RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Kyllä itse olen ainakin huomannut V60 ja V70 käytöksen poikkeavan toisistaan hyvinkin paljon. En sen kummemmin osaa nyt eritellä, mutta kun olin ostojalalla niin jokaisesta V70:stä tuli vähän sellainen olo että tällä ei ole kiva ajaa. V60 taas oli aina sopivan tuntuinen - niistä sitten valitsinkin omani.

Oho.

Mulla kävi kesällä ja alkusyksystä aivan päinvastoin. V60 oli koeajossa alussa miellyttävä, mutta jotenkin köykäisen, keveän ja muovisen tuntuinen. Syynä voi olla se, että silloinen oma autoni oli huippukuntoinen vm. -06 bensavapari V70, jolla oli ajettu vain 224 tkm. Se oli niin jämäkkä ja aivan eri peli kuin kepeät, mutta rivakat V60:t.

Lopulta päädyin vaihtamaan nykyisen, vm. 2011 V70 D3, joka oli vain 214 tkm ajettu ja kuin uusi. Mutta hieman keveämpi se on tämäkin! Nyt noin 5 tkm:n ajon jälkeen olen hemmetin tyytyväinen ensinnäkin vääntävään ja riuskaliikkeiseen dieseliin, pieneen kulutukseen, retvakampaan ajotuntumaan ja vaikka mihin. Mutta pikkuisen kaipaan entisten (lue = vanhempien) V70-mallien kassakaappiovia ja panssivaunutuntua. Ei voi mitään.  :) :)

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Joo tuntuu mallista ja merkistä riippumatta uudet mallit olevan aina vaan kevyemmistä materiaaleista tehtyjä.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Joo tuntuu mallista ja merkistä riippumatta uudet mallit olevan aina vaan kevyemmistä materiaaleista tehtyjä.

Millähän saisi tällaiseen muuten aivan erinomaiseen V70 D3-autoon "vanhaa" tai "vanhanaikaista" jämäkkyyttä? Esimerkiksi ovet ovat kovin köykäiset.

Löytyisikö apu ylimääräisellä eristämisellä? Tai ylimääräisellä massaamisella? Halpoja keinoja ei taida olla.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Eristemattoa oveen, niin sitten ei enää kuulosta ihan niin köykäseltä. Ero on huomattava. :)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Eristemattoa oveen, niin sitten ei enää kuulosta ihan niin köykäseltä. Ero on huomattava. :)

Mikä riittäisi, jos pelkät ovet laittaisi?

Teettäisin ammattilaisilla, koska epäilen kovasti, että ovipahvit ja muovinappulat eivät tule enää koskaan nykyisinlaisiksi ja tiiviiksi. Voi olla ammattilaistenkin jäljiltä jälki arveluttavaa... Vai onko?

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vaihdoin päivittäiskäytön autoni, ja nyt on pihassa Volvo s80 2007 2,5t summun varusteilla. Lyhyen tuttavuuden jälkeen tuntuu oikein hyvältä autolta. Kilometrejä on noin 180.000km. Huoltohistoria vaikuttaa hyvältä, merkkiliikkeen leimoilla alusta asti ja vaihteistoonkin on ne öljyt vaihdettu pari kertaa tällä välillä. Sisältä siisti, kuljettajan selkänojassa hiukan käytön jälkeä, eipä paljoa kuitenkaan ja vaikuttaa siltä, että autosta on pidetty huolta sisältä ja ulkoa. Jousitus tuntui aluksi hiukan pintakovalta, mutta rengaspaineita laskemalla asia tasaantui. Ihan tyytyväinen olen hankitaan, auto vastaa minun odotuksiini mukavuuden ja näyttävyyden osalta. Moottorissa on puhtia enemmän mitä tarvitsisin, mutta kaikkea ei voi saada oman maun mukaan kun käytetyistä puhutaan. Istuimet ovat mukavat ja sisätilojen desing, on mukavan rauhallinen, ehkä jopa klassinen. Harrastekäytössä minulla on 740, niin nyt sitten sai vanhakin Volvo kaverin taloon.

Poissa T.Heikkinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Risut ja ruusut 2016 vuojen v70 d3 koneella olevasta volvosta? Ilmeisesti 4 sylinterinen kone niin onko volvon oma?

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Risut ja ruusut 2016 vuojen v70 d3 koneella olevasta volvosta? Ilmeisesti 4 sylinterinen kone niin onko volvon oma?

Vm. 2016 D3 = D4204T9 (110 kW / 150 hv), eli Volvon oma nelisylinterinen VEA. Jos manuaali, vaihteisto M66, jos automaatti, TF-71SC. Hyvää viisisylinterisiin verrattuna pienempi polttoaineenkulutus, huonoa ilmeisesti moottorin kestävyys.

Tuo on sama moottori kuin vuosimallista 2014 alkaen tarjolla ollut 181-hevosvoimaisten etuvetojen D4 (D4204T5, 181 hv), mutta matalampiviritteisenä. Kaikki, mikä koskee kyseistä VEA-D4:ää, pätee käytännössä myös tuohon D3:een.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vm. 2016 D3 = D4204T9 (110 kW / 150 hv), eli Volvon oma nelisylinterinen VEA. Jos manuaali, vaihteisto M66, jos automaatti, TF-71SC. Hyvää viisisylinterisiin verrattuna pienempi polttoaineenkulutus, huonoa ilmeisesti moottorin kestävyys.

Tuo on sama moottori kuin vuosimallista 2014 alkaen tarjolla ollut 181-hevosvoimaisten etuvetojen D4 (D4204T5, 181 hv), mutta matalampiviritteisenä. Kaikki, mikä koskee kyseistä VEA-D4:ää, pätee käytännössä myös tuohon D3:een.

Sitten on taas XC70 D4 joka on 2.4hp ja samoin 181hp... Mikä ero lie siinä D5:sen kanssa? Pienempi softa? Vai onko suuttimissa ja turbossa eroa?
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Sitten on taas XC70 D4 joka on 2.4hp ja samoin 181hp... Mikä ero lie siinä D5:sen kanssa? Pienempi softa? Vai onko suuttimissa ja turbossa eroa?
Jos on AWD niin se on softalla kuristettu D5. Mekaanisesti identtinen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Sitten on taas XC70 D4 joka on 2.4hp ja samoin 181hp... Mikä ero lie siinä D5:sen kanssa? Pienempi softa? Vai onko suuttimissa ja turbossa eroa?

Jos se on etuvetoinen D4, se on 2-litrainen nelisylinterinen VEA, jossa on kahdeksanvaihteinen automaatti. Nelivetoisessa on 2.4-litrainen viisisylinterinen moottori ja kuusivaihteinen automaatti.

Etuvetoisesta D4:stä saa Polestarin virallisella softalla 133 kW / 440 Nm ja D4 AWD:stä 162 kW / 440 Nm (eli D5:n vakioarvot).

D5T5.com:in ST1-softalla etuvetoisesta D4:stä saa irti 156 kW / 440 Nm ja ST2-softalla 172 kW / 480 Nm, D4 AWD:stä ST1 = 171 kW / 460 Nm ja ST2 = 184 kW / 480 Nm (eli tasan sama kuin saman vuosimallin D5 AWD:stä saa irti).

Eli jos haluaa lisää tehoa, nelivedoissa viisisylinterisellä moottorilla on selvästi enemmän potentiaalia. D5 AWD:stä ei kannata maksaa extraa D4 AWD:hen verrattuna, koska D4 AWD:stä saa D5T5.com:in softalla enemmän tehoa hintaan 299€. Etuvetoinen nelisylinterisellä moottorilla taas kuluttaa polttoainetta merkittävästi vähemmän.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Jos se on etuvetoinen D4, se on 2-litrainen nelisylinterinen VEA, jossa on kahdeksanvaihteinen automaatti. Nelivetoisessa on 2.4-litrainen viisisylinterinen moottori ja kuusivaihteinen automaatti.

Etuvetoisesta D4:stä saa Polestarin virallisella softalla 133 kW / 440 Nm ja D4 AWD:stä 162 kW / 440 Nm (eli D5:n vakioarvot).

D5T5.com:in ST1-softalla etuvetoisesta D4:stä saa irti 156 kW / 440 Nm ja ST2-softalla 172 kW / 480 Nm, D4 AWD:stä ST1 = 171 kW / 460 Nm ja ST2 = 184 kW / 480 Nm (eli tasan sama kuin saman vuosimallin D5 AWD:stä saa irti).

Eli jos haluaa lisää tehoa, nelivedoissa viisisylinterisellä moottorilla on selvästi enemmän potentiaalia. D5 AWD:stä ei kannata maksaa extraa D4 AWD:hen verrattuna, koska D4 AWD:stä saa D5T5.com:in softalla enemmän tehoa hintaan 299€. Etuvetoinen nelisylinterisellä moottorilla taas kuluttaa polttoainetta merkittävästi vähemmän.

No perskuta! Sehän kannattaa ohjelmoida heti kun tulee kiinan dice ja opettelen käyttämään. Tehoa ja EGR pois käytöstä. DPF saa jäädä.

Tuossa D4 AWD:ssahan on sekin etu että käyttövoimavero on huokeampi kuin D5:ssa.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Tulin hankkineeksi 2013-mallisen kaasu-V70:n jonka mittaristo haastelee luonnollisesti ruotsia, sieltä kun se on tuotu.
On Callin loppumista se herjailee mittaristossaan aina käynnistettäessä, miten tuo saa pois? Oletan että keskinäytöstä tämän ohjeen mukaan, olenko oikeassa?: https://www.volvocars.com/cy/support/topics/car-systems/volvo-on-call/delete-user-data-from-your-volvo


Itse itselleni vastaten, On Callin jatkaminen sai herjan häviämään. Saapahan puhelimellakin nyt auton lämpiämään..
« Viimeksi muokattu: 19.01.2021, 23:16:11 kirjoittanut caddy »
V70 III ´13 CNG

Poissa Pia Stenroos

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Moi,

Harkinnassa tällaisilla spekseillä ja huoltohistorialla oleva XC60 D3 -11 259 000km

Huollettu taisesti 20tkm välein. Katsastettu 12/20 ja viimeisin huolto 12/20.

Lisäksi tehty seuraavia erityismainittuja:

81tkm vaihteistoöljy
107tkm jarrunestevaihto
186tkm tuulilasi, etujarrulevyt/palat, jakohihna, automaattivaihdeöljyt, akku
252tkm jakohihna, vesipumppu, moniurahihna,
253tkm oljynvaihtohuolto, polttoainesuodatin ja jarrupalat

Tänään menossa koeajolle ja katsastamaan miltä muuten vaikuttaa. Kommentteja huoltohistorian perusteella otetaan vastaan.

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
 Ruosteet kannattaa katsoa ja ettei takaperä äännä.
Voiman siirtoon pitäisi myös vaihdella öljyjä välillä. Haldex, etu ja takaperä.
Laatikon toiminta myös että vaihtaa nätisti.

 

Proturbo  Autodiagnoosi