Aika huonosti on monet isojen volvojen omistajat huoltaneet autojaan ku kattelee huoltokirjan merkintöjä. Ei paljo laatikon öljyjä ole vaihdeltu ja haldexista harvoin näkee mitään mainintaa. Hassua että on pitäny säästellä huolloissa vaikka ostaneet noinkin kalliin edustusauton..
Johtuu varmaan siitä, ettei vaihteistoöljyjen vaihto kuulu huolto-ohjelmaan, ellei auto ole ollut taksikäytössä. Muussa tapauksessa ei vaihdeta, kun vie määräaikaishuoltoon, ellei omistaja itse tajua pyytää.
Yksilöitähän tämän ikäiset autot jo alkaa olla. Lisäksi on hyvä pitää mielessä, että jos D5:sta havittelee, niin kannattaa katsella vuosimallin 2010, ja siitä uudempia autoja, jos vaan paukut riittää.
D5:n osalta kannattaa myös huomata, että se eka 185-hevosvoimainen malli kuluttaa selvästi enemmän kuin uudemmat 205- ja 215-hevosvoimaiset. Vuosimalliin 2011 asti oli vanha keskikonsoli ilman Sensusta (ja mahdollinen RTI-navi kojelaudasta nousevalla näytöllä), 2012-2013 tavallinen Sensus ja 2013 eteenpäin Sensus Connect. Jos haluaa käyttää Volvon omaa navigointia, niin kannattaa ehdottomasti ostaa sellainen, jossa on Sensus, niin karttoihin saa vielä päivityksiä. Tavallisen Sensuksen karttapäivityksiä tulee hieman harvemmin, Connectiin useammin. Sekä vuoden 2008 että 2012 mallit omistaneena katsoisin ehdottomasti uudempaa, jos asia olisi ajankohtainen ja budjettiin mahtuu.