Elekma  Autoracing

Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46

  • 158 Vastauksia
  • 88755 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #120 : 17.07.2014, 20:39:30 »
Piti alunperin laittaa nuo kumit sinne alkuperäselle paikalle, mutta eihän siellä ollut tilaa mitään tehdä, niin laitoin noin. Kyseinen pirssi tuli muuten nakattua nettiautoonkin. Jos joku siintä on kiinnostunut, niin löytää helposti ja VRCF hinnan saa YV:llä vaikka tarvittaessa. Pitäis joku vähän taloudellisempi käyttöauto keksiä. Vaihtokin siis mahdollinen. Jopa vapariin...  :-X


Asiasta kolmanteen: Eräs hieno mies sanoi aikoinaan että "Vaikka ruostetta ei näy, se ei tarkoita etteikö sitä olis" Etulokari tuli siis alkuviikosta kunnosteltua. Yksi reikä siellä vielä on mikä näkyykin viimisessä kuvassa. Tuo "vahvistettu" pistehitsisauma oli kokonaan irti ja siksi se on nyt tuommoinen. Alunperin ei pitänyt konehuonetta maalata, mutta tuon jälkeen taitaa olla pakko vähintään paikkailla. Pari räpsyä perunalla:







JuhaU:lta on tulossa jotain motivaatiota ratapäivien jälkeen, niin jos saisi tämänkin edistymään. Ainiin ja ensviikolla tulee yksi neliovinen kai lisää.  :smitten:

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #121 : 17.07.2014, 20:54:18 »

Kattelin illalla, jotta olit pirssin laittannu myyntiin. Vaihtelu virkistää, kannattaako hyvää silti hukata? 

Tuossa vaiheessa helppo ruikkia konetila kokonaan maaliin ja ohan se uuden näköinen sitten  8)

Isot tilat missä tehä siulla O0
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho
« Vastaus #122 : 23.07.2014, 21:32:04 »
Ei hyvää varmaan kannattaiskaan hukata, mutta taas kuume on kova toiseen suuntaan. Sitäpaitsi vaikka tuon kaksnelivitosen nyt saisi nurkista pois, niin jäähän mulle 2kpl 244 Turboja ja ilmeisesti yksi 242 pitäis käydä hakemassa lähiaikoina. Käyttöautoksi siis jotain vähän modernimpaa vaihteeksi kiitos.  :D (Pari kiloeuroa, niin vaihtaa omistajaa)

Tilat on ihan jees. Porukoiden tallihan tuo on, mutta näin kesäsin mahtuu hyvin turata. Talvisin sitten S40 nököttää tossa TUA:n vieressä. Perjaatteessa siis puolet tosta on mun käytössä atm. Miinuksena mainitaan montun / nosturin puute. Kimppatallia ollaan yhden luokkakaverin kanssa kateltu jos sais aikaseksi.

Maanantaina töihin ajellessa ihmettelin helvetillisen suurta ahtopainetta tokassa kiihdytyksessä ja syytähän ei tarvinnut kauaa etsiä:

T-Haarasta oli nirhautunut tuo silikoniletku risaksi. Pätkä pois ja näyttäis taas toimivan. Ahdot tiputin samalal 1bar -> 0,7bar. Kai tässä alkaa tulla vanhaksi tai jotain.  :idiot2: Kuvan oranssi vesiletku pitäis vaihtaa mustaan.

Öljyt ja suodatin tuli myös vaihdettua kilometrien ollessa 388811. Todisteena kuva uudesta suodattimesta paikoillaan. Samalla vaihtui myös öljyproppu kun joku toope on koettanut tuota alkuperäistä 1" kannalla olevaa avata ilmeisesti millisellä avaimella.... Motonetistä uusi proppu ja avainväli on nykyään 24mm

Tarttee näköjään vaihtaa klemmari tuohon huohotuksen lähtöön.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 244 Turbo '81 B21ET & M46
« Vastaus #123 : 30.08.2014, 14:16:51 »
Kartano lähti tänään uudelle omistajalle ja sinisen heitin omaan ketjuunsa. Tämä jää siis pelkäksi TUA:n ketjuksi. Lähipäivinä olis tarkoitus tehdä jotain kollaasia, että missä mennään. :)

Sininen 244T: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=52743.0

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #124 : 07.12.2014, 21:40:26 »
Kollaasia ei nyt ihan lähipäiviksi joo kyllä saatu, mutta sellaista sattuu. Kerrottakoon senverta että alkuperäinen oikaistu kansi tuli myytyä pois, sisustaa on haalittu parisen kierrosta joista parhaat jätetään ja loput joutaa johonkin, Juhan pajalla vierailtu Naantalissa ja mukaan tarttui osaa tähänkin, peltiosia on ostettu ja myyty (ovia on varmaan joku neljä kierrosta...), halkeamaton kojelauta metästetty ja sisutan osat alkaa olla muutenkin kasassa. Varmasti muutakin, mutta tuossa nyt jotain maistiasia.

Laitetaan tähän vielä surkea kuva hoonatusta lohkosta, niin edes joku uskoo tämän edistyvän hiljalleen:

Jäljet on siis dekkiin asti, vaikka se ei kuvasta ilmene mitenkään. Itse dekkitaso on taas vähän surkea, niin voi olla että siitä joutuu vielä siivun ajaa. Puristuksethan tässä nousee jokatapuksessa 7,5 -> 8,5 tjsp. Sekin selvinee vasta kun uusi kansi on haalittu jostain ja saatu kustomoitua mieleiseksi.

Ja auttakaahan miestä mäessä! Janicolilla löytyy B21-moottoriin sekä valurautaisia, että cromattuja renkaita. Kummankohan olis tämmöseen sunnuntai autoon paremmat?

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #125 : 07.12.2014, 22:36:59 »
tulee mieleen fraasi jonka sanoit kun hain 240in sulta:
"TUA on rehellisesti sanottuna odottanu puol vuotta mäännänrenkaita" :2funny:
Hyvä että nyt oot alkana niiden ostoa suunnittelemaan :D
Mutta hiljaa hyvä tulee :)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #126 : 11.03.2015, 17:32:25 »
Tää homma etenee.



Näistä ei vissiin ollut täällä mistään kuvaa, niin laitetaan ihmeteltäväksi: Vanhat kampilaakerit.


Huomenna tarvii napata kouluun mukaan yksi 160 kansi, kun tähän alunperin kaavattu 398 tuli myytyä joskus ajat sitten pois. Siniseltä tarvii käydä tilaamassa etustefa, stefakopan tiivari ja moottorin tukikumit. Etustefakopan jälkeen pitäis vielä öljypumppu tarkistaa ja kiinnittää. Sitten voisikin naittaa öljypohjan jälleen lohkoon. Sitä ei tosin ole maalattu, mutta harva pääsee väriä edes vertaamaan.

Korista on helmat auki ja kun uudet saadaan hitsattua, niin se kipataan tohon pihalle kyljelleen. Pääsee sitten vähän mukavemmassa asennossa puhaltamaan ja räkimään. Voi olla, että alkuun mennään pienehköllä tilkkutäkki lookilla ja maalataan koko vessa yhdellä värillä sitten joskus.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #127 : 12.03.2015, 09:41:00 »
Etustefakopan jälkeen pitäis vielä öljypumppu tarkistaa ja kiinnittää.
Otahan siniseltä samalla öljypumpun lähtöön uudet tiivisterenkaat jos ei jo ole. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #128 : 12.03.2015, 19:54:13 »
Otahan siniseltä samalla öljypumpun lähtöön uudet tiivisterenkaat jos ei jo ole. ;)
Näin oli tarkoitus. Pikaisen mietinnän jälkeen ostoslistaan saa lisätä takastefakopan tiivisteen, pakotiivarit ja öljynpaluun tiivisteet.  :)

Kannesta höyläsin 0,4mm pois. Suorahan se oli jo ennen oikaisua, mutta tiivistepinnassa oli muutamat montut. Samalla tuli käytyä kierteet läpi koko hoidosta. Nokkalaakerointi tossa on ihan karmeassa kunnossa, mutta sille ei nyt voi minkään. Pakopuolelta puuttuu 6kpl pinnapultteja. Mistäs näitä kannattaa haalia ja mihin hintaan? Sininen?


Jos kävis vielä asentamassa tämän.

Vesipumppua kävin motonetissä kyselemässä. Tarjosivat jotain m-alkuista joka tulee sinisessä paketissa. Sen enempää ei muista... Kellään haisua saako noita GMB Japan pumppuja vielä jonkun varaosaketjun kautta?

EDIT: Tuttavan autossa näin Turbo+ sarjan killittämässä vailla virkaa. Siitä olis tarkoitus tehdä jokin tarjous ja sitten puuttuisikin enää kaasuläpälle menevä haitarikumi. Etrasta saa jotain suht samanlaista, joten siihen tulee varmaan turvauduttua. Onko suuri rikos kasata tämä sillä uudemman nokkamallisella venttiilikopalla?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #129 : 12.03.2015, 20:02:37 »
Motonetissä on joku opelin pinnapultti mitä olen saanut kun mallin kanssa mennyt tiskille
No kun halvalla sai.

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #130 : 12.03.2015, 20:03:29 »
fixuksesta hain omaani just gmb:n pumpun
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #131 : 13.03.2015, 09:59:20 »
siniseltä tuli pinnapultit ja mutterit haettua pakopuolelle...

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #132 : 13.03.2015, 10:38:36 »
Laatupumppu on myös HEPU  P053.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #133 : 14.03.2015, 10:01:18 »
mutteriliikkeestä saa pinnapultteja  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46
« Vastaus #134 : 15.03.2015, 13:58:48 »
Kannesta terävät nurkat pois ja asennus Reinzin tiivisteellä ja Elringin pulteilla. Imusatsin kasasin uusilla tiivisteillä:


Tarkkasilmäinen huomaa imusarjan olevan kotoisin seitenkantikkaasta.

Bilian verkkokaupasta tuli tilattua etustefakopan tiiviste, pakotiivisteet, apuakselin stefa ja 6kpl pinnapultteja pakopuolelle. Parit varaosanumerot eivät antaneet mitään, niin pitää vielä paikalliseen mennä kyselemään mm. öljypumpun putken 0-renkaita ja puolanjohtoa. Vesipumppu ei ole edennyt ollenkaan. Turbobricksillä itseasiassa kehuivat tuota Hepon pumppua paremmaksi kuin GMB. Käyn viikolla Osaset liikkeestä kysäsemässä, mitä heillä olis tarjota.

Auton Garrettista rupesin irroittamaan katkennutta DP:n pulttia ja samalla kattelin, että pakopesä on kyllä ihan tohjona (=halkeamia). Muutenkin oli tarkoitus käyttää tässä tota 90+ pakosarjaa ja jäis sopivasti tosta sinisestä tuo 13C ylimääräiseksi, niin visioin vähän sitä tähän. Tulolinja pitäis ainakin teetättää, mutta mulla oils KL-racingin Banjo->AN4 palikka siihen valmiiksi. Mites sitten paluulinja, sopiiko ilman kustomointia?

 

Samppasport  Futurez