Ateho  Elekma

S40/V50 04-> ja C30, C70 vm.06-> alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 170 Vastauksia
  • 123216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Paljonkohan tuollaisen 06 vuosimallin s40 vakio korkeus mahtaa olla? Kun ei tullut tajuttua ennen madallusta mitattua.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Paljonkohan tuollaisen 06 vuosimallin s40 vakio korkeus mahtaa olla? Kun ei tullut tajuttua ennen madallusta mitattua.

Volvon omalla sport alustalla mittoja: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3613.msg106576#msg106576
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Territorial_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Kellään kokemusta Vogtlandin coilovereista?
Mitenhän kovat kyydit antaa? Parista halppis coil setistä kokemuksia enkä haluisi pilata v50 liian kovalla alustalla.

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Kellään kokemusta Vogtlandin coilovereista?
Mitenhän kovat kyydit antaa? Parista halppis coil setistä kokemuksia enkä haluisi pilata v50 liian kovalla alustalla.
Naapuri laitto moisen setin B8 A4 audiin.
Hyvän tuntunen oli ajaa. Ei liian kova, mutta ei mikään lullakaan.

Poissa Territorial_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Oliko pelkästään korkeussäädettävä vai oliko muitakin säätöjä?

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Korkeussäätö ainakin siinä mallissa vain on.

Poissa Rahtimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Mittasin pitkästä aikaa paljonko on nykyään mitat suojan kaaresta vanteen keskelle. Edessä 350mm ja takana 360mm Volvon omilla madallus jousilla. Ovat olleet alla noin 100tkm. Auto siis s40 d5

Poissa Finskie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Morjesta, sanokaapas amatöörille, että minkälaista madallusta suosittelisitte meikäläisen -05 S40 Volvolle? Takalokarin ja renkaan välissä on niin paljon "wheel gapia" että kaikki 5 sormea mahtuu väliin, eli noin 10 cm. Madallus pitäis olla kuitenkin sen verran maltillinen, että ei kuitenkaan renkaita kuluta pahemmin. Kannattaako mun siis hankkia orkkis iskareille vaan madallusjouset vai hankkia koko alusta? Budjetti olis reippaasti alle tonnin. Jos 400e sais hyvän madalluksen niin olisin tyytyväinen :)
« Viimeksi muokattu: 31.01.2016, 12:09:47 kirjoittanut Finskie »
Volvo S40 2.4 '05

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Morjesta, sanokaapas amatöörille, että minkälaista madallusta suosittelisitte meikäläisen -05 S40 Volvolle? Takalokarin ja renkaan välissä on niin paljon "wheel gapia" että kaikki 5 sormea mahtuu väliin, eli noin 10 cm. Madallus pitäis olla kuitenkin sen verran maltillinen, että ei kuitenkaan renkaita kuluta pahemmin. Kannattaako mun siis hankkia orkkis iskareille vaan madallusjouset vai hankkia koko alusta? Budjetti olis reippaasti alle tonnin. Jos 400e sais hyvän madalluksen niin olisin tyytyväinen :)

Riippuu minkälainen madallus riittää?  -30mm ei vielä varmaankaan pitäisi suuria ongelmia tulla. Toki niilläkin voi ne vetarit alkaa jo tärisyttään jos on jo valmiiksi kuluneet.

Itse kyllä ostaisin vaan jouset jos budjetti on tuo.  Itsellä oli entisessä S40:ssä  Heicon jouset -> Ta-technix alustasarja ->  D2 alustasarja.  Ta-technix oli halpis sarja ja sen huomas, auto oli ajokelvoton niillä. Ei montaa tuhatta kilometriä kerrennyt alla olla.  D2  sarja oli kanssa sitten hyvä oli korkeus/jäykkyys säädettävä. Sillä tosin se hinta nousee sinne +800e.

Tuossa vähä nuista juttua, tosin kuvat ei taho enään näkyä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3613.50

Pohjasi jouset jo tälläisessä:


Ja näin läjässä etupää pelkästä auton painosta:


Toki tässä on vuosia menny, että onhan ne voinu nuita jo parantaakkin, tiedä sitten.

Slamitilta tosiaan itellä entisessä S40:ssa oli pelkät jouset Heicolta alkuperäisillä iskareilla. Ja nyt tässä nykyisessäkin S60:ssa kanssa pelkät Heicon jouset alkuperäisillä iskareilla ja todella hyvä on ajaa.

http://www.slamit.net/category/396/madallusjouset

Näköjään on hinnat noussut. Itse ostanu S40:een 2009 vuonna jouset ja maksanu sillon 330e. Nyt näyttäis hinta olevan 399e.

Poissa Finskie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
No siinä jää vakio jousilla tosiaan 82mm sinne renkaan ja lokarin väliin tyhjää tilaa niin siihen pitäis aika iso madallus tehdä että miellyttäis silmää.. Pääasiassa löytyy vain 30-35mm madallusjousia, mutta ne ei ihan riitä, ei niillä paljoa madaltuis. Justiinsa noita Heicon ja Eibachin jousi satseja katellu.. Kovan etsinnän jälkeen löysin kuitenkin 60mm MAD madallusjouset, mutta onko jo liian kova rasite vakio iskareille ja mitenkähän toimis ylipäätään ajossa? Tuosta puljustakaan ei ole kokemuksia, että uskaltaako sieltä tilata..
Tollaset siis löyty, mitä mieltä?  ::) -> http://luiginpaja.fi/VV_201079/ekauppa/pQM01_97450/
Noi D2 coiloverit kyllä kiinnostas mutta hinta on vähän suolainen mun lompakolle  :'(
« Viimeksi muokattu: 31.01.2016, 22:06:44 kirjoittanut Finskie »
Volvo S40 2.4 '05

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Vois kuvitella että aikamoinen pomppulinna tulee vakiopituisilla vaimentimilla ja -60mm jousilla. Sulla kun on tuota vanhempaa versiota vielä niin kannattaa lukaista mahdollisista vetariongelmista isommalla tiputuksella (jos ei ole jo vaihdettu), ettei tule yli tonnin kulut yllätyksenä. Ai mistäkö tiedän  :-[
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Finskie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Tossa suunnittelin että jos hankkis korkeussäädettävän alustan niin vois päästä loppujen lopuksi helpommalla.. Onkohan V-Maxx minkälainen, et voiko suositella.. Onko kokemuksia ko. merkin coilover alustasarjoista et kannattaako ostaa?

Tämä kiinnostais:
http://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-s40-m/V-Maxx-coilover-alustasarja-Volvo-S40
Volvo S40 2.4 '05

Poissa Simba

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Eibachin pro-kit 25mm madallus vakio iskareilla. Mitattu etäisyys navasta kaaren yläosaan, edessä 340mm ja takana 355mm.

Vallan messevä ajettava.  :)



ja vielä kesäisempi kuva 225/40 18" kiekoilla

« Viimeksi muokattu: 16.04.2016, 11:00:40 kirjoittanut Simba »

Poissa Triplakoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Eibachin pro-kit 25mm madallus vakio iskareilla. Mitattu etäisyys navasta kaaren yläosaan, edessä 340mm ja takana 355mm.

Vallan messevä ajettava.  :)



ja vielä kesäisempi kuva 225/40 18" kiekoilla



Onko kuinkan paljon jäykempi ajella, kun vakioalusta? Kaipais omaan vakioalustaan vähä kaarrejäykkyyttä. Madaltua ei sais juurikaan ollenkaan, koska sit ei pääse tallii ajamalla melkeenpä.

Poissa Simba

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Onhan tuossa selkeä parannus mutka-ajossa. Tosin kaupanpäälle tulee pintakovuus. Kaikki tien moukut kyllä tuntuu. :P

 

Futurez  Kulkukoira