Proturbo  Autodiagnoosi

944turbo 300whp metsästys (kuvia lisäilty)

  • 97 Vastauksia
  • 38823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #60 : 31.10.2015, 17:16:44 »
Taitaa olla vähän tapauskohtaista mutten usko että ahdistaa

Näin vähän itsekkin miettinyt ??? Mutta hyvä kysellä viisaammilta  ;D
Volvo 944 B230FT

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #61 : 31.10.2015, 17:29:04 »
Näin vähän itsekkin miettinyt ??? Mutta hyvä kysellä viisaammilta  ;D

Kannattaa myös uskoa välillä mitä viisaammat sanoo auttaakseen... Ensin pelit jiiriin ja sitten tuollaisia pullonkauloja miettimään

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #62 : 31.10.2015, 18:46:49 »
Kannattaa myös uskoa välillä mitä viisaammat sanoo auttaakseen... Ensin pelit jiiriin ja sitten tuollaisia pullonkauloja miettimään

No mikä nyt enään on pahasti pielessä? Aikun autoa ei ole säädetty ajamalla? Onhan näitä samassa teholuokassa olevia vikingin yms lastuillakin rakenettu..
Volvo 944 B230FT

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #63 : 31.10.2015, 19:44:10 »
Vikingin lastut on ollu motronic ohjattuihin joten et voi verrata suoraan. Nekin lastut on ollu sellaisia että tehoa löytyy kaasu pohjassa mutta esim kulutus 20l/100km eli ei voi olla säädöissään.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #64 : 31.10.2015, 19:52:10 »
Vikingin lastut on ollu motronic ohjattuihin joten et voi verrata suoraan. Nekin lastut on ollu sellaisia että tehoa löytyy kaasu pohjassa mutta esim kulutus 20l/100km eli ei voi olla säädöissään.
Se on ihan riittävän hyvä jos mustaa ei tuu putkesta kovin paljoa ja se pysyy käynnissä  :-\
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #65 : 31.10.2015, 19:57:40 »
No mikä nyt enään on pahasti pielessä?

No siiis..

Kun haetaan tehoja niin niitä EI HAETA kiristämällä hukkiksen jousta. Tehoja haetaan optimoimalla autoa, eli käydään käymällä käsiksi auton ECU:n polttoainekarttoihin (sekä myös syttykarttoihin) ja muuttamalla sieltä osakuormia eri osa-alueilta, jolloin mötöööri saa enemmän soppaa. Syttykarttoihin käsiksi käymällä määritellään milloin seos sytytetään, tällöin saadaan optimaalisin teho/vääntösuhde

Hukkiksen tarkoitus on suojata moottoria ylipaineelta ja siltä, että seos menee laihalle, jolloin pääsee mahdollisesti naulaamaan. Jos hukkiksen jousta kiristetään lisäpaineistuksen toivossa, niin kyllä, ahdot nousee (ja saattaa tulla jopa lisää tehoakin) mutta seos menee laihalle, koska moottori saa ilmaa enemmän suhteessa polttoaineeseen ja tuolloin kannattaa oikeasti rukoilla ettei pistiäinen tule kylään..  :buck2:

Hukkiksen jousen kiristys on sallittua siinä tilanteessa, kun kajotaan samalla myös polttoaine/syttykarttoihin, koska tällöin moottori saa ENEMMÄN KAIKKIA SAMASSA SUHTEESSA
« Viimeksi muokattu: 31.10.2015, 20:00:53 kirjoittanut razori »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #66 : 31.10.2015, 20:05:59 »
Ahtoja aika lailla tasan 1bar ja tankissa pelkkää re85. Toimii paremmin taas, seokset vähän yli 10 täys kaasulla vedettäessä.

Onko mitään käsitystä siitä että missä seoksen tulisi täyskaasu vedossaolla olla ahdetussa E85 moottorissa?

Talven aikana olisi ehkä tarkoitus hankkia uusi pakosarja ja ulkoinen hukkaportti niin saisi enemmän ahtoja.

Voitkin sitten koittaa ajaa kokonaan ilman polttoainetta.
Autohan liikkuu pelkällä ahtopaineen voimalla, eikö?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #67 : 31.10.2015, 20:30:06 »
Tähän väliin ylläpidolta huomautus että keskustelu on nyt suuntautumassa väärille raiteille. Tätä vääntöä jatketaan tarvittaessa viritysosiossa siihen soveltuvissa topiceissa.

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #68 : 01.11.2015, 21:51:40 »
Tämähän on siis alunperin parin tonnin auto ja jokapäiväinen käyttis, josta pienellä rahalla yritetään hevosia kaivaa :D

On tullut luettua autoista mitä rakennettu isolla rahalla ja silti räjähtäneet jo ensimmäisen tuhannen kilometrin sisään. Tällä nyt tullut ajeltua jo 10k ainakin ja ei mitään täys tuhoa vielä tullut... ::)

Koitetaan nyt ensiksi halvalla ja helpolla päästä ja jos se ei onnistu niin sitten ehkä tehdään kunnolla ja ajan kanssa :D ;D Ei tätä harrastusta saa liian vakavissaan ottaa ;)
Volvo 944 B230FT

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #69 : 01.11.2015, 22:52:40 »
josta pienellä rahalla yritetään hevosia kaivaa :D

Hevosia löytyy joka karaoke baarista vaikka velaksi ;)
Sulla näyttäisi mekaaninen puoli olevan kohdillaan
Jos ahtomoottorisa voimaa haluaa niin niin:
-E85 grammaa kohden olisi VEDOSSA syytä syöttää noin 7 grammaa ilmaa, korkeintaan 8,5
-Tuohon soppaan kun iskee kipinän oikaan aikaan niin jopas voi olla voiman tuotto kohdillaan

Kovin rikkaalle jos mennään niin tehon tuotto putoaa. Ei mielestäni näillä tehoilla kovin merkittävää, jos edes pers dynolla huomaa?
Liian aikaisella kipinällä hukkuu vääntö ja kone voi kuulostaa vähän dieseliltä. Nakuanturi voi siitä huolimatta olla hiljaa
Kokeilemalla selviää...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #70 : 01.11.2015, 23:24:11 »
Hevosia löytyy joka karaoke baarista vaikka velaksi ;)
Sulla näyttäisi mekaaninen puoli olevan kohdillaan
Jos ahtomoottorisa voimaa haluaa niin niin:
-E85 grammaa kohden olisi VEDOSSA syytä syöttää noin 7 grammaa ilmaa, korkeintaan 8,5
-Tuohon soppaan kun iskee kipinän oikaan aikaan niin jopas voi olla voiman tuotto kohdillaan

Kovin rikkaalle jos mennään niin tehon tuotto putoaa. Ei mielestäni näillä tehoilla kovin merkittävää, jos edes pers dynolla huomaa?
Liian aikaisella kipinällä hukkuu vääntö ja kone voi kuulostaa vähän dieseliltä. Nakuanturi voi siitä huolimatta olla hiljaa
Kokeilemalla selviää...

Kiitos! Tämä oli asiallinen vastaus. Elikkä pitäisikö minun jotenkin kalibroida seosmittari tuolle e85?
Tämä e85 läträäminen ollut vähän tälläistä kokeilua... Taidan talvelksi palata normi bensaan :idiot2

Näyttää muuten nuo kuvat kadonneen kanssa >:( Mikäs olisi hyvä kuva sivusto missä ne pysyisivät vähän pitempään?
« Viimeksi muokattu: 01.11.2015, 23:28:30 kirjoittanut Strömsö »
Volvo 944 B230FT

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #71 : 01.11.2015, 23:33:04 »
Taidan talvelksi palata normi bensaan :idiot2:

Joka tarkoittaa taas samaa säätörumbaa..  :idiot2:

Kannattaa valita joko tai :) tai sitten tehdä lastut molempiin :P
« Viimeksi muokattu: 02.11.2015, 00:01:04 kirjoittanut razori »

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #72 : 02.11.2015, 00:02:00 »
Laitan ehkä vakio suuttimet, immun ja lastun niin pelaa hyvin ja ei kulutakkaan niin hirveästi :D
Volvo 944 B230FT

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #73 : 02.11.2015, 09:16:00 »
Kannattaa muuttaa seosmittari näyttämään lambda-arvoa jos mahdollista... On samat lukemat bensalla ja 85:lla. Helpottaa mittarin lukemista varsinkin jos pulaa edestakaisin aineiden kanssa
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • ReRT
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #74 : 02.11.2015, 09:26:56 »
Kiitos! Tämä oli asiallinen vastaus. Elikkä pitäisikö minun jotenkin kalibroida seosmittari tuolle e85?
Tämä e85 läträäminen ollut vähän tälläistä kokeilua... Taidan talvelksi palata normi bensaan :idiot2

Näyttää muuten nuo kuvat kadonneen kanssa >:( Mikäs olisi hyvä kuva sivusto missä ne pysyisivät vähän pitempään?
Seosmittarina toimii samalla tavalla afr lukua näyttävä koska kaikki mittaavat lambda arvoa. Afr luku on vain laskutoimitus jonka mittari suorittaa .
Eli seosmittarin näyttämä 14.7afr vastaa lambda arvoa 1.00 oli polttoaine kumpi hyvänsä
« Viimeksi muokattu: 02.11.2015, 09:32:54 kirjoittanut 360volvo »
142 -73
S60R -04

 

Autoracing  KL-varaosat