D:n kytkemisen yhteydessä nytkähdys/paukahdus ei välttämättä ole vaarallista. Välillä voi sitä tehdä ilman että on hajoamassa. Mä olen ajanut 40 tkm sellaisen häiriön jälkeen ja hyvin toimii vieläkin (poislukien satunnaiset nykimiset ja kolahdukset).
Vaihteistolla pystyy ajamaan vaikka kolahtelisi jatkuvasti, ei se tielle jätä. Mutta jos haluaa päästä eroon viasta pitää vaihteisto purkaa tai vaihtaa.
Satunnaisien tapausten takia en alkaisi tekemään mitään vaihteistolle.
Ilmeisesti tässä uudemmassa vaihteistossa ajastaan tulee sisäisiä öljyn paineen karkailua, mikä alkaa tekemään näitä ongelmia.
Vanhemman mallin vaihteistoista on tullut sellainen kuva ettei ongelmia aiheuttaisi nämä sisäiset paineen karkailut.
Muutaman kerran ajamani 2000 (+300tkm) alkupuolen BMW automaatti jätti todella positiivisen kuvan toiminnasta, vaihtamiset todella luotettavia vaikka kaasun käyttö oli miten mielipuolista.
Huomaamattomimmin vaihtaa DSG.
Näitä ihan uudempia automaatteja en ole päässyt kokeilemaan.