Proturbo  Autodiagnoosi

Savolaisen masennelma 240 wannabe V8 (uutta sivulla 4)

  • 173 Vastauksia
  • 75397 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #15 : 28.06.2013, 18:02:53 »
Päivitelläämpäs  :hello:

Projektia ei ole unohdettu tai lopetettu, käyttäjän 240:n luona tuli käytyä ja matkaan tarttui oikea kartaani ja vaihdelaatikon kannatin.

Vaihdelaatikko uusilla öljyillä ja kartaani rasvattuna paikoillaan.  Vaihteen vaihtovälitkin on nyt lyhyemmät kun tuli jatkettua keppiä n.20mm  :)

Kansi kävi koneistamolla, Siellä tapahtui kannen plaanaus, monikulma seetit, nokka-akselin ja pukkien hionta, pako ja imun tasot jyrsittiin kun oli meisselillä ronklattu mutkalle  :nohnoh ja tietysti venttiilien hionta ja välyksen säätö.
Kansi on laitettu päälle ja momentissa.


Imusarja tuli hitsattua MIG:llä, pitää vielä siistiä jälkiä ja heittää värit niskaan.


Tero kiittää ja kumartaa..
« Viimeksi muokattu: 01.07.2013, 16:09:55 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #16 : 01.07.2013, 16:25:17 »
Jakohihna tuli asennettua paikalleen.


Imusarjan hionta ja maalaus vielä vaiheessa, kuvia en ottanu kun hitsi sauma oli mitä oli. :2funny:

Näppäsin kasaus kaverista kuvan, eihän se yksin oo aina kiva olla?  ELK
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #17 : 09.07.2013, 21:17:39 »
Imusarjaa hioessa palo laakerit porakoneesta ja vingusta  :2funny: elkää edes kysykö merkkiä.

Mitenkä ihmiset on toteuttanut öljynpaine mittarille paikan?  :buck2:
Olisin laittanut imusarjan ja kaasarit paikoilleen lopullisesti mutta moposportilta oli väliaikasesti tiivisteet loppunut  >:( Vielä pitäisi päättää ostaisiko 4-1 vai 4-2-1 pakosarjan, eroja on tullut luettua foorumilta mutta käytännön kokemusta kun ei ole  :idiot2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #18 : 10.07.2013, 13:23:50 »
Hiljaista on.. Mutta kysäsempä silti  ;D elikkä onko porukka kevennelly näitä vapareita mitenkä paljon? Mielessä pyöriny takapenkkien poisto ymm ylimääräinen.. Kannattakohan edes..  :idiot2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #19 : 10.07.2013, 13:31:07 »
Koeta saada mielummin eestä painoa pois. Tiedä kyllä, että takaa olis helpompi ottaa penkkiä ja varapyörää veks, mutta etupäätä keventämällä tulis parempi painojakauma.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #20 : 10.07.2013, 13:31:40 »
Hiljaista on.. Mutta kysäsempä silti  ;D elikkä onko porukka kevennelly näitä vapareita mitenkä paljon? Mielessä pyöriny takapenkkien poisto ymm ylimääräinen.. Kannattakohan edes..  :idiot2:

Tuolla oli muistaakseni vaa'an kanssa kevennelty autoa.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24672.0

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #21 : 11.07.2013, 20:51:28 »
Koeta saada mielummin eestä painoa pois. Tiedä kyllä, että takaa olis helpompi ottaa penkkiä ja varapyörää veks, mutta etupäätä keventämällä tulis parempi painojakauma.
Edestä kun on vaikea ottaa sitä painoa pois  ;) Ellei sitten kuljettaja rupea kuurille  :buck2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #22 : 24.07.2013, 13:06:14 »
Tiivisteet tullu ja paikalleen laitettu. Huohotuspönikkäki tuli laitettua. Pakosarjaa etsiskellyt mutta ei vielä ole vastaan tullut  ::) ostoilmoituksenki väsäsin mutta hiljaista ollut.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #23 : 31.07.2013, 20:43:00 »
Ääh, savuja koitettu mutta eihän se käyntiin lähtenyt  :-[ Pari pätkää tuli kuvattua siinä toivossa että olisi tulille lähtenyt..  ??? Kaasuttimet on 318 bemarin jäljiltä ja sytty on sinneppäin..
Tuo uus bensapumppu nakuttaa niin maan pirusti niin viteo kuullostaa järkyttävältä, voi olla että bensakin loppu tuossa käynnistäessä taikka sitten ei tankkipumppu pyörinyt  :o
Tältä päivää kerkesi aika loppua kesken joten viikonloppuna varmaan lisää  ;)
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #24 : 03.08.2013, 19:49:14 »
Mikä letku tulee tankin tulon ja paluun kanssa?

Edit: Letku oli ylivuotoletku.
Missähän vika kun koittaa startata niin välillä poksauttaa ja starttaus hidastuu ja sitten jatkaa taas hankaamista?
Kaveri oli konehuoneessa starttauksien aikana ja sanoi että taaempi kaasari ei ime ilmaa kun kädellä koittaa.  :idiot2:
Sytytys tarkistettu satakertaa ja ei voi olla pielessä  ;D
Bensansaannista sen verta että ensimmäinen kaasari tulvii kun starttailee jonkun aikaa, taaempi kuivana ???
Bp-säädintä ruuvasin pienemmälle mutta kun ei ole bp-mittaria niin ei hajua missä juoksee paineet  >:(

Eniten ihmetyttää tuo välillä pakauttelu ja startin hyytyminen sekä toisen kaasarin haluttomuus..

Sellasta  :hello:
« Viimeksi muokattu: 04.08.2013, 00:36:29 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #25 : 04.08.2013, 21:32:43 »
Poksuminen ja se että kaasari ei ime saattaa johtua kaasarin ja imusarjan välisistä tiivisteistä. Näin oli ainakin kaverin kilpa-autossa kun pitkiä seisonnan jälkeen kasattiin kone ja tiivisteet oli menny mureeksi.
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #26 : 04.08.2013, 22:32:22 »
Hienoa, että löytyy vielä vaparivirittäjiä. Itseltä menny tällänen topikki aivan ohi, seurantaan.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #27 : 05.08.2013, 10:27:42 »
Poksuminen ja se että kaasari ei ime saattaa johtua kaasarin ja imusarjan välisistä tiivisteistä. Näin oli ainakin kaverin kilpa-autossa kun pitkiä seisonnan jälkeen kasattiin kone ja tiivisteet oli menny mureeksi.
Tiivisteet uusia ja liiman kanssa vielä, voi kyllä johtua imusarjasta kun itse hitsattu niin laippa sen verta kiero?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #28 : 05.08.2013, 10:29:42 »
Hienoa, että löytyy vielä vaparivirittäjiä. Itseltä menny tällänen topikki aivan ohi, seurantaan.
Pitäähän sitä johonkin rahat työntää, muuten menis varmaan ikeaan..  :2funny:
Kiva että joku seurailis niin ei tarttis aina yksinään puhua  :D
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1876
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 DL vm.86
« Vastaus #29 : 05.08.2013, 10:57:44 »
Jos kaasu pohjassa startatessa vikasta kaasarista ei tunnu mitään imua, niin silloin siellä ei oikein voi olla muuta kuin venttiileissä jotain hämminkiä. Olettaen tietysti että kaasuläppä aukeaa.

 

Samppasport  Futurez