Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Jussi.L:n 240 "GLE" Turbo

  • 145 Vastauksia
  • 59838 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Kannattaa katsoa autotunen sivusto läpi sielä on hyvää osaa :) niin boxeja kuin johtosarjaa.. Ja onhat noit muitaki sivuja :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Tuo V3.57 on pintaliitoskomponenteilla joita on sitten hankalampi vaihdella. Toki voi ostaa v3.0 levyn kasattuna jota voi sitten itsekkin muokkailla enemmän. Hintoja en muista mutta muutaman satasen enemmän täytyy laittaa jotta saa tuon kasatun.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Kannattaa katsoa autotunen sivusto läpi sielä on hyvää osaa :) niin boxeja kuin johtosarjaa.. Ja onhat noit muitaki sivuja :)

Muutama ilta on nyt vietetty finnsquirt sivuston parissa :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Turbo ahdinta tuli vähän laitettua kuntoon, Mutta iski ongelma sen kanssa...

1. Ensimmäinen ongelma on että hukkaportin tappia ei saa kiinni ku ei osu kohdalle, jos vertaa vanhaa ja tätä "uutta turboa niin kompressori puolen ulostulo osoittaa muutaman asteen erisuuntaan vaikka on samanlaiset turbot?

2. Toinen mihin tarviin apua on se että ahtimet ovat samanlaisia lukuu ottamatta ahtimen keskiosaa, toiseen tulee öljyn meno ja tulo, mutta toisessa on sen lisäksi vielä jotkut 2 isoa ruuvia joissa on reikä... onko tämä siis vesijäähdytteinen??

3. jos on vesijäähdytteinen niin mistä vesi otetaan ja mihin se palautetaan? Voiko sen ottaa mistä vaan vai onko niillä omat paikat?

Tuossa kuvia selvyydeksi.

Näissä 2 ekassa kuvassa on pakopuolen laippa samaan suuntaan jotta pystytte havainnoimaan tuon imupuolen ulostulon eri suunnat..

Vanha ahdin


Uusi ahdin "vesikierrolla"


Tuossa ruuvimeisselin osoittamassa paikassa on ne tapit mitä tuossa toisessa ei ole?


Huomatkaa murtunut ranne ja kipsi :D


Tuossa näkyy noi tekstien erot?




Nyt jäi hommat kesken ku odottaa turbon asennusta paikoilleen joten tarttisin pikaseen apua :)
« Viimeksi muokattu: 22.08.2012, 06:32:04 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Hukkaportti ongelmaan löysin ratkaisun netistä, eli asennan hukkaportin vinoon niin saa toimimaan, ainoastaan ahtoputket joudun tekemään uusiksi..

Tuollai.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2012, 08:13:18 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vesijäähdytteinenhän se.. Mutta ei ole pakko laittaa vettä kiertämään ellet halua.. Kunhan vaan tulppaa reijät.. :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vesijäähdytteinenhän se.. Mutta ei ole pakko laittaa vettä kiertämään ellet halua.. Kunhan vaan tulppaa reijät.. :)

Asia selvä :) Onko paljon haittaa jos ei laita vettä kiertämään?

Kiitokset nopeasta vastauksesta  -H-
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vesijäähdytteinenhän se.. Mutta ei ole pakko laittaa vettä kiertämään ellet halua.. Kunhan vaan tulppaa reijät.. :)

Tai jos jättää reiät auki, niin sitten se on ilmajäähdytteinen turbo :juhau:

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Tai jos jättää reiät auki, niin sitten se on ilmajäähdytteinen turbo :juhau:

Se oliskin jo kunnon moposporttia   ;D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Asia selvä :) Onko paljon haittaa jos ei laita vettä kiertämään?

Kiitokset nopeasta vastauksesta  -H-

No entiä mitä haittoja.. Kaverilla ei oo ollenkaa vettä kiertämässä.. Mutta jos jaksaa niin kannattaahan se laittaa ei siitä haittaakaan oo ;D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
No entiä mitä haittoja.. Kaverilla ei oo ollenkaa vettä kiertämässä.. Mutta jos jaksaa niin kannattaahan se laittaa ei siitä haittaakaan oo ;D

Tänään olin taas turbon kimpussa niin huomasin autossa syylärin alavesiletkussa olevan valmiina y-haara, joten uskon että tässä on joskus ollut vesikierto turbo. Päätysin nyt sihen että laitan turbolle vesikierron niin ainakin saa turbo sitä mitä haluaa :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Tänään olin taas turbon kimpussa niin huomasin autossa syylärin alavesiletkussa olevan valmiina y-haara, joten uskon että tässä on joskus ollut vesikierto turbo. Päätysin nyt sihen että laitan turbolle vesikierron niin ainakin saa turbo sitä mitä haluaa :D

Okei... eli tarvit siihenkin letkuun mikä lähtee paisarista niin y/t-haaran, se tulee turbolle ja paluu on sitten sinne alavesiletkuun :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Okei... eli tarvit siihenkin letkuun mikä lähtee paisarista niin y/t-haaran, se tulee turbolle ja paluu on sitten sinne alavesiletkuun :)

No niin, näillä ohjeilla pärjään pitkälle :)
Kiitos vielä kerran.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
lähinnä venehommista kokemusta tuosta vesjäähy puhaltimesta.. ilman jäähdytystä sai makkarat ja munat paisteltua pakopesän päällä.. ja jäähdytys päällä ei tullutkuin haaleita höyry makkaroita.. :D
740 M50B25

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Olen koittanut hakua käyttää mutta ei ole löytynyt... en varmaan löydä oikeita sanoja..

Nyt tarttis saada tietää LH 2.2 ja LH 2.4 erot?

Olen asentamassa LH 2.4 -ruiskun turbon boxeilla ja suuttimilla.. Molemmat on ostettu jo.

Nyt oon ostamassa johtosarjaa mutta ei saada myyjän kanssa selvyyttä että onko johtosarja LH 2.2 vai LH 2.4 peräisin, se on volvo 240 johtosarja..

Miten muuten tunnistaa kuin vikakoodinluku laitteesta, koska johtosarja on irti niin ei hän tiennyt että onko siinä ollut kyseinen laite?

Ostamani boxit on ECU -563 ja ezk -176 loppuiset, Käsittääkseni ovat LH 2.4:n boxeja.
Kysymys kuuluu että jos tuo johtosarja olisi vaikka LH 2.2 niin sopisiko nuo boxit sihen vai onko LH 2.2 ja 2.4 erinlaiset liittimet?

Toinen mikä askarruttaa niin volvo 740 johtosarjassa ecun liittimestä lähtee johtonippu joka yhdistyy toiseen johtonippuun ja muuttuu Y muotoiseksi, 1 osa menee konehuoneeseen, toinen sytkäboxin suuntaan ja 1 osa menee johonki isoon liittimeen joka taitetaan auki.. liittimestä lähtee johtoja taaksepäin. mihin nämä menee? bensapumpulle vai? pitääkö tuo liitin ottaa mukaan?
« Viimeksi muokattu: 27.08.2012, 20:00:16 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

Autoracing  KL-varaosat