Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volovo Amazon -68 turbo

  • 127 Vastauksia
  • 54621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #15 : 10.05.2014, 20:53:11 »
Tukivarsi löytyikin jo. Tämä varsi on n.39cm reikien väli ja toinen missä on se isompi pusla toisessa päässä tukivartta tais olla 45cm, minkähänlainen sekasotku lienee  :idiot2:
940 classic
Amazon -68

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #16 : 15.05.2014, 19:36:00 »
Oikeanlainen tukivarsi ostettu. Tänään puotettiin auto kaverin kanssa pölkkyjen päälle. Jos viikonlopun aikana saisi taka-akseliston osat hiekkapuhallettua ja maalattua.

Onko kellään kokemusta noista gts iskunvaimentimista?
940 classic
Amazon -68

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #17 : 15.05.2014, 19:42:59 »
Ei ole GTS:sistä kokemuksia Amazonissa. Takapää on aika herkkä (!) iskarivalinnalle, mulla oli Konin punaiset. Tykkäsin. Säädettävät GAZit ? Eteen letukan pumput...
« Viimeksi muokattu: 15.05.2014, 19:47:37 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #18 : 15.05.2014, 19:49:30 »
Ei ole GTS:sistä kokemuksia Amazonissa. Takapää on aika herkkä (!) iskarivalinnalle, mulla oli Konin punaiset. Tykkäsin. Säädettävät GAZit ?

Jotain pitäisi keksiä, joudun nyt kasamaan alkuun noilla iskareilla mitkä tuli mukana ja ostamaan sit myöhemmin kunnon iskarit. Pitää vielä niin paljoa kaikkea ostaa että iskee budjettivaje jos kaiken kerralla, kun auto ei kumminkaan ainakaan ennen syksyä ole ajossa. Säädettävät olisi kyllä hyvät. GTS houkuttelisi suht edullisen hinnan vuoksi.

Just tuli mieleen että olen unohtanut kokonaan taakse kallistuksenvakaajan, pitääpäs ruveta sitäkin suunittelemaan.
940 classic
Amazon -68

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #19 : 19.05.2014, 17:56:38 »
Kävin viemässä tukivarret, taka-akselin ymv. hiekkapuhallettavaksi kun ei itse jaksanut ruveta nyt puhaltelemaan. Huomenna nähtävästi saan osat takaisin niin pääsee niihin vetämään maalit ja kasaamaan taka-akseliston paikalleen.

Kuhan saan peräpään pyörien varaan, niin laikkaan kardaanitunnelin irti ja pulttaan etupalkin paikalleen ohjausvaihteen kanssa. Pääsee sitten sovittamaan konetta ja lootaa paikalleen. Pitää tosiaan tehdä kerralla niin paljon tilaa että saa m90 mahtumaan tulevaisuudessa. Olin vähän hölmö kun en konetta ja lootaa sovittanut heti alkuun paikalleen niin nyt joutuu sitten harrastamaan pohjassa paikkamaalausta, onneksi sentään älysin jättää massat pois kardaanitunnelista. Alustassa on siis hiekkapuhalluksen jälkeen epoksi+pintamaali ja sen päällä alustamassa.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2014, 18:03:51 kirjoittanut moikki »
940 classic
Amazon -68

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 454
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #20 : 20.05.2014, 00:06:12 »
Käytiin kaverin kanssa sovittelemassa ohjausvaihdetta etupalkkiin ja tultiin siihen lopputulokseen että joko se on suosiolla heitettävä riittävän eteen tai sitten pudotettava alatukivarsien kiinnitystä alemmaksi..

kannattee miettiä miten sen ohjauksen toteuttaa, ohjaus varsien tulis olla suorassa ylhäältä katottuna ei muuten toimi huonostikkaan. eikös se pidä ihan siihen palkkiin kiinni laittaa ja hieman fiilailla tukivarrenpäitäkin? joku joka operaation on tehny vois vastata..
« Viimeksi muokattu: 20.05.2014, 00:09:19 kirjoittanut sp69 »
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #21 : 20.05.2014, 16:23:44 »
kannattee miettiä miten sen ohjauksen toteuttaa, ohjaus varsien tulis olla suorassa ylhäältä katottuna ei muuten toimi huonostikkaan. eikös se pidä ihan siihen palkkiin kiinni laittaa ja hieman fiilailla tukivarrenpäitäkin? joku joka operaation on tehny vois vastata..

Alatukivarsista johtuen ohjausvaihdetta ei saa ilman muokkauksia palkiin kiinni. Jos alatukivarsien kiinnityspistettä pudottaa alaspäin ja konetta nostaa ylöspäin niin silloin se olisi mahdollista. Ohjausvaihde tulee mulla nyt niin lähelle palkkia kuin vaan mahdollista ilman alatukivarsien muokkausta. Konetta joutunee nyt vähän nostamaan ylöspäin.
940 classic
Amazon -68

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 454
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #22 : 20.05.2014, 19:36:48 »
juu täytynee itekki hommata tuo tehostamaton..tuo tehostettu on niin iso kokonen just tuosta toisen tukivarren kohdalta että ei toivoakaan saaha siihen...jos tuo konneen nosto tuo ongelmia kardaani tunnelin kans ,nii voihan tonne etu palkin ja rungon väliin laittaa lattaa ::)
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #23 : 20.05.2014, 19:45:31 »
juu täytynee itekki hommata tuo tehostamaton..tuo tehostettu on niin iso kokonen just tuosta toisen tukivarren kohdalta että ei toivoakaan saaha siihen...jos tuo konneen nosto tuo ongelmia kardaani tunnelin kans ,nii voihan tonne etu palkin ja rungon väliin laittaa lattaa ::)

Mulla on tehostettu tuo.
940 classic
Amazon -68

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 454
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #24 : 20.05.2014, 21:56:08 »
joo niinmpäs näkyy...ootko käyttäny raidetankoja paikoillaan tuleeko ihan suoraan varret, itellä se ongelma että se ei vaan yksinkertasesti mahdu tuohon ja sit ku laittaa vähän kauemmas nii menee varret vinoon ja kun rattia kääntää nii toinen kääntyy enenmmän. täytys korottaa tuota palkkia että sais yläpuolelle tilaa
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #25 : 20.05.2014, 22:27:12 »
Kyllähän ne takaviistoon menee, kokeillaan nyt näin  :) Mulla ohjausvaihe on nyt tukivarren reunan tasassa..
940 classic
Amazon -68

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 454
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #26 : 20.05.2014, 23:17:17 »
eli jos ne jää vinoon niin Tämä aiheuttaa negatiivisen ackerman-kulman, eli ulkokaarteenpuoleinen pyörä kääntyy enemmän, kuin sisäkaarteen.  tämmöstä kirjoteltiin tuolla 140 -->hammastanko ohjaus mod osiossa
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #27 : 21.05.2014, 19:27:35 »
Kardaanitunneli irtosi tänään autosta:



Jaonmuutoksen alotin etunapoihin, tässä työkalut:



Vielä pitää porata reiät oikeaan kokoon.

Alustan osatkin sain hiekkapuhalluksesta, pitää huomenna vetää pohjamaali niihin.
940 classic
Amazon -68

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #28 : 22.05.2014, 19:02:04 »
Alustan osia maalailin pohjamaaliin, kaikkea en saanut kun loppu maali kesken.

940 classic
Amazon -68

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Volovo Amazon -68 turbo
« Vastaus #29 : 23.05.2014, 20:15:19 »
Nyt olisi pintaväriäkin osissa:



940 classic
Amazon -68

 

Carcom Oy  Ateho