavaa:

-Madallusjouset  *laitettu alle 16.04.09*
-Lasien kalvotus  *taakse laitettu jo, 25.04.09*
-19" vanteet alle  *laitettu 25.04.09*
-Parkkien modaus USA-tyyliin etuvilkkuihin  *tehty 29.04.09*
-Vanteisiin uudenmallin keskiöt  *saatu 29.04.09*
-Käännönrajoittimiin vähän hienosäätöä ja ruosteisten jarrusatuloiden maalaus  *tehty 02.05.09*
-Lastu koneeseen *laitettu 09.05.09*
-Kromimaski mäelle ja vähän sporttisempaa tilalle  *vaihdettu 03.06.09*
-Kirkkaat sivuvalot etupuskurin päihin  *paikalleen 02.06.09*
-Etulaseihin vielä kalvot  *laitettu 30.05.09*
-Meguiarsin vahat pintaan
-Jotain muuta pikkufiksailua vielä siellä täällä...ja niiden kummallisten ideoiden toteutusta, mitä päähän sattuu välillä tulemaan.  ;)


EHKÄ-listalla:

-Lastu?
-Volvon orig.Bi-xenon ajovalojen modaus keulalle.


Lisäilen tähän ketjuun vielä myöhemmin kuvia ja tarkempaa juttua, noista jo tekemistäni muutoksista...
« Viimeksi muokattu: 29.07.2012, 23:03:34 kirjoittanut JussiT-5R »

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #1 : 08.11.2010, 18:45:10 »

Eli tässä ekat kuvat, madallusjouset alla. Eli Lesjöfors Sport-jouset, n.30mm tai mitä noiden nyt pitäisikään madaltaa. Iskarit edellisen omistajan hiljakkoin uusimat orkkismallit.



Jouset ovat olleet nyt reilun viikon alla ja auto on tullut vielä vähän alemmas, mitä noissa kuvissa.


Muok. Ja jatkuu...

westin kanssa vedettiin vanhalla hyväksi todetulla yhteistyömenetelmällä takalaseihin kalvot.

Takalasi ja "pikkukolmiolasit" 30% valoa läpipäästävää 3M:ää ja sivut 50% Gilaa. Samaa tulee ehkä myös etusivuihin, kunhan ehtii laittamaan.



Ei tuo kasikymppisen takalasi kaikkein mukavin ole kalvottaa, mutta onnistui jo aika paljon paremmin, mitä westin kasikymppiseen.
Hattuhyllyn kanssa on vääntämistä ja kääntämistä, kun turvavyöt kulkevat sen "läpi", että sen saa siirrettyä syrjään.
Ovipahvit on esim. Saabiin verrattuna erittäin helppo irrottaa, vaikkei kovin paha homma ollut kyllä siinäkään.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #2 : 08.11.2010, 18:45:46 »
Jep jep, eli tosiaan tuossa kuvassa on kalvotus valmis ja 19" R-vanteet alla, jotka on pyörinyt nurkissa ja autoissani jo muutaman vuoden.  ;D

Eli pari lisäkuvaa vielä:



ICE-FI setit olen huomannut joo, mutta ei niistä kyllä omaan silmään sovi mikään. Etulipasta voisi saada pienellä työllä ihan ok näköisen, mutta ei nyt ainakaan toistaiseksi mitään lasikuitulärpäkkeitä tähän autoon.


Muok. Ja nämä vielä tähän samaan viestiin, eli vähän niinkuin tavaramerkiksi autoissani on jo muodostunut, etuvilkuissa olevat oranssit "USA" tyylin parkit, joten sellaiset oli tehtävä tähänkin:


^Vilkun pohjamuovia joutui vähän raatelemaan...

Ajovaloihin menevästä johtosarjasta haaroitin parkeille virran vilkkuihin ja maan otin lokasuojien erillisistä maadoituspisteitä, joista ne on tarpeen tullen myös helppo irroittaa/sammuttaa lisäparkit.


Ja tässä valmista:


Ja vielä pari kuvaa pimeällä:

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #3 : 08.11.2010, 18:46:37 »

Otin tuossa pari kuvaakin taas, auto tosin on aika pölyinen...



Tässä vielä pari sisustan kuvaa:



^Näkyy nuo harmaat koristelistatkin, joista alussa mainitsin...

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #4 : 08.11.2010, 18:48:57 »
"EHKÄ-listalta" siirtyikin sitten yllättäen tuo lastu, tuonne tehtävien listalle.  V:>

Eli tänään Landian penkityspäivien jälkeen vaihtui lastu koneeseen, suuret kiitokset tästä deralle.
Muuttui kyllä moottorin luonne niin täysin, että nyt kyllä kelpaa taas ajella!

Penkkiin ei itsellä ollut mitään tarvetta/kiinnostusta autoa ajaa, aivan saman mitä lapussa seisoo, kun selkäesti kasvaneet tehot tuntuu ajossa.
Kyllä ne mitä lastulla luvataan aika lähelle varmaan paikkansa pitääkin, mitä nyt perstuntumalta vertailin isoveljen V70 D5 163hv:hen ja westin PSI piristettyyn kasikymppiseen. Pirteämmältä siis vaikuttaa, kuin kumpikaan niistä.
.
.
.
Pienillä muutoksilla edetään, kun ei niitä osia edelleenkään kuulu. Kohta 6 viikkoa siitä kun tilasin, toimitusaika piti olla 1-2vkoa. ::)
Alkaa vähän mennä usko jo tuohon lafkaan, vaikka ennen on kyllä tavarat moitteetta tulleetkin perille...

Noh, mutta tällä kertaa pientä korjausoperaatiota nyt sitten, sillä hantin puoleinen sähköikkuna temppuili jo aika pian auton oston jälkeen, vaikka edellinen omistaja mainosti korjanneensa vian, kun oli hänellä myös jumittanut.
Jeppis-S80 nimimerkin hyvillä ohjeilla ryhdyin hommaan, eli se perusvikahan siellä oli, takimmaisen lasinnostimen liukupala aivan loppu.
(Edellinen omistaja oli näköjään "korjannut" sen ruikkimalla rasvaa sinne, auttoihan se n.pari viikkoa...)
Ja tämä liukupalan loppuunkuluminen aiheuttaa siis sen, ettei moottori jaksa nostaa enää lasia, vaan vääntää nostoraudan mutkalle, jonka jälkeen nostin ei toimi juuri ollenkaan enää. Jossa tilanteessa myös itsellä lopulta oli.

Ja kuvat kertovat taas varmaan parhaiten:
*SUURENEVAT KLIKKAAMALLA*


^Nostimen rauta mutkalla...


^Uusi ja vanha liukupala...


^Nostin, liukupala irroitettuna...


^Uusi liukupala paikallaan...

Tein homman molemmille puolille, sillä myös kuskin puoleinen takimmainen pala narahti jo vähän, aivan ala-asentoon mennessään.
Etummaiset palat voitelin vain, niissä kun ei näkynyt kulumisen merkkejä, ainakaan vielä.
Ja sitten kun niiden etummaisten ikä tulee täyteen, niin ne ovat kyllä sitten saakelin paljon pahemmassa paikassakin, ovi kun on melko umpinainen etuosastaan...

Ja, noh, samalla kun ovipahvit oli kerran irti, niin lätkäisin etusivuihinkin samat kalvot, kuin takasivulaseissakin...
Katsotaan kauanko tällä kertaa saavat olla. ;D
Sen verran vaivaton homma, noita kun on jonkun verran jo tullut laiteltua, ettei maata kaada, vaikka ne joutuu taas joskus pois repimäänkin.

Ja mitäs vielä, noh, madallusjousien muutoskatsastus edelleen kesken ja samalla helvetillinen riita päällä, niiden myyjän/asentajan ja katsastuskonttorin ja vietereiden maahantuohan välillä. Katsotaan miten käy...
En ainakaan tällähaavaa suosittele kellekkään Lesjöforsseja S80:seen, niiden TUV-lapuissa kun tuntuu puutteita olevan. Tai sitten pitää olla vähemmän niuho katsastuskonttori, jota Raision K1-katsastajat näköjään EI ole...

Ja otinpa sitten vielä pari kuvaakin taas autosta, jo kalvojenkin laiton takia ja tuli se taas pestyäkin:





.
.
.

Eilen se lopulta sitten tapahtui! Kuutisen viikkoa tilauksesta, osapaketti viimein saapui!



...Sisältäen mm. nämä:



...Sekä blankon verkkomaskin, mustalla verkolla ja kromikehyksellä (kokomustat kun oli loppu Ruotsistakin), jonka pohjalta aloin sitten työstämään uutta maskia keulalle. Verkkomaski ensinnäkin nyt siitä syystä, että oli ainoa tarjolla oleva malli, vakion kromimaskin ohella. Faceliftin "XC-kenno" kun ei kuulemma tähän vanhaan keulaan sovi, eikä toisaalta ollut kiinnostusta sovittaakaan, sillä mitään "wannabe faceliftiä" tästä ei ollut/ole tarkoitus tehdä.

Varaosia maskiprojektiin revin mm. tästä, ex-C70:sen keulalla vuonna papu olleesta verkkomaskista:



Backspegelnin vanhoja vinkkejä soveltaen aloin näpräämään tuosta C70 maskista repimääni keskimerkkiä. Siihen kun oli tyyppivian mukaisesti päässyt kosteus sisälle ja irrottanut merkin sisällä olevan kromauksen.

Eli, sitten merkki vaan irti pohjastaan:


Sitten merkin raaputus/vesihionta puhtaaksi takapuolelta, jättäen Volvo-tekstin sinisen kohdan ehjäksi:


Sitten vielä merkkiin uudet, "ei ihan joka nurkalla vastaan tulevat värit"...


...Sekä merkin pohjan puhdistus ja C70:sen viimeiseksi jääneen lookin mukainen "värien vaihto" vinorivalle:


Jonka jälkeen koko maskin kehyksen teippaus mustaksi, merkki hiluineen nippuun ja osapaketista löytynyttä pikkunippeliä vielä kiinni ja tältä näyttää kutakuinkin valmis maski:


Kaiken olisi taas voinut tehdä monellakin tapaa toisin, tämä nyt on vaan taas tällainen massasta ehkä erottuva versio. Ja joka miellyttää ainakin omaa silmää, huomattavasti enemmän kuin vakio pappa-look kromimaski. Mielipiteitä jakanee kyllä...

Laitan myöhemmin vielä kuvia maskin asennuksesta ja valmiista lopputuloksesta.


Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #5 : 08.11.2010, 18:51:01 »
Niin, tässä nyt vielä tarinaa ja kuvaa maskin vaihdosta.

westin ex-S80:sestä joskus irroitettiin maski, painamalla vaan ruuvimeisselillä ne metalliklipsut auki, maskin ripojen välistä.
Siitä autosta sitten ilmeisesti puuttui jotain peitelevyjä maskin takaa, sillä tässä omassani ne ylemmät kiinnikkeet jäivät kumimaisen lärpäkkeen taakse piiloon.

Joten, maskin irroittamiseksi irroittelin puskurin yläosasta, konepellin alta nämä nuolella merkatut muoviklipsut:


Jonka jälkeen sain raotettua puskuria sen verran, että sain painettua pitkällä meisselillä ne ylemmätkin klipsut auki ja maskin pois.

Tässä kuva vielä noista maskin kiinnityskohdista, 4kpl ylhäällä ja 3kpl alhaalla:


Uusi maski ei viilaamatta paikalleen sopinut, kuten olin olettanutkin, näiden laatu kun ei vastaa alkuperäistä...
Kiinnitysreikiä hieman viilalla siistimällä ja apuna olleen toisen käsiparin avittamana maski napsahti lopulta paikalleen kiinnikkeisiinsä.
Ja istuukin nyt yllättävänkin hyvin aukossaan.



Tuo punainen väri keskimerkissä ei tule oikeasti kovinkaan selkeästi esiin, ainakaan livenä, vaan sopii punaiseen autoon mielestäni melko hyvinkin.
Mutta mielipiteensä kullakin...

Ompahan nyt ainakin vähän erilainen, kuin joka toisessa vastaan tulevassa Volvossa...


.
.
.
Eilen sunnuntaina sain sitten sen verran aikaiseksi, että vetelin vähän johtoja.

Virtapiuha akulta (joka on siis valmiiksi takaluukussa, helpottaen hommaa) maajohto takapenkin kiinnitysraudasta ja heräte takatupakansytyttimestä. Sekä vielä hattuhyllyn kaiuttimista signaalit linjamuuntimelle.
Lisähommia niiden suhteen aiheutti se, että huomasinkin ettei hattuhyllyn pohjassa, kajareiden alla ole johtoja näkyvissä, vaan hattuhyllyn verhoilu täytyy purkaa pois ja yhdistää johdot siellä ylhäällä ja pujottaa sitten alas tavaratilan puolelle.

Muutama tunti hommassa yhteensä meni, suunnitteluineen ja pähkäilyineen.
Hommaa nopeutti se, että vahvari/subbari/linjamuunnin olivat valmiina toisiinsa kytkettynä pakettina, jäämistönä C70:sen ajoilta. Eli kun nuo alussa mainitsemani johdot olin saanut vedettyä, oli hommana enää vain niiden suoraan kytkeminen vahvariin ja linjamuuntimeen.

Pari kuvaa muistin ottaa alkuvaiheessa, myöhemmin se sitten jo jäikin...


^Herätteen kaivelua...


^Heräte vedettynä takaluukkuun, sekä hattuhyllyn kaiuttimilta johdot alas...
Virta ja maajohdot tulevat nyt myös tuolta pohjan verhoilun välistä, vasemmasta reunasta, tuon kiinnityslenkin etupuolelta, tuossa verhoilun mutkakohdassa.

Takaluukku on vaan nyt homman valmistuttua jo niin täynnä romua, ettei siitä kovin edustavaa kuvaa enää saa... :-\

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #6 : 08.11.2010, 18:54:04 »
Pitänee vetää (taas?) vähän aiempia puheitaan takaisin...  V:>
Siitä käyttöauton tuunaamisesta jne...

Nimittäin ahkerasta lottoamisesta huolimatta (1 lapun täyttänyt vuonna '09) ei voittoa ole tullut, joten tällä diisseli-kasikymppisellä sitä pitää jatkaa taivaltamista.
Jotenka, tulevalle keväälle on sitten tullut jo tehtyä vähän uusia suunnitelmia, eihän autolla voi ajella kahta kautta peräkkäin samalla "lookilla".

Elikkä,

- Kesävanteet (19" R) menevät melko suurella todennäköisyydellä vaihtoon.  (Sikäli kun eräs Landialainen ne ostaa...)

- Pitkään mieltä vaivannut ajovalopäivitys tulee tehtyä
  (Majorille tähän liittyen pahoittelut, mutta tarkoitukseen sopiva setti löytyi vartin ajomatkan päästä ja halvemmalla.  :E:)



^ Eli '05-mallisen S80:sen originaalit bi-xenonit, jotka ovat erinomaisessa kunnossa.

Noille pitää hommata kevään aikana kaveriksi ne mustapohjaiset orkkis-vilkut, parkkipolttimoiden paikoilla.
Sekä yrittää rakentaa johtosarjat, sinisellä kun ovat sen verran suolaisen hintaisia.

Noita umpiota hakiessani, matka muotoutuikin melkoiseksi inspiraation lähteeksi, niiden myyjästä/tallinsa tarvikemäärästä johtuen, joten on suuri vaara, että mopo alkaa yllättäen keulia projektin suhteen, tässä kevään mittaan.
Etupuskurin ollessa siis ideoiden/suunnitelmien kohteena. Mitään muita korimuutoksia, spoilereita yms. tähän autoon ei tule.

Kaikki muutokset ja suunnitelmat tulevat toteutumaan (jäävät toteutumatta?) sitä mukaa, kun niukka budjetti antaa myöden.
Eli todennäköisesti puuttuvia osahankintoja tulee tehtyä tässä pitkin kevättä ja sitten kun kaikki on mahdollisuuksien mukaan haalittu kasaan, tulee kaikki asennettua kerralla autoon. Eli kevään/kesän 2010 "look" sitten kerralla kuntoon...joskin sormet syyhyäisivät jo nyt asennella noita valoja keulalle.
.
.
.
Tuohon osien hankintaan täytyy sanoa tässä kohtaa, että sitähän oli tarkoitus tehdä vähitellen, tyyliin kerran kuussa...
Nyt kuitenkin on tilanne se, että vasta viime viikolla ostin nuo umpiot ja tällä viikolla tuli sitten tehtyä jo lisää hankintoja:



^ Ilman tuota maskia tosin, sen jätin ostamatta, kun en tarvitse.

Oli nimittäin niin uskomaton sattuma, että juuri auton värinen puskuri löytyi Markkinapaikalta ja eilen oli vielä työn puolesta asiaa Hyvinkäälle, jossa puskuri sijaitsi.
Niin sieltähän se kätevästi tuli perävaunussa paluukuormana, eikä tarvinnut tunkea sitä mihinkään (takapenkille), tyhjää tilaa kun oli nyt käytettävissä reilut 13 metriä.  ;D

Projektin "pääinspiraattorilla" olisi myös kuulemma jo uutta tarpeistoa, joten täytenee poiketa sielläkin joku päivä...
.
.
.
Hitaasti, mutta varmasti etenevät osahankinnat.

Tuli todettua, ettei Motonetistä löydy noiden xenon-umpioiden pareiksi kuuluvia parkillisia, mustakehyksisiä '05-'06 vilkkuja.
Raision Fixukselta kävin sitten tilaamassa ne ja seuraavana päivänä olivat jo haettavissa.



Xenonkaupasta tuli tilattua myös lisävastussarja, johtosarjan tekoa silmällä pitäen. 9€/pari maksoi, ei todellakaan paha...

Varsinaiseen tulevaan projektiin ei liity, mutta Markkinapaikan kautta ostin myös Volvon orkkis taakkatelineet, muutamalla kympillä.
Ensi viikolla ne pitäisi asentaa katolle ja teipata (aikanaan ilmaiseksi saamastani) suksiboksista SAAB-tekstit yli ja ruuvata se koko hökötys katolle ja viikoksi 8, tie vie Leville.


Tässä muutama kuva, vielä vanhalla lookilla, kun joku silloin spekuloi vanteiden lumen keräämistä...



*Pienemmät suurenevat klikkaamalla*



^ Eli vanteet ei pahasti kerää lunta, tai juuri ollenkaan, mutta muualle sitä ja loskaa ja pa*kaa kyllä kertyy...  ;D




...Ja hankintoja, niitä seuraa taas pian lisää.

Ja kesävanteet ovat Markkinapaikalla myynnissä, vink vink. -> http://www.volvolandia.com/volvomp/index.php?topic=24929.0
(Hintaa en ala polkemaan, pidän itse jos ei kukaan osta...)

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #7 : 08.11.2010, 18:56:27 »
Viikon reissu autolla takana: Paimio-Levi-Ylitornio-Paimio, 2480km ja paljon paremmin matka meni, kuin vastaava murheita täynnä ollut kiepaus Saabilla vuosi sitten.

Keskikulutus pyöri 5.4l/100km tietämissä ja kaasujalka oli varsin raskas ja katolla siis ilmanvastuksena tuo h*lvetin hieno Thulen Museo-boksi.

Lesjöforsin madallusvietereiden kuormankantokyky ei ole näköjään paras mahdollinen, keulii aika hyvin takaluukku ja penkki täyteen pakattuna, kuten linkin kuvista voi nähdä.
Mutta näillä mennään...






Loput kuvat löytyy tuolta-> http://jussit5r.kuvat.fi/kuvat/Volvokansio/Volvo+S80D/


Paluumatkalla pirunmoisessa lumituiskussa, jonossa ajaessa, tuli matkan ainoa ongelma, kun aloin ihmetellä puhditonta vetoa. Ja sitten Kempeleen paikkeilla alkoi moottori tukehtua tosissaan.
Kurvaus Shellille tutkimaan tilannetta, konepelti auki ja moottoritilaan olikin kerääntynyt melkoisesti lunta.
Nappasin siinä ensin sen ilmanputsarille menevän muovisnorkkelin irti, jonka sisältä putosi myös sitä lunta.
Sitten seuraavaksi suodatinkotelo auki, suodatin pois ja pohjaosa näytti tältä!



^... Eli sormenkokoisesta reiästä sai enää ilmaa.

Putsasin pohjan ja suodattimen perusteellisesti ja matka jatkui ongelmitta kotiin asti.
(Joku verkko tms. siihen "snorkkelin" päähän olisi ollut kova sana...tai sitten se lumi olisi tukkeutunut siihen, tiedä häntä... :E:)

.
.
.
Edistystä tapahtunut taas, mm. 19" R-replicat lähtivät tänään viimeiselle matkalleen:



...Tykkäsin kyllä vanteista, mutta kesästä 2006 asti nuo samat vanteet ja jo kolmannessa autossa peräkkäin, niin nyt iski lopullinen kyllästyminen niihin.

Jatkavat pyörimistään, erään V70N alla Pirkanmaalla, johon jo auton värinkin puolesta sopinevat paljon paremmin, kuin omaani.  -H-


Ja tikulla silmään, joka vanhoja muistelee, vai miten se menee, mutta tässä vanteiden "elinkaari" omassa käytössäni:

> >

*suurenevat klikkaamalla*


Suunnitelmat etupuskurinkin suhteen selkiytyvät vähitellen ja se jääneekin enemmän peruslinjalle, mitä välillä jo suunnittelin.
Välillä nimittäin kun oli jo suunnitelmissa leikata puolet, eli alaosa pois ja liittää siihen jotain erikoisempaa, mutta jää tekemättä. Eli "keep it simple" -linja jatkuu...


Ilmojen ja tallin lämpiämistä odotellessa, sillä maalailemaan puskurin parissa kuitenkin joutuu, joten ei onnistu vielä näin kylmillä ilmoilla.

...Jaa juu ja uudet kesävanteet pitäisi tilata...osaisi vaan päättää mistä kataloogista ja mitkä...  <WC>

Aikaisemmin manaamani Volvojen typerä jako ja niukahko budjetti tosin jättävät paljon vaihtoehtoja pois ja helpottavat samalla päätöstä.

.
.
.
Suunnitelmista tekoihin!
Teurastus on alkanut, auton nimittäin ja lähinnä etupuskurin osalta...

Tänään näytti yhdessä vaiheessa aika rujolta:



Mutta alusta jos lähdetään tapahtumia selvittämään, niin menee sunnilleen näin.
Ensin oli vuorossa orkkis-etupuskurin vaihto "ns. varapuskuriin", jossa on pientä kolhua ja naarmua, mutta joka palvelee aivan hyvin keullalla sen aikaa, kun vakio puskuri on työn alla. Tähän varapuskuriin laitoin myös vakio kromimaskin kiinni, koska se verkkomaskikin tulee vielä vähän työn alle...

Tässä on vakiopuskuri irrallaan...


...ja runko-osa ja "välistyroksi" myös irrallaan.


Varapuskurissa noita kun ei ollut, niin ne oli pakko ottaa väliaikaisesti tuosta vakiopuskimesta. Ja tuo runko on muuten suhteellisen ärsyttävä irroittaa, noiden muoviklipsujen, tai mitä "kielekkeitä" ne nyt ovatkaan, takia.

Tässä on molemmat puskurit lattialla:


...Ja varapuskuri menossa takaisin autoon, runkohilut jo kiinnitettynä:



Jonkun mielestä tuo puskurin vaihtelu saattaa tuntua hölmöltä, mutta orkkispuskuri on siistimpi kuntoinen, joten se on parempi aihio lopputuloksen kannalta, koska tarkoitus ei ole muokata, eikä myöskään tästä johtuen, maalata koko puskuria.
Ja tulipahan samalla harjoiteltua puskurin irroitusta ja kiinnitystä, niin meneepä sekin sitten seuraavan kerran paljon helpommin.  ;D
Umpioiden vaihdon takia kun se täytyy kuitenkin vielä irrottaa ja samalla on tarkoitus tuon orkkis-puskurista tehdyn "evoluution" olla valmis, jotta sen saa samalla kerralla vaihtaa paikalleen.

Vakiopuskuriakin sahailin jo vähän, mutta se on vielä sen verran vaiheessa, ettei tullut otettua kuvia tässä kohtaa...

Tällä lookilla mennään nyt, projektin ajan:


^Eli varapuskuri, vakio pappakromimaski ja sumaritkin jemmassa autotallin pöydällä (sikäli kun niitä enää takaisin laitankaan).


Paljon on vielä tehtävää ja ostoslistallakin on vielä vähän yhtä jos toista:
mm. maaleja, tasoiteaineita, hiomapapereita, sikaa ja esim.uudet ajovalojen pyyhkijänsulat.


P.S. Joo ja kuten toisaalla jo mainitsin, uudet kesävanteet/renkaatkin on jo tilattu, saa nähdä koska tulevat, vai tulevatko ollenkaan...

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #8 : 08.11.2010, 18:58:21 »
No niin! Vanteetkin ovat kuulemma lähteneet kohti Suomea.  <JEE>
Ensi viikolla pitäisi olla täällä ja kunhan kaveri kietaisee jotkut kumit niille vielä, niin ovat valmiit alle laitettavaksi.

Paria (kallista) pikkunippeliä lukuun ottamatta, tuo aiemmin mainitun ostoslistan sisältökin on jo hankittu.

Ja nyt tein myös, ehkä ensimmäisen kerran projekteissani sellaisen poikkeuksen, että ulkoistin yhden homman. Se kun on kuulemma muotia nykyään...
Eli paremmin asioista ymmärtävä henkilö, saa noiden ajovalo-muutosten myötä tarvittavat sähkötyöt näprättäväkseen.
Ei viitsi itse ihan arpapelillä ja yksi kerrallaan kokeilemalla, alkaa yhdistelemään johtoja.

.
.
.
Yksi lasikuitu/maalihuuruinen tallipäivä takana taas ja näyttää siltä, ettei tuosta projekti-puskurista aivan susi tule, niin laitan nyt muutaman kuvan, jos jotakuta kiinnostaa...

*suurenevat klikkaamalla*



^Tästä joku saattaa jo arvata, mitä tuolle on tarkoitus tehdä...





Eli siistin puskuria alkuun vähän kliinimmäksi, sahaamalla ala-aukon rivat kaikki pois.





^ Ja kuidutin aukot umpeen, jonka jälkeen kittaus.


^ Tässä vähän sovittelua...

Aika vaan loppui taas kesken, kun samalla tuli touhuttua kaikkea muutakin, mm.korjattua painepesuri ja zoomailtua kaikkea muutakin tallin kätköistä. Näyttää myös siltä, että isäukon ruohonleikkuri joutuu osien luovuttajaksi projektiin...  V:>
Mutta joo, tuosta sitten jatkan seuraavalla kerralla, hiomisella jne.


Maskikin menee osittain uusiksi:


(Saatan tosin kiusallanikin pitää uudessa versiossakin tuo punaisen merkin.  ;))


Yksi kuva vielä tuolla varapuskurilla ja pappa-maskilla:


^Joka on alkanut jo melkein sopimaan silmäänkin, ei noiden vakiovalojen ja noiden vanteiden kanssa nimittäin ole ehkä hassumpi tuo kromimaskikaan...

Ja isäukon tallilla kun tätäkin projektia taas värkkään, niin piti ottaa yhteiskuva Volvoista, isäukkokin kun oli veivannut Titanit jo alle omaasa:


.
.
.
Jatketaan yksinpuhelua.


Tänään töiden jälkeen hioin puskurin ja vedin pohjamaaliin, joka tietysti loppui myös kesken ja piti lähteä hakemaan 30km päästä lisää.
Kulmalärpäkkeiden hiontavärin vesihioin ja nyt odottavat enää kiinnitystä ja lopullista maalia.

Uudet vanteet ovat myös saapuneet Turkuun! Mielenkiinnolla odotan ovatko sitä mitä tilattiin, noiden Hollannin poikain järjenjuoksusta kun ei aina ole takeita.

.
.
.
Joo, mutta takaisin asiaan palatakseni, tässä muutama kuva projektin vaiheista, jotka ovat viimeksi tapahtuneet:

*suurenevat taas klikkaamalla*

Lärpäke pohjamaalissa:


Kittauksia hiottu...


Muokattu kohta pohjamaalissa:



Ja tässä vielä, mitä tänään ehdin pikaisesti tekemään, eli lärpäkkeet liimaantumassa paikalleen:





Tuli ehkä vähän liioiteltua noiden puristimien määrässä...  ;D

Alta nuo on vielä varmistettu ruuveilla, joten luulisi noiden ainakin pysyvän puskurissa kiinni.


Kävin myös päivällä ohimennen morjestamassa erästä punaisen ilmajousi-Audin omistajaa työpaikallaan ja sieltäkin tarttui vähän palikkaa mukaan...

Sellaisen ahaa-elämyksen myös koin, että uusi hieno hallitunkki ei s**tana mahdu auton alle, on se vaan sen verran matala, vaikkea siltä ehkä näytäkään.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #9 : 08.11.2010, 19:01:32 »
Ajanpuutteeseen nähden, projekti on taas edennyt ihan mukavasti.

Pintamaalin olen jo vetänyt, mutta lakkaus on vielä tekemättä. Sen verran arka osa tuollainen alahelma on kiveniskuille ja muille kolhuille, että reilu lakkakerros ei kuitenkaan liene pahitteeksi.



Onhan auton maalipinta muuten jo ehtinyt kulahtaa kymmenessä vuodessa ja vajaassa 250tkm:ssa, mutta aika hyvin tuo värinumerolla ostettu maali vastaa sävyltään muuta autoa. Tuossa kuvassa vaan valotuksesta, tai mistä lie johtuen näyttää ihan marjapuuron väriseltä.

Pikkuhukkako se oli, kun ihmetteli, mitä osaa ruohonleikkurista tuohon projektii tarvin, niin tämän verran voin paljastaa:



Siisti leikkausjälki, by rälläkkä!

 ;D

Uudet kesäpyörät hain myös perjantaina Turun First Stopilta!
Ne ovat tallilla jemmassa ja kuvia en tietenkään muistanut ottaa, mutta otan ja laitan sitten näytille, kun puskuri ja kaikki muutkin hilppeet on niputettu autoon ja vanteet samalla alle.

Maskia fiksailin myös uuteen uskoon tänään. Tummaksi se jää, jo pelkästään sen takia että sopii tuleviin mustapohjaisiin ajovaloihinkin paremmin.

Näyttää kaikenkaikkiaan siltä, että saan puskurin kokonaisuudessaan valmiiksi viikonlopun aikana, jos ei mitään vastoinkäymisiä tule.
Ongelma vaan on koko projektin valmistumisen kannalta se, että bi-xenoneiden johtosarjat ovat vielä kesken, sekä yksi toinen sähköistyksen kannalta olennainen osa puuttuu edelleen. Nämä kun saan, toivottavasti ensi viikon kuluessa, niin voi laittaa osat nippuun!

.
.
.

Eli tosiaan, tilanne on projektissa nyt se, että hieman muovihitsailua harrastin vielä tänään ja vedin sen jälkeen lakan puskurin pintaan.
Sen jälkeen revin myös kaikki suojateippaukset -ja paperoinnit pois puskurista.
Nyt ei puutu enää kuin verkkojen kiinnitys puskuriin ja maskiin pitäisi vielä liimata merkki uudelleen paikalleen.
Siinä se sitten alkaa ollakin...

Johtosarjat kun olisi valmiina, niin voisi laittaa puskurin ja valot sen jälkeen paikalleen.

Eli lähellä ollaan jo valmistumista...  <JEE>

Kuvia otin vielä tänäänkin, mutta taidan julkaista nämä viimeiset vaiheet vasta sitten, kun ne kuvat täysin valmiistakin autosta...  ;)

.
.
.
Ei viitsi pitää hulluja jännityksessä, joten laitan nyt selostusta ja kuvaa, niistä puskurin viimeisistä vaiheista.


Eli tosiaan kun nuo Heicon kulmapalathan eivät "jatka" puskuria alaspäin juuri ollenkaan, vaan muuttavat vaan sen kulmaosan lippamaisemmaksi, niin oli suunnitelmissa laittaa vielä joku erillinen lirpake tuon rakennelman jatkeeksi/alle, jotta keulan ilme tulisi vähän matalammaksi...tai siis matalammalle.

Idea oli myös, että koska sivuhelmat ja takapuskuri ovat alaosistaan mustia, tulisi tämän etupään lisälipankin olla musta.
Muuten kokoonpano näyttäisi sivusta katsottuna vähän hölmöltä.

Seatin Cupra R -lippaahan on kuuleman mukaan soviteltu melkein mihin tahansa autoon, mutta ei tietääkseni vielä S80 Volvoon, joten olihan sitä yritettävä...
Sellainen kun sattui vieläpä löytymään sukulaiselta (SCF:läisiä) käyttämättömänä ja tehtaan paketissa, tarkoituksenaan kun oli ollut laittaa se omaan Leoniinsa, mutta oli sitten jäänyt tekemättä. Joten sain häneltä tuon lipan sovitukseen ja lunastin sen sittemmin pilkkahinnalla pois, koska sen näytti saavan muokattua Volvon puskuriin sopivaksi.

Kulmat sai taivutettua hieman alkuperäistä sisemmäs kuumailmapuhaltimella lämmittämällä.
Keskiosasta sahasin lipan raa'asti poikki, se kun oli n.20cm liian lyhyt siitä kohtaa. Sitten etsimään sopivaa muovia siihen jatkopalaksi ja sellainen ihme ja kumma, löytyikin tallista, aiemmin kuvassa olleesta, isäukon ruohonleikkurin muovisesta sivuheittotorvesta.  ;D
Siitä nappasin kunnon kappaleen, jota sitten hienosäädin, sahailin, viilailin ja lämmittämällä taivuttelin.





^ Noissa lippa katkaistuna keskeltä, sekä kiinnitettynä ja tuo jatkoa tarvitseva kohta näkyvissä.
   Jatkopala-aihio on muuten näköjään myös kuvissa, tuossa puskuri päällä.

Tässä siis vielä se muovitorvi:


Kun olin saanut tuon jatkopalan suunnilleen sopivaksi, muovihitsasin sen ihan perus kolvilla päistään kiinni lippaan ja alle lisäsin vielä jatkoa jonkin verran pidemmän pellin kappaleen, joka on myös ruuvattu koko lipparakennelmaan kiinni ja itseasiassa sen läpikin, noista lipan kahden keskijalan kautta siis, suoraan puskuriin kiinni.
Pelti on myös liimattu sikaflexillä koko matkaltaan tuohon jatkopalaan ja itse lippaan kiinni.

Luulisi pysyvän.  V:>

Tässä sikaflexit liimaantumassa:





Ja tässä sitä lopputulosta:








Tuossa vielä kuva jatkokohdasta, aika hyvin mielestäni onnistunut, näin kotikonstein:



Tätä kirjoittaessani tajusin muuten, että verkotetusta, eli siitä valmiista puskurista ei muuten olekaan vielä tullut otettua kuvia...  ???

Noh, niitä sitten vielä myöhemmin...tai kenties sitten vasta kun on paikallaan autossa...  <LÄL>


Tulee itku, jos en saa niitä johtosarjoja täksi viikonlopuksi, sillä pariksi seuraavaksi on niin paljon menoa, että siinä tapauksessa puskurin paikalleen saaminen saattaa venähtää parikin viikkoa...  *CRY*

.
.
.
J*malauta, teki mieli melkein hurrata tuossa alkuillasta; tuli soitto, että "velho" on saanut xenon-johtosarjat valmiiksi!  <JEE>

Jotka on siis rakennettu ylimääräisistä vakio-johdoista, katkaisemalla ne ja yhdistämällä ne xenon-umpioiden omiin johtoihin.
Eli auton omat liittimet jäivät ennalleen, joten valot on palautettavissa vakioiksi suoraan liittimistä avaamalla/liittämällä.
Johtosarjaan tuli myös xenon-kaupan lisävastus-sarjat, jotta järjestelmä ei herjaa valomuutoksen jälkeen palaneista polttimoista.

Kävin sitten hakemassa ne valmiit johdot pikapikaa kotiin ja eikun tallille, ja autoa purkamaan.

Eli siitä se lähti, väliaikaispuskuri purettu pois, sekä kaikki muukin, jonka tilalle tulee "uutta".


Kuviakin on heti tuoreeltaan laittaa:





^ Varapuskuri hiluineen, varmaan alle vartissa irrallaan ja kuten näkee, ahdastakin on tallissa...


Näissä vanha vakioumpio kaivettu pois ja johtohässäkkää näkyvillä:





Ja siinä se on, Volvon orkkis bi-xenon umpio paikallaan ja kytkettynä:



Voin muuten kertoa, että h*lvetin ahdasta on tuota tunkea paikalleen. Umpio tulee takapuoleltaan niin paljon pidemmälle vakioon verrattuna, ballastin sijainnin ja umpion muutenkin erilaisen rakenteen takia, että saa tosissaan miettiä, mistä välistä johtoja tunkee. Jouduin ottamaan useaan kertaan umpion vielä syliin ja vetämään johtoja eri välistä ja sovittamaan taas välillä. Vilkut eivät myöskään tahtoneet asettua kohdilleen, mutt sain nekin lopulta istumaan hyvin.

Ja mikä tärkeintä, ne toimivat 100% niinkuin kuuluukin!

Lyhyet:


Pitkät:



Huomenna sunnuntaina tarkoitus jatkaa tuosta.
Eli silloin, jos kaikki menee hyvin, voi olla jo näyttää sitä kuvaa valmiista lopputuloksesta.
Joten, tässä nyt vielä pari viimeistä kuvaa osista irrallaan...



^Verkko liimaantumassa...




Maskin verkko liimaantumassa:


Hienoja patentteja, nuo painot ja pidikkeet verkkojen liimaantumiseksi, eikö... 'ID*

.
.
.
Aamulla jatkoin siitä mihin yöllä jäin, eli valojen onnistuneen asennuksen jälkeen, kävin puskurin kimppuun.

Puskurin runkoa jouduin sen kiinnityksen yhteydessä vielä vähän muokkaamaan sisäpuolelta, että uudet verkot ja sumareiden tilalle tulleet päivävalot kiinnikkeineen, mahtuivat kunnolla paikoilleen.

Lohkarin pistokkeelle tein vielä reijän verkkoon, että sain sen alkuperäiselle paikalleen.
Sitten vain aloin asentamaan uutta puskinta paikoilleen.

Tässä, btw, uusi maski:



^ Merkin vinoripaa ei tuon fiksummin saa, koska halusin sen menevän suunnilleen noiden verkon ripojen kanssa samassa linjassa.
Mielestäni on silti ihan ok noin. Huomatkaa se punainen, kammotusta herättänyt keskimerkki on back! Sopii, ainakin omasta mielestäni paremmin, tuohon nykyiseen toteutukseen.

Päivävalo kiinnikkeineen:


^Mitään wannabe Audi-style led-nauhoja en missään nimessä halunnut, joten tuollaiset pyöreät löytyi ja sain ne sopimaan aika hyvin, pienellä kikkailulla, noihin sumariaukkoihin.

Ja tässähän sitä valmista alkaa tulla:


Maskiverkko, kuiten myös muutkin verkot, on siis (Audin) RS Look muoviverkkoa, jota löytyi samasta paikasta, kuin päivävalotkin.
Kiitokset näistä siis kcs:n Villelle, sopivat mielestäni h*lvetin hyvin tähän toteutukseen ja on kaukana niistä Bilteman metalliritilöistä.

Puskurin kun sain istumaan paikalleen, kytkin vielä vähän päivävalojen sähköjä.
Sen jälkeen pyöräytin vielä uudet kesäpyörät alle: League LG205 Bronz 8x19" ET40, 235/35 Kumhon kumeilla.

...Jaaha ja siinä tämä tarina alkaa pääpiirteittäin ollakin, tämän projektin osalta, mitä nyt muutama kuva tässä vielä lopputuloksesta:


Heti tallista ulos ajon jälkeen, jonka jälkeen tosin pesin vielä koko auton Meguiarsin shampoolla:



Näissä sitten pesty autokin jo, muoviosat on tosin melko harmaat talven jäljiltä, pitää vetää ne Bumper Carella vielä joku päivä...









...Sen vielä sanon, että itse olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen. En pahemmin parannettavaa itse keksi tähän hätään...

P.S. Ja livenä näyttää muuten vielä paremmalta, kuin kuvissa.

 -H-

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #10 : 08.11.2010, 19:03:17 »


En voinut vastustaa kiusausta, pakko laittaa vielä vertailukuvat autosta, kun sen ostin vs. tämän hetkinen ulkonäkö:



vs.



 K:)

.
.
.
Vaikka eipä mitään muutosta olekaan tullut, sitten viime kerran. Muuta kuin ajetut kilometrit ovat lisääntyneet mittarissa taas työmatkojen myötä.
Takapäätä pitäisi kyllä tutkia, kolahtelee kuopissa melko äänekkäästi välillä. Iskarit uusittiin keväällä, eli tuskin niissä on mitään, joten liekö siellä olisi nyt ylälaakerituennoissa vikaa. Toisessa takakoiranluussa tuntuu olevan myös väljää, mutta tuskin se tuollaista ääntä antaa...

Mutta tutkitaan kun keritään (tuo tuorein hankinta nimittäin vie suurimman kiinnostuksen ja ajan tällä hetkellä)...


Pari kuvaa, jotka joku on saattanut jo nähdäkin tuolla albumissani:








Turun miiteistä:






.
.
.
Jos päivittelisi tännekin taas...

Korjattu autoa lähinnä on, uutta etujarrusatulaa ja paloja, koiranluita sun muuta pientä.
Kolinat hävinneet ainakin toistaiseksi, isommissa montuissa taitaa peräpään kummallinen ääni lähteä, kuten IceSun veikkailikin, niistä pohjaanlyöntikumeista.
Talvirenkaita vaihtaessani nimittäin huomasin, että siellä yläpäässä, niissä korvakkeissa minne ko.kumit pohjaavat, on kyllä selvät kosketusjäljet.
Mutta tuon ominaisuuden kanssa pystyy hyvin elämään, ei sitä nyt viitsi vähemmän madaltavia jousiakaan alkaa vaihtamaan.


Juu ja tosiaan talvipyörät on alla taas, ATP Alp 18", eli lookki taas kutakuinkin tämä:



^ ...Joskin nykyistä keula-lookkia ei ole noiden vanteiden kanssa ennen ollut. Eli uusia kuvia pitäisi kyllä ottaa...


Auto on myöskin tänään katsastettu huomautuksitta !  <JEE>
Takajarrulevyjen suullisesti todettu olevan vähän siinä ja siinä, mutta kelpasivat silti vielä.


Ardic on suunnitelmissa kaivaa ehkä ensiviikonloppuna pois autosta (jos ehtii) ja putsata, kun ei polta kunnolla, vaan pätkittäin ja savuttaen samalla törkeästi.

Sitä tässä on tullut myös mietittyä, että pitäisikö talveksi vaihtaa vakiopuskuri paikalleen, mutta kun ei millään malttaisi...

.
.
.
Semmosta...

Purettiin tänään ex-Landialainen west:n kanssa tuon oman S80:sen Ardic.
Kaikki meni muuten hyvin ja saatiin putsattuakin se, paitsi että se s**tanan moottorin akselin päässä olevan torx-pultin kanta katkesi ja siitä ei saa enää millään kiinni, että akselia saisi auki ja niitä kuppeja siitä päästä purettua ja putsattua.

 >Lady740*

Voin laittaa kuviakin myöhemmin...

Mutta, en sitten tiedä onko vika sittenkään siinä...
Laitettiin takaisin nippuun ja polttoainetta tuntuu pumppaavan kunnolla ja moottorikin pyörii normaalisti, mutta ei vaan sytytä!
Olisikohan vika siinä hehkutulpassa, osaako joku sanoa?

west muisteli myös, että siinä on joku sellainen järjestelmä, että jos ei kolmen yrittämän jälkeen lähde päälle tuo ardic, se pitää nollata.
Onko jollain varmempaa tietoa/parempaa muistikuvaa?


Ja toinen kiroamisen aihe, voiko olla noin V*TUN ahtaassa paikassa tuon kasikymppisen tulipellin läpivientipaikat!?
Monta tuntia sai tapella, että sai pari ylimääräistä johtoa konetilasta matkustamon puolelle.
Käsivarret ja kämmenet ihan ruvella.

Noh, mutta päivävalot taas paikallaan ja toimivatkin toistaiseksi oikein!
Puskuri saa olla ainakin toistaiseksi ja ehkä koko talven ajankin tuo "tuning-malli", alaosa jo sen verran kiveniskuilla, että keväällä täytynee kuitenkin maalata uusiksi.
Ja vakiopuskurille olisi tarvinnut tehdä sen verran hommia, että siitä olisi saanut edes kelvollista talvimallia, niin olkoot tuo sitten nyt.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #11 : 08.11.2010, 19:08:43 »
Arvoisat lukijat, jos tämä ketju näyttää kummalliselta ja siinä on viittauksia nyttemmin olemattomiin asiayhteyksiin jne. Ja välistä selvästi tuntuu puuttuvan viestejä, niin niin sieltä puuttuukin, noin 17 sivua!
Vain pääpiirteittäin olen copy/pastella vetänyt tekstit tänne, sieltä vanhalta foorumilta, joten siinä syy...


Koittakaa silti saada tolkkua.  :juhau:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #12 : 08.11.2010, 19:15:40 »
Koittakaa silti saada tolkkua.  :juhau:
hyvin siitä saa selvää. Ja hieno tuo on edelleen :).
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6857
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #13 : 09.11.2010, 00:47:16 »
En voinut vastustaa kiusausta, pakko laittaa vielä vertailukuvat autosta, kun sen ostin vs. tämän hetkinen ulkonäkö:

Alempi ei jotenkin istu mun silmään, ylempi parempi. Siis taustaltaan... :D

Mutta oikeesti tämä osoittaa että kyllä S80:kin voi tehdä hillityillä muutoksilla pirun siistin! O0
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa connyl

  • Tinasotilas
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • Recycle Racing #08
Vs: Volvo S80 D '00 "Grandpa Edition"
« Vastaus #14 : 09.11.2010, 19:49:26 »

Mutta oikeesti tämä osoittaa että kyllä S80:kin voi tehdä hillityillä muutoksilla pirun siistin! O0
Sama mieltä.
Voidaan sanoa ettei oo ”pappa look” enää.

 

Elekma  Autoracing