Carcom Oy  Ateho

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2540 Vastauksia
  • 672504 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miro Saari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Niinhän siinä kävi että nälkä kasvoi syödessä ja tuli hommattua -19 vuosimallin D3 AWD.
Eli siirrytääs sitten toiselle alueelle jatkossa  :D

Poissa Apelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Moro, tässä nyt vähän kahenvaihella kumpi olisi parempi v60

-17vm D4 awd r-design
-14vm D5 awd r-design
Molemmat alle 140tkm ajettuja

Lueskellut hieman että D5 olisi luotettavampi kuin tuon mallin D4 mikä syö oletettavasti öljyä?
risuja ja ruusuja kummastakin
Volvo s60 D5 awd -14

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Moro, tässä nyt vähän kahenvaihella kumpi olisi parempi v60

-17vm D4 awd r-design
-14vm D5 awd r-design
Molemmat alle 140tkm ajettuja

Lueskellut hieman että D5 olisi luotettavampi kuin tuon mallin D4 mikä syö oletettavasti öljyä?
risuja ja ruusuja kummastakin

AWD-versiona D4 ja D5 ovat sama moottori, ainoa ero on softassa. Katso muita varusteita ja jos päädyt D4:ään, mutta haluat lisää tehoa, pistä siihen D5T5.com:in ST2-softa, niin saat 175 kW.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Tuossa ei oikeasti taida olla R-designia muuta kuin nuo etupuskurin koristeet?
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11932446

Mitä ylipäätään tehtaalta tilattu r-design -paketti on pitänyt sisällään 2010-2013? Kaksiväriset penkit, kromit keulaan ja peilinkuoriin, 20 mm matalamman alustan?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Tuossa ei oikeasti taida olla R-designia muuta kuin nuo etupuskurin koristeet?
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11932446

Mitä ylipäätään tehtaalta tilattu r-design -paketti on pitänyt sisällään 2010-2013? Kaksiväriset penkit, kromit keulaan ja peilinkuoriin, 20 mm matalamman alustan?
Joo ei ole tuossa muuta R-Design. Tuo paketti pitänyt sisällään matta hopeiset koristeet keulaan ja peilien kuoret. Sisustassa joko musta-valkoinen tai musta nahkasisusta R-design logoilla(?). Erilainen mittaristo, R-design rattia ja vaihdekepin nuppi. Lisäksi madallettu alusta ja takahelma puskurissa vähän erilainen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Tuossa ei oikeasti taida olla R-designia muuta kuin nuo etupuskurin koristeet?
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11932446

Mitä ylipäätään tehtaalta tilattu r-design -paketti on pitänyt sisällään 2010-2013? Kaksiväriset penkit, kromit keulaan ja peilinkuoriin, 20 mm matalamman alustan?

Vm. 2012 esitteestä:

Lainaus
R-DESIGN

Sisältää varustetasojen Kineticin ja Momentumin lisäksi seuraavat varusteet:

• Hopeanväriset mattapintaiset ulkopeilit
• Madallettu sport alusta ja automaattinen tasonsäädin nivomat
• R-Design etusäleikkö
• R-Design pakoputkenpää(t)
• Takaspoileri
• Alumiinivanteet Ixion 18”
• R-Design aluminium koristus
• R-Design ohjauspyörä
• R-Design polkimet
• R-Design vaihdekepinnuppi
• R-Design tekstiilimatot
• R-Design verhoilu: Nahka, Sport etuistuimet
• Saatavana ulkoväreihin 426, 452, 455, 467, 472, 477, 484, 612, 614
• Ei saatavana Nopeuden mukaan säätyvää ohjaustehostinta, Automaattista tasonsäädintä ja FOUR-C alustaa

Kuvien perusteella oikeassa R-Designissä ei myöskään ole kromattuja sivuikkunoiden reunoja, toisin kuin Momentumissa ja Summumissa.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Koeajoin tänään Volvoa. Tykkäsin. Vaimokin tykkäsi.

Pahoittelut, tieto on jossain täällä, mutta se on niin levällään, että en vaan osaa hakea. Kattelen siis neliveto XC70 tai XC60 Volvoa, vm.2008-2013 väliltä ja alle 200tkm ajettuna. Onko siis tuon aikavälin D3,D4 ja D5 moottorit kaikki 5-sylinterisiä?  Osaisi vähän vertailla noita autoja

Auto tulee emännän käyttöön ja tehoilla ei niinkään ole väliä, mutta luotettavuudella on. Tahtoo majailla nuo autot aina melko pitkään meillä.

Kiitän etukäteen.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Kyllä, kaikki ovat tuolta aikakaudelta 5-sylinterisiä myllyjä. 2010 vuosimalliin vaihtui moottori ja vaihteiston sukupolvi, itse ehkä katselisin siitä eteenpäin olevia yksilöitä, koska moottori on ainakin parempi. Vaihteiston toiminta on myös ehkä vähän nykyaikaisempaa, mutta sen toiminta kannattaa katsoa tarkasti samoiten kuin sen huoltohistoria.

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Kyllä, kaikki ovat tuolta aikakaudelta 5-sylinterisiä myllyjä. 2010 vuosimalliin vaihtui moottori ja vaihteiston sukupolvi, itse ehkä katselisin siitä eteenpäin olevia yksilöitä, koska moottori on ainakin parempi. Vaihteiston toiminta on myös ehkä vähän nykyaikaisempaa, mutta sen toiminta kannattaa katsoa tarkasti samoiten kuin sen huoltohistoria.

No se oli nopeaa. Kiitos paljon! Tuo 2010 vinkki oli myös hyvä.

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Taka perä kannattaa kuunnella ettei ole laakeri vikaa. Ja tietysti automaattilaatikon öljyn vaihdot.

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Taka perä kannattaa kuunnella ettei ole laakeri vikaa. Ja tietysti automaattilaatikon öljyn vaihdot.

Kiitos myös tästä.  Tänään tsekkasin liikkeessä kahdesta n.150tkm ajetusta XC60stä niin yhden kerran on oli vahdettu molemmissa nuo öljyt. Perän vollotusta en kyllä ajamassani yksilössä havainnut. Noh, se oli muutenkin ylihintanen yleiseen hintatasoon nähden vaikka varsin siisti olikin.

Poissa VolvoVector

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Molemmat D5 mallina omistaneena valitsisin XC70.
Vähän tilavampi, laadukkaamman oloinen myös sisätiloilta, OMASSA tapauksessa luotettavampi ja kestävämpi vaikka molemmat olleet 100 % Volvon huoltamia, yhdeltä omistajalta ja kaikki " tyyppi viat " korjattuina.

2011 loppuvuonna ainankin XC70 sai pientä päivitystä koelautaan, ja etupaneelin säätimiin, taisi XC60 saada samat suurin piirtein samaan aikaan ?
Ei se XC60 silti huono ole, ja saa istua vähän korkeammalla.
XC60 D5 AWD 2010

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Koeajoin tänään Volvoa. Tykkäsin. Vaimokin tykkäsi.

Pahoittelut, tieto on jossain täällä, mutta se on niin levällään, että en vaan osaa hakea. Kattelen siis neliveto XC70 tai XC60 Volvoa, vm.2008-2013 väliltä ja alle 200tkm ajettuna. Onko siis tuon aikavälin D3,D4 ja D5 moottorit kaikki 5-sylinterisiä?  Osaisi vähän vertailla noita autoja

Auto tulee emännän käyttöön ja tehoilla ei niinkään ole väliä, mutta luotettavuudella on. Tahtoo majailla nuo autot aina melko pitkään meillä.

Kiitän etukäteen.

XC70 osalta vuosimallien erot (kokosin tämän listan, kun olin itse hankkimassa sellaista:
  • 2008-2009: edellisestä sukupolvesta kulkeutuneet moottorit, D5 = 185 hv, 2.4D = 163 hv. Kuluttaa 1-2 litraa enemmän satasella kuin uudemmat vuosimallit.
  • 2010: uusi D5, 205 hv, selvästi pienempi kulutus. Viimeinen vuosimalli, jossa paras audiopaketti on Dynaudio. (hinnasto, sis. tekniset tiedot)
  • 2011: viimeinen vuosimalli vanhalla keskikonsolilla (ei Sensusta, nouseva navi), D5 = 205 hv, Dynaudion tilalle tullut Premium Sound
  • 2012: uudet moottorit D3 = 163 hv ja D5 = 215 hv, pienemmät päästöt ja kulutus. D3 ohjelmallisesti päivitettävissä D5 tasolle, jos kyseessä neliveto. Etuvetoinen D3 on kaksilitrainen. Ocean Race -malli tarjolla. Uusi keskikonsoli Sensus, navigoinnin karttapäivitykset saatavilla huomattavasti pidempään.  (hinnasto, sis. tekniset tiedot)
  • 2013: D3 nimetty uudelleen D4:ksi, edelleen 163 hv. Vaihdekeppi vaihtui samanlaiseksi kuin facelifteissä ja driver supportiin tuli uutena kauko/lähivaloautomatiikka, muuten sama kuin 2012.
  • 2014: facelift, uusi maski ja uudet takavalot sekä uusi mittaristo. Keskikonsoli päivittyi Sensus Connectiksi. Moottorit samat kuin 2013.
  • 2015: etuvaloista hävisi oranssit nurkat, D4 (VEA) ja D4 AWD 181 hv. Paras audiopaketti harman/kardon. (hinnasto, sis. tekniset tiedot)
  • 2016: viimeinen vuosimalli, D5 uusi versio 220 hv + start&stop, ainoa varustetaso Classic (hinnasto, sis. tekniset tiedot)

XC60-malleihin en ole perehtynyt samalla tasolla, koska en ole harkinnut moisen hankintaa itse, mutta suurin osa muutoksista on tullut vastaavaan aikaan. XC60:ssä faceliftin yhteydessä BLIS on toteutettu tutkalla kameroiden sijasta ja kaukovaloautomatiikka varjostaa kaukovaloja vastaantulijoiden kohdalla lähivaloille vaihtamisen sijasta, näitä parannuksia XC70-mallistoon ei koskaan tullut.

XC70-malleista ostaisin edelleen 2010 tai uudemman vuosimallin jo pienemmän polttoaineenkulutuksen takia. Vuosimallissa 2010 sai vielä Dynaudion, mutta kyseisellä audiopaketilla varustetut yksilöt ovat todella harvassa. 2012 eteenpäin saa Sensuksen ja 2014 eteenpäin uudistetun ulkonäön ja digitaalimittariston (jonka voi vaihtaa itse vanhempiinkin autoihin). Itse päädyin vuoden 2012 malliin, koska löysin yksilön, jossa oli kaipaamani varustelu (Summum + lisävarusteina Driver Support, Premium Sound, parkkitutkat edessä ja takana sekä peruutuskamera). Jos tarjolla olisi ollut vuoden 2010 malli, jossa olisi ollut Summum-varustelu + Driver Support, Dynaudio, tutkat ja kamera, olisin varmaankin ostanut sen.

Four-C -alustaa kannattanee välttää vuosimallista riippumatta, korjaaminen on huomattavasti tavallisilla iskunvaimentimilla varustettua kalliimpaa.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Hemmetti, siinähän oli kattava lista. Kiitos. Onhann toi melkonen matriisi selvitettäväksi :-D


Poissa Voimapesä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Nyt kun tässä kevät lähenee, niin lähenee autokaupatkin :P Tässä vajaan vuoden sisään tullut koeajettua lähes kaikki alueen autot melkein kaikilla voimanlähteillä. D5:sta en ole vielä päässyt kokeilemaan V70:n yhteydessä.

V70:n voimanlähteeksi päätös pitäisi tehdä D3/D5/2.5T:n ja 2.5FT:n välillä. Tämä melkein taas riippuu sitten varusteista, huoltohistoriasta yms, kun auto on tulossa seuraavan 5-10 vuoden ajaksi. Kaikki muut mielenkiintoiset paitsi sähköautot on jo kokeiltu ja niissä joko budjetti karkaa, tai on surkea penkki :)

Jos bensana haluaa, niin pitäisi uittaa melkein Ruotsista, mutta suurinosa sielläkin on tuota flexfuelia. Ampuuko tässä itseään jalkaan ostamalla Flexfuelin, jos mietitään esimerkiksi varaosien saatavuutta? Tällä foorumilla oli muistaakseni myös puhetta että jos tuossa 2.5FT:ssä käyttää bensaa etanolin sijasta, niin kaikki hevoset ei silloin olisi käytössä. Osaako joku kommentoida onko tuossa jotain perää?

Sitten varusteista, tässä viimeaikoina maantietä ajellessa sitä on kaivannut adaptiivista vakkaria seuraavaan autoon. En oikein mistään löytänyt, että kuuluuko tämä esimerkiksi Summumiin, vai onko joku lisävarusteen lisävaruste? (E: Tuossa ylempänä olevassa linkissä ainakin XC70:n osalta näyttäisi olevan erikseen ruksittava lisävaruste)

Tässä talven aikana sitä on alkanut kiinnostumaan myös ratinlämmittimestä, mutta näitä ei taida olla vm 2010-2014 autoissa?

« Viimeksi muokattu: 27.02.2021, 11:45:03 kirjoittanut Voimapesä »

 

Futurez  Kulkukoira