Proturbo  Autodiagnoosi

V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty) Auto myyty!!

  • 112 Vastauksia
  • 45349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #30 : 20.02.2012, 23:59:58 »
volvo on -07 ja mitä nyt noita s60r oon nähny ja tutulla ollut viritetty sellainen, niin kestää suoraa vetoa lähes mitä vaan, mutta sitten mitään paskarinkiä ym ei niin paljoa. varmaan vauhtipyörä ja kytkin menee vaihtoon ainakin voimansiirrosta.
Ok, kiintee lätty ja kytkin vaihtoon. Tulee varmaan makee vehje. Nelikko ja manuaali ;). Itsekkin tuon manuaalin tässä vaiheessa haluaisin.
Jo pelkästään tehohäviön takia.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #31 : 21.02.2012, 13:58:28 »
Joo, eli nuo omassa autossani olevat suuttimet ovat 7reikäiset. Autohan oli mallia -09 ja 163hv. Sen verran sain myös infoa että olisivat noin 20-25% isommat kuin 5reikäiset.

7reikäisten injektorien numero 30777526. Löytyypi siitä injektorin päädystä jos halua varmistaa asian. Appiukon -08 s60:sa 185hv/400nm. On erinumerolla olevat. Sekä osanumero, että boschin numero. Siinä lienee 5reikäiset?
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #32 : 21.02.2012, 20:02:07 »
Joo, eli nuo omassa autossani olevat suuttimet ovat 7reikäiset. Autohan oli mallia -09 ja 163hv. Sen verran sain myös infoa että olisivat noin 20-25% isommat kuin 5reikäiset.

7reikäisten injektorien numero 30777526. Löytyypi siitä injektorin päädystä jos halua varmistaa asian. Appiukon -08 s60:sa 185hv/400nm. On erinumerolla olevat. Sekä osanumero, että boschin numero. Siinä lienee 5reikäiset?

Eikös sinulla ole V70NN?
volvoja - onhan noita.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #33 : 21.02.2012, 21:08:31 »
Eikös sinulla ole V70NN?

Muuten hyvä mutta N loppui jo 2007 näin ulkomuistista. -09 on jo ihan selkeästi mk3.

edit: Sulla olikin tupla N tuolla ::).
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #34 : 22.02.2012, 09:49:27 »
En tiiä noista mallijutuista :idiot2:. Mutta mk3:na pitänyt. Tuo N on tuttu, mutta onkos tuo mun -09 kikkare sit NN? Myös P3:ta kuullut...no oli mikä oli. Ainakin -09 :)

Alustasarjaa tulossa myös. Konin FSD:eet tulee, ja jousiksi Eibachin jousia meinasin niitten pariksi, että saadaan vähän tonttiin.
Vaikka tuo FSD onkin suunniteltu käytettäväksi auton omien jousien kanssa.
 
Vanteita pohditaan vielä. RAYS, BBS ja OZ nyt päällimmäisenä ollut mielessä. Keveyttä ja näköä haetaan. Jarrutkin ois kiva laittaa jo näkösyistäkin.

No mut jos laittas ensimmäisenä noi mitä tässä ollaan kyhäilty jo. Säädöt,putkisto ja cooleri. Jatketaan siitä sitten.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #35 : 22.02.2012, 12:35:20 »
En tiiä noista mallijutuista :idiot2:. Mutta mk3:na pitänyt. Tuo N on tuttu, mutta onkos tuo mun -09 kikkare sit NN? Myös P3:ta kuullut...no oli mikä oli. Ainakin -09 :)

Alustasarjaa tulossa myös. Konin FSD:eet tulee, ja jousiksi Eibachin jousia meinasin niitten pariksi, että saadaan vähän tonttiin.
Vaikka tuo FSD onkin suunniteltu käytettäväksi auton omien jousien kanssa.
 
Vanteita pohditaan vielä. RAYS, BBS ja OZ nyt päällimmäisenä ollut mielessä. Keveyttä ja näköä haetaan. Jarrutkin ois kiva laittaa jo näkösyistäkin.

No mut jos laittas ensimmäisenä noi mitä tässä ollaan kyhäilty jo. Säädöt,putkisto ja cooleri. Jatketaan siitä sitten.

tuota sinun mallia on kutsuttu juuri mk3 tai v70nn tai p3 niinkuin sanoit. Mitähän eroja mk3 d5 ja mk 2 d5? iteltä löyty suruksi ainakin eri numerolla olevat suuttimet, vielä on pieni toivo että olisivat 7 reikäiset.

kalliita ja hienoja vanteita oot suunnitellu, siis merkkien perusteella. tää auto on nähtävä livenä kun valmis ! :)
volvoja - onhan noita.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #36 : 22.02.2012, 15:20:16 »
Tilasin edelliseen volvooni RAYSin CE28:it. Jouduin maksamaan etumaksua 1500 euroa koskaan vanteita saamatta.
Odottelin kiltisti puoli vuotta toivossa että kyllä ne sieltä tulee. Välillä tiedustelin asiaa kyseisestä firmasta, ja aina vedottiin japanin päähän. No sit loppu pinna, ja rupesin vaatimaan rahoja takaisin. No ei meinannut rahoja sit millään saada takas. Muutaman kerran takaisinmaksulupausten jälkeen paloi pinna sit lopullisesti.
Soitin sit taas sinne ja annoin kaksi vaihtoehtoa >:(. Rahat oli tilillä 3päivän päästä.

No nyt on firma joka pystyy ne toimittamaan luotettavasti ;)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #37 : 22.02.2012, 18:33:36 »
Mitähän eroja mk3 d5 ja mk 2 d5?

kalliita ja hienoja vanteita oot suunnitellu, siis merkkien perusteella. tää auto on nähtävä livenä kun valmis ! :)
Ei kai niissä koneen osalta pitäisi isoja eroja olla jos molemmat on 185hv versiot.

Ei kai OZ:t kalliita ole. BBS:kin tekee normi hintaisia vanteita. Molemmilta löytyy sitten niitä malleja jotka on yli tonnin kappale. Mutta niiden normi mallitkin on kestäviä :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #38 : 27.02.2012, 10:23:52 »
Viimeksi tapahtunutta.

1,5 viikkoa sitten vaihdoin tyhjennetyn partikkelin vakion tilalle, koska säätöpäivä oli edessä tiistaina 21.2. Sitä ennen kävin myös samppasportissa hakemassa vakio-ohjelman tuohon volvooni. No, siinä partikkelien vaihdon yhteydessä sitten korkkasi kierteet lämpötila-anturista.
No vielä oli kierrettä sen verran että ruuvasin sen tuohon tyhjättyyn partikkeliin. Viim.viikon torstaina kurvasin sitten bilialle kuitenkin hakemaan uutta anturia. Ei paha 106e. Tilasin siinä sitten myös r-desing mallin takapuskurin. Täyty saada puskuri missä paikka kahdelle ulostulolle, ja se puskuri on omaan silmään ihan ok. Ja tuo orkkis puskuri on niin ruma että siihen ei mitään koloja rupee tekemään. No se siitä. Perjantaina sain sitten tiedon että 21.1 säätöpäivä on peruttu.
No tyhjätyllä partiikelilla on jatkettu nilkuttamista sitten siitä asti. Kunnes, kiitos täällä kirjoittelevalle "nortille" vinkistä, jolla saataisi auto toimimaan tyhjätyllä partikkelilla ilman mitään ohjelmointeja.
No kokeilin sitä systeemiä, mutta ei toiminut. Lue loppuun niin asia valkenee ;)

Nyt huomenna on säätöpäivä sitten edessä. Lähinnä tärkein on se että saadaan tuo uusi hybridi toimintataajuudelle. Otetaan tietysti niitä tehojakin jonkun verran samalla ulos. No siinä toimenpiteessä pitää saada pakosarjalta mitattua pakopaineet. Eilen sitten kyhäsin sitten hienon ja nopean tavan sille systeemille.

Akku ja akkukotelo irti. Vesiletku irti egr lämmönvaihtimelta. Samalla iso johtohässäkkä pois tieltä, ja narulla vaikka jonnekkin vetoon se nippu. Egr haitariputki irti. Työnsin tulpan pakosarjan sisään sen egr reiän kautta. Kierretappi käteen ja kierrettä tekemään pakosarjaan. Sain sen tehtyä, ja hyvä tuli. Oskilloskoopilla vielä tupon vedettyäni pois takistin että ei jäänyt metallilastua pakosarjan alkuun, ei jäänyt.

Ei muuta kuin kaikki rompeet takas kiinni. Paksusta johtonipusta muuten bongasin 3 puhkikulunutta johtoa. On hangannut akkukoteloon se paksu nippu. No pahin oli vielä siinäkin se että puhki kuluneet johdot nipun sisällä oli vierekkäisiä johtoja. No korjasin ne samalla, mutta bilialle menee asiasta huomautus.

Illalla vielä sitten pähkäilin että onkohan nyt kaikki kunnossa säätöpäivää varten. Sitte muistin sen lämpöanturin partikkelissa. No olihan se pakko taas könytä vielä auton alle ja vaihtaa se uuteen minkä olin jo ostanut. Ja mitäs perskuttia. Pieni koeajolenkki ja auto toimi kuin enkeli. Eli se takimmainen anturi on saanut siipeensä silloin kun sen kierteet korkkasi, tai muuten vain tullut tiensä päähän.

Nyt sitten auto kulkee tyhjällä partikkelilla, vakiosoftalla ja "nortin" systeemillä, millä sen tyhjätyn partikkelin saa toimimaan autossa ilman kalliita ohjelmointeja :)

Että tälläista täällä. Laittelen illalla joitain kuvia esim.niistä puhkikuluneista johdoista jne.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #39 : 27.02.2012, 15:16:47 »
Tässä parit kuvat miten toteutin tuon pakopaineen mittauksen:

Tässä valmis kierre pakosarjan päässä.http://kuvablogi.com/nayta/3439460/

Ja tämmöisen rakensin kierteille.http://kuvablogi.com/nayta/3439461/

Tässä vielä pahasti nirhaantunut johtosarja. Ottaa akkukotelon pohjakulmaan kiinni. No tulipahan tuokin korjattua.http://kuvablogi.com/nayta/3439464/

Käänsin valmiiksi vielä egr pannat niin, että mitään purkamatta sen saa nyt irti n.5 minuutissa. Plugi kierteille, letkua ja mittari päähän. Että tämmöstä...

Nyt vaan huomista säätöpäivää odotellessa :)
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012, 15:24:45 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #40 : 27.02.2012, 15:24:45 »
Tässä parit kuvat miten toteutin tuon pakopaineen mittauksen:

Tässä valmis kierre pakosarjan päässähttp://kuvablogi.com/nayta/3439460/

Ja tämmöisen rakensin kierteille[imghttp://kuvablogi.com/nayta/3439461/]http://[/img]

Tässä vielä pahasti nirhaantunut johtosarja. Ottaa akkukotelon pohjakulmaan kiinni. No tulipahan tuokin korjattua.(Kuva poistettu lainauksesta.)

Käänsin valmiiksi vielä egr pannat niin, että mitään purkamatta sen saa nyt irti n.5 minuutissa. Plugi kierteille, letkua ja mittari päähän. Että tämmöstä...

Nyt vaan huomista säätöpäivää odotellessa :)


joo eli paa kuvan osoite semmoinen missä näkyy se .jpg tms pääte tohon
Koodia: [Valitse]
[img]kuvan osoite tähän[/img]
« Viimeksi muokattu: 29.02.2012, 11:10:57 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #41 : 27.02.2012, 18:30:10 »
Näinhän tää kuvien laittaminen olisi hienoa, jo topiccien lukijoittenkin kannalta fiksumpaa. Voisi kuvia ripotella enemmänkin jos vain osaisi nuo kuvat tuolleen tänne laittaa.
Kohta niitä kuvia rupeaa tulemaan ainakin itselleni. Kaiken näköstä osaa ym. rupeaa pikkuhiljaa tulemaan.

Neuvokaas nyt joku miten saan kuvan/kuvat jatkossa laitettua tänne ilman mitään linkityksiä :idiot2:

Olikohan tuo ristuksen yllämainittu kuvateos vihje siitä ::)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #42 : 27.02.2012, 18:43:49 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.0 <--- tuolta ohjetta kuvien lisäykseen
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #43 : 27.02.2012, 19:48:11 »
Ähhhh....ei näy
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012, 19:53:27 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #44 : 27.02.2012, 20:35:28 »
(Kuva poistettu lainauksesta.) Ähhhh....ei näy
Klikkaa kuvan päällä oikealla näppäimellä "kopioi kuvan osoite" ja sen liität noiden img tagien väliin.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron