Autoracing  KL-varaosat

Volvo v70 Ostin sitten D3 2010 kinetic aut luulin että alkoi lämpiämään...

  • 55 Vastauksia
  • 13739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 Ostin sitten D3 2010 kinetic aut webasto murheita
« Vastaus #45 : 11.02.2021, 17:02:49 »
Tämähän tulee sitten tarpeeseen kun ollu tolppavahtina Volvo niin vänkärin lukko meinaa muutenkin kettuilla ei millään löysää aina vyötä......

Joo, taksikuskithan sitä kai pitää niitä vöitä sillai "kiinni" olematta itse vöissä.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 Ostin sitten D3 2010 kinetic aut webasto murheita
« Vastaus #46 : 15.02.2021, 19:53:45 »
Noniin turvavyö systeemi laitettu ja termostaatti  vaihdettu.
Hinnalle tuli lystiä tasan 350e
Ja nyt muuten Volvo lämpiääää

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Niinkuin otsakkeessa lukee  luulin että alkoi lämpiämään......

Onko tämä nyt taivaan tosi ettei näissä enään tarkene kun kylmät ilmat....

Eli keula tukittu viimasuojilla.
Webasto toimii
Wetterillä asennettu uusi termostaatti

Ja ei tuo siltikään lämpene sisältä....
Puhaltaa kyllä lämpöistä kokoajan mutta ajossa alkaa tuntua polvien korkeudelta että tulee viileää ilmaa ja hiljallee koppi jäähtyy ei haluta takkia ravottaa saati pipoa tai hanskoja ottaa poies.....
Automaatilla ei voi yli 10 pakkasilla pitää puhallinta ku ressukka tuhisee ku mieletön muttakun ei lämpene.....
Moottorin lämmöt nousee kyllä katottu testerillä.

Mikä tuossa voi olla käjellä tuntuu että ilmavirtaus vaihtuu asetusta vaihtamalla lattia lasi suulakkeet niiku kuuluu
Lämpötila vaihtelee ku kylmempää tai kuumempaa tahtoo hanikasta.
Eli tuntuisi että läpät jne pelaisi??

Hieman olen vikonut että puhallus teho puhaltimen ääneen verrattuna melko heikohko joten raikkari vaihtoon varmasti.

Kun 10 pakkasilla automaatti pitää puhallinta kokoajan paria pykälää vaille täydellä teholla???

Vaimon xc90 on vielä 30 pakkasilla että paitasillaan ajelee mielellään pirttiin tulee lämpöä että toppuutella pitää.....

V70 pitkää matkaa 300km käytiin isäukon kanssa maakunnisa pakkanen vaihteli 22-31 välillä kärry perässä pakko vaihteella ajaen että pystyi kierrokset 2500 webasto pakotettuna päälle ainoa lohtu oli että penkinlämmittimet on hyvä muuten tuntu että Volvoon jäätyy..... seuraavana päivänä sana reissu mentiin vanhuksella 940 ei tarvinu hytistä.

Poissa TKG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi

Lämppärin kennon vesikierto tukossa.
Ajossa: S60 T5 AWD '20, V60 T4 '20, V40 2,0 '04 (myös Kona EV '23, 944tbo '86)
Ex. V60 D4 '19,  V60 '12, V60 '11, V70 '08, V50 '04, V70 '01, 850 '95, S60 '02, V40 '97, 142 '73 (sekä lukuisa määrä muita...)

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
No voihan pärsseen suti.

Minkähän lainen operat suuni on vaihtaa kenno tämmöiseen???
Jos kokeilisi kitkuttaa kevääseen että saapi harraste biilin ajoon  voipi räjäyttää vaikka Volvon.....

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Keskikonsolia pitää purkaa ainakin tämän slide shown mukaan https://www.youtube.com/watch?v=KPIcoro2Ivc

Vaihdoin kerran mk2-malliin kennon ja siinä kaikki muu oli helppoa, mutta 2kpl lämmitysputken liittäminen takaisin kennoon oli se pain in the ass -juttu. Joutu niitä liittämään selällään ähräten monta tuntia ja uudet o-renkaat vastusti rasvattunakin paikalleen menoa liitännässä, ja onneksi oli uusia varasokkia hankittu liitoksien paikalleenlukitsemista varten. Mutta joku viisaampi osaa varmasti kommentoida, onko mk3:ssa helpompi operaatio.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Näyttää yhtäkkiä ihan semmoisella rojektilta että pitää odottaa kesä auton käyttöön ottoa kun ei ole tallia missä touhuta.
Yhen mk1 koriseen olen kennoa ollu vaihtamassa mutta siinähän ei kojetaulu mahottoman tiukassa vaikuttanu olevan.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Häätyy välillä kirjoitella tännekin.
Kenno vielä vaihtamati (yllätys talvella taas mielessä emmän.....)
Kävästiin tuossa pieni kesä reissu. Lähimmä kotoa ja määrä paikassa tripissä nökötti 997km ja löpö valo paloi
Mittarilta uutta tankki ja 6,5litraa kulutus.
En tiä paljon vai vähän mutta minusta ihan kohtuu kulutus.
Perässä pieni kärry ja alla vanhat kitkat vauhtia tasaiset 80 90 km h

Varmaan egr ja dpf poistolla vähenisi?

Muuten auto toiminut hienosti ei voi moittia tyytyväinen olen kohta alkaisi olemaan huolto ajankohtainen.

Kiitos ja hyvää kesän jatkoa!!!

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Kannattaa kokeilla sitä kennoa huuhdella auki vedellä, tai sitten rakennat sellaisen välisäiliöllisen "huuhtelulaitteen" ja huuhtelet sitä jollain jämerämmällä aineella.
Muutaman kennon olen saanut huuhdeltua vedellä auki kun kumpaankin suuntaan vuorotellen päästää vettä läpi.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Kannattaa kokeilla sitä kennoa huuhdella auki vedellä, tai sitten rakennat sellaisen välisäiliöllisen "huuhtelulaitteen" ja huuhtelet sitä jollain jämerämmällä aineella.
Muutaman kennon olen saanut huuhdeltua vedellä auki kun kumpaankin suuntaan vuorotellen päästää vettä läpi.

Miettinyt tätäkin olisi ylimääräisenä 12v kierto vesi pumppukin.
Jos ottaisi jonkun kannisterin siihen lähöt letkuille ja pumppu kiinni kuumaa vettä ja jotai taika ainetta kiertoon sitten sama homma huuhtelemalla?
Mikähän olisi toimiva tökötti jolla mahdollisesti ei katoaisi koko halvatun kenno?

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Konetiskijauhe ainakin liottaa likaa eikä ole saanut kennoja pilalle. Halpaakin vielä. Joku sitruunahappo voisi toimia myös mutta tästä ei ole itsellä kokemusta.

 

RallyBaron  Samppasport