RallyBaron  Samppasport

V70 MK3 -15 D3 2,0 huohotin ongelma...

  • 2 Vastauksia
  • 1344 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Iso-G

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
V70 MK3 -15 D3 2,0 huohotin ongelma...
« : 19.02.2021, 21:05:23 »
Räppää öljyä kone huohottimesta.. liitoksesta turbon imuun... ja lisäksi Ösuodattimen jalasta.
Kysymys kuuluu.. Onko sen huohottimen letkun pakko mennä sinne turbon imuun?
Voiko imun liitoksen vaan tulpata ja tehdä oma huohottimen öljynkeräys systeemi... Eli on siinä joku idea takana muutakuin ympäristösuojelu, että ne huohotukset menee sinne Imuputkeen ja sitten turbo ja turbon coolerit sun muut putket on öljyssä sisältäpäin... Ilmahan siellä pitäis liikkua ;) ?
Toimiiko homma normaalisti, jos tekee siihen öljynkeräimen mallia astia, johon sen huohotuksen laittaa??
Tarkoitus olis huomenna purkaa Ösuodattimen jalka ja se turbon imu.. Kattelin, että ennen turboa oleva mutka ainakin oli imuputkesta öljystä märkänä ja sekin irroitettava ilmeisesti...

Onko hyviä vinkkejä remppaan muuten?

Kiitos vastauksista etukäteen....
« Viimeksi muokattu: 26.02.2021, 16:19:45 kirjoittanut Iso-G »

Poissa Iso-G

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK3 -15 D3 2,0 huohotin ongelma KIIRE!
« Vastaus #1 : 20.02.2021, 10:09:33 »
Mietin vaan, että jollei se huohotus tarvitse toimiakseen imua, vaan toimii kuten autoissa "yleensä", niin vois kokeilla sitä että antais sen huohotella astiaan. Tuskin ne turbon imusiivet päältäpäin voitelua kaipaa  ;) !?

Poissa Iso-G

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK3 -15 D3 2,0 huohotin ongelma KIIRE!
« Vastaus #2 : 26.02.2021, 16:19:15 »
Kone pestiin etupuolelta.
Huohottimesta ja öljynsuodattimenjalan "katkaisukohdasta" ilmeisesti valskaa, koska oli jalan liitos niin löysä, että liikku hiukan suodattimesta väännettynä... Ei saa uutta O-rengashässäkkää sinne erikseen Volvolta, vaan koko muovinen pömpeli tilattava hintaan 280e.
Laitettiin sinne tiivisteliimaa ja saatiin pitään.. Huohottimeen uusia klemmareita ja tiivisteliimaa liitoksiin ja sain pitään..
Uutena ongelmana tuli "alennettu moottorin teho kilpikonna" ilmoitus ja vikakoodissa oli joku öljynpaineen servosta puhe.. nollattiin huollossa, koska epäili vaan kosteudeksi, mutta tuli uudelleen äsken.. Pitääpä luetuttaa uudelleen se koodi ja ottaa ylös, jos joku täällä sen tuntis, kun huollossa ei sanonut mitään.. tietäis mistä ettiä löysää märkää liitosta...

 

Elekma  Autoracing