Pienenä vinkkinä sanoisin kaikille, jotka aikoo hankkia 1.6D/DRIVe tai 2.0D moottoreilla varustettuja, niin tarkistakaapa että hiukkasloukku (hiukkassuodatin, DPF, FAP rakkaalla lapsella on monta nimeä )on vaihdettu ajallaan. Ja hiukkasloukun vaihto ei näemmä tarkoita sitä, että ELYOS säiliö täytettäisin (joissakin malleissa) siitä puskee vikaa sitten 60tkm välein kun neste loppuu.
Vaihtoväli on 120tkm ainakin tuossa V70 2011 DRIVe mallissa. Vaihtoineen maksaa noin 1000€ Biliassa. Monia autoja joita koeajoin vaivasi pitkittyneet poltot, vajaatehoisuus ja nuhaisuus ym. viat jotka kielivät hiukkassuodattimen tukkeutumisesta tai pian tukkoon menemisestä.
Toinen vikapaikka on EGR ainakin tuossa DRIVe:ssä se antautui 150tkm kohdalla ja samaa luin Duratorq / HDI palstoilta. Se maksaa 500€+vaihtotyö. Seuraavana varmaan menee sitten ilmamäärämittari ja muita antureita.