Ateho  Elekma

XC60 Mittariston vaihto

  • 163 Vastauksia
  • 26167 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #45 : 01.01.2021, 16:37:50 »
S60 2,4D ja V60

Poissa Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #46 : 01.01.2021, 16:42:13 »
https://www.partco.fi/fi/liittimet/puhelin-liittimet/ect-liittimet/16197-ect-ur2.html
Kuinkahan nuo toimisi? Pitäis olla vesitiiviitä.
Yhtä perseestä kuin kaikki muutkin rosvoliittimet. Ei ole oikotietä onneen.
Volvo S80 V8

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #47 : 01.01.2021, 22:44:27 »
Tekaisin tuossa tätä tarkoitusta varten porakoneen avustuksella noin metrin pätkän 1,5mm2 kierrettyä parikaapelia ja laitoin päälle kutistesukkaa ihan vaan ulkonäön ja siisteyden vuoksi. Lisäksi ostin Motonetistä tällaiset liittimet sinne OBD-portin puolelle, jotta voi vetäistä tarvittaessa mittarille lähtevät piuhat kätevästi irti tulevaisuudessa:

https://www.motonet.fi/fi/tuote/487072/Liitinrasiasarja-2-napainen-T-mallinen

Vähän rimpulalta tuntuu kuitenkin tuo liitin, eli olisikohan tähän tarpeeseen olemassa jotain suositeltavampia liittimiä? Simppeli vaihtoehto olisi toki tavallinen puristettava johtoliitin.

Yhtä perseestä kuin kaikki muutkin rosvoliittimet. Ei ole oikotietä onneen.
Rosvoliittimiä kuuluu parjata kun ovat rumia ja kaikkea, mutta olisi kiva tietää, että kuinka ongelmallisia ne sitten loppujen lopuksi kuitenkaan yleisesti ottaen ovat kuivaan sisätilaan tehtävissä asennuksissa? Olen niitä pyrkinyt vuosien varrella itsekin välttämään, mutta toisaalta aina välillä kolvia ei saa kätevästi sinne paikkaan missä olisi tarve tehdä liitos ja sinne tuollainen rosvoliitin voi olla ihan omiaan.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #48 : 01.01.2021, 23:16:03 »
Näköjään ovat d5t5.comissa kehittämässä lisää erilaisia logoja ja varmaan jossakin vaiheessa myös kokonaisia teemoja tft-mittaristoon:
https://www.youtube.com/watch?v=O3qaw7KoWF0
https://www.youtube.com/watch?v=BIblhzwHHuc
« Viimeksi muokattu: 01.01.2021, 23:21:46 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #49 : 01.01.2021, 23:16:22 »
Ohjeista poiketen vedin omaani ilman kierittettyjä johtoja ja kolvasin OBD johtoihin. Hyvin toiminut noin vuoden ajan V70 -08.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #50 : 02.01.2021, 01:40:10 »
Ohjeista poiketen vedin omaani ilman kierittettyjä johtoja ja kolvasin OBD johtoihin. Hyvin toiminut noin vuoden ajan V70 -08.
Todennäköisesti tosiaan toimii, jos liitokset ovat ok ja johto muuten riittävän laadukasta. Tuossa on kuitenkin verrattain lyhyt pätkä, eikä taida olla edes mitään erityisen ongelmallisia kohtia välissä. Joissakin tilanteissa se suojaus saattaa kuitenkin ehkäistä jotain häiriötä, joten samalla vaivalla tekee kerrasta kunnollista.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #51 : 02.01.2021, 12:52:31 »

Rosvoliittimiä kuuluu parjata kun ovat rumia ja kaikkea, mutta olisi kiva tietää, että kuinka ongelmallisia ne sitten loppujen lopuksi kuitenkaan yleisesti ottaen ovat kuivaan sisätilaan tehtävissä asennuksissa? Olen niitä pyrkinyt vuosien varrella itsekin välttämään, mutta toisaalta aina välillä kolvia ei saa kätevästi sinne paikkaan missä olisi tarve tehdä liitos ja sinne tuollainen rosvoliitin voi olla ihan omiaan.

Jos johto ei pääse liikkumaan ja on oikeasti kuivassa sisätilassa sekä liitin on juuri oikeaa kokoa, tuskin tulee ongelmia. Mikä tahansa noista heittää, ongelmat on vain ajan kysymys. Pahimmat murheet aiheuttaa tuo vääränkokoinen liitin, joko kontakti ei ole luotettava tai sitten katkoo säikeitä ja huonontaa johdon kapasiteettia.

Mutta luotettavampi liitin on vaikka ylikokoinen puristusjatko jolla haaroittaa niin ei oikein ole sympatiaa noille rosvoille missään käytössä.

Ohjeista poiketen vedin omaani ilman kierittettyjä johtoja ja kolvasin OBD johtoihin. Hyvin toiminut noin vuoden ajan V70 -08.

Ikävin skenaario tuossa on mahdollinen vianhaku, tuolla saattaa saada aikaan todella mystisiä virheitä väylään. Ja varsinkin jos auto vaihtaa omistajaa mutta tieto muutoksen toteutuksesta ei seuraa mukana.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #52 : 05.01.2021, 09:10:40 »
Toimiiko tuo teemojen vaihto myös sellaisessa autossa viiksestä, jossa aiemmin ollut tavallinen mittaristo?
S60 2,4D ja V60

Poissa TonttuX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #53 : 05.01.2021, 09:26:56 »
Toimiiko tuo teemojen vaihto myös sellaisessa autossa viiksestä, jossa aiemmin ollut tavallinen mittaristo?

Toimii.
Dacia Duster 10 Blue dCi 115 4x4 -20
Volvo V70 2.0 BiFuel Kinetic -13
Volvo V70 2.5 tdi -99

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #54 : 13.01.2021, 15:04:40 »
No niin, mittari hommattu xc60sestä (14) ja lähti toimimaan v60 (11). Lisäjohdot vielä vetämättä, mutta pa mittari näyttää hetkenaikaa punaista viivaa ja sitten ei mitään. (tankki lähes täynnä) ja tietty se rengaspainevahti loistaa myös. Tuo pa mittari ei varmaan korjaannu sillä johdotuksella, mutta entäpä jos siihen ajetaan vanhan mittarin softa? Ei nimittäin viitsi maksaa sitä runbaa jos tuota pa mittaria ei saa näyttämään oikein!
Entä pystyykö vdashilla ohjelmoimaan pois sen rengaspainevahdin valon?
S60 2,4D ja V60

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #55 : 13.01.2021, 20:50:50 »
No niin, mittari hommattu xc60sestä (14) ja lähti toimimaan v60 (11). Lisäjohdot vielä vetämättä, mutta pa mittari näyttää hetkenaikaa punaista viivaa ja sitten ei mitään. (tankki lähes täynnä) ja tietty se rengaspainevahti loistaa myös. Tuo pa mittari ei varmaan korjaannu sillä johdotuksella, mutta entäpä jos siihen ajetaan vanhan mittarin softa? Ei nimittäin viitsi maksaa sitä runbaa jos tuota pa mittaria ei saa näyttämään oikein!
Entä pystyykö vdashilla ohjelmoimaan pois sen rengaspainevahdin valon?

Bensatiedot, vaihdeilmaisin yms, on juurikin tietoja mitkä tulee nopeasta can väylästä facelift mittariin, eli niistä liittimistä mitkä kytketään. 


Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #56 : 18.01.2021, 00:44:36 »
Entä pystyykö vdashilla ohjelmoimaan pois sen rengaspainevahdin valon?
Mikäs juttu tämä oikein on? Olen lukenut tästä useammallakin foorumilla, mutta ei ole oikein selvinnyt että mistä tuossa on kyse. d5t5.comin ohjeistus ei sano asiasta mitään.

Minulla ei ole autossa rengaspaineseurantaa, joten pitäisikö siis tehdä ennen mittariston vaihtamista jotain toimenpiteitä, ettei tarvitse kärsiä turhista mittarivaloista?
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #57 : 18.01.2021, 12:38:29 »
Laitoin kyselyä tuonne puljuun tuosta rengaspainevahdin valosta. Katsellaan mitä vastaa.
S60 2,4D ja V60

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #58 : 18.01.2021, 12:53:36 »
Laitoin kyselyä tuonne puljuun tuosta rengaspainevahdin valosta. Katsellaan mitä vastaa.
D5T5.comiin vai? En pidättäisi hengitystä että vastaavat mitään alle kuukaudessa, jos lainkaan. Olen laittanut sinne parin kuukauden aikana viitisen kysymystä eri aiheista ja yhden kerran ovat vastanneet ja sekin koski lähettämääni bugiraporttia VDD Donglen Android-versiosta, johon halusivat kysellä lisätietoja.

Hienoa, että ovat tehneet kaikki nämä asiat mahdollisiksi, mutta kehno kommunikointi, olematon ohjeistus ja tuotteiden hinnoittelu vähän tökkii.

Koska tuosta rengaspainesensorista ei ole ollut laajemmin puhetta enää aikoihin eikä siitä ole mainintaa ohjeissakaan, niin mutuilen että se disabloidaan tarvittaessa softalla siinä tft-retrofitin käyttöönoton yhteydessä. Tällä viikolla oli tarkoitus vaihtaa mittaristo omaan autoon ja olisi kiva tietää varmuudella etukäteen että tarvitseeko tuota huomioida jotenkin.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Mittariston vaihto
« Vastaus #59 : 18.01.2021, 13:41:28 »
Koska tuosta rengaspainesensorista ei ole ollut laajemmin puhetta enää aikoihin eikä siitä ole mainintaa ohjeissakaan, niin mutuilen että se disabloidaan tarvittaessa softalla siinä tft-retrofitin käyttöönoton yhteydessä. Tällä viikolla oli tarkoitus vaihtaa mittaristo omaan autoon ja olisi kiva tietää varmuudella etukäteen että tarvitseeko tuota huomioida jotenkin.

Oma mittaristoni on peräisin autosta, jossa oli ollut TPMS, omassa autossa ei ole. Mitään ylimääräisiä varoitusvaloja tai muitakaan ongelmia ei ole näkynyt. Homma hoitunee kuntoon, kun asentaa Vdashin kanssa. Jos yrittää saada toimimaan ilman ohjelmointia, silloin voisin kuvitella, että tuollaisia ongelmia voi tulla, jos mittaristo ei tule muilta osin identtisestä autosta.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi