Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Tuleeko tämä auto saamaan leiman ja mahdollisesti kestämäänkin nipussa?

Tulee.
30 (62.5%)
Ei tule.
6 (12.5%)
Täys paska, leviää jo ennen leimausyritystä.
12 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 21.06.2013, 00:46:21

Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon"

  • 933 Vastauksia
  • 261054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #900 : 22.04.2016, 22:13:11 »
do88 ahtoletkusarjakin saatu sorvattua paikalleen, ja tuskin ainakaan huonontui kulku. :)

Täydellinen vesiletkusarja tulon päällä myös, alkaa sen jälkeen löytymään sinistä konehuoneen puolelta, ja on aikakin vaihtaa. Vanhat alkavat olla jo sen verran pullistuneita ja kulahtaneita, että on suoranainen ihme, että vedenkulutus on noinkin minimaalinen kuin nyt on.

Ensi viikolla todennäköisesti asentuu 19T autoon isommalla 3'' downpipella, loppuputkiston jäädessä edelleen 2,5''. Samalla pudotetaan varmuudeksi ahtoja alle kiloon, josko saisi ajettua kesän sitten ilman murheita.

Onko kukaan tilannut eBayn kautta teippejä autoon? Teippaaja olisi valmiudessa, mutta ensin olisi ihan hyvä kuulla kokemuksia, jos niitä on. Jos ei, niin tilattava pienempi pala ja kokeiltava.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #901 : 23.04.2016, 10:50:23 »


Onko kukaan tilannut eBayn kautta teippejä autoon? Teippaaja olisi valmiudessa, mutta ensin olisi ihan hyvä kuulla kokemuksia, jos niitä on. Jos ei, niin tilattava pienempi pala ja kokeiltava.

Puhutaan varmaan yliteippauksesta? Mä teippasin joitain vuosia sitten ton mun erimerkkisen kulkineen, eBaysta carcarstyle, saa vaikka ja mitä...


Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #902 : 23.04.2016, 19:48:25 »
Puhutaan varmaan yliteippauksesta? Mä teippasin joitain vuosia sitten ton mun erimerkkisen kulkineen, eBaysta carcarstyle, saa vaikka ja mitä...

http://i5.photobucket.com/albums/y189/Jasen1855/VRCF/_full_zps4fmohb7e.jpg

Kiitos, sieltä siis selailemaan!
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #903 : 02.05.2016, 19:44:24 »
19T asentui tänään paikalleen 3" downpipen kanssa. Vähän vielä säätöä ahtojen kanssa että alkaa rokkaamaan, nousevat vähän laiskasti kun varmistelin ja laitoin kelloon 0.5 bar jousen.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #904 : 03.05.2016, 18:47:09 »
Ronklattu tovi tänään ja ahdot vain pyrkivät karkaamaan liian ylös, eli menee takaisin hovikorjaajalle.

Samalla katsoa mistä vuotaa öljyä, ajaessa kevyt pilvi auton takana.

Turbo lähtee välittömästi takaisin jos se todetaan sudeksi.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #905 : 03.05.2016, 22:49:19 »
Onko tässä jokin syy, miksi niitä ahtoja yritetään ohjata vaihtelemalla kelloon erilaisia jousia?

Parhaiten saat ahdot säädettyä rajapaineventtiilillä, esim. Turbosmart.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #906 : 04.05.2016, 16:36:15 »
Onko tässä jokin syy, miksi niitä ahtoja yritetään ohjata vaihtelemalla kelloon erilaisia jousia?

Parhaiten saat ahdot säädettyä rajapaineventtiilillä, esim. Turbosmart.

Se, että ne ahdot saa alaspäin. Rajapaineventtiilin laitoin kiinni ja vaikka kuinka sääti, ahdot nousivat aivan pilviin.. Saisiko boost-Teellä niitä ahtoja myös alaspäin, ei kaiketi?  ??? Tuollainen varmaan silti joka tapauksessa täytyy hankkia.

 Sinne laitettiin nyt 0.3bar jousi, ja nyt ei ahdot nouse ainakaan liian ylös.

Onkos näissä tapana, että turbo herää hiljalleen? Nyt nostaa lähes normaalisti 0.4 bar, sitten kierrosten mukana hissukseen 0.8bar. Tähän ei ole keksitty mitään ratkaisua, että ahdot käyttäytyisivät normaalisti. 0.8bar jousella ahdot nousivat oikein hienosti, mutta nosti ne liian ylös, ja mistäs tietää vaikka ylempänä olisi miettinyt vastaavalla tavalla.

Menohaluissakaan ei toistaiseksi juuri mitään eroa, vaikka sinne 3" downpipekin tehtiin. Vissiin ollut 16T:llä ja täysin p*llun hiluina olleella pakopesällä jo "täydet"  :2funny:

On vähän nihkeetä ajaa tollasenaan..

EDIT: Pitääpä tosiaan ottaa vanhasta pakopesästä kuva kun saan paremman kameran käsiini, tuo on jotain uskomatonta. Ei varmaan olisi kauaa mennyt, niin sieltä olisi irronnut miehekäs 0,5x0,5cm pala.. ::)
« Viimeksi muokattu: 04.05.2016, 16:38:35 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #907 : 04.05.2016, 22:47:48 »
Meinaat että jäykemmällä jousella ahtoja saa alaspäin?

Tuon mitsun vakiokellon vakiojousi taitaa olla luokkaa 0,3bar.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #908 : 04.05.2016, 22:51:53 »
Meinaat että jäykemmällä jousella ahtoja saa alaspäin?

Tuon mitsun vakiokellon vakiojousi taitaa olla luokkaa 0,3bar.

En. Väljempää sinne on vaihdettu, ja nyt tosiaan miedoin eli 0.3bar jousi käytössä.

Kerro ihmeessä myös tuosta boost-T:stä jos on tietoa. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #909 : 04.05.2016, 23:06:17 »
En. Väljempää sinne on vaihdettu, ja nyt tosiaan miedoin eli 0.3bar jousi käytössä.

Kerro ihmeessä myös tuosta boost-T:stä jos on tietoa. :)
Se on rajapaineventtiili, eli päästää nupista säädetyn paineen lävitseen.
Laitetaan kompurakotelon ja hukkaportin väliseen letkuun, noin yksinkertaistettuna.

Eli, sillä saat säädettyä paineen, jossa se päästää ilmaa hukkaportille. Ei siis tarvita mitään jäykempiä jousia tai muuta kikkailua, riittää että kellossa on sellainen jousi joka jaksaa pitää sen kiinni pakopainetta vastaan.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #910 : 04.05.2016, 23:20:45 »
Se on rajapaineventtiili, eli päästää nupista säädetyn paineen lävitseen.
Laitetaan kompurakotelon ja hukkaportin väliseen letkuun, noin yksinkertaistettuna.

Eli, sillä saat säädettyä paineen, jossa se päästää ilmaa hukkaportille. Ei siis tarvita mitään jäykempiä jousia tai muuta kikkailua, riittää että kellossa on sellainen jousi joka jaksaa pitää sen kiinni pakopainetta vastaan.

Siis joo, kyllä mä toimintaperiaatteen tiedän, on mulla itelläkin ollut home-made versio käytössä. Sillä vaan en ahtoja saanut pysymään järkevissä lukemissa.

Täytyy se varmaan tilata ja kokeilla, joka tapauksessa, on suhteellisen hyvä keksintö.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #911 : 04.05.2016, 23:54:17 »
Siis joo, kyllä mä toimintaperiaatteen tiedän, on mulla itelläkin ollut home-made versio käytössä. Sillä vaan en ahtoja saanut pysymään järkevissä lukemissa.

Täytyy se varmaan tilata ja kokeilla, joka tapauksessa, on suhteellisen hyvä keksintö.
Ne halvat on huonoja, tuo Turbosmartin versio on ainakin toimiva.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #912 : 05.05.2016, 00:25:30 »
Ne halvat on huonoja, tuo Turbosmartin versio on ainakin toimiva.

Ääni tälle. Tuolla saa kompensoitua myös huonon softan, joka koittaa vähentää ahtopainetta / vääntöä alakieroksilla.

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #913 : 05.05.2016, 09:19:38 »
http://m.ebay.com/itm/1-30-PSI-Adjustable-Manual-Boost-Controller-Turbocharger-Boost-Bleed-Valve-Black-/400934074104?nav=SEARCH    Mulla on tommonen samanlainen kiinni vuoden 2001 v40 t4:ssa. Siinä on hukkaportti niin väsynyt että antaa ahtoja suoralla ohjauksella noin 0.1-0.2 bar. Tolla ruuvilla säädin 1baariin ja lukitsin säätimen siihen. Ainakin tuossa autossa toimii erittäin hyvin. Saa säädettyä tarkasti ahdot ja ei piikkaile. Noin 30tkm ollu tuo säädin kiinni autossa.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Vs: 855 2.0 T-5 "Perhewagon" leimattu 12.4.16
« Vastaus #914 : 05.05.2016, 09:53:06 »
http://m.ebay.com/itm/1-30-PSI-Adjustable-Manual-Boost-Controller-Turbocharger-Boost-Bleed-Valve-Black-/400934074104?nav=SEARCH    Mulla on tommonen samanlainen kiinni vuoden 2001 v40 t4:ssa. Siinä on hukkaportti niin väsynyt että antaa ahtoja suoralla ohjauksella noin 0.1-0.2 bar. Tolla ruuvilla säädin 1baariin ja lukitsin säätimen siihen. Ainakin tuossa autossa toimii erittäin hyvin. Saa säädettyä tarkasti ahdot ja ei piikkaile. Noin 30tkm ollu tuo säädin kiinni autossa.

No mullahan ne ahdot on nyt tosiaan mekaanisesti 0.8bar, siellä jossain 5500rpm nurkilla..

Samalla tavalla oli 16T:n kanssa ja toimi hyvin, maksimit oli 1.1 ja antoi ne 3500-4000 kierroksella, että mitähän v*ttua?  :idiot2:
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

RallyBaron  Samppasport