Proturbo  Autodiagnoosi

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 70551 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 960 16VT
« Vastaus #150 : 12.02.2016, 12:34:21 »
Mitäs toi teippi on? Yritin joskus hommata tuota mutta en tiennyt mistä sitä saa.
Lämpöä heijastavaa teippiä, jota saa vaikkapa Marteliukselta  :)

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #151 : 12.02.2016, 14:49:26 »
Mitäs toi teippi on? Yritin joskus hommata tuota mutta en tiennyt mistä sitä saa.
Lämpöä heijastavaa teippiä, jota saa vaikkapa Marteliukselta  :)

Ite ostin ebaystä 2x arkkia ja pari rullaa teippinä parikymppiä makso. Kolmeen pajan autoon laitettiin ja tuntus olevan ihan OK kamaa  :) kuumailmapuhaltimella kokeiltiin niin melko hyvin se lämpöä pitää
« Viimeksi muokattu: 12.02.2016, 14:51:31 kirjoittanut Hesetius »
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #152 : 21.02.2016, 21:03:37 »
Johtosarjan teko nyt alotettu ja ihan yllätti ettei ookkaan niin iso urakka kun osas olettaa, kun auto jo valmiiks ruisku on  ;D antureista puuttuu enää imuilma anturi ja siihen miettiny tota cossu sierran anturia  ??? Vagin anturia meinasin vaan tosi keijjo on rakennella sille kiinnike kun tulee pultilla ja O-renkaalla kiinni.. Releohjauksille en oo vielä käyttöä löytäny kun flektitkin tulee nyt sitten lämpökytkimellä ja pakkokatkasimilla vielä varmuuden vuoks ettei jää flektien toiminta yhen anturin taakse..

johdotuksista puuttuu vaan enää puolien johdot, pari haarotusta ja parit sulakepesät  8) launchin kytkentään en oo vielä tarkemmin tutustunut vaan tuossa paikallisella huoltsikalla yygäilin että eikös sieltä tuu painonappi maihin ja jokin kytkin esmeks kytkin polkimen alle joka kytkee launchin pois?

Sisätiloihin tilailin kiinasta ledit jokanurkkaan ja tottakai punasta teemaa kunnioittaen punanen pikakiinnike ratille ja punanen alummiininen 130mm keppi  :buck2:
m90 keppiin sai vissiinkin melko helpolla lyhennyksen vaiheväliin jatkamalla tankoo alhaalta simppelisti nännäkkää ja kemppiä käyttäen? punasta yrittäny miettii kovin paljon mutten nyt oo enää uskaltanu enempää tilata kun mitö on jo tulossa ettei lähe lapasesta  :D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #153 : 22.02.2016, 22:03:58 »
Suunnitteilla olisi laittaa e46 bemarin säädettävät tolpan volvoon keulalle ja nyt kun tuli puheeks kaverin kanssa sen paikalleen hitsuu ettei sitä saa oikeen mätsättyä välttämättä luoti suoraan kynkkään kiinni, joten tätä kompensoimaan pitäis saada camber sekä caster säätö keulaan, camber säädön saa tehtyä oikeestaa minkä tahansa auton camber yläpäistä mutta casterin ajattelin toteuttaa että silpasis tolppien yläpäät irti ja siihen tiheellä pultti jaolla pulttais levyn johon tulis caster säätö urat.

Joten kymysys kuuluu että onko tieliikenteeseen laillista muuttaa tuo tornin yläpää tuommoseks pultattava malliseks, rakenteellisestihän se ei mitään heikennä kun iskarintolpan reikää vain ns suurennetaan ja jätetään parin kolmen sentin kaulus johon tiheä pulttijako caster levyn kiinnitykseen porattas.

tieetään että trafille voi soittaa ja rukoilla että kuudennentoista uudelleen ohjauksen kautta saisi vastauksen joka jättäis silti miettimään.

Kiitos ja anteeks jo etukäteen  :D

Melko hiljasta ollu täällä, älkää nyt antako tän mennä yksinpuheluks, rakentava kritiikki ja ideat/mielipiteet on tervetulleita  :D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 960 16VT
« Vastaus #154 : 23.02.2016, 20:19:55 »
Eikös näihin saa ihan käypäsiäkin coil over-tolppia nykyään?

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #155 : 24.02.2016, 01:31:56 »
Eikös näihin saa ihan käypäsiäkin coil over-tolppia nykyään?
Saahan näihin mutta hinta onkin sitten ihan eri ja hitsattava nekin on siihen kynkkään kiinni ellei mk2 koppasesta 960 volvosta ota etuakselistoa. Jokatapauksessa pitäis tehdä samat hommat niihinkin tolppiin, joten siksi ihan tiukan budjetinkin takia e46 bemmin tolpat, bemmin coileja kun löytyy vaihtoehtojakin useampi (plus huomattavat hintaerot).

Katsarille soitin tänään ja sain siunauksen tehdä iskaritornien yläpäät pultattavaksi ja camber & caster säätöiseksi. Myöskin tolpan ja alapallon väliset "roll center adjusterit" saa kuulemma tehdä.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #156 : 24.03.2016, 22:58:59 »
Uutta hienoo taas vähä saatu aikaseks.

Sähköt miltein parsitty kasaan, en tiiä oliko nyt nii älyttömän fiksu veto hyödyntää omaa johtosarjaa, mut tehty mikä tehty.
Vielä pari puuttuvaa liitintä nii sais kokeilla napata ekat savut



Pikakiinnike piti ostaa koska liihotus.



Alustaa himottelin kovasti laitella vaan kun sais tuon toisen volgan myytyä olis ostolistalla iha ekana laatikko, sintteri ja säätöreissu..
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #157 : 10.04.2017, 01:20:39 »
Päivitellääs tätäkin hieman...
Tallipaikka vaihtunu ja pientä jotai tullu tehtyä nyt tähänkin.







Uudet etuiskarit tuli väsäiltyä e46 bemarin coilitolpista. Alas vaan uusi holkki tolpan kierteellä ja cambersäädettävät yläpäät. Testiajoa ei vielä oo kerenny tekemään, mutta ajanee asiansa. Tällähetkellä istuu tolpat matalimmillaan apujousien kanssa.

Takapäästä nivot myös lähti kävelemään ja tilalle tuli previan iskarit ja 2-satkun laikatut kuormajouset. Iskarit vaikuttas hyviltä, mutta jouset vaikuttaa ehkä hintti verran löysiltä..

Tekniikan puolella ei paljoa ole muuta muutosta tapahtunut kun että johtosarja "siistitty" paikalleen ja pakoputki tehty 3" alusta loppuun yhdellä vaimentimella. Soundit jäi yllättävän miedoiksi vaikkei olekkaan kun yksi vaimentaja.

Seuraavaks oliskin tiedossa megan säätelyä ja toivottavasti penkki reissu. Paineet tosin ekalla reissulla jää laatikon takia vielä alle kiloon, mutta varojen puutteen ja ajamaan pääsemisen vuoksi jostain pitää tinkiä tälle kesää.

Säädöt tällähetkellä hieman vaikuttaa oudolta kun ei tahdo seoksen mennä tarpeeks laihalle eikä tiedä enää luottaakko tuohon prosportin laajakaistaan vai onko joku vain viturallaan megan säädöissä. Pitänee vielä kalibroida laajakaista ja toivoa parasta. Tosin hieman voi jo vaikuttaa että auto kävi alijännitteellä viimesäätelyiden ajan kun laturi ei saanut maita..
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

 

Elekma  Autoracing