Race.fi  Puotilan autokorjaamo

volvo 240 deekunation tupla holseteilla

  • 116 Vastauksia
  • 35858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #15 : 20.08.2013, 17:36:27 »
Tarpeeksi vahvaa putkea? ::) latat putkien väliin ja yksi/kaksi tuki lattaa koriin kiinni jos ei muuten kestä.

Kandee varmaa pistää moottoriin ne tukilatat eikä koriin...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #16 : 20.08.2013, 18:22:56 »
Niin mätä kori kyllä antaa värinälle periksi ;) No ei vaan katotaan mitä tehdään kunhan päästään asian ytimeen ensiksi. Eka tehdään ja sitten suunnitellaan, eikös jotenkin noin menny.

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #17 : 24.08.2013, 00:18:28 »
Tänään tuli haettua turbo kotiin ja järjettömän kokonen on, joten saa katsoa missä paikkeella deeku alkaa jaksaa pyörittää holsteria kunnolla. :D

https://www.dropbox.com/s/y6cdwx8l79fnhuv/FxCam_1377270014171.jpg
https://www.dropbox.com/s/lccsqx5cm04q06g/FxCam_1377270042457.jpg
https://www.dropbox.com/s/qt4fwtnhh2222jp/FxCam_1377270062127.jpg

Tossa olisi pari kuvaa, otin imu/pakopesän irto ja turbon vien kouluun pestäväksi autopuolelle että saa kaikki hapettuma paskat sun muut pois ja katsellan sitten turbon kuntoa, ihan ok vaikutti kun lisäsin öljyä ja pyörittelin porakoneella.

E. Linkit korjattu.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2013, 11:07:22 kirjoittanut svolvo »

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #18 : 24.08.2013, 06:48:32 »
Lainaus käyttäjältä: Dropbox
Nothing Here
The file you're looking for has been deleted or moved.


Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #19 : 24.08.2013, 22:02:33 »
Tänään oon kaarien teko jatkunnu ja melko valmiiksi sain ne, enään pari ristitukea ja vöille putki ja koelaudan paikalle tulee rööri ja aluumiini peltiä koelaudaksi että saan kaikki tilbehöörit kiinnitettyä.

https://www.dropbox.com/s/8fqiobo9yvd94k7/FxCam_1377365581249.jpg
https://www.dropbox.com/s/tanlbeyb05wu8x5/FxCam_1377365602102.jpg
https://www.dropbox.com/s/i8zyt3zbra68sp0/FxCam_1377365684528.jpg


Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #20 : 25.08.2013, 08:06:47 »
Ei toi deeku kierrä niin pitkälle että tolla holsul kummosii ahtoi saa.Eti vaan suosiolla pienempi..ihan vaikka vaan vakio.

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #21 : 25.08.2013, 13:24:56 »
Voi olla hyvin totta mutta kokeillaan ja katsotaan miten käyttäytyy tolla turbolla, jos ei toimi niin on mulla mersun orkkis turbokin mutta sitä en viitsisi otta irti jos ei ole pakko. Ja tämä projekti on vähän tällänen harjotus kappale joten opitaan virheistä ja parannellaan ajan myötä kun tietoa ja taitoa löytyy enemmän.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #22 : 25.08.2013, 13:47:24 »
Kyllä tommone 9,6litrasen koneen holsu herää ihan tarpeeks jos vaan saa tarpeeks soppaa ulos pumpusta, voi olla kyllä haaste, tarvis melkeen custom 14mm nestepään ja 2.8mm nokkalevyn ja säädöt niin että vetää melkeen kuuteen tonniin, mutta voi olla että sitten pumpun runko antautuu siinä kohtaa tai rasittaa hemmetisti nokkaa ja remmejä... Ku deekussa liian harvasti tuettu nokka-akseli.

Savulla tota kuitenkin pyöritetään tollasessa pikkukoneessa. Melkeen väsäisin tohon jonkun t3/mitsu 12-13 alakiekoille ja sitten ton yläkiekoille niin sais vähä enemmän vetoaluetta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #23 : 25.08.2013, 13:52:27 »
Tota ajattelin kanssa että laittaisin mersun turbon pyörittämään tota mutta taitaa jäädä vähän lian hiteciä mulle.

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #24 : 25.08.2013, 16:29:55 »
Kaaret olisi nytten perjatteessa valmiit enään etuovien sivutuet jälellä mutta putki loppu kesken joten ne tinailen kiinni kunhan saan ostettua lisää putkea, nekään ei tarvi varmaan olla justiinsa yhtä paksuja? Seinämä pidän kyllä saman paksuisena. Uutta koelautaakin vähän mallailin alumiinista. Tossa olisi vielä vähän kuvia.
https://www.dropbox.com/sh/qu3y9th15t0tpxx/89COeGwEx8

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #25 : 25.08.2013, 21:01:28 »
Tässä tultu taas ajateltua että tehdään kuten ATAi ehdotteli että pienempi turbo pyörimään alhasilla kiekoilla ja isompi sitten korkeilla. Mutta miten pitäisi tällänen setuppi tehdä? Meinasin että kaksi ekaa pyttyä pyörittelemään pikku turboa ja loput neljä holsettia? Tai tälläsellä systeemillä? http://www.miataturbo.net/attachments/diy-turbo-discussion-14/22148-fastest-spooling-6psi-ish-turbo-twinturbo_large-jpg?dateline=1311962164
Ja riittääkö öljyn tulo öljypaine-anturin paikalta molemille turboille?
« Viimeksi muokattu: 25.08.2013, 21:09:30 kirjoittanut svolvo »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #26 : 25.08.2013, 21:12:47 »
Juuri noin kun linkissäsi on.

E: ois tuossa isolle turbolle menevässä pakopuolen putkessa hyvä olla hukkis..ellei ole niin iso pakopesä, että kestää ahtaa kaiken mitä turbosta lähtee.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2013, 21:15:08 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #27 : 25.08.2013, 21:14:53 »
Pakopaineitten rajottamiseksi tarvii olla joku pikkuturbon ohitusventtiiili pakopuolella uskoakseni. Mut sellanen ei oo paha väsätä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #28 : 25.08.2013, 21:16:08 »
Kai toteutat sarjan samanlaiseksi, että pikkuturbo tulee ylös näkyviin ja se jäätävä mörkö on piilossa?  :P

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #29 : 25.08.2013, 21:53:56 »
E: ois tuossa isolle turbolle menevässä pakopuolen putkessa hyvä olla hukkis..ellei ole niin iso pakopesä, että kestää ahtaa kaiken mitä turbosta lähtee.

Joo isompi kyllä kestää paineen ilman hukkista.

Pakopaineitten rajottamiseksi tarvii olla joku pikkuturbon ohitusventtiiili pakopuolella uskoakseni. Mut sellanen ei oo paha väsätä.
Jos viittit kertoa vähän enemmän tosta ohitusventtiilistä ja miten se toimii?

Kai toteutat sarjan samanlaiseksi, että pikkuturbo tulee ylös näkyviin ja se jäätävä mörkö on piilossa?  :P
Tottakai tulee. ;)

E1 Ja sitä 12mm np:tä saa tarjoilla ilomielin jos jollakin sellanen nurkissa pyörii.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2013, 22:06:13 kirjoittanut svolvo »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy