Autoracing  KL-varaosat

Volvo v70 Ostin sitten D3 2010 kinetic aut luulin että alkoi lämpiämään...

  • 55 Vastauksia
  • 13438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Elikkäs foorumia sellailtu ja googleteltu kyselty kaikilta joilla ollu moinen mutta kysästään vielä täältäkin.

Eli harkinnassa tuon 940 tilalle diesel farkku ja isoon autoon tottuneelle ei v50 oikein napannu kouraan.

Katellu v70 2008 vuojesta etteen päin kaikilla diiseleillä.
Mitäs mieltä raati on tuosta pikku diiselistä minun hintaluokassa autot on järkiää 300 000km nurkilla metrit että onnenkauppaahan se aina on.

Ajo päää asiassa maalaisteitä matkaajoa 80-100km/h kärryä ei kiskota siihen erikamppeet kun rahtia ajettaa.
Tilaa vaadittaa kun kaksi koiraa kulkee mukana ja vaimoke.

Onko noissa oikeasti jotain isoja vikoja miksi välttää ja onko maht jos kohtuuella huollettu ja pidetty päästä 500 000 nurkille?

Tosiaan hoppu ei ole mihkään eli tehoa ei siihen kaivata kuhan jaksaa mennä kun vauhtiin pääsee ja kohtuu kulutuksella.

Miten nuo sähköiset kässärit
Dpf jne ropleemat ja tämmöinen kotihuoltaja miten pärjää noiden kanssa volvon testeri löytyy talosta.

Ja ilmeisesti webasto tms mikä noissa on pitää olla kunnossa että kehtaa pojoisen talvessa kaasutella menemään tieten 940 bensan lämpöihin noilla varmaan päästä mutta karvalakki päässä en autolla ala ajamaan.

Vai pitäääkö suosiolla katella isommalla moottorila kun tavoitellaan isoja kilsoja?

Muutenkin laittakaa kokemuksia kyseisestä korimallin v70 tietää vähän mitä menossa kokeilemaan.

Kiitos paljon kiitos jo nyt.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2021, 05:11:01 kirjoittanut amatsooni »

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 1,6drive kokemuksia??
« Vastaus #1 : 09.12.2020, 05:51:33 »
Nyt on alustavasti kolme volvoa harkinnassa kaksi tuolla pikku diiselillä manuaalina molemmat rapia 300thkm menty suomiautoja ja aukottomalla huoltohistorialla.
Yksi 10 vuosimallin d3 automaatilla muuten aukoton historia mutta ajettu 370 ja huolloissa näkyi vain yksi vaihtoestoöljyn vaihto 240 tietämillä vähän eppäilyttää laatikom toimivuus moisen huollon jäljiltä.

Ei vielä ole päässyt kokeileen ketään noista mutta keskimmäinen 1,6 d vaikuttaisi hyvältä mitä myyjään puhelimellä uskoen kuuntelee. Vain moottori eppäilyttää ja tietenkään ei ole kirjaan merkattu tuota dpf vaihtoa yms isompia rojehteja 328 oli lukemat mittarissa.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Vs: Volvo v70 1,6drive kokemuksia??
« Vastaus #2 : 09.12.2020, 10:42:05 »
Toi D3 on todella hyvin toimiva. Itsellä nyt 450tkm ajettu samalla tekniikalla. Jos laatikko toimii hyvin niin ei sitä kannata pelätä. Huuhtelee vaan laatikon hyvin kun vaihtaa öljyt.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 1,6drive kokemuksia??
« Vastaus #3 : 09.12.2020, 11:09:16 »
Miten onko menny d3 6l tuntumassa keskikulutus suunaleen?
Melkein käydä molemmat ajamassa ja jos tuon laatikko pelaa niin koittaa tingata huuhtelu vaihto kauppaan. Oikein ei nuo kolmella polkimella olevat kiinnosta.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 1,6drive kokemuksia??
« Vastaus #4 : 11.12.2020, 17:04:41 »
Toi D3 on todella hyvin toimiva. Itsellä nyt 450tkm ajettu samalla tekniikalla. Jos laatikko toimii hyvin niin ei sitä kannata pelätä. Huuhtelee vaan laatikon hyvin kun vaihtaa öljyt.

Eikös D3 ole kaksilitrainen viisisylinterinen kone, kun taas 1.6 DRIVe (vm. 2012 eteenpäin D2) ole nelisylinterinen kone täysin eri tekniikalla? Vaihteistotkin ovat eri malleja kuin viisisylinteristen koneiden kanssa.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 1,6drive kokemuksia??
« Vastaus #5 : 11.12.2020, 17:59:31 »
NNH olet oikeassa tekniikan suhteen. Itse aiheutin että aihe alkoi rönsyillä ja nyt testien jälkeen tulin tulokseen että varasin v70 2010 D3 automaatin.
Saas nährä mimmoinen riesa tuli hankittua.
Kuiten ollut vain kahdella omistajalla edellisellä kuusi vuotta ja pitkänmatkailainen ollut kun parhaillaan saman vuoden aikana kaksi huolto leimaa wetteriltä.
Melko vasta oli jakopää laturia jne huollettu/vaihdettu
Tongin tuota vaihteisto öljy hommaa mitä pähkäilin löytyi kuitti n 70thkm sitten huuhtelu vaihto tehty.
Webasto? Uusittu yms alusta jumppaa joka katsastuksesta ensimmäisellä hyväksytysti läpi.
Eli yhtäkkiä vaikuttaa että pitäisi olla soiva peli kilsoja alla 374thkm
Kinetik malli nahka sisustalla

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Noniin viikko makusteltu volvoa ja pitää kyllä sanoa että tyytyväinen olen!!!
Oikein jämerän oloinen auto ja tekniikka pelaa hyvin.
Ja mitä kulutukseen tulee ei harmita yhtään kun jätin pikku dieselin väliin ja ostin tämän vähän riskimmän version. Hyvin taittuu matka kärrynkin kanssa ja tuntuu ettei tuo löpömittari tavoita tankkaus pistettä ikinä. (Johtuuko sitten kun tottunu xc90 ja 940 kulutuksiin)
Ostotilanne meni kerrankin minun kannalta suotuisasti.
Eli sovittiin että auto toimitetaan tornioon liikkeeseen jossa käyn koeajamassa auton ja teen kaupat jos auto on semmoinen kuin sovittiin.
Ke iltana kuudelta tuli viesti volvo lähti kohti torniota.
Aamulla kattelin kun nousin että 15 pakkasta toivottavasti volvoa ei saatu illalla sisälle eivätkä ala siirtämäänkään sisälle koska toisen toimipisteen auto. (Toiveissa nähdä webaston toiminta ja akun yms kunto)
No eihän mittään töistälähön aika koitti ja soittamaan myyjälle että lähen ajelemaan kohti liikettä.
Pääsin pihaan ja siellähän volvo seisoi rivissä ja jäässä kuin kaivoampäri tammikuussa.
Avaimet pirtistä ja ihmettelemään ovi auki ekana ilmoitus akun varaus alhainen taulussa.....
Kokeilin webastoa lähti päälle mutta ilmeisesti virranvähyyteen sammui tovin päästä.
Kokeilin käyntiin vaivalloisen tarttauksen jälkeen volvo kuiten lähti käyntiin nikoittelematta -14 näytti auton mittari.
Koe lenkillä auto pelasi mutta herjaili akkua.
Tovin tinkauksen jälkeen liikkeen laskuun uusi vartalainen konehuoneeseen
Ja eikun kotia.
Akku oli sen määräinen että lauhalla kelillä tai halista lähtiisä varmasti olisi ollu ok ei mitään häikkää.

Tammikuun alussa volvo menee huoltoon ja samalla käyvät heittämässä testerin kanssa koe ajon kun epäilyksenä että termostaatti pitää vaihtaa jotenni tuntuu ettei oikein lämpiä ilman webastoa tienpäälläkään jos 12 pakkasta?
Tähän hätään ei saanu loovaöljyn vaihtoon aikaa pitää kysellä tammikuun puolella tarkemmin.

Miten muilla jaksaa nämä d3 set lämmetä normaali maantieajossa ilman webastoa (eli tietokoneelta automaatti käynistys off tilassa)
Missä tulee pakkasraja täyteen että pakko laittaa avuksi tohiseen?

Poissa Häjy71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
Miten muilla jaksaa nämä d3 set lämmetä normaali maantieajossa ilman webastoa (eli tietokoneelta automaatti käynistys off tilassa)
Missä tulee pakkasraja täyteen että pakko laittaa avuksi tohiseen?

Toinen vaihtoehto webaston käytölle on peitellä nokkaa sopivalla maskipeitteellä talven ajaksi. Itse käyttänyt näitä ja selkeäksi avuksi ovat olleet. Eihän ne päälle laitettavat mitään silmiä hiveleviä ole, näppäremmät ovat askarrelleet vastaavat maskin taakse.
V90 D4 Momentum -17
V60 D3 Summum -13, S60 D3 Momentum -11
ex V70 2.4D Summum -08
ex V70 D5 Kinetic -05

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
^ Esimerkiksi Motormarketissa on myytävänä viimasuojaa josta voi askarrella sopivan ja kiinnittää nippusiteillä.

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Kyllä näissä 5 pyttysissä tarkenee -20 hyvin ilman mitään viimasuojaa ja ajon aikasta webaston käyttöö jos auto kunnossa.
Itse käytän webastoa vain ja ainostaan esilämmitykseen.
V70 D5 AWD

Poissa timo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
V60 ainakin lämpenee hyvin kun painelee niistä keskikonsolin ukkelin kuvista lämpövastukset päälle.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Itsellä kanssa D3 ja viileä tuppaa olemaan kovemmilla pakkasilla. Mutta termari alkaa olemaan tiensä päässä kun moottorin lämmöt huitelee alle 70 asteen. Uusi termari on jo, mutta pitäis jaksaa heittää paikalleen.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Eihän tuo webaston käyttö mikää huono ole mutta jotenki näillä keleille alle 5 tuntuu että kyllä perhana volvossa pitäisi tarjeta ilmanki. Ja tulee paljon kuiten semmoista ajoa että webasto käy sammuu käy sammuu niin voisi sitä karsia vähän poies.

Miten kestää moisessa keulaa tukkia? Varmaan alhaalta paljoa reikiä kannate mennä piilottaa ja kestääkö kokoylä maskia laittaa umpeen?
Pitää ensialkuun laittaa tuo termonstantti kuntoon. Enemmän huolettaa tuo hiukkaskiihyttimen ahistuminen jos kokotalvi menee ettei oikein moottori lämpene ikään kunnolla suaattaa kevväällä varmaa tuumata että nyt pomppas ja alkaa näytössä kipittää tekstiä aiheen tiimoilta??

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Kannattaa se termostaatti tarkistaa ekana. Laita joku testeri kiinni autoon ja katso, että jäähdytysnesteen lämpötila on oikeasti jossain 85-90 asteen tuntumassa. Se mittaristossa oleva lämpömittari on melko epämääräinen, se nousee täyteen juhla-asentoon, vaikka jäähdytysnesteen lämpötila olisi vain 75 astetta. Ei ole varsinaisesti tästä D3:sta kokemusta, mutta ainakin oma harmaakoppainen D5 kesti ajaa tuntitolkulla -31 asteen pakkasessa tasaista maantieajoa keula täysin auki. Jäähdytysnesteen lämpötila pysyi kiltisti 86 asteen tietämillä ilman lisälämmitintä. Eli sanoisin, että ei Volvossa palella tarvitse, kunhan kaikki on kunnossa. Kyllä sen maskinkin kestää tukkia kokonaan näissä nykyisissä lämpötiloissa.

Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Kyllä ainakin itsellä v50 1,6D:ssä on ylä ja ala maski peitossa. Välillä ollut jopa -+7 ulkolämpötila eikä mitään pahaa ole tapahtunut. Kyllä vahvasti uskon että se auttaa lämmön saavuttamisessa sekä ylläpitämisessä hivenen paremmin

 

Samppasport  Futurez