Noh, en olisi niinkään siitä koneesta huolissani, mutta Ford-tyyppinen etupää on kyllä tee-se-itse -miehen kannalta vähän hanurista verrattuna edellisen sukupolven isoihin Volvoihin. Etupyöränlaakereille tarvitsisi erikoistyökalun (190 e Biltemassa), samoin alapallon irtipainamiseen (40-80 e netissä), jos se on tiukasti kiinni.
Takapäässäkin pitkittäistukivarren etupuslalle tarvii erikoistyökalun (n. 400 e netissä). Tosin, lähes kaikki alustan osat näissä ford-pohjaisissa tuntuvat kestävän aika paljon paremmin, paitsi nuo takapään puslat, jotka ovat uusissa suurinpiirtein 6v/250 tkm -vaiheessa, kun niiden ulkokooli ruostuu ja potkaisee kumin irti koolista.
Se oli myös hiukan yllättävää, että Suomesta ei tunnu saavan vetarin ulkoniveliä mistään, eikä vetareitakaan muualta kuin Siniseltä (n. 660 e). Sininen ei tietenkään niveltä erikseen myy. Itselläni odottaa Virosta tilattu nivel (n. 60 e posteineen) asennusta. Toivottavasti on sopiva.
Tällaisia omatoimiremppailu vastustavia juttuja on tullut itselle vastaan. Nyt V70:ssä on mittarissa n. 270 tkm, josta itse on ajeltu 70 tkm.
Noista varustevaatimuksistasi tuli mieleen, että koroketyynyllisiä takapenkkejä saattaisi saada käytettynäkin siedettävään hintaan. Se on noista neljästä ylivoimaisesti helpoin lisätä jälkeenpäin. Ruotsin puolelta löytyisi esim.
tuollainen, mutta Suomessa tietenkin uudehkojen Volvo-osien tarjonta on vähäisempää.