Carcom Oy  Ateho

Volvo 142 b19 turbo

  • 38 Vastauksia
  • 12893 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #30 : 07.02.2017, 13:43:57 »
toi voi olla hyväkin juttu...nyt porauttamaan tuo b21 männille niin on tifti alakerta :)

Vai tulisko parempi tai vahvempi alakerta jos porais b19 ylikokoon ? Pysyis seinä vahvuus pytyissä isompana...

B19et tako männät saksasta 125€ kpl , yllättävän halvat.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Jee jee
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #32 : 08.02.2017, 11:25:13 »
B19et tako männät saksasta 125€ kpl , yllättävän halvat.
Onko noi jotain Wössnereitä? Niiden hintahan pyörii tossa kieppeissä.
!

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #33 : 08.02.2017, 14:44:29 »
Onko noi jotain Wössnereitä? Niiden hintahan pyörii tossa kieppeissä.

Skandixin omaa tuotantoa jos oikein ymmärrän.




Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #34 : 08.02.2017, 15:02:26 »
Tuli tossa idea imusarjan toteuttamisesta , ajattelin siirtää kaasu läpän (60mm) tohon imusarjan päätyyn ja hitsata suuttimille holkit , omasta mielestä ihan toimiva ratkasu ??




Näillä näkymin kone tulee 15 asteen kulmaan joten imusarja mahtuu olemaan vaikka jarrutehostin olisi paikallaan. Laturin joutuu siirtämään toiselle puolelle , onko siihen jotain suoraa palikkaa vai joutuuko tekemään telineen itse ?

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #35 : 08.02.2017, 15:49:00 »
Mahdollisia ongelmia, jos toteuttaa imusarjan noin voivat olla, että imusarja todennäköisesti virtaisi tasaisemin eri sylinterien kesken, jos kaasuläppä olisi alkuperäisessä paikassa. Päätyyn asennetulla läpällä ilma todennäköisesti pakkautuu enimmäkseen vastakkaiseen päätyyn ja 1. sylinteri virtaa huonoiten.

Tuohon kun asentaa suuttimia, niin ne jäävät helpolla aika pystyyn, kun kanavan muoto on noissa niin nouseva. -Todennäköisesti silti kummallakaan noista pahemmin käytännön merkitystä on.

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #36 : 08.02.2017, 16:25:29 »
Mahdollisia ongelmia, jos toteuttaa imusarjan noin voivat olla, että imusarja todennäköisesti virtaisi tasaisemin eri sylinterien kesken, jos kaasuläppä olisi alkuperäisessä paikassa. Päätyyn asennetulla läpällä ilma todennäköisesti pakkautuu enimmäkseen vastakkaiseen päätyyn ja 1. sylinteri virtaa huonoiten.

Tuohon kun asentaa suuttimia, niin ne jäävät helpolla aika pystyyn, kun kanavan muoto on noissa niin nouseva. -Todennäköisesti silti kummallakaan noista pahemmin käytännön merkitystä on.

Toi kaasuläppä on vähän haasteellinen , vakio paikassaan taas puhaltaa kaikki ilmat suoraan tohon kanteen...

Täytyy vähän katella kumpi olis järkevämpi ratkasu , kummassakin tapauksessa uskon että virtaus riittää noille tehoille mitä oon hakemassa.
Ja jos haluaa enemmän niin sen voi aina vaihtaa....

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #37 : 08.02.2017, 16:43:55 »
Täytyy vähän katella kumpi olis järkevämpi ratkasu , kummassakin tapauksessa uskon että virtaus riittää noille tehoille mitä oon hakemassa.
Ja jos haluaa enemmän niin sen voi aina vaihtaa....

Bilsport turbocontainer seiskassa tais olla alkuun vakio kjet imusarja, paitsi että kaasuläppä oli tuotu mutkalla eri paikkaan. Jos haluais välttämättä imusarjaa muuttaa, niin voishan tuohon pohjaan tehdä sellaisen wrc tyyppisen kammion?
« Viimeksi muokattu: 08.02.2017, 16:46:51 kirjoittanut Korte »

Poissa Niksutin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b19 turbo
« Vastaus #38 : 04.03.2017, 02:48:27 »
Eipä oo töitten ja muuton takia saanut ihmeitä tehtyä , ruosteita alotettu putsaamaan ja jos vaikka ens viikon aikana sais kaaret hitsuuteltua kiinni...

Pieni heräte ostos tuli tänään tehtyä ja haettua 531 kansi , ja nyt alkanut jo miettimään että pitäsköhän b230 alakertakin laittaa kun viri osien saatavuus huomattavasti parempi  :-\






Imusarjakin tuli mukaan napattua vaikka ei varmuutta oo saako sitä järkevästi laitettua 142sen jarrutehostin hässäkän takia..
Vois olla helpompi jos vaihtais tilalle pedalboxin  ::)

 

Autoracing  KL-varaosat