Hyvät on renkaat. Itsellä kanssa samat koot mutta huomattavasti edullisemmat "semit". Kardaanithan näissä tuntuis kestävän ihan kivasti jos on "iso kardaani" ja tasapainossa/kunnossa. En muista kuulleeni hirveenmonesta ehjästä/tarkastetusta Volvon kardaanista mikä ois tehosta hajonnut. Toki sekin raja tulee jossainkohtaa vastaan ja on itsekkin miettinyt että alkaakohan se raja kohta lähestymään omankin laitteen kanssa. Tuskin?
Vetarithan ei sitten tosiaan tunnetusti ole kovin pitkäikäisiä kun pitoa ja tehoa alkaa löytymään. Joillain kestänyt tosi pitkäänkin mutta monet hajottanut niitä jo 400-500hp tehoilla. Siitä vaan ikävä tuo volvon peräsysteemi että vetareissahan on hyvin paksuutta ison osan matkasta mutta ohenee pienen boorin takia päässä reilusti ja sen takia vääntyy/katkee. Eli käytännössä vetaripäivitys = Karpiolan kepit jotka yhtä ohuet rihlauksesta mutta vahvempaa materiaalia ja hintaa 800e. Noi Karpiolan kepit tuntuis kestävän ihan ok, mutta sitten kun vetari kestää niin hajoaa pinjoni tai välityspyörä. Se on ihan tässä omassakin kaveripiirissä testattu. 500hepalla katurenkailla vetarit rikki, sen jälkeen Karpiolat kepit perään ja kesti katurenkailla. Sitten vähän lisää tehoa ja R888 = pinjoni rikki. On myös toinenkin kaveri rikkonut 1031 pinjonin vielä pienemmillä tehoilla.
Joten ei kovin kustannustehokas tuo Volvon perä virivehkeessä. Melkeen fiksuin tehä suoraan peräswäppi järeämpään, jos ei halua korjailla ja pelätä että millon se vetari/välitys pärvähtää. Volvon perän teko Karpiolan kepeillä maksaa kumminkin saman kun esim. jenkkiperä 31rihlasilla custom kepeillä ja 8,5-9" välityksellä. Volvon 1031 välityshän on 7,5" ja 1030 vielä pienempi. Ja vetari pieni 27rihlainen.