Jotkut ovat vähän hysteerisiä noista öljynvaihdoista. Valmistaja on laskenut että 30tkm on sopiva, myöhemmin täsmentänyt että taksikäytössä parempi 20tkm. Taksit ovat ajossa lähes 24/7 kuskin vain vaihtuessa. "Ajosta" valtaosa tyhjäkäyntiä tolpalla - kesäisin ilmastoinnin, talvella lämmityksen takia. Välillä tolppajonossa autonmitan siirtymistä eteenpäin. Kaikki ajot pätkäajoa kaupungissa.
Jos auto ei ole entinen taksi, on todella epätodennäköistä että ajot olisivat olleet vastaavia.
Haldex öljynvaihdossa yleensä myös putsataan pumppu ja sihti (edit: ja vaihdetaan suodatin vanhemmissa malleissa ennen gen5) , samoin nykyään vaihteisto yleensä vähintään huuhdellaan, BG jopa pesee, joten jos auto vaikuttaa olevan kunnossa ja yleisesti hyvällä mallilla niin miksi ei. Ongelma olisi jos historiassa olisi selviä aukkoja, vuosia hypätty yli tms. Olen nähnyt autoja joilla ajettu kolme vuotta samoilla öljyillä, se on nounou. Nykyiset öljylaadut ovat ihan toista kuin muinoin kun piti 10tkm välein vaihtaa.
Käytetty auto on aina kompromissi jota joutuu aina jostain silloin tällöin korjaamaan kuitenkin.