Autodiagnoosi  Carcom Oy

S40/V50 04-> ja C30, C70 vm.06-> alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 170 Vastauksia
  • 124425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6865
  • Kaikkee sitä...
Osaako joku sanoa että tuleeko mahdollisia vetari tai iskari ongemia v50 -10 kanssa jos laittaa Eibach pro kit -25mm (vakio iskareilla) ?

Volvon oma alustasarja on 20 mm madaltava joten en usko... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Territorial_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Täällä ei varmaan kukaan ajele ilmoilla?
Tässä oon pyöritelly ajatusta palkeista ja muista rojuista. ::)

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Ilmt olis niin bueno mut hinta ei :(

Mikä nykyään markkinoilla olevista edullisista seteistä olis hyvä v50, säädettävä

Poissa Territorial_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Ite oon kovasti miettiny bc racingin alustaa. Se ei oo vaan tällä hetkellä laillinen liikenteeseen kun trafin pojat lakkas hyväksymästä noita vtt:n antamia tuvilapun vastineita. Toivotaan että ne saa hoidettua nuo setit äkkiä lailliseks :)

Poissa popmka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
No tuossa huomasin kesäkumeja vaihtaessa et oli molemmat takajouset poikki :'(Talviset puu kuoromat oli vissiin liikaa noille vietereille.
Toisesta jousesta löyty numerosarja 29208 ja 12mm vahvuus rekkari otteessa ompi mitat edessä 340mm ja takana 345mm pääsiskö näillä kärrylle kenen valmistamat ovat ja saisko pelkkiä jousia erikseen hommattua.Jouset mustat väriltään.
Oisko kellään jäänyt moisia nurkkiin pyörimään.
Kärry 2.0D JA -05 SEDAN.








Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6865
  • Kaikkee sitä...
Toisesta jousesta löyty numerosarja 29208 ja 12mm vahvuus rekkari otteessa ompi mitat edessä 340mm ja takana 345mm pääsiskö näillä kärrylle kenen valmistamat ovat ja saisko pelkkiä jousia erikseen hommattua.Jouset mustat väriltään.

Mitä nopeesti kuukletin niin veikkaan H&R... :)

http://www.ebay.com/itm/H-R-04-11-Volvo-S40-Typ-M-2WD-Sport-Springs-29208-1-/151269684035
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

V50T5AWD

  • Vieras
Alusta ostettu.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2014, 20:21:28 kirjoittanut V50T5AWD »

Poissa Territorial_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Ei jumaliste että on vaikeeta päättää mikä olis hyvä sopivasti madaltava (30mm) 1.8 v50:seen
Bilsteinin B8 tai B6 iskaria h&r jousilla oon miettiny. Pelottaa vaan että menee pintakovaks, edellinen auto oli kivireki ja sitä virhettä en halua tän kanssa ottaa.

Ainiin, nyt on kesärenkaat alla ja aikaisemmin manaamani suuntavakaus korjaantui täysin. Tällä hetkellä kulkee kuin juna, 225/40R18
« Viimeksi muokattu: 19.05.2014, 10:40:58 kirjoittanut Territorial_ »

Poissa mattewhite

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Mites onko kellään tietoa tuosta uudempikorisen C70 madaltamisesta? Eli kyseessä on 2013 C70 D4 ja tavoitteena olis saada 20-25mm matalammaksi. Alla on 20" 245 nakit.



Meneekö pelkillä madallusjousilla vai pitääkö hankkia koko alustasarja? Tälläset Eibachit bongasin: http://www.aze-tuning.de/eibach-federn-pro-kit-73329.html

Poissa opono

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
En oikein löytänyt vastausta aiemmista viesteistä, joten kysytään vielä kerran: mikä olisi sopiva vaihtoehto V50:n madallukseksi tuolle Volvon omalle sarjalle? Olisin sen muuten ottanut (varmistaakseni hyvän yhteensopivuuden), mutta 850e + pyörien säätö tuntuu vähän liian kalliilta. Joku tuollainen 2-3cm madallus riittäisi ihan hyvin, jotta nuo vakioiskarit vielä toimivat eikä tule muutenkaan mitään ongelmia vetareiden tms. kanssa. Onko esim. nuo Eibachin 2,5cm madaltavat jouset mistään kotoisin? Auto on vm. 2012 D3.

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Volvo S40 T5. Aut. 2004. Etuveto.

Madallettu Eibachin prokitillä "-25mm", alkoi tekemään erikoista "nykimisistä" n. 2000rpm kohdalla liikkelle lähdön yhteydessä ja esim. ylämäessä ja käännöksissä se nypyttäminen ja ns. ravistus tuntui kunnolla. Juurikin tuolla tietyllä kierros/vääntö alueella. Sitä mietittiin pitkään. Kokeiltiin vaihtaa normijouset takaisin - ei enää mitään?

No auto on niin hyvässä kunnossa ja melko vähän ajettukin, niin päädyin uusimaan molemmat vetarit (tarvike) ja pyörät suunnattiin uusiksi jne. Samalla laitettiin madallusjouset takaisin. Ei auttanut yhtään. Tekee samaa nykimis, vatkausravistelua ja uutena ongelmana tuli välillä kiihdytyksissä tärinä ja rallatusta mukana. Nostetiin koropaloilla keulaa -> 80% ongelmasta hävisi ja kiihdytyksissä ei enää tärisyttele. Eli siellä on joku osa väärässä asennossa kun keula on alhaalla? Vetoakselin pituus on toki yksi mitä on helppo syyttää, mutta autoon heitettiin Spidanin tarvikevetoakselit jotka loistavat uutuuttaan... voisi kuvitella että ongelma ei olisi enää niissä?

Been there done that...

Oli tiedossa madalluksen tuomat vetari ongelmat, mutta eihän ongelman pitänyt koskea kuin mallisarjan ensimmäisiä autoja vuosilta 2004-2006. No olin väärässä...

Eli asensin autooni V50 D5 2007, Supersportin 30mm madaltavat jouset, noin 10tkm meni ihan kivasti matalalla autolla ja sitten alkoivat yllä kuvatut ongelmat.

Ei siinä sitten mitään tarvike vetarit jenkeistä ja autoon paikalleen. Ei ollut yhtään mitään vaikutusta ongelmaan, saattoi jopa pahentua.
Seuraavaksi sitten vakiojouset alle ja oireet lähes katosivat, ilmeisesti tarvike vetarit on täyttä kuraa samoin kun V50/S40 alustageometriakin.

Nyt harkinnassa käytetyt orkkis vetarit jostain romuttamolta, uusia en osta 1100€ vaan on vähän liikaa vetareista.
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Tiputin omaani just 60mm... jäi silti liian korkeeksi, katotaan kauanko kestää, vetarit oli omasta mielestä ok asennossa

Poissa T5-jajää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Tietääkö kukaan, ovatko T5 S40 06-> ja T5 C30 07-> madallusjousisetit yhteensopivia keskenään?

Käyttävät tietääkseni samaa pohjalevyä, alustaa yms..

S40 tehdään enemmä erilaisia madallussarjoja (30/30, 35/40, 40/40 jne.) kun taas omaan C30 suomesta saa kohtuuhintaan ainoastaan 30/30 mikä ei minulle riitä, varsinkin kun haluan auton katumaasturimaisen peräpään tonttiin.

Poissa Tuce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Onko kaikissa v50 drive malleissa madallettu alusta? Mietin vain kun vanha bensa - 06 1.8 vaihtui - 10 1.6d:hen ja jollain tapaa tuntuu jämerämmältä, mutta silmämääräisesti en osaa sanoa onko alustassa eroa. Vanteetkaan ei ole sellaset eco mallit, mutta se taisikin olla lisävaruste?

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6865
  • Kaikkee sitä...
Onko kaikissa v50 drive malleissa madallettu alusta?

Muistaakseni niitä mainostettiin matalammalla alustalla. Olisko ollu pari senttiä normaalia matalampi... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Futurez  Kulkukoira