Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F, " ECTO 1"
« Vastaus #54 : 18.04.10 - klo:20:53 » --------------------------------------------------------------------------------
Mistä uusi rele edullisesti?
http://kuvablogi.com/nayta/2556039/Vanha Boschin valmistama reistailee ja uusi Bosch maksaa kevyet 180 eur, saatavuudesta ei varmuutta.
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F, " ECTO 1"
« Vastaus #56 : 22.04.10 - klo:17:41 » --------------------------------------------------------------------------------
No niin, nyt saapuivat Classic Partisilta odotetut tiivisteet.
Kuukausi meni toimituksessa.
Eli sieltä tuli 6 kpl imusarjan tiivisteitä ja 2 kpl y-haaran, hintalappu oli mielenkiitoiset 30eur ja risat.
Aika kova hinta mustista kumilenkeistä. Made in France
Ja jos joku muu tarvitsee ko. tuotteita niin pistetään nyt nuo varaosanumerot tänne jakoon.
Imusarjan tiivisteen numero: 947381 ja y-haaran: 975256
Nyt pitää toivoa, että ovat oikeat.
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F, " ECTO 1"
« Vastaus #57 : 29.06.10 - klo:18:15 » --------------------------------------------------------------------------------
Lanssi projektikin etenee taas hieman. Autoa käytetty jarrudynossa ja iskaritestissä. Ihan ok:lta näyttää eli tuon puolesta taitaa mennä sitten jossain vaiheessa rekisteröinti katsastuksessa läpi.
Huomenna käytän vielä pakokaasutestissä meneekö siltä puolelta läpi vai tarvitseeko tunkea jotain pienkonebensaa/ alkoholia tankiin...
3/4 osaa kiilahihnoista vaihdettu. Ilmastoinnin hihnaa vaan ei tunnu löytyvän mistään varaosapuljusta, koko 1430x 12.5.
Ostin 1425 kokoisen mutta ei mahdu millään, on juuri pienestä kiinni.
Pitää vissiin tilailla siniseltä.
Rele kettuilee vieläkin, pitää paneutua siihen kun kettuilutahti tuntuu kiihtyvän.
Ai niin nastarenkaat vaihdettu kesärenkaisiin
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F, " ECTO 1"
« Vastaus #59 : 29.06.10 - klo:22:08 » --------------------------------------------------------------------------------
Minulla on juuri tuo Motonetin 1425 pituinen remmi ja ei kuulema mene.
Auto oli paikallisella pikkupajalla, missä oli kesäpojat duunissa...joten voivat olla väärässäkin.
Pitää vielä itse katsoa, kun huomenna haen lanssin sieltä pois.
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F, " ECTO 1"
« Vastaus #61 : 30.06.10 - klo:15:45 » --------------------------------------------------------------------------------
Tämä oli hyvä Volvo-päivä. Lanssi meni heittämällä läpi päästötestistä. Menisi läpi vielä jopa VÄHÄPÄÄSTÖISENÄ.
Tuo ensimmäisen maailmansodan aikainen rupinen katti toimii kuin toimiikin ja putkistokin on ehjä!
Ja tämmösiin arvoihin tuo 317000km ajettu B280F pääsi
Tyhjäkäynnillä:
CO 0.05
HC 11
CO2 15.3
O2 0.1
AFR 14.70 (mikä tämä on?)
Lambda 1.003
Kierrokset 778
Kierroksilla:
CO 0.04
HC 19
CO2 14.3
O2 0.2
AFR 14.84
Lambda 1.008
Kierrokset 2530
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F, KYSYMYKSIÄ KANSALLE
« Vastaus #71 : 10.07.10 - klo:19:32 » --------------------------------------------------------------------------------
Koko päivä tusattu lanssin koneen kanssa ja tässä päivän saldoa...
Eipä se kone jäähdytysnestettä sieltä y-haarasta vuotanut, mutta vaihdetaan nyt ne tiivisteet kun tuli imusarja irroitetua.
Mistä löydän uuden kaasuläpän ja imusarjan välisen tiivisteen?
http://kuvablogi.com/nayta/2679225/Mikä tämä on, mitä se tekee ja ennen kaikkea mistä löydän uuden ? Sijaitsee kaasuläpän takan jossain vesiletkussa. Ajattelin vaihtaa kun muovi vaikuttaa aika haperolta ja osa muutenkin aika kypsältä. Nut helppo vaihtaa kun on imusarja irti.
http://kuvablogi.com/nayta/2679236/Kelpaako tämän tilalle normaali suora kumiletku vai pitääkö sen olla tuollainnen keskeltä pullistunut mallikohtainen?
Letku yhdistää y-haaran vesipumppuun
http://kuvablogi.com/nayta/2679237/ Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F, KYSYMYKSIÄ KANSALLE
« Vastaus #74 : 10.07.10 - klo:20:56 » --------------------------------------------------------------------------------
En edelleenkään tiedä mistä vuotaa. Imusarja alus oli ihan kuiva, hiiren paskaa ja aluumiinin oksidi jätettä imuroin pois.
Toivottavasti se ei ole nyt kansi mikä vuotaa. Pitää selvitellä lisää...
Vaihdan nyt noita kumiletkuja ja klemmareita mitä tuolla imusarjan alla luuraa (ihan varmuuden vuoksi.
Vai lämppärin hana, no nyt tiedän senkin.
Ja tosiaan siitä on rapistunut pois tuo muovinen "tatin" reuna.
Eli Motonetistä pitäisi löytyä jonkin laatuinen?? Jos menen osa kädessä tiskille niin pitäisi löytyä?
Mihin se hana alipainetta tarvitsee? Pillistä kun imee niin läppä liikkuu.
Kävin jo tänään kertaalleen Motonetissä pettymässä, ei löytynyt 30mm eikä 42mm (tuo pulla) halk olevaa vesiletkua.
Pitää odottaa maanataihin, että käy metsästämässä jostain noita letkuja.
Tiivisteen käyn tilaamassa siniseltä.
Vielä muutama kuva.
Tuntuu että vähän yks sun toinen klemmari tihkuu nestettä.
http://kuvablogi.com/nayta/2679223/Imusarja nostettu viereen
http://kuvablogi.com/nayta/2679224/Y-haara ennen "tulvaa" eli oli ihan tiivis.
http://kuvablogi.com/nayta/2679222/Lisäksi sain ensimmäisen sähkön hengen ulos eli ilmeisesti tuo autoon integroitu laturi kärvähti, kun pistin töpselin seinään.
Sininen savu ja paha haju tuli
Tais olla joku oikkarissa. Piuha oli seinässä noin 3 sekuntia ja sitten tapahtui.
http://kuvablogi.com/nayta/2679211/ Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F, KYSYMYKSIÄ KANSALLE
« Vastaus #76 : 10.07.10 - klo:23:35 » --------------------------------------------------------------------------------
Autosta on pari kertaa tullut eräänlainen loiskahdus jäähdytysnestettä maahan. Ihan kuin sitä olisi kerääntynyt johonkin ja sitten jarrutuksessa se lorahtaa maahan.
Mutta nyt aloin miettiä että kun täytin säiliön, niin sitä ei ole hävinnyt säiliöstä juuri ollenkaan.
Talvella sitä hävisi 100km ajossa noin litra, nestettä häviää (pääsääntöisesti kuin tuhka tuuleen) vain kun kone käy eli paineisena.
Aloin vain miettiä voisiko se olla tuo edellä mainittu hana.
Kun irroitin imusarjaa ja kun pakotin kaasuläppää hieman taakse niin hanan saumasta alkoi tihkua jäähdytysnestettä (miksi sen sitten lopunperin irroitin).
Talvella kabiinin lämmöt täysillä, kesällä ei--> kesällä hanan läppä kiinni--> ei vuotoa?
En vaan keksi mihin jäähdytysnestettä voisi kerääntyä muualle kuin lohkojen väliin.
Pitää jatkaa havainnointia kun saan letkut ja tiivisteet kiinni ja koneen toivon mukaan käyntiin.
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F, KYSYMYKSIÄ KANSALLE
« Vastaus #77 : 12.07.10 - klo:13:15 » --------------------------------------------------------------------------------
Osia käyty metsästämässä.
Uusi lämppärin hana maksoi sinisellä kevyet 85eur!! Löytyi Ruotsista.
Tiivisteen kanssa kävin niin kuin pelkäsin, classic partsille meni, eikä löytynyt hyllystä eli voinen taas varautua kuuden viikon odotukseen
Hinta oli 2eur kappaleelta.
Ostin lämppärin hanan vinkin mukaisesti Motonetistä hintaan 29.90eur (Scantech). Runko kokanaan muovia kun vanhassa oli hieman jopa metallia.
Mustaa jäähdytysneste letkua (suoraa) vaan en löydä mistään (halk 30mm ja 42mm), ei motonetissä, ei Etrassa (etola), ei Biltemassa, ei Fixusella...
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F,
« Vastaus #78 : 22.07.10 - klo:21:14 » --------------------------------------------------------------------------------
Kaipaamani tiiviste(imusarja/kaasuläppä) saapuikin viikossa mutta noiden letkujen kanssa on kyllä hermot mennyt.
Ostettu pari turhaa letkunpätkää kun ne nyt eivät suotu taipumaan paikalle saatika siten kiristymään letkun kiristimillä tai sitten ne menee niin littuun, että ei liemet kulje.
Ratkaistaan sitten tämäkin letku ongelma rahalla. Eli vesipumpusta lohkoihin lähtevät letkun pätkät tilasin sitten siniseltä hintaan 21eur kappaleelta ja tarvehan on 2kpl.
Kyllä tulee 10cm hieman taivutetulle kumiletkun pätkälle kappale hintaa!!! Varsinkin kun tuossa on noita hukkaostoksia jo 30eurn edestä.
Letkun pätkienkin pitäisi olla Ruostsissa hyllyssä, joten viikossa pitäisi tulla. Odotus ei sinänsä haittaa kun mahassa on tikkejä umpparin poiston tiimoilta -->kun tuo liikkuminen on tässä vähän huonoa vielä jonkun aikaa.
Tuli ****kele voudiltakin kirje. Tullihallitus perii ambulanssin veroja voudin kautta. No ne on ollu maksamatta jo 2 kk joten ihan aiheellista. Maksoin verot pois kuleksimasta, kun saa koneen nippuun niin vois viedä vaikka rekisteröintikatsastukseen.
Tullilta tulee sitten vain yksi huomautus ja sitten lähtee suoraan perintään.
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F
« Vastaus #79 : 23.07.10 - klo:17:20 » --------------------------------------------------------------------------------
Mitäköhän tuo "kasvusto" on mitä tonne lohkojen välin kasvaa?
http://kuvablogi.com/nayta/2705970/Tuota valkoista töhnää ei ollut siinä kun poistin imusarjan ja päästin glykolit y-haarasta pois.
Se "kasvaa" pikkuhiljaa kun tässä on osia odoteltu.
Alussa ei mitään, viikon päästä oli vähän ja tänään vielä enemmän.
Ihan kuin tuo töhnä tihkuisi tuosta alumiinista ulos.
Mikäköhän sukupuolitauti tuolla autolla on.... Volvolla ei ole ollut kumi päälä kun se on yhtynyt relluun ja pököttiin
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F
« Vastaus #82 : 22.08.10 - klo:15:35 » --------------------------------------------------------------------------------
Nyt tiivisteitä ja letkuja vaihdettu ja koneen pistin nippuun äsken ja piruvie sehän lähti vielä jopa käyntiin noin 6viikon auki olemisen jälkeen.
Oli kyllä sellainen savotta tuo sopivien letkujen ja tiivisteiden metsästys...onneksi ei ollut kiire.
Vuotoa en löytänyt imusarjan alta, joten sen etsintä jatkuu, epäilys siirtyy seuraavaksi lämppärin sisäkennoon ja sen mahdolliseen vuotoon.
Seuraavaksi voisi viedä auton rekisteröintikatsastukseen. Liuotinpesulla öljyvuodot moottorista piiloon ja sitten kokeilemaan kepillä katsastusmiestä.
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F
« Vastaus #84 : 28.08.10 - klo:11:28 » --------------------------------------------------------------------------------
Tuossa noita hihnoja tuli vaihdettua.
Kaikki muut kiilahihnat löytyivät varaosapuljuista, mutta ilmastoinnin hihnaa ei löytynyt sitte mistään.
On niin pitkä hihna että ei mistään löytynyt...
Piti marssia siniselle ja tilata sieltä.
Classicpartsilta tuli hihna nopsaan peräti neljässä päivässä!
Hinta 21eur ja risat.
Nyt pitää tehdä viime hetken viritykset ja sitten katsastamaan.
Kunnon liuotimetkin tuntuu olevan hävinnyt kaupoista, oli pakko ostaa Korrekin 10litran tonkka. Oli ainut mistä löytyi kunnon tehoaine, Lensitiliä. Ja ei muuta kun öljypohjan pesuun.
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F
« Vastaus #85 : 03.09.10 - klo:18:25 » --------------------------------------------------------------------------------
Sain ihme vimman fiksata tuon puuttuvan pelkääjänpuolen ajovalopesimen varren kuntoon.
Taas ollut huumori koetuksella noiden hintojen kanssa.
Uusi metallinen varsi ilman, sulkaa, pidikettä yms. sinisellä hintaan 54eur/kpl. Jäi ottamatta.
Soiteltu 6 romuttamolle, yhdestä tärppäs ja todellisella sikahinnalla. Hinta jääköön minun sen valkoisen juutalaisen väliseksi asiaksi.
Ihme että suostui myymään osan, sen mun kommentoinin ja päänaukomisen jälkeen.
Lähetykulut maxikirjeenä kuulema 4.5eur. No kirje tuli perille niin siinä oli euron postari ja kuplapussi maksaa varmaan 50sent eli jutsku otti siinäkin vielä kotiinpäin.
Tässä tulee mieleen ostaa se varaosa-auto hyvinkin pian. Ei noita hintoja kestä katsella.
Pikkusulat hain siniseltä hintaan 15eur/ pari ja sitten tilasin sieltä kanssa varren ja pesimenmoottorin akselin väliset muovipeitelevyt(peittää mutterin). Ne maksoi muutaman euron kappale. Ihme että niitäkin sai irtomyyntinä.
Nyt pitää vilauttaa dremeliä noille varsille ja maalata ne ja heittää kiinni.
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F
« Vastaus #86 : 17.09.10 - klo:17:33 » --------------------------------------------------------------------------------
Voi tätä onnen päivää
Lanssia käytetty rekisteröintikatsastuksessa ja läpihän se meni tuosta noin vain. Eli uutta verta tullut/ liittynyt tähän Volvolandia/ VRCF- sukuun. Ei huomautusta mistään. Asiallista touhua oli konttorilla.
Eikä otteeseen tullut merkintää vähäpäästöisyydestä vaikka katalysaattori löytyykin.
Ja auto rekisteröity 4 henkilölle.
Kilvet odottaa asennusta eteisessä...
Ihan hyvä fiilis näin vuoden puuhastelun, osien metsästelyn ja ihmettelyn jälkeen.
Tekemistähän tuossa piisaa vielä kuinka ja paljon mutta nyt ei tarvitse puljata noiden siirtokilpien kanssa.
Sain nuo pirun Fin-kilvet ja erikoistilauksesta saa noita vanhoja ennen eu-aikaa kilpiä. Sen verran hifistelen, että pakko tilata nuo vanhan tyyliset kilvet.
Halpaa hommaa tuo ei kyllä ollut:
Siirtokilpi+ vakuutus konttorilla käyntiä varten 32eur
Rekisteröintikatsastus 191,50eur (kesäkuussa otettu pakokaasutesti kelpasi, joten siitä ei tullut lisäkuluja)
kilvet ja ote reilu 30eur
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (rekisteröity ja KILVISSÄ!!)
« Vastaus #90 : 28.09.10 - klo:09:37 » --------------------------------------------------------------------------------
Kilvet kiinni autossa.
Nyt työn alla on käyttövarmuuden parantaminen eli seuraavia toimia suoritettu:
Vanhat nesteet maannut 10 vuotta autossa kun se on seissyt edellisellä omistajalla, niin niiden vaihtoa tehty.
Peräöljyt vaihdettu tuoreisiin--> Mobiluben tuote hintaan 15eur litra
Moottoriöljyt vaihdettu--> Teboilin Gold S öljyt meni sisään. En tiedä onko tuo se paras tuote ko. koneeseen.
Ilmastoinnin kiilahihna vaihdettu, meni kampeamisen jälkeen paikalleen.
Jarrunesteet vaihdettu.
Tehty/ juotettu iltapuhteena auton Hella-pistokkeisiin adapterit, Hella-liitin vs. normi tupakansytytinliitin
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (rekisteröity ja KILVISSÄ!!)
« Vastaus #91 : 28.09.10 - klo:21:44 » --------------------------------------------------------------------------------
Mitä kilkkeitä mun kannattaa varata etukäteen, kun auto menee jossain vaiheessa automaattilaatikko huoltoon?
Eli sellaisia osia koneen/ askin nurkille mitä voisi vaihtaa samalla kun aski on kerrankin irti koneesta....(stefoja, tiivisteitä, kardaaninosia/stefoja?)
Öljyä vuotaa jossain määrin ilmesesti koneen ja laatikon saumasta vinkit tuota silmällä pitäen otetaan huomioon.
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F
« Vastaus #96 : 07.10.10 - klo:17:36 » --------------------------------------------------------------------------------
Tuossa tilailin peruutuskameran lansiin, kun tuo näkyvyys on tuonne takaluukun alueelle aika huono.
Mihin karvoihin pistän kiinni tuon masiinan virtajohdot?
Suoraan vaan johonkin + ja - piuhoihin on/off napullalla varustettuna vai johonkin automaattilootan pakki karvoihin (kamera käynnistyy silloin kun pakki menee päälle, onko mahdollista)?
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F
« Vastaus #99 : 21.11.10 - klo:21:58 » --------------------------------------------------------------------------------
Loppu syksy on mennyt hieman rauhallisemmin lanssin suhteen.
Tämän vuoden puolella tarkoitus tehdä seuraavaa:
- Asentaa ajovalopesimien uudistetut varret/pyyhkijät
- Kuskin puolen ajovalon lasi
- Peruutuskamera
- Kalvot takatilan ikkunoihin (mikäli saan tallin lämpötilan pysymään plussalla)
Talven aikana mikäli rahoja riittää auto menee automaatti huoltoon.
Ainut mikä tässä kaivaa on se, mihin auto hukkaa edelleen käydessään jäähdytysnestettä välillä enemän välillä vähemmän.
Ei viitsisi huvinvuoksi vaihtaa jäähdytintä, sisäkennoa tai puhumattakaan kansipahveista...
Tuon kun saisi talven aikana kuntoon niin saisin auton kunnolla ajoon. Nyt ei viitsi ajella kun ei tiedä mikä mättää.
Olutta/lonkeroa luvassa ratkaisijalle...tervetuloa ihmettelemään...
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F -->tarina jatkuu, VRCF.FI
« Vastaus #101 : 13.12.10 - klo:23:26 » --------------------------------------------------------------------------------
Pastetan tämän tarinan turvaan toiselle foorumille vaikka en mikään RACING Volvoilija olekkaan.Ja tarina jatkuu siellä. Roger and out....
Mitä noille volvolandian- taustoille/ tarroille pitäisi tehdä?
Kirppikselle myyntiin....
NO NIIN ELI TÄSSÄ ON LÄHTÖTILANNE MISTÄ LÄHDETÄÄN LIIKENTEESEEN TÄSSÄ UUDESSA FOORUMISSA.