0
0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.
Nyt hankinnassa vm. 2016 Volvo V70 D4 satatonnia ajettuna. Mitäs tyypillisiä vikapaikkoja tuossa mallissa on noin niin? Vanhemmassa on heikosti tehty keula ja sen huomaa jatkuvana pusla/nivel -remppana. Onko tässä uudemmassa jotain erityistä iän myötä?
Tuulilasin yläreunasta (puuttuu) tiiviste, katon pelti on ulompana kuin tuulilasin ulkopinta, kivet,nastat ym osuu katon peltiin ja ruoste saa nopeasti vallan. Kuskinpenkin (jos nahkaverhous) istuinosan ukoreuna usein halki jo pienehköillä kilometreillä (mielestäni huonolaatuista nahkaa).
Jos auto pyörinyt Pohjois-Pohjanmaan rannikolla, niin jakopään kesto on 60000 - 100000 km. (ns Oulun tauti)Anturi ja softavikoja näissä näyttää olevan...Oletin siis että kyseessä on uudempi VEA-kone...Jukka
On kokemusta vajaa 150t 2014 mallisesta 4syl d4. Yhtään korjausta tai päivitystä ei ole tarvittu. On kyllä aina huollettu merkkiliikkeessä. Ei myöskään syö öljyä. Eikö nämä 5 syl. ole tunnettuja että öljyt lisääntyy. Ainakin ohjekirjassa niissä on myös lyhyempi vaihtoväli 20000..
Ainakin taksikäytössä 5 syl on 20000 öljynvaihtoväli. Ei tuohon omaan ainakaan ole öljyä tarvinnut lisäillä.
Vea ssa on kuitenkin se 30t taksikäytössäkin. Ja se perustuu siihen että d5 öljyt menee polttoainetta öljyn sekaan varsinkin jos on paljon tyhjäkäyntiä.
Lienee juuri päinvastoin. Kokeilepa googlata